Mail EDPnet mbt vectoring friendly maken van sagem/bbox2

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Beste klant

U bent momenteel in het bezit van een Sagem of BBox2 in combinatie met een VDSL verbinding van edpnet. U bent ook de eigenaar van een publieke IP-range voorzien door edpnet.

De Sagem of BBox2 modem is verbonden met het netwerk van Belgacom. Belgacom update deze toestellen wanneer nodig. Zij lieten ons recent weten dat het nodig is om een nieuwe firmware uit te sturen. Dit om uw toestel voor te bereiden op een belangrijke netwerk update.

Helaas zal hierdoor de Sagem of BBox2 modem aan functionaliteit inboeten. Indien u momenteel een IP range gebruikt op deze modem zal deze stoppen met werken na de upgrade. U zal uw IP range enkel nog kunnen gebruiken als u de modem in bridgemode zet met daarachter een router die verantwoordelijk zal zijn voor de PPP en de IP range(subnet).

Het in bridge-mode zetten van uw toestel neemt slechts 2 minuten in beslag. Hier vindt u meer uitleg:
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_ ... y_te_maken

Wees er u van bewust dat van zodra deze interface is opengezet, de Sagem / BBox2 kan beginnen met het updaten van zijn firmware (dit kunnen ook meerdere updates zijn). In het slechtste geval duurt dit tot 1 uur. Gelieve het toestel niet te herstarten of uit te zetten tot dit voltooid is. Indien u dit toch doet riskeert u dat het toestel niet meer zal functioneren.

Het is belangrijk dat u dit zo snel als mogelijk uitvoert.

Heeft u vragen, aarzel dan niet om via dit ticket te reageren of even contact te nemen met ons op het nummer 03 265 67 00.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Vectoring komt in de buurt met andere woorden! Je zit natuurlijk niet op de lijn van centrum Gent :(
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Op 1 april is mijn Bbox2 naar de vectoring friendly fw gebracht (en kreeg ik ook een e-mail van EDPnet). Gent-Zuid is dat.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Da's dus heel dicht bij mij. Geen mail van edpnet echter, maar dat is dan waarschijnlijk omdat ik in die periode een Bbox2 gebruikte die de update reeds kreeg/Bbox3 gebruik.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Gent Zuid zit op een aparte LDC (onder het woodrow Wilsonplein), dus dat is ook geen indicatie hoor :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Heb je ongeveer een idee waarop je bent aangesloten? Hier is het naar ik vermoed op 1 vd rop's in de Tweebruggenstraat (hoek met Langeviolettestraat of onder het gebouw bij kruising met Graaf v Vlaanderenplein.

Hier nog even de mail die ik ontving eind maart (maar die staat hier ergens normaal ook al hoor):

   Beste klant

U gebruikt momenteel een Sagem (b-box2) modem voor uw edpnet internetverbinding.  De Sagem / BBox2 modem is verbonden met het DSL-netwerk van Belgacom en wanneer noodzakelijk, voert Belgacom een update uit van de firmware van de toestellen.

Er is recent een nieuwe firmware beschikbaar gemaakt ter voorbereiding van vectoring.  Vectoring is een belangrijke evolutie en hierdoor zullen er hogere snelheden op VDSL2 lijnen gegarandeerd kunnen worden.
(Om het iets technischer uit te leggen: vectoring heft storing op die VDSL2 lijnen in eenzelfde bundel op elkaar veroorzaken dmv het toevoegen van een tegensignaal op de getroffen lijnen. Eens vrijgemaakt van storing kan een VDSL2 lijn hogere snelheden bieden, alsof het de enige VDSL2 lijn in de bundel is.  In tegenstelling tot het DLM-proces, waarbij er geen garantie kon gegeven worden op het behouden van hogere snelheden op een VDSL-lijn, is dit wel het geval voor vectoring.)

