VPN gebruiken
Dag iedereen,
Ik heb zonet op een Windows XP-machine VPN ingesteld via deze site: http://www.multidesk.be/artikels/artike ... etten.html.
Ik heb alles exact hetzelfde gedaan, behalve poort 500 geforward, omdat 'Mijn Telenet' dit niet toelaat, en ik op het internet gezien heb dat iedereen enkel de poort 1723 gebruikt.
Ik las ergens dat je kon testen of je VPN werkt, en deze site ( ) geeft "mijn IP-adres is responding on port 1723 (pptp)" aan.
Ik wil mijn netwerk gewoon op een andere locatie gebruiken en iemand vertelde me dat ik dan VPN nodig had, dus ik begon te Googelen.
Kan ik met VPN ook mijn printer en scanner etc. besturen vanop een andere locatie?
Ik zou graag mijn iPhone (en Macbook) willen verbinden via VPN, en heb de keuze tussen L2TP, PPTP en IPsec, maar heb geen idee welke ik moet nemen.
Ook bij 'server' vulde een man op Youtube een soort website in, maar ik heb geen idee wat ik daar moet invullen.
PS: Werkt VPN ook via 3G/LTE? Zodat het ook op iPhone/iPad werkt wanneer ik niet binnen het bereik ben van vast internet?
- Weet er niet zo veel van, een vriend zei dat ik voor VPN moest gaan, maar VPN zorgt er toch effectief voor dat ik mijn netwerk op meerdere plaatsen kan gebruiken, toch? Alsof ik altijd thuis met mijn eigen netwerk verbonden ben?
Wat dat is nl. wel wat ik wil doen, in twee huizen (die toch een halve kilometer uit mekaar liggen) het exact zelfde netwerk hebben, dat als ik van het ene naar het andere ga, mijn WiFi automatisch connecteert, de WiFi-naam hetzelfde is (dat weet ik wel hoe ik dat moet doen) maar dat het netwerk ook hetzelfde is. Dat ik bijvoorbeeld iets uitprint in huis A en dat het uit een printer in huis B komt).
Mijn excuses indien het niet duidelijk uitgelegd is. Zeg maar als je iets niet begrijpt.
Alvast bedankt voor de moeite.
Mvg,
Arne
Ik heb zonet op een Windows XP-machine VPN ingesteld via deze site: http://www.multidesk.be/artikels/artike ... etten.html.
Ik heb alles exact hetzelfde gedaan, behalve poort 500 geforward, omdat 'Mijn Telenet' dit niet toelaat, en ik op het internet gezien heb dat iedereen enkel de poort 1723 gebruikt.
Ik las ergens dat je kon testen of je VPN werkt, en deze site ( ) geeft "mijn IP-adres is responding on port 1723 (pptp)" aan.
Ik wil mijn netwerk gewoon op een andere locatie gebruiken en iemand vertelde me dat ik dan VPN nodig had, dus ik begon te Googelen.
Kan ik met VPN ook mijn printer en scanner etc. besturen vanop een andere locatie?
Ik zou graag mijn iPhone (en Macbook) willen verbinden via VPN, en heb de keuze tussen L2TP, PPTP en IPsec, maar heb geen idee welke ik moet nemen.
Ook bij 'server' vulde een man op Youtube een soort website in, maar ik heb geen idee wat ik daar moet invullen.
PS: Werkt VPN ook via 3G/LTE? Zodat het ook op iPhone/iPad werkt wanneer ik niet binnen het bereik ben van vast internet?
- Weet er niet zo veel van, een vriend zei dat ik voor VPN moest gaan, maar VPN zorgt er toch effectief voor dat ik mijn netwerk op meerdere plaatsen kan gebruiken, toch? Alsof ik altijd thuis met mijn eigen netwerk verbonden ben?
Wat dat is nl. wel wat ik wil doen, in twee huizen (die toch een halve kilometer uit mekaar liggen) het exact zelfde netwerk hebben, dat als ik van het ene naar het andere ga, mijn WiFi automatisch connecteert, de WiFi-naam hetzelfde is (dat weet ik wel hoe ik dat moet doen) maar dat het netwerk ook hetzelfde is. Dat ik bijvoorbeeld iets uitprint in huis A en dat het uit een printer in huis B komt).
