Selectieprocedure Belgacom Techniekers

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Halford
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2011, 15:20

Wie heeft er een idee van de selectieprocedure voor Belgacom techniekers (internet, telefonie, digitale tv) ?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Een test bij de onderaannemer gevolgd door een test bij Belgacom.
Meestal eletriciteitsvragen, basic networking, peilen naar uw kennis over IT/telecom gerelateerde zaken. etc.
zaagmans
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2011, 18:53

Ja, ik heb hem gedaan en doorgekomen. Ik heb eerst 2 gesprekken gehad bij jansen field services, lekker ongeinteresseerd daar. Daarna een training gevolgd omdat ik elektriciteitskennis tekort kwam en daarna examen. Het examen was echt heel erg pittig. Ik vond de training echt totaal ontoereikend. Ik heb examen gedaan waarbij is hoog scoorde op IT (duuhhh is m'n vak) en redelijk op elektriciteit. De vogende dag moest ik mondeling doen en dat viel uiteindelijk mee. Je moest wat testjes doen met een multimeter, die ik toevallig goed had en vragen als "wat doe je als je langer bezig bent bij een klant dan gepland. Ik heb uiteindelijk alles gehaald en ga nu een opleiding in
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

succes!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

dan ga je ook bij jansens werken, veel succes daar,

wanneer begin je aan de opleiding?
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

zaagmans schreef:wat doe je als je langer bezig bent bij een klant dan gepland.


Eigelijk wel een interessante vraag. Wat doet een technieker dan?
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

bellen naar belgacom dat het langer duurd wss , zo kunnen ze de planning nog aanpassen ;)
ivm smsjes of opbellen dat technieker onderweg is
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

depeje schreef:
zaagmans schreef:wat doe je als je langer bezig bent bij een klant dan gepland.


Eigelijk wel een interessante vraag. Wat doet een technieker dan?

Zeggen dat alles werkt, bonnetje af laten tekenen en zich uit de voeten maken :twisted:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dat heeft mijn nichtje gehad, indd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Eerst alles testen voor je tech laat vertrekken?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Mja, zij kent er niks van en er was nog geen testgerief, anders dan de bbox2. Ze hebben mij gebeld omdat "dat lichtje maar bleef pinken". Testje met laptop en indd: geen VDSL2-signaal. Die etchnieker was heel gehaast, en had gezegd "het werkt".
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mja ze weet toch wanneer internet werkt en wanneer niet bedoel ik.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ja, niet dus :P. Dus mij gebeld :P.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Misschien leren ze ook wel in de opleiding hoe je een leek kan herkennen, en als je die dan hebt gevonden mag je je gang gaan en "ze eens goed wat onzin wijsmaken", denk ik ... :twisted:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Vandaag trouwens alles in orde, dankzij een andere technieker. We hebben hem zelfs niet gezien: heeft alles in de centrale geregeld, dan gebeld of het werkte en dat was zo. Zei dat hij morgen zal terugbellen voor opvolging, heel vriendelijke gast. Je ziet: het hangt af van welke technieker je krijgt...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
superstar43
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2012, 15:36

zaagmans schreef:Ja, ik heb hem gedaan en doorgekomen. Ik heb eerst 2 gesprekken gehad bij jansen field services, lekker ongeinteresseerd daar. Daarna een training gevolgd omdat ik elektriciteitskennis tekort kwam en daarna examen. Het examen was echt heel erg pittig. Ik vond de training echt totaal ontoereikend. Ik heb examen gedaan waarbij is hoog scoorde op IT (duuhhh is m'n vak) en redelijk op elektriciteit. De vogende dag moest ik mondeling doen en dat viel uiteindelijk mee. Je moest wat testjes doen met een multimeter, die ik toevallig goed had en vragen als "wat doe je als je langer bezig bent bij een klant dan gepland. Ik heb uiteindelijk alles gehaald en ga nu een opleiding in


Kent iemand nog die vragen van die test met bijzonder elektriciteit?
Ben IT'er en ken niets van elektriciteit en volgens de ouderen die daar werken is er weinig kennis van nodig om daar te kunnen werken.

