Hoi,
Wie heeft er positieve ervaring met bepaalde callback applicaties van verschillende voip providers?
Ik heb ervaring met de MobileVoip app + betamax en de CallTiger app van VoipTiger. Maar callback met:
- Betamax = veel latency, andere kant hoort geluid pas 3 a 4 seconden later, met als gevolg dat er door elkaar wordt gesproken.
- VoipTiger = niet altijd even goede resultaten, soms weken goed, soms dagen last van veel ruis en jitter op de lijn.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een goed en gebruiksvriendelijk alternatief. Gebruiksvriendelijk in de zin dat een applicatie voor mij de zaken afhandelt, niet dat ik eerst een nummer moet bellen en dan het nummer dat ik wil bellen moet invoeren.
Callback
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben van CallTiger.
Alleen heb ik soms wel dat ik geen callback krijg gedurende een halve minuut, en dan opeens een sms krijg dat ik voicemail heb ...
Alleen heb ik soms wel dat ik geen callback krijg gedurende een halve minuut, en dan opeens een sms krijg dat ik voicemail heb ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
werk hier al een jaar uitsluitend via freevoipdeal callback. Gesprekskwaliteit is altijd stabiel/perfect maar de latency laat inderdaad soms te wensen over. Ik ben geen beller, dus kan ik hier best mee leven. Mijn vrouw daarentegen vindt mijn callback gedoe maar klungelen en zweert nu bij 400 belminuten voor 10,00 € bij medionmobile. Dus, iedereen gelukkig nu 

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
@devastator
Ik heb dat ook regelmatig voor. Eigenlijk legt hij al een connectie naar uw telefoon, maar die wordt geweigerd door uw telefoon, dus die krijgt de voicemail. Maar omdat het gesprek dan gestart is legt hij ook de connectie naar de correspondent en krijgt die dus uw voicemail te horen.
Voor dit op te lossen zou men bijvoorbeeld eerst kunnen vragen om een toets te drukken voor de correspondent wordt opgebeld. Klinkt vrij stom voor de correspondent om een voicemail te horen die hem opbelt.
Ik heb dat ook regelmatig voor. Eigenlijk legt hij al een connectie naar uw telefoon, maar die wordt geweigerd door uw telefoon, dus die krijgt de voicemail. Maar omdat het gesprek dan gestart is legt hij ook de connectie naar de correspondent en krijgt die dus uw voicemail te horen.
Voor dit op te lossen zou men bijvoorbeeld eerst kunnen vragen om een toets te drukken voor de correspondent wordt opgebeld. Klinkt vrij stom voor de correspondent om een voicemail te horen die hem opbelt.
-
- Elite Poster
Iemand enig idee om dit te automatiseren ?
Call-Tiger werkt wel leuk enzo, maar ik wil niet altijd met callback werken.
Bijv als ik bel naar MV, wil ik geen callback gebruiken. Bellen naar mijn alarm installatie, ook geen CB etc.
Nu heb ik in tasker wel iets gemaakt waarmee ie button-presses simuleert, maar dat werkt toch ook niet echt lekker.
Heeft er hier iemand iets met tasker kunnen maken om dit te bewerkstelligen (enkel callback wanneer aan bepaalde voorwaarden voldaan) ? Het gebruik van Call-TIger is absoluut geen must !
Call-Tiger werkt wel leuk enzo, maar ik wil niet altijd met callback werken.
Bijv als ik bel naar MV, wil ik geen callback gebruiken. Bellen naar mijn alarm installatie, ook geen CB etc.
Nu heb ik in tasker wel iets gemaakt waarmee ie button-presses simuleert, maar dat werkt toch ook niet echt lekker.
Heeft er hier iemand iets met tasker kunnen maken om dit te bewerkstelligen (enkel callback wanneer aan bepaalde voorwaarden voldaan) ? Het gebruik van Call-TIger is absoluut geen must !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
zowel mobilevoip (betamax) als csipsimple geven keuzeknoppen vooraleer uit te bellen. Csipsimple geeft hierbij een meer uitgebreide keuze...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Moet ik even checken dan...
Is dat middels tasker te beheren ?
Ik bedoel, als ik in de auto zit en ik wil bellen, dan wil ik niet eerst mn telefoon uit mn broek halen om een keuze te maken.
Is dat middels tasker te beheren ?
Ik bedoel, als ik in de auto zit en ik wil bellen, dan wil ik niet eerst mn telefoon uit mn broek halen om een keuze te maken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik los het op met csipsimple. Daar kan je via de filters instellen welke nummers via het gsm-netwerk moeten gebeld worden.
Ik heb volgende settings:
Bij 'Gebruik mobiel': regels met 'directe oproep' voor
- precies 3 cijfers (noodnummers)
- precies 4 cijfers (speciale nummers van Mobile Vikings)
- begint met 0800 (gratis nummers)
- eindigt met 486191996 (voicemail)
- begin met * (codes om voicemail enzo in te stellen)
en vervolgens een regel voor de nummers van onze gezinsleden, voor de gratis on-net gesprekken.
Bij 'Freevoipdeal web callback':
- 1 regel met 'directe oproep' voor Alle.
Op die manier moet je niets meer selecteren en wordt vanzelf de gewenste methode gebruikt.
Ik heb volgende settings:
Bij 'Gebruik mobiel': regels met 'directe oproep' voor
- precies 3 cijfers (noodnummers)
- precies 4 cijfers (speciale nummers van Mobile Vikings)
- begint met 0800 (gratis nummers)
- eindigt met 486191996 (voicemail)
- begin met * (codes om voicemail enzo in te stellen)
en vervolgens een regel voor de nummers van onze gezinsleden, voor de gratis on-net gesprekken.
Bij 'Freevoipdeal web callback':
- 1 regel met 'directe oproep' voor Alle.
Op die manier moet je niets meer selecteren en wordt vanzelf de gewenste methode gebruikt.
-
- Elite Poster
Klopt, maar wil het allemaal net ietsje geavanceerder 
Bel eigenlijk nooit rechtstreeks via voip. Maar als ik bijv in het buitenland ben, moeten alle gesprekken (dus ook die naar MV) via callback verlopen. In BE enkel die naar NIET MV

Bel eigenlijk nooit rechtstreeks via voip. Maar als ik bijv in het buitenland ben, moeten alle gesprekken (dus ook die naar MV) via callback verlopen. In BE enkel die naar NIET MV