Freevoipdeal
-
- Premium Member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 18 keer
Wanneer ik sinds deze week Freevoipdeal gebruikt krijgt de bestemmeling verschillende nummer te zien behalve deze van mij.
Zijn er nog personen die hetzelfde voorhebben?
Zijn er nog personen die hetzelfde voorhebben?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Gekend probleem bij alle Betamax/Dellmont clonen.
Soms helpt het om on de web interface een geregistreerd nummer te verwijderen, en dan opnieuw verifiëren...
Soms helpt het om on de web interface een geregistreerd nummer te verwijderen, en dan opnieuw verifiëren...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Op dit moment komt er trouwens "unknown number" bij al mijn geverifieerde nummers als ik naar buiten bel, clip wordt dus om een of andere reden plots niet meer meegestuurd. Ben ik de enige, of is er algemeen iets mis bij betamax/fvd op dit moment?
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Je bent niet de enige, maar ik zou daarom niet zeggen dat er algemeen iets mis bij betamax/fvd op dit moment?
Hier werkt het OK.
Hier werkt het OK.
- * Controleer in de web interface of het correcte nummer aangeduid is als default CLIP (tenzij je de CLIP meestuurt via de instellingen van de telefoon).
* Eventueel jet nummer verwijder en her-registreren ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Ter info.
Bij mij werkte en werkt FreeVoipDeal nog steeds zonder enig probleem.
Ik heb meerdere accounts bij FreeVoipDeal en per account meer dan één geverifieerd nummer dat gebruikt wordt.
Wel zijn de setups "statisch" als ik het zo uitdrukken mag.
Allemaal SIP devices die 24/7 verbonden zijn.
En er is normaliter geen enkele verandering in de setups.
Doch aangezien hier op het forum in de loop der tijd af en toe meldingen komen van dit fenomeen bij betamax/Dellmont accounts, komt het me over dat er toch iets moet zijn dat dit fenomeen bewerkstelligt.
Maar wat? Bepaald type/merk van SIP devices, software SIP clients, modem/router??
Misschien is het nuttig dat de volledige setup, waarbij dit fenomeen voorkomt, beschreven wordt.
Mogelijks kan men dan na verloop van tijd een aantal gemeenschappelijke factoren uitfilteren.
Bij mij werkte en werkt FreeVoipDeal nog steeds zonder enig probleem.
Ik heb meerdere accounts bij FreeVoipDeal en per account meer dan één geverifieerd nummer dat gebruikt wordt.
Wel zijn de setups "statisch" als ik het zo uitdrukken mag.
Allemaal SIP devices die 24/7 verbonden zijn.
En er is normaliter geen enkele verandering in de setups.
Doch aangezien hier op het forum in de loop der tijd af en toe meldingen komen van dit fenomeen bij betamax/Dellmont accounts, komt het me over dat er toch iets moet zijn dat dit fenomeen bewerkstelligt.
Maar wat? Bepaald type/merk van SIP devices, software SIP clients, modem/router??
Misschien is het nuttig dat de volledige setup, waarbij dit fenomeen voorkomt, beschreven wordt.
Mogelijks kan men dan na verloop van tijd een aantal gemeenschappelijke factoren uitfilteren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Hier ook een statische opstelling; SPA3102, ging tot op vandaag zonder problemen, vandaag plots unknown number... Als ik via gsm/pc buiten bel werkt clip wel. Ik ga eens proberen nummers opnieuw verifiëren e.d.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Vreemd. Net eens een nieuw nr geverifieerd, maar haalt niet uit... Even afwachten zeker..
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16261
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik zou ook gewoon wachten.
Ik heb hier een stabiele setup, mijn VOIP is 24/7 geregistreerd. Af en toe, om eerlijk te zijn, heel uitzonderlijk, wordt mijn nummer niet weergegeven. De situatie normaliseert zich telkens vanzelf.
Ik heb het overigens nog maar 2 keer gehad. De laatste keer was het maar 1 dag, de keer ervoor was het wel een paar dagen lang.
Als de setup ervoor werkte en nu niet, zou ik niet beginnen prutsen. De kans dat je een instelling verkeerd zet is groot
.
Ik heb hier een stabiele setup, mijn VOIP is 24/7 geregistreerd. Af en toe, om eerlijk te zijn, heel uitzonderlijk, wordt mijn nummer niet weergegeven. De situatie normaliseert zich telkens vanzelf.