Als ik het goed lees hierboven, dan heb je eerst een gesprek gehad?
Wel bij mij is dat niet het geval, er wordt gevraagd een test af te leggen en je zou er minimaal 60% percent moeten halen en gezien ik geen kennis heb van elektriciteit, kom ik hier even vragen of iemand nog de vragen kent en ze even zou posten?

En je hebt ook een training gehad en erna een examen, heb je van hun een training gehad en erna nog eens een examen ? En wat bedoel je precies met de training ontoereikend.. Moet ook volgende week test gaan afleggen en wil toch aan het werk geraken en vooral een firma wagen, neem aan na 6maand.?

Aub als er iemand wat weet post het even, alle beetjes helpen, dankje

Werkzoekende onervaren Netwerkbeheerder
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Begin met de wet van Ohm en de wet van Poulet, die vragen ze bijna altjid

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Bekijk dit onderwerp eens, daar staat ook ergens een voorbeeldvraag.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hoi iedereen,

sorry dat ik dit onderwerp nog eens van onder het stof haal ...
Gisteren ben ik bij een KMO in Temse mijn testen gaan doen om eventueel een job te verkrijgen als belgacom technieker.
De testen waren prima ... zeg maar zo'n 95% gehaald :-)
Nu is het wachten op een beslissing van een andere persoon of ik de opleiding bij Belgacom kan starten. Ook zou ik blijkbaar VCA gekwalificeerd moeten worden want dat attest heb ik niet op zak.
Ik weet prima hoe om te gaan met electriciteit. Als je voorheen 25j onderhoudstechnieker bent geweest in een high-tech bedrijf ... lol.

Mocht er mij hier iemand eens kunnen vertellen hoe het vanaf nu dan verder gaat en wat de uiteindelijke kansen zijn om effectief met de job te kunnen starten en wat ong. de verloning anno 2014 zal zijn .... I'm all ears :wink:

Er staan nl. met mijn ervaring en 25j anciennitet nog werkgevers aan mijn deur te bonken om me binnen te halen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Uw 25 jaar ervaring gaat u geen enkel voordeel opleveren qua verloning. Je krijgt hetgeen uw barema zegt, en dat is evenveel als uw collega's zonder ervaring.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Xplod schreef:Hoi iedereen,

sorry dat ik dit onderwerp nog eens van onder het stof haal ...
Gisteren ben ik bij een KMO in Temse mijn testen gaan doen om eventueel een job te verkrijgen als belgacom technieker.
De testen waren prima ... zeg maar zo'n 95% gehaald :-)
Nu is het wachten op een beslissing van een andere persoon of ik de opleiding bij Belgacom kan starten. Ook zou ik blijkbaar VCA gekwalificeerd moeten worden want dat attest heb ik niet op zak.
Ik weet prima hoe om te gaan met electriciteit. Als je voorheen 25j onderhoudstechnieker bent geweest in een high-tech bedrijf ... lol.

Mocht er mij hier iemand eens kunnen vertellen hoe het vanaf nu dan verder gaat en wat de uiteindelijke kansen zijn om effectief met de job te kunnen starten en wat ong. de verloning anno 2014 zal zijn .... I'm all ears :wink:

Er staan nl. met mijn ervaring en 25j anciennitet nog werkgevers aan mijn deur te bonken om me binnen te halen.
Waarom eigenlijk als Belgacom technieker beginnen met die kennis en specificaties?
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Elektricien is tegenwoordig een knelpuntberoep geworden.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

Het is juist, je zal vragen krijgen over elektriciteit ....
Je kan bijna zeggen dat 90% er niets van bakt in het begin, want telefonie is wat anders dan de wet van OHM of wat dan ook kennen ....

De kunst is tijdens de opleiding een persoon te hebben die je deftig kan uitleggen wat hij doet maar ook waarom en waar het fout kan lopen ....
Of ze daarvoor de tijd hebben is een andere vraag ....
En liefst ook de "trukken van de foor" vertellen .... da's het belangrijkske 8)

Het is niet voor niks dat de onderaannemers op het einde geen ISDN niet meer deden, ze verstonden het niet !