Om vectoring voor te bereiden dient uw Sagem modem een nieuwe firmware te krijgen.  Dit is een automatisch proces, dat online van op afstand zal uitgevoerd worden.  U hoeft als klant niets te doen (n_n).  U hoeft zelfs achteraf uw modem niet te herstarten.  Deze firmware upgrade is één van de stappen in voorbereiding van vectoring, u zal nog geen wijzigingen opmerken.

De firmware upgrade is gepland voor de nacht van maandag op dinsdag, 1 april 2014.  Mogen wij u vragen uw modem niet uit te schakelen.  Indien deze toch uitgeschakeld wordt, dan kan de firmware upgrade niet uitgevoerd worden.

Heeft u vragen, aarzel dan niet om via dit ticket te reageren of even contact te nemen met ons op het nummer 03 265 67 00.

Met vriendelijke groeten
Het edpnet helpdesk team

      
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Bij mij is het ongetwijfeld de KVD op het Laurentplein, zit rond de 90m volgens vdsltool en volgens technieker. Naar waar die verder gaat, geen idee.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Laurentplein? Hmm ofwel gaat die naar 91GEN0 zelf (centrale) ofwel gaat die naar de oude Belgacomtoren aan de Keizer Karelstraat.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Even het oude kaartje opgesnort: [attachment=-1]uploadfromtaptalk1398259527232.jpg[/attachment]
Bijlagen
uploadfromtaptalk1398259527232.jpg
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Psst : dat mag ni eh! :-)

Zowel de Openweb als de Edpnet modem even enabled gezet op poort 20. De Openweb modem vloog er meteen door (meteen updates binnenhalen etc), de Edpnet modem ging ze binnenhalen en deed daarna...niks meer (lichtjes vooraan uit, lichtjes op UTP poorten allemaal aan, ook al was er niks aangesloten). Na een herstart van deze laatste werkt deze terug.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik ben voor minder al opgezocht geweest door de Federale Politie ( :roll: ) maar deze onschuldige Google link posten zal ook wel niet mogen vermoed ik?
https://www.google.be/#q=belgacom+rop

:wink:

@Krisken De EDPnet modem zit dan weer op zijn oude F/W dan? Of toch de nieuwe kunnen binnenhalen?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Is die laatste firmware ergens te downloaden ? Zie het niet zitten om mijn bbox2 er weer aan te gangen (ovrige keer downgrade van het profiel gekregen. Hoe erg is het als een niet vectoring friendly modem is aangesloten (kun je je profiel achteraf laten goed zetten) ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:Het in bridge-mode zetten van uw toestel neemt slechts 2 minuten in beslag. Hier vindt u meer uitleg:
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_ ... y_te_maken
De link die hierboven vermeld is, verwijst naar de EDPNet instructies om VLAN20 in te schakelen.
Wat heeft dit te maken met "de modem in bridge zetten"?

Voor het enablen van VLAN20 kan je ook de belgacom tool gebruiken (vlan20.exe)
http://www.belgacom.be/nl/id_p_cop/part ... l?tabnav=1
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Vraag mij nu toch af of ik me dus binnenkort aan vectoring mag verwachten op m'n lijn, en wat voor effect dat zal geven met een Bbox3 op edpnet.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Na de firmware update hier naar vectoring friendlu FW moet ik om de week rebooten, internet blijft werken maar edpnet telephony werkt niet meer (connection error). Nu, geen groot probleem, binnen 2 weken TVV VDSL2 met een Fritzbox...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Eigenaardig... enkele maanden geleden kreeg ik al een gelijkaardige mail, waarna ik de update heb laten binnenkomen. Nu weer een mail.

Was de vorige vectoring friendly update dan buggy ? Of sturen ze gewoon weer een mail naar alle klanten waar VLAN20 uit staat ?

Over welke versie spreken ze eigenlijk ?
ubremoved_15410
Dummy
Dummy
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 maa 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

@ didi79

welke Runtime Code Version en VDSL Version heb je nu ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Modem 1 =
Runtime Code Version : 6LR10J-6LA07C
VDSL Version : Firmware-VTU-R:9.5.7.12IK105012 Time Jan 10 2014, 22:12:04

Modem 2 =
Runtime Code Version : 6LR10A-6LA05S
VDSL Version : Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15410
Dummy
Dummy
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 maa 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

@krisken

Ik denk niet dat 2009 versie 'vector friendly' is, ik weet niet of elke 2013 versie 'vector friendly' is.