Ik heb het overigens nog maar 2 keer gehad. De laatste keer was het maar 1 dag, de keer ervoor was het wel een paar dagen lang.
Als de setup ervoor werkte en nu niet, zou ik niet beginnen prutsen. De kans dat je een instelling verkeerd zet is groot

-
- Premium Member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 18 keer
Heb dit ook geprobeerd,zonder resultaat.Zal afwachten worden.Roygenz schreef:Vreemd. Net eens een nieuw nr geverifieerd, maar haalt niet uit... Even afwachten zeker..
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Caller id probleem begint nu wel vrij lang te duren... Nog steeds privénr bij uitbellen.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
- Locatie: Vottem
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ik krijg vandaag een e-mail dat mijn credit bijna op was, terwijl dit gisteren nog 9 euro was. Als ik naar de historiek ga kijken zie ik 5 oproepen naar engelse gsm nummers
+447007410052
+447007300044
+447007100065
+447007300044
+447007410052
Ik denk dat ze niet verder hebben kunnen bellen omdat mijn bedrag nu nog 0,25 cent is. Iemand nog dit fenomeen? Ik heb een fritzbox 7390 en heb alleen hier mijn gegevens van de voip account instaan. Nog iemand dit probleem gehad? Heb een ticket aangemaakt naar freevoipdeal maar hoop dat ze antwoorden.
+447007410052
+447007300044
+447007100065
+447007300044
+447007410052
Ik denk dat ze niet verder hebben kunnen bellen omdat mijn bedrag nu nog 0,25 cent is. Iemand nog dit fenomeen? Ik heb een fritzbox 7390 en heb alleen hier mijn gegevens van de voip account instaan. Nog iemand dit probleem gehad? Heb een ticket aangemaakt naar freevoipdeal maar hoop dat ze antwoorden.

- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6415
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 1 keer
+44 is inderdaad Engeland maar de 7 er achter zijn geforwarde nummers, waarschijnlijk zit de echte bestemmeling in Nigeria, Kameroen of zo.snakeboots schreef: +447007410052
Mogelijk heeft men door een lek in de Fritzbox software op jouw kosten kunnen bellen. Check vooral de security updates van de firmware voor je Fritzbox en lees er het draadje elders op het forum eens op na.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
- Locatie: Vottem
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ik heb de laatste versie 06.03. En zie nergens in de logs dat er verbinding is gemaakt van buitenaf.on4bam schreef:Mogelijk heeft men door een lek in de Fritzbox software op jouw kosten kunnen bellen. Check vooral de security updates van de firmware voor je Fritzbox en lees er het draadje elders op het forum eens op na.

-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Het lek in de Fritzbox software stelde de hackers in staat om jouw gegevens uit te lezen, en dus aan de paswoorden te geraken van je VoIP accounts. In de logs van je FritzBox zal je daar waarschijnlijk niets van merken (ze bellen niet via je FritzBox)?
Conclusie: indien je misbruik vermoedt, onmiddellijk paswoorden wijzigen!
Conclusie: indien je misbruik vermoedt, onmiddellijk paswoorden wijzigen!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
- Locatie: Vottem
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ik heb mijn paswoorden gewijzigd, is wel balen zo een lek. Nu met die laatste update zou de lek toch moeten opgelost zijn neem ik aan?

-
- Elite Poster
- Berichten: 6044
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
Mijn vrouw probeerde weeral tevergeefs te bellen naar een gsm:
volgende melding in fritzbox:
Internet telephony with 0486******@sip.freevoipdeal.com via sip.freevoipdeal.com failed. Cause: (408)
The message listed here is transmitted by the Internet telephony provider.
Please contact your Internet telephony provider for information about what the messages mean and how to remedy any connection problems that result.
Ik zal wss. de dialing rules veranderen naar OVH (iets duurder, maar werkend....als de kids eens alleen thuis zijn en ons moeten bereiken....
)
volgende melding in fritzbox:
Internet telephony with 0486******@sip.freevoipdeal.com via sip.freevoipdeal.com failed. Cause: (408)
The message listed here is transmitted by the Internet telephony provider.
Please contact your Internet telephony provider for information about what the messages mean and how to remedy any connection problems that result.
Ik zal wss. de dialing rules veranderen naar OVH (iets duurder, maar werkend....als de kids eens alleen thuis zijn en ons moeten bereiken....

- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Hmm moet dat net 32 of +32 zijn in het begin?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 6044
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
maar de fritz zet dit er zelf voor (vind het nu niet direct terug waar ik dit ingesteld heb)....nu bel ik met mijn vaste telefoon (aangesloten op fritzbox) en lukt het wel om 0486****** te bellen (2 X). Ook ticket aan het opstarten...
Precede the number dialed with these prefix numerals:
Country code None Without prefix (32) With prefix (0032)
Area code None Without prefix (03) With prefix (003)
Er stond 'NONE' aangevinkt...werkt.
Nu met
'with prefix 0032' aangevinkt, en werkt ook...
Maar vorm wel 0486******
Dan maakt hij 003204862******?
Ik kan mijn vrouw niet wijsmaken, laat 0 weg hé....
Precede the number dialed with these prefix numerals:
Country code None Without prefix (32) With prefix (0032)
Area code None Without prefix (03) With prefix (003)
Er stond 'NONE' aangevinkt...werkt.
Nu met
'with prefix 0032' aangevinkt, en werkt ook...
Maar vorm wel 0486******
Dan maakt hij 003204862******?
Ik kan mijn vrouw niet wijsmaken, laat 0 weg hé....
-
- Premium Member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 18 keer
Het antwoord van de helpdeskWaterboy schreef:Hier hetzelfde ,zal proberen hiervoor een ticket aan te maken.
Dear Customer,
Thank you for bringing this to our attention! Unfortunately we are experiencing some technical problems. We are working very hard to resolve the matter as soon as possible. The problem should be resolved very soon.
We apologize for any inconvenience caused and we thank you for your patience and understanding.
Kind regards,
Customer service
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Merci om even te polsen bij fvd hiervoor! Nog even wachten dus... 

- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 6044
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
hier na 20' al antwoord!
Dear Customer,
We have checked the system and everything works on our side. Please check the settings for SIP on our website: http://www.freevoipdeal.com/en/sipp.html
Our system is compatible with all standard SIP equipment. If you have problems setting up the service please consult the instruction manual of your hardware or your SIP provider
Kind regards,
Customer service
Dear Customer,
We have checked the system and everything works on our side. Please check the settings for SIP on our website: http://www.freevoipdeal.com/en/sipp.html
Our system is compatible with all standard SIP equipment. If you have problems setting up the service please consult the instruction manual of your hardware or your SIP provider
Kind regards,
Customer service
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Vreemd dat ze beweren dat er niets aan de hand is dan. Zelfs als ik met een softphone registreer krijg ik geen nummer uitgestuurd..
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 450 keer
Hier ook last van, altijd gewerkt....
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
- Locatie: Vottem
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Hier ook na 1 dag al een antwoord, ik moet ze info bezorgen hoe het komt dat het gehackt is, de eerste vraag was of ik een fritzbox gebruikte en of ik al mijn paswoorden kon veranderen, indien deze veranderd waren dan mocht ik terug sturen en gingen ze mij het bedrag terug crediteren. Wel mooie service indien ze dat doen.

-
- Pro Member
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 41 keer
Ik heb volgende aanpassingen gedaan in mijn gigaset siemens C470ip:
gebruiksnaam: mijn gsm nummer welke meegegeven wordt als caller id (00324xxxxxxxx)
displaynaam: idem
Caller id wordt nu terug meegegeven.
gebruiksnaam: mijn gsm nummer welke meegegeven wordt als caller id (00324xxxxxxxx)
displaynaam: idem
Caller id wordt nu terug meegegeven.
Hier ook caller id. wordt niet meer meegegeven sinds 14 dgn
Call handeling in de fritzbox maar even omzetten naar ander nummer tot hij weer doet wel duur bellen gaat ten koste van freedays maar,zelf dochter neemt soms telefoon niet meer op
[
Post made via mobile device ]
Call handeling in de fritzbox maar even omzetten naar ander nummer tot hij weer doet wel duur bellen gaat ten koste van freedays maar,zelf dochter neemt soms telefoon niet meer op
[

-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Super! Dat werkt inderdaad, tnx! Voor mijn linksys SPA3102 heb ik gateway1 gewijzigd naar [email protected] & GW1 Auth ID: Fvd usernameblidi schreef:Ik heb volgende aanpassingen gedaan in mijn gigaset siemens C470ip:
gebruiksnaam: mijn gsm nummer welke meegegeven wordt als caller id (00324xxxxxxxx)
displaynaam: idem
Caller id wordt nu terug meegegeven.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Had hier hetzelfde probleem, heb alles geprobeerd zoals config wissen, nummer herbevestigen enz en steeds zonder succes.
