Start filmpje en luister vooral naar de vergelijkingen op het eind...
http://www.hln.be/hln/nl/17541/Het-leuk ... -dat.dhtml
Kinderen en zaken uit de jaren '90...
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Als prille veertiger ken ik nog vinylplaten, zelfs de 78toeren bakkelieten versie van mijn grootmoeder, heb ik de uitvinding van de CD meegemaakt, de overgang naar de digitale muziek en de verkleining van de toestellen.
Maar de generatie na de mijne, onze kinderen dus, die weten zelfs al bijna niet meer wat een CD is, een uitvinding van in mijn jeugd.
Het toont aan dat de technologische evolutie steeds sneller gaat.
In de laatste 100jaar zijn we bvb geëvolueerd van amper 1 telefoon per dorp of straat naar ieder z'n eigen toestel in z'n broekzak.
Dingen om over na te denken
J.
Maar de generatie na de mijne, onze kinderen dus, die weten zelfs al bijna niet meer wat een CD is, een uitvinding van in mijn jeugd.
Het toont aan dat de technologische evolutie steeds sneller gaat.
In de laatste 100jaar zijn we bvb geëvolueerd van amper 1 telefoon per dorp of straat naar ieder z'n eigen toestel in z'n broekzak.
Dingen om over na te denken
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Contacteer:
radio 2 top 30?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
En vloeken als de presentator de outro kwam verpesten!
Ik heb zelfs een tijd voor het slapengaan opgenomen om dan later uit te filteren want 's nachts was het meestal non stop muziek...
Ik heb zelfs een tijd voor het slapengaan opgenomen om dan later uit te filteren want 's nachts was het meestal non stop muziek...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
Ah, nostalgie.
Ik was zo happy als ik de dubbele cassetespeler van mijn ma haar volksdansgroep kon lenen. Want dat ding was semi-pro materiaal en kon aan 4x kopieren.
Snel mijn eigen mixtapes samenstellen. Alle gemekker er van tussen halen.
En dan tenslotte dat plasticske der af peuteren zodat je het niet accidentieel overschreef.
Ik was zo happy als ik de dubbele cassetespeler van mijn ma haar volksdansgroep kon lenen. Want dat ding was semi-pro materiaal en kon aan 4x kopieren.
Snel mijn eigen mixtapes samenstellen. Alle gemekker er van tussen halen.
En dan tenslotte dat plasticske der af peuteren zodat je het niet accidentieel overschreef.
Laatst gewijzigd door boran_blok 15 apr 2014, 13:25, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Kids react, en hun andere channel teens react, is gigantisch goed. Je zou ns tijd moeten nemen om alle filmpjes te bekijken. Hilarisch bij momenten
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- gbmed
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 126 keer
Had het al op FB gezien. En heb er ook al (positief) op gereageerd. Het is en het blijft grappig hoe "jongeren" de "oudere" technologiën niet meer kennen. Het enige dat verschilt met "vroeger" is de tijd dat een "technologisch wonder" nog maar duurt.
Als 50 plusser heb ik enorm veel zien veranderen in de loop der jaren. Voor mijn ouders is het eigenlijk nog véél straffer geweest: begin van de radio meegemaakt, begin van de TV meegemaakt, etc.
Het gaat de laatste tijd echter zó hard dat zelfs in 5 jaar de technologische veranderingen zó snel evolueren dat voor veel kinderen van 5 tot 12 jaar op dit moment zelfs een audiocassette, een videocasette, een floppy, een audio CD, een video CD, een optische drive "tout court", een OS die nog met klavier en muis wordt bediend, etc. niet meer van deze tijd is.
Een tijdje geleden postte een Apple VP nog een filmpje van zijn baby die een krant/magazine als defect beschouwde omdat de "touch" bewegingen niet werkten, laat staan de verklein en vergroot moves
Prachtige quote: "I feel like Indiana Jones"
Als 50 plusser heb ik enorm veel zien veranderen in de loop der jaren. Voor mijn ouders is het eigenlijk nog véél straffer geweest: begin van de radio meegemaakt, begin van de TV meegemaakt, etc.
Het gaat de laatste tijd echter zó hard dat zelfs in 5 jaar de technologische veranderingen zó snel evolueren dat voor veel kinderen van 5 tot 12 jaar op dit moment zelfs een audiocassette, een videocasette, een floppy, een audio CD, een video CD, een optische drive "tout court", een OS die nog met klavier en muis wordt bediend, etc. niet meer van deze tijd is.
Een tijdje geleden postte een Apple VP nog een filmpje van zijn baby die een krant/magazine als defect beschouwde omdat de "touch" bewegingen niet werkten, laat staan de verklein en vergroot moves
Prachtige quote: "I feel like Indiana Jones"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Wolfman Jack op AFN?Astralon schreef:De Soulshow en Bond Van Doorstarters op de Nederlandse radio waren mijn favorieten.
Niets vreemd met het filmpje, de kennis van "geschiedenis" is bij de jongeren sowieso veel minder.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Moderator
- Contacteer:
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Zelf was ik fervent luisteraar van Hilversum 3 (toen heette het nog zo). Favoriete programma's: Betonuur met Alfred Lagarde (RIP) en Stampij met Hanneke Kappen (zangeres van NL hardrockband White Honey). En ook nog op RTL (de Franse of Luxemburgse) op vrijdagavond "Wango Tango" gepresenteerd door Françis Zégut. Verder nog herinneringen aan de floppy disks van mijn Commodore 64 (5 inch of zo, die slappe dingen). Toen kocht ik eenzijdige schijfjes (was een pak goedkoper dan dubbelzijdige). Met een stanleymes (of een speciaal knippertje) kon je dan ook aan de andere kant van de hoes een inkeping maken zodat je de schijf effectief dubbelzijdig kon gebruiken. Verder heb ik ook nog geweten dat de voormalige vriend van mijn moeder een 8-track in zijn (Amerikaanse) auto had. En dan thuis een resem VHS videotapes. En gisteren nog wat data op DVD gebrand hier op het werk. En om een of andere reden voelde zo een DVD schijf ook al "oubollig" aan.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
De goeie ouwen tijd van radio Antigoon
En idd elke week de radio 2 top 30 opnemen.
En idd elke week de radio 2 top 30 opnemen.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Nu voel ik me zelfs al oud, geboren eind de jaren '80 maar ik ken al die zaken toch wel
Mijn Panasonic walkman doet het nog perfect, de stapels cassetjes zitten nog netjes in de doos. LP's heb ik jaren gebruikt en in een nostalgische bui komen deze ook nog wel eens boven
Veel hangt natuurlijk af van de opvoeding ook, ik ken kinderen die nu nog opgroeien met een walkman en diskman omdat de ouders hen willen bij brengen dat al die hedendaagse technologie echt niet zo vanzelfsprekend is. En die kinderen vinden dat de max. Kijk maar als voorbeeld naar dat ene meisje dat weet wat het toestel is .
Sent from my P170EM using Tapatalk
Mijn Panasonic walkman doet het nog perfect, de stapels cassetjes zitten nog netjes in de doos. LP's heb ik jaren gebruikt en in een nostalgische bui komen deze ook nog wel eens boven
Veel hangt natuurlijk af van de opvoeding ook, ik ken kinderen die nu nog opgroeien met een walkman en diskman omdat de ouders hen willen bij brengen dat al die hedendaagse technologie echt niet zo vanzelfsprekend is. En die kinderen vinden dat de max. Kijk maar als voorbeeld naar dat ene meisje dat weet wat het toestel is .
Sent from my P170EM using Tapatalk