Callback

Plaats reactie
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

Hoi,

Wie heeft er positieve ervaring met bepaalde callback applicaties van verschillende voip providers?

Ik heb ervaring met de MobileVoip app + betamax en de CallTiger app van VoipTiger. Maar callback met:
- Betamax = veel latency, andere kant hoort geluid pas 3 a 4 seconden later, met als gevolg dat er door elkaar wordt gesproken.
- VoipTiger = niet altijd even goede resultaten, soms weken goed, soms dagen last van veel ruis en jitter op de lijn.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een goed en gebruiksvriendelijk alternatief. Gebruiksvriendelijk in de zin dat een applicatie voor mij de zaken afhandelt, niet dat ik eerst een nummer moet bellen en dan het nummer dat ik wil bellen moet invoeren.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben van CallTiger.

Alleen heb ik soms wel dat ik geen callback krijg gedurende een halve minuut, en dan opeens een sms krijg dat ik voicemail heb ...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

werk hier al een jaar uitsluitend via freevoipdeal callback. Gesprekskwaliteit is altijd stabiel/perfect maar de latency laat inderdaad soms te wensen over. Ik ben geen beller, dus kan ik hier best mee leven. Mijn vrouw daarentegen vindt mijn callback gedoe maar klungelen en zweert nu bij 400 belminuten voor 10,00 € bij medionmobile. Dus, iedereen gelukkig nu :banana:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

@devastator

Ik heb dat ook regelmatig voor. Eigenlijk legt hij al een connectie naar uw telefoon, maar die wordt geweigerd door uw telefoon, dus die krijgt de voicemail. Maar omdat het gesprek dan gestart is legt hij ook de connectie naar de correspondent en krijgt die dus uw voicemail te horen.

Voor dit op te lossen zou men bijvoorbeeld eerst kunnen vragen om een toets te drukken voor de correspondent wordt opgebeld. Klinkt vrij stom voor de correspondent om een voicemail te horen die hem opbelt.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Iemand enig idee om dit te automatiseren ?

Call-Tiger werkt wel leuk enzo, maar ik wil niet altijd met callback werken.
Bijv als ik bel naar MV, wil ik geen callback gebruiken. Bellen naar mijn alarm installatie, ook geen CB etc.
Nu heb ik in tasker wel iets gemaakt waarmee ie button-presses simuleert, maar dat werkt toch ook niet echt lekker.

Heeft er hier iemand iets met tasker kunnen maken om dit te bewerkstelligen (enkel callback wanneer aan bepaalde voorwaarden voldaan) ? Het gebruik van Call-TIger is absoluut geen must !
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

zowel mobilevoip (betamax) als csipsimple geven keuzeknoppen vooraleer uit te bellen. Csipsimple geeft hierbij een meer uitgebreide keuze...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Moet ik even checken dan...
Is dat middels tasker te beheren ?

Ik bedoel, als ik in de auto zit en ik wil bellen, dan wil ik niet eerst mn telefoon uit mn broek halen om een keuze te maken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

sorry, geen idee! Gebruik tasker nooit...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer
Provider

Ik los het op met csipsimple. Daar kan je via de filters instellen welke nummers via het gsm-netwerk moeten gebeld worden.
Ik heb volgende settings:

Bij 'Gebruik mobiel': regels met 'directe oproep' voor
- precies 3 cijfers (noodnummers)
- precies 4 cijfers (speciale nummers van Mobile Vikings)
- begint met 0800 (gratis nummers)
- eindigt met 486191996 (voicemail)
- begin met * (codes om voicemail enzo in te stellen)

en vervolgens een regel voor de nummers van onze gezinsleden, voor de gratis on-net gesprekken.

Bij 'Freevoipdeal web callback':
- 1 regel met 'directe oproep' voor Alle.

Op die manier moet je niets meer selecteren en wordt vanzelf de gewenste methode gebruikt.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Klopt, maar wil het allemaal net ietsje geavanceerder :-)

Bel eigenlijk nooit rechtstreeks via voip. Maar als ik bijv in het buitenland ben, moeten alle gesprekken (dus ook die naar MV) via callback verlopen. In BE enkel die naar NIET MV
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”