Mijn excuses indien het niet duidelijk uitgelegd is. Zeg maar als je iets niet begrijpt.
Alvast bedankt voor de moeite.
Mvg,
Arne
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als je dergelijke dingen wil doen kijk je best uit naar deftige routers (één aan beide kanten dus) die support hebben voor site-to-site VPN's... en tracht je dat niet op te lossen met een PC.ArneMaes schreef:Wat dat is nl. wel wat ik wil doen, in twee huizen (die toch een halve kilometer uit mekaar liggen) het exact zelfde netwerk hebben, dat als ik van het ene naar het andere ga, mijn WiFi automatisch connecteert, de WiFi-naam hetzelfde is (dat weet ik wel hoe ik dat moet doen) maar dat het netwerk ook hetzelfde is. Dat ik bijvoorbeeld iets uitprint in huis A en dat het uit een printer in huis B komt).
-
- Deel van't meubilair
Als je denkt aan een site-to-site VPN zorg je best langs beide kanten voor dezelfde hardware.petzl schreef:ik zou thuis
Best een oplossing voor een VPN server... maar geen idee wat z'n site-to-site VPN mogelijkheden zijn.petzl schreef:een synology zou ook wel goed werken ...
Afhankelijk van de ligging zou ik overwegen om een WIFI link te leggen... zo heb je tenminste een symmetrische verbinding.ArneMaes schreef:twee huizen (die toch een halve kilometer uit mekaar liggen)
Hartelijk bedankt voor de snelle antwoorden.
Ik heb hier een Telenet-modem/router met een Cisco WRT1xxN (ik denk WRT120N) router erachter om het WiFi-bereik te versterken.
Aan de andere kant staat een Motorola SBV5121E en alle computers zijn er bedraad aangesloten.
Maar VPN is dus inderdaad dé oplossing om 1 netwerk in 2 verschillende huizen te gebruiken? Of is er nog een andere oplossing?
Indien dat de oplossing is zal ik binnenkort eens naar 2 nieuwe routers kijken die het ondersteunen.
Bedankt & nog een prettige avond !
Mvg ,
Arne
[ Post made via mobile device ]
Ik heb hier een Telenet-modem/router met een Cisco WRT1xxN (ik denk WRT120N) router erachter om het WiFi-bereik te versterken.
Aan de andere kant staat een Motorola SBV5121E en alle computers zijn er bedraad aangesloten.
Maar VPN is dus inderdaad dé oplossing om 1 netwerk in 2 verschillende huizen te gebruiken? Of is er nog een andere oplossing?
Indien dat de oplossing is zal ik binnenkort eens naar 2 nieuwe routers kijken die het ondersteunen.
Bedankt & nog een prettige avond !
Mvg ,
Arne
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Dag Arne
Geen idee... Maar is dit geen eenvoudige en gemakkelijke oplossing?http://www.securitykiss.com/resources/a ... tunneling/
Vraag eventueel een testaccount aan als je e.e.a. wenst uit te proberen. [infoATsecuritykiss.be]
Geen idee... Maar is dit geen eenvoudige en gemakkelijke oplossing?http://www.securitykiss.com/resources/a ... tunneling/
Vraag eventueel een testaccount aan als je e.e.a. wenst uit te proberen. [infoATsecuritykiss.be]
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik doe deze set-up met 2 FritzBoxen. Eén staat achter een Telenet modem, de andere op een VDSL2 lijn. Ik heb geen poorten moeten wijzigen of forwarden.ArneMaes schreef:Wat dat is nl. wel wat ik wil doen, in twee huizen (die toch een halve kilometer uit mekaar liggen) het exact zelfde netwerk hebben, dat als ik van het ene naar het andere ga, mijn WiFi automatisch connecteert, de WiFi-naam hetzelfde is (dat weet ik wel hoe ik dat moet doen) maar dat het netwerk ook hetzelfde is. Dat ik bijvoorbeeld iets uitprint in huis A en dat het uit een printer in huis B komt).