Heb uiteindelijk de android app “MobileVOIP Cheap Voip Calls” van FreeVoipDeal geïnstalleerd en daarmee bellen gaf wel mijn tel nummer mee. Het probleem moest dus op mijn fritzbox zitten.
Ben dan verder gaan zoeken en blijkt dat Dellmont een beveiligings update op zijn systemen zou geïnstalleerd hebben volgens een Duits forum.
Volgens het Duits forum zijn dit de instelling voor een FritzBox en deze werken voor mij.
-> Ga naar Telephonie -> Telephone Numbers
En pas jouw delmont/betamax clone account configuratie aan
->Internet telephone number: vb +3211987654
Jouw nummer met het “+” teken
Na het invoeren van het “+” teken komen er extra velden tevoorschijn zoals telephone number
-> Telephone number : vb 003211987654
Jouw nummer zonder de “+” maar met “00”
->Display name :
Heeft niets te maken met uw config en is free tekst, Dit kan eventueel op uw intern toestel getoond worden als dit ondersteund wordt.
->ENABLE “Use own telephone number for registration”
Deze optie moet AAN staan
Volgende opties “Country code, Suppress outgoing Caller ID (clir) & Caller ID” staan op disabled bij mij
Success.
Heb uiteindelijk de android app “MobileVOIP Cheap Voip Calls” van FreeVoipDeal geïnstalleerd en daarmee bellen gaf wel mijn tel nummer mee. Het probleem moest dus op mijn fritzbox zitten.
Ben dan verder gaan zoeken en blijkt dat Dellmont een beveiligings update op zijn systemen zou geïnstalleerd hebben volgens een Duits forum.
Volgens het Duits forum zijn dit de instelling voor een FritzBox en deze werken voor mij.
-> Ga naar Telephonie -> Telephone Numbers
En pas jouw delmont/betamax clone account configuratie aan
->Internet telephone number: vb +3211987654
Jouw nummer met het “+” teken
Na het invoeren van het “+” teken komen er extra velden tevoorschijn zoals telephone number
-> Telephone number : vb 003211987654
Jouw nummer zonder de “+” maar met “00”
->Display name :
Heeft niets te maken met uw config en is free tekst, Dit kan eventueel op uw intern toestel getoond worden als dit ondersteund wordt.
->ENABLE “Use own telephone number for registration”
Deze optie moet AAN staan
Volgende opties “Country code, Suppress outgoing Caller ID (clir) & Caller ID” staan op disabled bij mij
Success.
-
- Elite Poster
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 179 keer
Dat was voor mij (C610ip) alvast een werkende oplossing, zelfs zonder 0032.blidi schreef:Ik heb volgende aanpassingen gedaan in mijn gigaset siemens C470ip:
gebruiksnaam: mijn gsm nummer welke meegegeven wordt als caller id (00324xxxxxxxx)
displaynaam: idem
Caller id wordt nu terug meegegeven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1047
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
- Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
- Bedankt: 57 keer
Hallo,
Sinds enige tijd krijgen correspondenten met nummerherkenning ons telefoonnummer niet meer te zien maar in de plaats zijn het anonieme oproepen.
Dit heeft altijd goed gewerkt maar zonder iets aan te passen is dat dan plots veranderd.
Nu heb ik al vanalles geprobeerd maar lukt het me niet om het zoals voorheen te krijgen.
Ik begrijp de mogelijke instellingen van de FB niet goed: bij het specifieke telefoonnummer heb je 'CLIR' en 'Caller ID'.
CLIR (suppress outgoing Caller ID) zou naar mijn mening hier een rol in moeten spelen maar lijkt geen verschil uit te maken.
Je hebt daar:
CLIR disabled: zou toch 'nummeronderdrukking uitgeschakeld' moeten zijn, niet?
CLIR via ....: onderdrukking op verschillende wijze?
Wat is de functie van Caller ID in dit verhaal?
Bij account info heb ik het volgende:
Telephony provider: sip.freevoipdeal.com
Internet telephone number: +32<zonenummer zonder nul/abonneenummer>
Telephone number: <zonenummer, inclusief zone prefix (0)>
Display name: leeg
en dan de FVD account gegevens.
Hiermee krijgt de andere kant het hele nummer te zien, inclusief +32.
In het 'Internet telephone number' veld heeft altijd het abonneenummer inclusief zonenummer & prefix gestaan hetgeen werkte.
Ik heb ook al het nummer, dat verified & geselecteerd als CallerID was op de site van FVD, eens verwijderd en opnieuw geverifieerd maar ook dat lost niets op.
Het vervelende is dat nogal wat mensen geen anonieme oproepen beantwoorden en ik vrees dat een lange nummer aanzien wordt als een buitenlands nummer waardoor ze denken dat het toch niet voor hun is.
In de laatste FB firmware (6.03 op 7340) lijkt mij een optie bij te zijn gekomen, nl in 'Telephone Numbers' -> tabblad 'Line Settings': Outgoing telephone number.
Daar staat 2x het abonneenummer met zonenummer.
Heeft nog iemand dit probleem en/of de oplossing hiervoor?
Alvast bedankt!
Sinds enige tijd krijgen correspondenten met nummerherkenning ons telefoonnummer niet meer te zien maar in de plaats zijn het anonieme oproepen.
Dit heeft altijd goed gewerkt maar zonder iets aan te passen is dat dan plots veranderd.
Nu heb ik al vanalles geprobeerd maar lukt het me niet om het zoals voorheen te krijgen.
Ik begrijp de mogelijke instellingen van de FB niet goed: bij het specifieke telefoonnummer heb je 'CLIR' en 'Caller ID'.
CLIR (suppress outgoing Caller ID) zou naar mijn mening hier een rol in moeten spelen maar lijkt geen verschil uit te maken.
Je hebt daar:
CLIR disabled: zou toch 'nummeronderdrukking uitgeschakeld' moeten zijn, niet?
CLIR via ....: onderdrukking op verschillende wijze?
Wat is de functie van Caller ID in dit verhaal?
Bij account info heb ik het volgende:
Telephony provider: sip.freevoipdeal.com
Internet telephone number: +32<zonenummer zonder nul/abonneenummer>
Telephone number: <zonenummer, inclusief zone prefix (0)>
Display name: leeg
en dan de FVD account gegevens.
Hiermee krijgt de andere kant het hele nummer te zien, inclusief +32.
In het 'Internet telephone number' veld heeft altijd het abonneenummer inclusief zonenummer & prefix gestaan hetgeen werkte.
Ik heb ook al het nummer, dat verified & geselecteerd als CallerID was op de site van FVD, eens verwijderd en opnieuw geverifieerd maar ook dat lost niets op.
Het vervelende is dat nogal wat mensen geen anonieme oproepen beantwoorden en ik vrees dat een lange nummer aanzien wordt als een buitenlands nummer waardoor ze denken dat het toch niet voor hun is.
In de laatste FB firmware (6.03 op 7340) lijkt mij een optie bij te zijn gekomen, nl in 'Telephone Numbers' -> tabblad 'Line Settings': Outgoing telephone number.
Daar staat 2x het abonneenummer met zonenummer.
Heeft nog iemand dit probleem en/of de oplossing hiervoor?
Alvast bedankt!
Heppie NY!
- bitbite
- Premium Member
- Berichten: 562
- Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 42 keer
Dat is onlangs veranderd, er zijn een paar forumtreads geweest. Na wat gepruts heb ik het terug aan de praat gekregen.
Als ik het me goed herinner was bij mij het probleem dat mijn displayname niet in +32xyz of 0032xyz formaat stond.
Als ik het me goed herinner was bij mij het probleem dat mijn displayname niet in +32xyz of 0032xyz formaat stond.
- darkzero
- Elite Poster
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
- Locatie: Borgloon
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 35 keer
ik had had het zelfde probleem en heb het zo ook opgelost.limb schreef:Had hier hetzelfde probleem, heb alles geprobeerd zoals config wissen, nummer herbevestigen enz en steeds zonder succes.
Heb uiteindelijk de android app “MobileVOIP Cheap Voip Calls” van FreeVoipDeal geïnstalleerd en daarmee bellen gaf wel mijn tel nummer mee. Het probleem moest dus op mijn fritzbox zitten.
Ben dan verder gaan zoeken en blijkt dat Dellmont een beveiligings update op zijn systemen zou geïnstalleerd hebben volgens een Duits forum.
Volgens het Duits forum zijn dit de instelling voor een FritzBox en deze werken voor mij.
