Beste forumleden, ik leg mijn vraag hier neer omdat de schrik me om het hart is geslagen deze middag en ik niemand te pakken krijg bij weepee op de telefoon. Heb email gestuurd maar is nog even bang afwachten.
ik heb namelijk enkele maanden geleden het telefoonnummer van mijn firma overgezet naar een weepee forward account omdat ik veel op de baan ben en het me voordeliger leek na 9 jaar belgacom en telenet maandelijks te betalen en dan door te schakelen om dit via een weepee-forward te doen.
maar deze morgen wou ik de test doen ( omdat ik niet zie wie me rechtstreeks op de gsm belt en wie vie mijn weepee-doorschakeling komt ) en belde ik naar mijn vast nummer. Ik verwachte dat mijn gsm zou gaan bellen maar in de plaats kreeg i k een stem dat het gevormde oproepnummer niet in gebruik is. Dit breng me wel aan het schrikken want dit nummer gebruik ik al 9 jaar op al mijn visitekaartjes en ander reclamemateriaal.
weet jullie of dit mogelijk is dat weepee mijn nummer zouden hebben opgezegd ?
er staat nog 8 euro krediet in mijn weepeeaccount... ook daar kan het niet aan liggen.
ik kan nog inloggen in mijn weepee account en ik zie nog inkomende gesprekken in maart 2014
op de tab " telefoon nummers " zie ik wel geen nummer meer staan .
Is een telefoonnummer ( zoals een domeinnaam ) jouw eigendom ? kan ik ergens nakijken ( zoals je met een domeinnaam kan doen op dns.be ) nakijken of mijn nummer nog bestaande is ?
Alvast bedankt voor jullie input. IK hou jullie ook op de hoogte van zodra ik zelf meer weet.
weepee nummer plots niet meer bestaande
-
- Premium Member
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
Op crdc.be kan je normaal checken bij welke provider je nr geregistreerd is.
Ik ken de voorwaarden van Weepee niet, maar gebruik je zelf soms je vaste lijn om een oproep te maken? Mogelijks dien je om de x aantal maanden een oproep te maken om het nr actief te houden (zo is het meestal bij prepaid-kaarten.
Maar hiervan zou je dan toch voorafgaandelijk een melding mogen krijgen, alvorens ze het nr afsluiten...
Ik ken de voorwaarden van Weepee niet, maar gebruik je zelf soms je vaste lijn om een oproep te maken? Mogelijks dien je om de x aantal maanden een oproep te maken om het nr actief te houden (zo is het meestal bij prepaid-kaarten.
Maar hiervan zou je dan toch voorafgaandelijk een melding mogen krijgen, alvorens ze het nr afsluiten...
-
- Starter Plus
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 17:39
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Beste jorisx
dank je wel voor je informatie.
ik heb het nummer opgezocht en het zit nog bij weepee zie ik.
Zelf heb ik na de overdracht van telenet naar de weepee-forward enkele keren zelf het getest ( in jan - feb en maart en die testn samen met andere gesprekken kan ik zien in de tab " uitgaande gesprekken ) ) en telkens als ik belde naar mijn vast nummer begon de gsm et bellen. Het werkte dus prima. Ik ben wel nu met vakantie geweest en heb het de voorbije week niet getest ( ik ga niet dagelijks naar mezelf bellen om de weepee-forward te testen ) maar nu wou ik na mijn vakantie toch eens deze test doen .
Ik wacht af wat weepee zal antwoorden. ik heb hun duidelijk mijn accountnummer en het telefoonnummer en het probleem in een email omschreven.
Vroeger was er ook eeen chat dacht ik maar deze kon ik niet meer vinden op hun website bij " contact " . Heb dan proberen te bellen maar een engelse stem vertelde dat er nu " no support agents available " zijn.
Daar het nummer nog bij weepee zit hoop ik dat ze het probleem kunnen rechtzetten en de forward spoedig terug zal werken.
nogmaals bedankt voor je info en link.
dank je wel voor je informatie.
ik heb het nummer opgezocht en het zit nog bij weepee zie ik.
Zelf heb ik na de overdracht van telenet naar de weepee-forward enkele keren zelf het getest ( in jan - feb en maart en die testn samen met andere gesprekken kan ik zien in de tab " uitgaande gesprekken ) ) en telkens als ik belde naar mijn vast nummer begon de gsm et bellen. Het werkte dus prima. Ik ben wel nu met vakantie geweest en heb het de voorbije week niet getest ( ik ga niet dagelijks naar mezelf bellen om de weepee-forward te testen ) maar nu wou ik na mijn vakantie toch eens deze test doen .