Het netwerk op beide locaties is niet exact hetzelfde:
- - in huis A heeft de router het adres 192.168.178.1 en de PC's krijgen een IP adres 192.168.178.[20-200].
- in huis B heeft de router het adres 192.168.182.1 en de PC's krijgen een IP adres 192.168.182.[20-200].
* Als je vanuit huis A (192.168.178.xx) een PC, printer of NAS wil aanspreken in huis B (\\192.168.182.xx) dan loopt het (automatisch) via de VPN.
* Je kan dus ook data vanop een PC in locatie A gaan back-uppen naar een NAS op locatie B, enz ...
Met een bijkomende FritzBox kan je dit gemakkelijk uitbreiden naar 3 locaties (op voorwaarde dat je voor locatie C dan ook terug een verschillend subnet gebruikt) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
Het nadeel van dergelijke oplossing is dat je het op iedere client moet installeren (een PC is geen probleem, een printer wel).Koelreuteria schreef:Maar is dit geen eenvoudige en gemakkelijke oplossing?http://www.securitykiss.com/resources/a ... tunneling/
En waarom zou je al je verkeer rondsturen via een onbekende partij en er nog voor betalen ook ?
Als je ze reeds hebt prima... maar moest je nog geen hardware hebben dan ging ik voor een "echte" router zoals een Routerboard.philippe_d schreef:Ik doe deze set-up met 2 FritzBoxen.
Maar gezien de afstand zou ik eerst kijken of wireless niet mogelijk is en gaan voor bv. een AirMax oplossing zodat je niet afhankelijk bent van de upstream capaciteit en volumes van je provider.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als er een LOS (line of sight) mogelijk is, zou ik zeker voor de oplossing van r2504 gaan. Met een goed uitgerichte nanostation (http://www.ubnt.com/airmax#nanostationm) of eventueel een nanobridge (http://www.ubnt.com/airmax#nanobridgem) is dit zeker doenbaar qua verbinding. Zet aan beide kanten een routerboard (bvb http://routerboard.com/RB750) en je bent helemaal klaar.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Bedankt! Is dit eigenlijk een programma dat een VPN-verbinding maakt voor jou? Moet er aan de andere kant dan ook een computer staan met dit programma en kan je dan ook communiceren met andere apparaten in het netwerk?Koelreuteria schreef:Dag Arne
Bedankt. Dat is wat ik wil, eigenlijk. Dat beide locaties toch hun eigen internetverbinding hebben (en gebruiken) maar dat je toch met de apparaten van op de andere locatie kan communiceren alsof je op dat netwerk, op de andere locatie, bent aangesloten.philippe_d schreef:Ik doe deze set-up met 2 FritzBoxen. Eén staat achter een Telenet modem, de andere op een VDSL2 lijn. Ik heb geen poorten moeten wijzigen of forwarden.ArneMaes schreef:Wat dat is nl. wel wat ik wil doen, in twee huizen (die toch een halve kilometer uit mekaar liggen) het exact zelfde netwerk hebben, dat als ik van het ene naar het andere ga, mijn WiFi automatisch connecteert, de WiFi-naam hetzelfde is (dat weet ik wel hoe ik dat moet doen) maar dat het netwerk ook hetzelfde is. Dat ik bijvoorbeeld iets uitprint in huis A en dat het uit een printer in huis B komt).
Het netwerk op beide locaties is niet exact hetzelfde:* Beide locaties hebben een eigen internet verbinding, en dus verkeer naar internet verloopt niet via de VPN
- - in huis A heeft de router het adres 192.168.178.1 en de PC's krijgen een IP adres 192.168.178.[20-200].
- in huis B heeft de router het adres 192.168.182.1 en de PC's krijgen een IP adres 192.168.182.[20-200].
* Als je vanuit huis A (192.168.178.xx) een PC, printer of NAS wil aanspreken in huis B (\\192.168.182.xx) dan loopt het (automatisch) via de VPN.
* Je kan dus ook data vanop een PC in locatie A gaan back-uppen naar een NAS op locatie B, enz ...
Met een bijkomende FritzBox kan je dit gemakkelijk uitbreiden naar 3 locaties (op voorwaarde dat je voor locatie C dan ook terug een verschillend subnet gebruikt) ...
