Verhuis

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Ik ga weldra vehuizen en zal mijn Telenet diensten moeten overzetten naar mijn nieuwe adres.
Aangezien in mijn nieuwe (bestaande) woning niets aanwezig is buiten het coax stekker doosje heb ik bij Telenet al telefonisch informatie gevraagd. Volgens de dame aan de telefoon zou ik 50€ activatiekosten + 85€ instalatiekosten moeten betalen aangezien er geen modem en netwerkverdeler aanwezig is.

Heeft iemand een idee of ik mijn huidige modem en netwerkverdeler zou kunnen meenemen en aansluiten?

Bij Belgacom zou ik er al voor 50€ van af komen, waarom kan het bij hen wel goedkoper?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Bellen naar Telenet en zeggen dat je erover denkt om naar Belgacom te gaan. Vraag gewoon een gratis activatie.

De aanhouder wint!
kristofmertens
Pro Member
Pro Member

Daarop was het antwoordt kort en bondig.

Veel succes, kwalitatief niet goed en ik zou snel weer naar Telenet overstappen :-D

silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Pré boeken (maakt niet uit of er iets staat).
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

kristofmertens schreef: Heeft iemand een idee of ik mijn huidige modem en netwerkverdeler zou kunnen meenemen en aansluiten?
Neen, dat kan je niet.
In woningen die alléén analoge TV hebben, en waar nog geen NIU staat, zit er buiten een filter op de coax (verhinderen van storingen naar het Telenet netwerk toe). Deze filter wordt weggenomen van zodra op de coax intro een NIU wordt aangesloten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kristofmertens schreef:Heeft iemand een idee of ik mijn huidige modem en netwerkverdeler zou kunnen meenemen en aansluiten?
Nee, die dingen moet je trouwens netjes laten hangen.
kristofmertens schreef:Bij Belgacom zou ik er al voor 50€ van af komen, waarom kan het bij hen wel goedkoper?
Bespreek het eens met de TN klanten dienst... stel hen voor het even goedkoop te doen als BGC.

Trouwens een verhuis is normaal gratis... begrijp niet hoe men aan die 50 euro activatie kosten komt.
philippe_d
Moderator
Moderator

kristofmertens schreef: Aangezien in mijn nieuwe (bestaande) woning niets aanwezig is buiten het coax stekker doosje heb ik bij Telenet al telefonisch informatie gevraagd. Volgens de dame aan de telefoon zou ik 50€ activatiekosten + 85€ instalatiekosten moeten betalen aangezien er geen modem en netwerkverdeler aanwezig is.
Je bent dus verkeerd ingelicht:
  1. Zoals hierboven reeds vermeld door r2504 is er geen 50€ activatiekost te betalen, indien je al internet, vaste telefonie of digitale tv had, en deze digitale diensten wil verhuizen.
    http://klantenservice.telenet.be/conten ... en-verhuis
  2. Indien je kiest voor de Self Starter, is de installatie gratis. Alléén als jij zelf kiest voor de installatie door een technieker (Comfort installatie) betaal je 85€.
    Het maakt dus geen fluit uit of al een modem en netwerkverdeler aanwezig is. Zoals hierboven reeds vermeld door silencer moet Telenet jouw de Pre-installatie aanbieden indien er nog geen NIU aanwezig is.
    http://telenet.be/nl/telenet-installeren
Conclusie: verhuis is gratis (zowel activatie, pre-installatie als Self Starter installatie). Alléén als er nog géén coax binnen ligt moet je €50 betalen voor de kabelaansluiting.