Ik wacht af wat weepee zal antwoorden. ik heb hun duidelijk mijn accountnummer en het telefoonnummer en het probleem in een email omschreven.
Vroeger was er ook eeen chat dacht ik maar deze kon ik niet meer vinden op hun website bij " contact " . Heb dan proberen te bellen maar een engelse stem vertelde dat er nu " no support agents available " zijn.
Daar het nummer nog bij weepee zit hoop ik dat ze het probleem kunnen rechtzetten en de forward spoedig terug zal werken.
nogmaals bedankt voor je info en link.
-
- Starter Plus
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 17:39
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
nog geen reactie gekregen op mijn email van gisteren naar weepee support.
raar dat er bij een bedrijf met zoveel klanten geen support is gedurende een weekend maar dat zal je erbij moeten nemen als je een goedkope oplossing wil. Persoonlijk hen ik zo een dubbel gevoel of het wel verstandig was mijn firmanummer over te plaatsen maar ja .. gedane zaken nemen geen keer.
je schreef ook : Ik ken de voorwaarden van Weepee niet, maar gebruik je zelf soms je vaste lijn om een oproep te maken?
ik gebruik de forward account om de oproepen op mijn vaste ( overgedragen ) nummer door te schakelen naar mijn gsm .. dat zijn toch oproepen voor weepee. ( daar betaal ik voor aan weepee per doorschakeling en dat is waar zij ook hun geld mee verdienen bij een forward-account ). Zelf heb ik geen oproepen gemaakt via dit nummer ( heb geen voip telefoon of voip software). Als ik naar klanten bel gebruik ik gsm en voor naar het buitenland is het meestal skypeout )
De reden dat ik mijn nummer verhuisde was omdat ik nl bij telenet voor mijn vaste lijn een abonnement + doorschakelkost betaalde en eigenlijk nooit zelf bel met dit nummer.
ik heb destijds naast mijn firmanummer ook mijn firmafax naar een faxaccount overgezet en deze is nog werkende precies. ( als ik inlog in die account zie ik nog steeds mijn faxnummer staan )
ik zal nog wat geduld moeten hebben tot ik maandag of waarschijnlijk dinsdag iemand va n de technische support kan spreken.
raar dat er bij een bedrijf met zoveel klanten geen support is gedurende een weekend maar dat zal je erbij moeten nemen als je een goedkope oplossing wil. Persoonlijk hen ik zo een dubbel gevoel of het wel verstandig was mijn firmanummer over te plaatsen maar ja .. gedane zaken nemen geen keer.
je schreef ook : Ik ken de voorwaarden van Weepee niet, maar gebruik je zelf soms je vaste lijn om een oproep te maken?
ik gebruik de forward account om de oproepen op mijn vaste ( overgedragen ) nummer door te schakelen naar mijn gsm .. dat zijn toch oproepen voor weepee. ( daar betaal ik voor aan weepee per doorschakeling en dat is waar zij ook hun geld mee verdienen bij een forward-account ). Zelf heb ik geen oproepen gemaakt via dit nummer ( heb geen voip telefoon of voip software). Als ik naar klanten bel gebruik ik gsm en voor naar het buitenland is het meestal skypeout )
De reden dat ik mijn nummer verhuisde was omdat ik nl bij telenet voor mijn vaste lijn een abonnement + doorschakelkost betaalde en eigenlijk nooit zelf bel met dit nummer.
ik heb destijds naast mijn firmanummer ook mijn firmafax naar een faxaccount overgezet en deze is nog werkende precies. ( als ik inlog in die account zie ik nog steeds mijn faxnummer staan )
ik zal nog wat geduld moeten hebben tot ik maandag of waarschijnlijk dinsdag iemand va n de technische support kan spreken.
-
- Starter Plus
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 17:39
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Hierbij een update.
Heb vandaag met weepee support gebeld en probleem uitgelegd. Na 10 minuten was het probleem verholpen. Mijn telefoon forward werkt terug .
Ook bij weepee hebben ze voorlopig geen verklaring maar gaan het uitzoeken. Eind goed , al goed . Was me wel even schrikken.
Heb vandaag met weepee support gebeld en probleem uitgelegd. Na 10 minuten was het probleem verholpen. Mijn telefoon forward werkt terug .
Ook bij weepee hebben ze voorlopig geen verklaring maar gaan het uitzoeken. Eind goed , al goed . Was me wel even schrikken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
sinds 2011 stuurt weepee mijn vastelijn oproepen door naar mijn smartphone. Voor zover mij bekend heb ik nooit een oproep moeten missen sindsdien...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA