Beste UB'ers,
Voor een forum rond hulpdiensten heeft men mij een paar maand geleden gevraagd of ik niks kende waarmee ze foto's in een album konden plaatsen, om dan op het forum te linken naar dit album. Ik had ze in eerste instantie imgur aangeraden (wat sommige effectief gebruiken), maar velen stonden er wat twijfelachtig tegenover : ze wouden namelijk zelf baas zijn over hun foto's. Dus heb ik maar een domein geregistreerd, en iedere gebruiker dit dit wenst krijgt daar een subdomein op. Ik installeer standaard gallery (http://galleryproject.org/) maar nu blijkt dat velen dit lomp en te onoverzichtelijk vinden. Ideaal zou dus een combinatie zijn van imgur (je afbeeldingen slepen naar je browser, en de upload begint) en gallery (waarvan ze nog geen 10% van de mogelijkheden gebruiken).
Wensenlijstje:
- Aanmaak van albums, alsook verwijderen en wijzigingen aanbrengen
- Upload door bvb de foto's te slepen naar het browservenster of een andere manier om snel een tiental foto's te uploaden (niet één voor één)
- Mogelijk tot plaatsen van een handtekening/signature op je foto's
Weet iemand in welk softwarepakket we dit kunnen vinden, of wat hier in de buurt van komt? Er zijn tal van pakketten als gallery, maar meestal is het pijnpunt de uploadmogelijkheid van meerdere foto's of een hele map in één keer.
Imgur-like website
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Contacteer:
Dag Trojan,
Ik heb beide al eens bekeken maar beiden missen het gedeelte om een aantal foto's in één keer te uploaden. Zelf iets scripten (of beter laten scripten) is natuurlijk een optie, maar we zouden eerst graag zien of er een gratis alternatief is.
Ik heb beide al eens bekeken maar beiden missen het gedeelte om een aantal foto's in één keer te uploaden. Zelf iets scripten (of beter laten scripten) is natuurlijk een optie, maar we zouden eerst graag zien of er een gratis alternatief is.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat is dus net wat de meesten niet willen : naar dergelijke mass websites gaan om daar hun foto's te publiceren. Men gaat dus echt gaan opteren om alles in eigen beheer te hebben.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Bestaat coppermine nog? Destijds een van de betere galleries en open source.
[
Post made via mobile device ]
[
Post made via mobile device ]
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Tja, wat is eigen beheer...
Uiteindelijk heb je ten alle tijde volledige controle over hetgeen je online zet, zolang je alles privé markeert en enkel deelt met privé groepjes. Zo'n groepjes kan je zelf aanmaken en dan accounts toevoegen van diegene die de foto's mogen zien, ofwel deel je die via een unieke link. De foto's zijn dus niet toegankelijk voor een wildvreemde of voor indexeringsdiensten.
Uiteindelijk heb je ten alle tijde volledige controle over hetgeen je online zet, zolang je alles privé markeert en enkel deelt met privé groepjes. Zo'n groepjes kan je zelf aanmaken en dan accounts toevoegen van diegene die de foto's mogen zien, ofwel deel je die via een unieke link. De foto's zijn dus niet toegankelijk voor een wildvreemde of voor indexeringsdiensten.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Je kan zelf een upload pagina maken en deze laten uploaden in een folder naar keuze, afhankelijk van de gebruiker, en deze dan via een gallery app zoals zenphoto beheren.krisken schreef:Dag Trojan,
@alle posts daaronder. Het spijtige aan zo goed als alle foto-apps, inclusief flickr, is dat ze te bloated zijn geworden. Wat zo aantrekkelijk aan imgur is, dat het zo simpel is. Foto's op de pagina slepen en je krijgt links terug in alle formaten (html, bbcode, url, ...) om te delen op het www.
En dat is iets dat Krisken zoekt, en ik eigenlijk ook.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat is inderdaad wat de gebruikers handig vinden aan imgur. Niet FTP'en. Gewoon selecteren en slepen naar daar.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
http://creativefan.com/10-ajax-jquery-file-uploaders/
https://yuilibrary.com/yui/docs/uploade ... er-dd.html
https://yuilibrary.com/yui/docs/uploade ... er-dd.html
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.