Siri versus Cortana [humor]

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

I lolled :)
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Cortana net wat aan het testen, ze werkt echt wel goed (al zijn er wel merkbare bugjes :p ik vroeg "the nearest gas station" en hoewel ze dat verstond (ze verstaat bangelijk goed) gaf ze de dichst bijzijnde pitatent :p of misschien pakt ze het iets te letterlijk en krijgen mensen gas van de pita daar :D).
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

MClaeys schreef:Cortana net wat aan het testen, ze werkt echt wel goed (al zijn er wel merkbare bugjes :p ik vroeg "the nearest gas station" en hoewel ze dat verstond (ze verstaat bangelijk goed) gaf ze de dichst bijzijnde pitatent :p of misschien pakt ze het iets te letterlijk en krijgen mensen gas van de pita daar :D).
Het verstaan van taal is de laatste tijd enorm goed geworden. Ik kan met google now (in het engels) perfect eender wie uit mijn contacten (met een nederlandse naam) bellen, zelfs op plekken waar er zeer veel achtergrond geluid is. (grote eetzalen bijvoorbeeld)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik had het zelf nog nooit geprobeerd op Android, maar het resultaat valt beter mee dan ik verwacht had... [attachment=-1]uploadfromtaptalk1397510688189.jpg[/attachment].

Sam's humor is echter... Euhm, bedenkelijk :-)

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Bijlagen
uploadfromtaptalk1397510688189.jpg
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Aww ... filmpje is niet eens zo grappig (persoonlijke mening hé) ik had meer iets verwacht als dit:
daily_picdump_1502_29__800.jpg
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MClaeys schreef:Cortana net wat aan het testen.
Kan je dat testen zonder Windows Phone 8.1... trouwens Cortana werkte toch enkel in de US ?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb een developer account en de 8.1 update draaien (+ iedere gebruiker kan gratis 1 toestel unlocken via het app-center dus in principe ook voor non-devs beschikbaar) :) Door gewoon de regio en de taal van je gsm op US te zetten en te rebooten komt Cortana tevoorschijn. Op die manier kan je ook apps uit andere landen downloaden bij WP8 en 8.1, gewoon de regio van je gsm anders instellen :).

Sent from my P170EM using Tapatalk
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Afbeelding
Het weer vragen in Celcius

Afbeelding
Dichtste cinema

Afbeelding
Dichtste café

Reminders instellen kan ook eenvoudig, wekker instellen, ze weet inmiddels mijn ouders en verloofde dus moet ik maar zeggen "call my dad" en het telefoontje vertrekt (of "text my fiancé that I will be a little late").
Enkele bugs zijn ook nog aanwezig, "the nearest gas station" verstaat ze wel, maar dan stuurt ze me naar de dichtste pitatent :p of tmoet zijn dat ge gas krijgt van de pita daar :p

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk

Sent from my P170EM using Tapatalk
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Dat van dichtste cinema klopt ook voor geen meter...
Het gevonden resultaat is niet eens een cinema, laat staan dicht bij jou? Alsof er in Sint-Niklaas geen zijn?
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ik zou niet weten of dat een cinema is, nog nooit geweest :) en de Siniscoop kent hij inderdaad niet. De Kinepolis dan weer wel want toen ik het in Antwerpen testte kwam deze meteen tevoorschijn. Das momenteel de grote zwakte van Cortana, ze is powered by Bing en Bing bevat momenteel op sommige vlakken nog minder info dan Google (in de US is Bing veel beter en sterker, al merk ik al een sterke verbetering tegenover het begin van het Windows Phone tijdperk).
Ze is echter niet de enige die fouten maakt want de Samsung Galaxy S4 van een kennis kreeg de Kinepolis van Gent als antwoord (wat op vlak van Kinepolis klopt, deze ligt ongeveer 7 km dichter dan die van Antwerpen). Misschien omdat de Kinepolis een sterrenrating heeft op Google en de Siniscoop niet, ik heb geen idee.
Siri niet kunnen testen, geen nabije kennissen met een iPhone :).

We zien wel wat het brengt, momenteel staat ze bij mij vooral aan voor de Quiet Hours (die om een of andere dwaze reden aan Cortana vast hangen) en alle extra dingen zijn wat probeersels en onnozelheden om te testen :).

Edit, net even gekeken. Het adres dat hij bij de cinema geeft ligt wel qua gps een kleine 5 km dichter dan Kinepolis Gent. Dus als dat in Bing inderdaad als cinema staat is ze wel correct dat ze Kinepolis niet toont alleszins. Blijkbaar is het "ZEIL-, WATER- EN DIEPZEESPORTEN: ARTIKELEN EN MATERIAAL (KLEINHANDEL)", dus het woord Cinéma zal haar verwarren :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”