Bij mij is 2 verschillende keren een onderaannemer geweest, twee keren was het naar de vaantjes .....
De eerste wist zelfs niet wat een PSTN/analoge lijn was volgens mij :?

Het is maar om te zeggen, een diploma is tof maar ge gaat er niets mee doen want telefonie is een vak apart !!

Ik vraag mij zelfs af wat er op school word geleerd "over telefonie" ? niks denk ik ?

En ook nog dit, de ervaring komt niet na een maand maar met de jaren ....
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Bssoft schreef:Het is niet voor niks dat de onderaannemers op het einde geen ISDN niet meer deden, ze verstonden het niet !
Isdn is poepsimpel, er kruipt gewoon veel tijd in dat niet opbrengt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

Trojan schreef:Isdn is poepsimpel, er kruipt gewoon veel tijd in dat niet opbrengt.
Dan kan je evengoed stellen dat een netwerk poepsimpel is !

Het gaat niet enkel over plaatsen, maar ook over storingen oplossen.
Vooral als er apparatuur is gekoppeld dat je niet kent .... dan ga je niet moeten uitpakken met een voltmeter, dat is andere koek !

Ik zie ook niet in waar jij veel tijd aan verspeelde, het waren 2 gaten boren in de muur bij wijze van spreken !
En inderdaad dat is poepsimpel.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VOiD schreef:Zeggen dat alles werkt, bonnetje af laten tekenen en zich uit de voeten maken :twisted:
of "ik ga efkens buiten kijken" en ge ziet ze niet meer weer !
of "ik ben aan niets aangeweest" en de klant zit met een storing opgezadeld !
:beerchug:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Apparatuur die gekoppeld is dat je niet kent? Daar blijf je gewoon af. BGC is verantwoordelijk tot aan het eindpunt (NTP), niet voor de apparatuur die men er aan hangt.

Net als bij Telenet is ook de werkdruk niet min soms. Vooral bij beginnelingen! racen van ene naar andere klant is geen uitzondering voor hun.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

In de 2,5 jaar dat ik belgacom gedaan heb, heb ik maar 2 keer een probleem gehad met isdn.

De eerste keer was het dat zijn isdn bak 100m ver van zijn invoer stond, en de binnenbekabeling was slecht.

De tweede keer was bij een dokter en daar waren gewoon teveel kabels in dat bakje aangesloten en ik was vergeten welke kabel op welke analoge poort moest staan. Maar na even testen was dat evengoed binnen het uur opgelost.

Voor de rest blijft zowel de configuratie als storing oplossen van isdn een kinderspel. Je hebt gewoon meer werk omdat je moet testen met een isdn bak en niet met je citofoon, en dat is het probleem. Niet omdat het te moeilijk is of techniekers te lomp zouden zijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

^^volledig mee eens! ^^

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

Ik moest regelmatig klachten gaan bekijken, die kwamen van de directie, van mannen die gingen lopen met het smoesje, het is prive apparatuur !
Ik moest dan soms vaststellen dat sommige hun job niet deden ....
Elke dag zijn er storingen op ISDN lijnen in zone 02 .... en regelmatig was het "u bent de 10de die langskomt" ....
En ik ging niet buiten zonder:
1 - de fout op te lossen of
2 - hem uitleggen waarom dat "zijn" apparatuur fout is ........ dat is wel andere koek.
En in de andere zones waren er ook zo die hetzelfde deden .... je mag 2 keer raden van welke dienst ze meestal zijn.

Wat gebruikte ik het meest, mijn kennis of een Aurora Prism of via mijn PC een tracert doen .... dat is niet "zo poepsimpel"
Het heeft langer geduurd dan 2,5 jaar om ISDN volledig onder de knie te krijgen ....

Als er bijvoorbeeld een grote fabrikant van PABX of ISDN modems niet akkoord gaat met de uitleg van Belgacom bij een storing
zie dan dat je wat meer weet te zeggen dan "alles is ok voor mij" .... want je staat daar ook rechtover een technieker, die ga
je met een smoesje als "het is prive apparatuur, we moeten daar afblijven" niet overtuigen !