PS: Self Starter houdt eigenlijk niets meer in dan je PC en digicorder aansluiten op de modem :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

kristofmertens schreef:Bij Belgacom zou ik er al voor 50€ van af komen, waarom kan het bij hen wel goedkoper?
Omdat de aansluiting op het vaste telefoonnetwerk een universele dienst is. Met andere woorden heeft de overheid aan Belgacom de verplichting opgelegd om iedere Belg tegen betaalbare tarieven aan te sluiten op het Belgacom-netwerk.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member

philippe_d schreef:
kristofmertens schreef: Aangezien in mijn nieuwe (bestaande) woning niets aanwezig is buiten het coax stekker doosje heb ik bij Telenet al telefonisch informatie gevraagd. Volgens de dame aan de telefoon zou ik 50€ activatiekosten + 85€ instalatiekosten moeten betalen aangezien er geen modem en netwerkverdeler aanwezig is.
Je bent dus verkeerd ingelicht:
  1. Zoals hierboven reeds vermeld door r2504 is er geen 50€ activatiekost te betalen, indien je al internet, vaste telefonie of digitale tv had, en deze digitale diensten wil verhuizen.
    http://klantenservice.telenet.be/conten ... en-verhuis
  2. Indien je kiest voor de Self Starter, is de installatie gratis. Alléén als jij zelf kiest voor de installatie door een technieker (Comfort installatie) betaal je 85€.
    Het maakt dus geen fluit uit of al een modem en netwerkverdeler aanwezig is. Zoals hierboven reeds vermeld door silencer moet Telenet jouw de Pre-installatie aanbieden indien er nog geen NIU aanwezig is.
    http://telenet.be/nl/telenet-installeren
Conclusie: verhuis is gratis (zowel activatie, pre-installatie als Self Starter installatie). Alléén als er nog géén coax binnen ligt moet je €50 betalen voor de kabelaansluiting.

PS: Self Starter houdt eigenlijk niets meer in dan je PC en digicorder aansluiten op de modem :wink: .
Ik denk dat ik er enkel vanaf zal komen met 85€, aangezien ik mijn huidig abbonement wil behouden.
Een self starter box lijkt me net niet gebruikelijk aangezien de netwerkverdeler ontbreekt en niet aanwezig is in deze box.

Ik vind het persoonlijk een smerige truk om klanten een hoger abbonement aan te smeren met de smoes dat alle kosten dan eventueel wegvallen.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Opgepast, als ik het me goed herinner: als een self starter niet kan omwille van ontbrekend telenet materiaal, zal telenet aan huis toch een gratis een interventie doen.
De geciteerde prijzen leken me eerder voor een nieuw abbo. Het zou me niet verbazen moesten ze iets aanrekenen, maar ik kan het me niet herinneren dat ik bij mijn laatste verhuis iets betaald heb.

kristofmertens
Pro Member
Pro Member

ITnetadmin schreef:Opgepast, als ik het me goed herinner: als een self starter niet kan omwille van ontbrekend telenet materiaal, zal telenet aan huis toch een gratis een interventie doen.
De geciteerde prijzen leken me eerder voor een nieuw abbo. Het zou me niet verbazen moesten ze iets aanrekenen, maar ik kan het me niet herinneren dat ik bij mijn laatste verhuis iets betaald heb.

Dat moet ik eens uitzoeken dan :-D

Alvast bedankt voor de nuttige info!

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Je moet vooral ns een telenet center binnenspringen. Aan de telefoon weten ze vaak van toeten noch blazen.

philippe_d
Moderator
Moderator

kristofmertens schreef:Ik denk dat ik er enkel vanaf zal komen met 85€, aangezien ik mijn huidig abbonement wil behouden.
Een self starter box lijkt me net niet gebruikelijk aangezien de netwerkverdeler ontbreekt en niet aanwezig is in deze box.
Ik dacht dat ik alles zo goed mogelijk had uitgelegd in mijn vorige post :-(

Het maakt helemaal niets uit of er nu al een modem en netwerkverdeler aanwezig is. Je bestelt gewoon het self-starter pack.
Gezien er geen netwerkverdeler aanwezig vraag je aan Telenet ook een Pre-instal.
  • 1) de technieker plaatst en netwerkverdeler en modem (gratis)
    2) jij sluit de digicoder en je PC aan, en zorgt voor de binnenbekabeling (Self Starter)
Bij een betalende Comfort installatie zal de technieker jouw digicorder en PC aansluiten, en de kabels aanbrengen.
ITnetadmin schreef:Opgepast, als ik het me goed herinner: als een self starter niet kan omwille van ontbrekend telenet materiaal, zal telenet aan huis toch een gratis een interventie doen.
Inderdaad
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”