Ik heb hier 1 modem met zelfde 2014 als jij en 1 modem met een 2013 versie:

Runtime Code Version : 60R10I-60A07A
VDSL Version : Firmware-VTU-R:9.5.7.10_ENGIK105012 Time Aug 19 2013, 13:42:40
Linux version 2.6.15 #3 Tue Sep 10 18:20:08 CEST 2013
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

mDup schreef:@ didi79

welke Runtime Code Version en VDSL Version heb je nu ?
Zal dat bekijken wanneer ik thuis kom, daarom ook de vraag om welke versie het nu eigenlijk gaat...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je raad het nooit... Plots merkte ik dat mijn email niet syncroniseerde. Een snel blik op het routerboard en daar blijkt dat er geen syncronisatie is van de VDSL2 lijn. Dus mij naar de modem begeven en hopla : alle led'jes aan de voorkant (de groene) zijn uit, alle led'jes aan de zijkant en achterkant (LAN poorten) branden, ook al zit er geen UTP kabel in. Waarschijnlijk is er dus een update binnen gelopen en is deze modem bricked...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Runtime Code Version: 60R10E-60A072
VDSL Version: Firmware-VTU-R:9.3.2.5.ENGIK105012 Time Feb 9 2012, 19:30:50

Als ik krisken zijn verhaal lees, denk ik dat ik nog even ga wachten met openzetten :roll:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

silencer schreef:Is die laatste firmware ergens te downloaden ? Zie het niet zitten om mijn bbox2 er weer aan te gangen (ovrige keer downgrade van het profiel gekregen. Hoe erg is het als een niet vectoring friendly modem is aangesloten (kun je je profiel achteraf laten goed zetten) ?
+1
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ondertussen toch nog internet kunnen verkrijgen.
- Sagem VDSL2 modem van de OpenWEB lijn naar de EDPnet lijn gegooid (zodat de servers toch online waren)
- Een simpel routerboardje genomen (http://routerboard.com/RB750)
- Snel DHCP server geconfigureerd, masquerade opgezet en op een andere poort een fixed IP uit mijn IP range van EDPnet
- deze tussen de switch van EDPnet zetten en de switch van Openweb
- tada, we hebben internet!

Moraal van het verhaal : altijd een simpel routerboardje achter de hand houden :-)

Ben benieuwd wat ze nu bij EDPnet gaan doen in verband met die modem... Dus dat word morgen bellen!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Daarom heb ik een spare modem liggen, ik zou die ook eens moeten upgraden die heeft nog een hele hele hele oude firmware. En je hebt 2 pppoe sessie maar je openweb kan je niet starten over je edpnet lijn ? Het is niet zoals bij Belgacom waar je sommige andere providers wel kan starten.

Die bricked modem toevallig geen recovery pagina als je er naartoe surft ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Heb dat geprobeerd, maar de tweede PPPoE kan ik inderdaad niet starten.

Bricked ding doet helemaal niks meer : van zodra je hem aan zet gaan alle lampjes aan behalve die vooraan. En daar blijft het bij. Reset knop doet niks, reboot doet niks, DHCP geeft geen IP, ...

We zien wel wat EDPnet morgen zegt :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

mDup schreef:Ik denk niet dat 2009 versie 'vector friendly' is, ik weet niet of elke 2013 versie 'vector friendly' is.

Ik heb hier 1 modem met zelfde 2014 als jij en 1 modem met een 2013 versie:

Runtime Code Version : 60R10I-60A07A
VDSL Version : Firmware-VTU-R:9.5.7.10_ENGIK105012 Time Aug 19 2013, 13:42:40
Linux version 2.6.15 #3 Tue Sep 10 18:20:08 CEST 2013
Neen, de vector friendly versie eindigt op 07C
Afbeelding Afbeelding
ubremoved_15410
Dummy
Dummy
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 maa 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

Volgens EDPnet ticket zou 07A is de Belgacom variant van de firmware zijn die ook vector friendly is.