En ook simpele dingen gingen regelmatig de mist in:
Twin niet kunnen programmeren
of die het verschil niet wisten tussen PTP en PMP
of die op een PTP lijn een Twin koppelde voor de analoge uitgang -----> een alarm koppelen
of die geen IST toestel konden afregelen
of die al content waren met 96 Volt te meten
of die al content waren met een groen lampje te zien op de NT1/Twin
of een PMP lijn met Twin die zich gedraagt als een PTP lijn
of die het verschil niet wisten van een Error code of een Cause code
of die niet wisten hoe ze taxatie moesten testen/afregelen op een Twin of testen op een NT1
enz...

Met andere woorden "het is poepsimpel" is er over .... je helpt er de leek niet mee !
En u 2 fouten zijn geen ISDN fouten, dat zijn 2 kabel fouten ....
Kennis moet je opbouwen en dat duurt wat langer dan 2,5 jaar !
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

De fouten die je hier beschrijft waren ook meestal voor prof market techniekers. Meeste techs dat hier zitten zijn mass market. Ik weet nog dat er vroeger redelijk veel aandacht ging naar Isdn binnen de opleiding. Tegenwoordig echter absoluut niet. Daar kwam dan nog bij dat een excelridder bij Belgacom had besloten om mass market techs ook isdn storingen te laten doen. Dat is vragen voor problemen.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

@Devilzown, het verhaal is iets anders.
Toen de Twin uitkwam in 1997 bestond Mass Market en Prof Market niet ....
De Twin is speciaal uitgebracht voor de residentiële markt .... voor de Business en corporate niet.

Dan begonnen de problemen, de kleine KMO's gingen ook over naar Twin oplossing en dan pas gingen die van de
Business diensten naar de les.

En wat betreft voor de storingen, de residentiele en business diensten kregen dezelfde lessen en zelfde test apparatuur ....
laat daar geen twijfel over bestaan !

De Twin is altijd een residentiël produkt gebleven (nu zou dat Mass Market zijn).
Toen de Twin niet meer werd gemaakt waren het nog altijd die van de Mass Market die moesten instaan om gebruikte Twin's
te controleren + de laatste upgrade in te pompen enz... en dan spreken we van 2009 !

Moet je voor ISDN een diploma A2 hebben ? neen want ik was "maar" technisch medewerker ....

Wat betreft sommige onderaannemers, ik vind dat ze te kort doen aan hun techniekers .... hun lessen zijn bedroevend !

Janssen da's in Antwaarpe, ze hebben mooie camionetten 8)
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

In 1997 zat ik nog opt schooleke :lol: en ik betwijfel dat er nog techniekers over zijn die er toen waren.

Toen ik opleiding kreeg in 2006-2007 (damn das langer geleden als ik dacht :lol: ) was de opleiding ISDN best uitgebreid nog.
Niet dat het echt nodig was, zoveel ISDN storingen heb ik eigelijk nooit gehad. Problemen met Twins en korte lijnen waren nog het amusantste.
NT1 en aanverwanten kregen we nauwelijks te zien, dit ging allemaal naar prof market.

Heden ten dage mensen nog opleiding geven qua ISDN is sowieso vrij waardeloos gezien het eol technologie is, mede met het hoge verloop bij techniekers is die kennis dan ook snel weg jammer genoeg :-)

Dat de opleiding tegenwoordig niet meer veel voorstelt kan ik beamen. Anderzijds leer je die job alleen maar door het in de field te doen en dingen tegen te komen. Er zijn ook genoeg kanalen waar je je vragen kwijt kan (coaching/collega's). De vette jaren dat ze nog veel geld konden steken in werknemers, voor ze geld opbrachten, zijn ook definitief voorbij, de prijzen zijn te fel gedaald daarvoor (en blijven maar dalen).

(Ps. De Peugeotkes & Renaults van esas zijn schoner :P )
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

@devilzown, dat is een correcte zienswijze.

In elk geval, ik ken nog altijd techniekers die ISDN fouten kunnen oplossen dus daar zal ik niet van wakker liggen ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”