-> Ga naar Telephonie -> Telephone Numbers
En pas jouw delmont/betamax clone account configuratie aan
->Internet telephone number: vb +3211987654
Jouw nummer met het “+” teken
Na het invoeren van het “+” teken komen er extra velden tevoorschijn zoals telephone number
-> Telephone number : vb 003211987654
Jouw nummer zonder de “+” maar met “00”
->Display name :
Heeft niets te maken met uw config en is free tekst, Dit kan eventueel op uw intern toestel getoond worden als dit ondersteund wordt.
->ENABLE “Use own telephone number for registration”
Deze optie moet AAN staan
Volgende opties “Country code, Suppress outgoing Caller ID (clir) & Caller ID” staan op disabled bij mij
Success.
probleem is dat ik nu geen inkomende oproepen meer ontvang???
-
- Elite Poster
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 179 keer
Bij de gigaset was het (tijdelijk?) opgelost door het geregistreerde nummer in de webinterface van freevoipdeal als username in te vullen in de telefoon (00324xxxxxxxx).
cfr. http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 74#p539898
cfr. http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 74#p539898
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Hier werkt het perfect met volgende gegevens:Ernie schreef:Bij account info heb ik het volgende:
Telephony provider: sip.freevoipdeal.com
Internet telephone number: +32<zonenummer zonder nul/abonneenummer>
Telephone number: <zonenummer, inclusief zone prefix (0)>
Display name: leeg
en dan de FVD account gegevens.
- * Telephony provider: sip.freevoipdeal.com
* Internet telephone number: 0032<zonenummer zonder nul/abonneenummer>
* Telephone number: deze optie krijg je alleen als in het "Internet telephone number" niet-numerieke karakters staan (zoals de "+"). zie opmerking onderaan.
* Display name: FreeVoipDeal BE (dit wordt intern gebruikt om te melden op jouw telefoon met welke lijn je belt)
* en dan de FVD account gegevens.
- Use own telephone number for registration aanvinken
Caller-id: kies hier voor "disabled" uit de drop-down lijst.
Deze instelling heeft niets met CLIP te maken. Hier kan je kiezen welke uitgaande lijn er standard gebruikt wordt (indien er geen lijn toegewezen is aan het toestel waarmee je uitbelt).Ernie schreef:In de laatste FB firmware (6.03 op 7340) lijkt mij een optie bij te zijn gekomen, nl in 'Telephone Numbers' -> tabblad 'Line Settings': Outgoing telephone number.
Daar staat 2x het abonneenummer met zonenummer.
PS
In vroegere Firmwares kon je in het veld "Internet Telephone Number" alleen cijfers inbrengen, geen letters. Dat was een probleem voor de Belgacom i-Talk gebruikers, gezien het nummer alfanumerieke karakters bevat.
Op ons verzoek heeft AVM het nu mogelijk gemaakt om in dit veld ook letters & tekens in te brengen.
Van zodra je in dit veld iets anders zet dan alléén cijfers, verschijnt er een 2de veld "Telephone number".
Ik zelf gebruik de 0032 notatie voor "Internet Telephone Number", en dat werkt perfect.
Dit kan je normaal vermijden door in te loggen op de website, en daar de te gebruiken CLIP te kiezen.Ernie schreef:Sinds enige tijd krijgen correspondenten met nummerherkenning ons telefoonnummer niet meer te zien maar in de plaats zijn het anonieme oproepen.
Dan wordt normaal dat nummer standard meegestuurd (indien niet overruled door de settings van de client).
[Mod Edit] berichten samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde probleem
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
bestaan er eigenlijk nog goedkopere of freevoipdeal ?
Ik bel nu aan 0.006 naar franse mobiele nrs en gratis naar vast
Ik bel nu aan 0.006 naar franse mobiele nrs en gratis naar vast
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Berichten: 1047
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
- Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
- Bedankt: 57 keer
@proximusboyke: dit is afhankelijk de situatie maar denk dat velen hier nu FVD gebruiken voor de typische situatie vast/mobiel.
Kijk evt naar deze post: Overzicht (en prijzen) VoIP providers of rechtstreeks op http://www.progx.ch
@Philippe: dank je voor je zeer uitvoerige uitleg!
Wat krijgen uw correspondenten te zien:
1) zonenummer + abonneenummer
2) 0032 + zonenummer zonder nul + abonneenummer
Kijk evt naar deze post: Overzicht (en prijzen) VoIP providers of rechtstreeks op http://www.progx.ch
@Philippe: dank je voor je zeer uitvoerige uitleg!
Wat krijgen uw correspondenten te zien:
1) zonenummer + abonneenummer
2) 0032 + zonenummer zonder nul + abonneenummer
Heppie NY!