Hoe die op mijn modem terechtkwam weet ik niet meer. Ik denk dat die firmware er bij (recente) aankoop opstond.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Het is toch weer frappant dat ze er niet in slagen om gewoon de goeie versies ergens op te lijsten, bijv op hun wiki...
Nu onzekerheid alom, nutteloze updates (die voor sommige modems zelfs fataal blijken).
ubremoved_15410
Dummy
Dummy
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 maa 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

@didi79

Voor zover ik weet is het Belgacom, niet EDPnet die firmware upgrades doet.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Dat spreekt voor zich. Blijkbaar is het aan de alternatieve providers om hierover te communiceren met hun klanten (wat ook niet abnormaal is).
Iemand moet de informatie van correcte firmwares toch hebben. In de eerste plaats Belgacom, maar andere providers moeten toch ook weten hoe ze hun klanten online kunnen houden.
Dat ze die informatie dan gewoon vrijgeven...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Gisteren een telefoontje gedaan naar de EDPnet helpdesk. De persoon aan de andere kant wist mij te zeggen dat mijn probleem zeker niet alleenstaande is. Een nieuwe vdsl2 modem (geflashed etc) gaat mij per post opgestuurd worden, alsook een ticket om mijn huidige modem gratis terug te sturen naar EDPnet zelf. Op zich dus nog goed geregeld?

Leuk is het absoluut niet, en met mensen die slechts één internet lijn thuis hebben of geen 3G/4G backup hebben is dit uiteraard flink balen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Om een andere reden moet ik nu toch opmerken dat het bij EDPnet qua klantenservice toch niet is wat ik er van hoorde. Dat van die modems is natuurlijk onhandig maar ze doen duidelijk moeite om de last zoveelmogelijk te verkleinen. Een truucje in een belgacom winkel wagen is natuurlijk altijd mogelijk, maar goed :wink:

Een gewone Bbox2 en 3 hebben al die problemen dan blijkbaar toch niet met firmware. Misschien is het sowieso dan geen slecht idee om eerder voor een Bbox2 te zorgen dan een sagem gezien het verschil in updates?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

BBOX2 past niet op de plank :p
Sagem wel. 2x plankje van 1U waar de modems op staan.
En puur esthetisch gezien (niet dat dit veel uitmaakt in mijn netwerk maar soit) vind ik de Sagem ook mooier. Vrij onopvallend met de groene leds vanvoor. Beter dan de vrij forse BBOX2 met de blauwe leds en gratis belgacom reclame :)

En de BBOX3 al helemaal niet. 't Is netjes dat je deze aan de muur kan bevestigen, maar waarom zit die lelijke bult er in godsnaam? Zo kan je deze nergens neerleggen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

hadden we maar freeboxen ;)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:maar waarom zit die lelijke bult er in godsnaam? Zo kan je deze nergens neerleggen...
Om verschillende modems op elkaar vast te zetten
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15410
Dummy
Dummy
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 maa 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

Persoonlijk heb ik geen klachten qua communicatie met EDPnet support. Wel in tegendeel: ik vind hun filosofie en support excellent.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Antwoord van Edpnet:
Uw modem dient over 6LR10J-6LA07C (carrier version) te beschikken.
Heeft iemand die al succesvol binnengetrokken ?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

krisken schreef:BBOX2 past niet op de plank :p
Toch wel: ( verbruikt minder stroom nu zonder wifi kaartje en leds :-) Hapt wel stof )
gdaivier
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 14 maa 2012, 09:29
Locatie: oostende
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 11 keer

Re: 6LR10I-6LA07A nieuwe firmware

Berichtdoor Petervanakelyen op 10 dec 2013, 11:01
Dit is inderdaad de OLO-versie van 60R10E-60A072, de vectoring firmware die voor Belgacom klanten sinds enkele maanden is uitgerold.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”