Ik heb eens op hun site gekeken, maar ik zie niet meteen een FritzBox-router, ze werken allemaal met (V)DSL? Is dat dan geen soort modem?
Snap ik, maar ik zou liever geen schotels etc. op het dak willen laten monteren (of is dit niet nodig?) Upload-snelheden zijn inderdaad vrij laag hier (huis A = 6 Mbps up, huis B = 3 Mbps up), maar dat maakt niet echt uit, het gaat niet om heel erg grote bestanden dat heen en weer verstuurd worden. In huis A geldt de FUP (300 GB tijdens piekuren, en 1 of 1,5 TB tijdens daluren, en er wordt nog net geen 100 GB verbruikt tijdens de piekuren, denk ik). In huis B is er maar een maximum verbruik van 50 GB per maand, en je mag er 100 verbruiken, dus dat komt wel goed.r2504 schreef: Maar gezien de afstand zou ik eerst kijken of wireless niet mogelijk is en gaan voor bv. een AirMax oplossing zodat je niet afhankelijk bent van de upstream capaciteit en volumes van je provider.
P.S.: Excuses voor het late antwoord. Reactie was blijkbaar niet verstuurd.
-
- Deel van't meubilair
Nee, het is een dienst waarop jij kan connecteren via OpenVPN, PPTP of L2TP (allen VPN protocols dus)... maar ieder toestel dat je aan elkaar wil hangen moet dus z'n eigen VPN tunnel opzetten wat ik niet echt zou aanbevelen.ArneMaes schreef:Bedankt! Is dit eigenlijk een programma dat een VPN-verbinding maakt voor jou? Moet er aan de andere kant dan ook een computer staan met dit programma en kan je dan ook communiceren met andere apparaten in het netwerk?
Als je er niet over beschikt zou ik persoonlijk niet voor een Fritzbox gaan... maar philippe kan er meer over vertellen.ArneMaes schreef:ik zie niet meteen een FritzBox-router, ze werken allemaal met (V)DSL? Is dat dan geen soort modem?
Het zijn heus geen schotels hoor... dit kan ook met een Nanostation bijvoorbeeld (maar is afhankelijk van je situatie).ArneMaes schreef:Snap ik, maar ik zou liever geen schotels etc. op het dak willen laten monteren (of is dit niet nodig?)
Trouwens als je zo'n link hebt kan je ook overwegen om internet gewoon op te zeggen in één van beide locaties !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
Oeps, ik weer slechts de helft van het bericht gelezen
500 meter zou idd draadloos gaan en dan zou je zelfs 1 internet verbinding kunnen opzeggen ....
Draadloos is toevallig een van mijn specialiteiten
PM me ff de 2 adressen (exacte adressen met coordinaten van google maps of zo) dan kijk ik ff wat mogelijk is ...
Wel mogen er dan over deze 500 meter zich niet teveel objecten en bomen bevinden.
500 meter zou idd draadloos gaan en dan zou je zelfs 1 internet verbinding kunnen opzeggen ....
Draadloos is toevallig een van mijn specialiteiten
PM me ff de 2 adressen (exacte adressen met coordinaten van google maps of zo) dan kijk ik ff wat mogelijk is ...
Wel mogen er dan over deze 500 meter zich niet teveel objecten en bomen bevinden.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
FritzBoxen zijn modem/router, maar je kan ze instellen als router (dan wordt LAN1 de WAN poort).ArneMaes schreef:Ik heb eens op hun site gekeken, maar ik zie niet meteen een FritzBox-router, ze werken allemaal met (V)DSL? Is dat dan geen soort modem?
Als je het modem gedeelte niet gebruikt, dan heb je natuurlijk geen VDSL2 model nodig, en kan een ouder ADSL2+ model perfect dienst doen (vb 7270). De nieuwere zijn natuurlijk krachtiger (full gigabit)
Ik wil jou absoluut geen FritzBox opdringen, ik vermelde dit gewoon hoe wij het doen om zo'n site-to-site verbinding te maken ...r2504 schreef:Als je er niet over beschikt zou ik persoonlijk niet voor een Fritzbox gaan
Er zullen wellicht nog andere en betere oplossingen bestaan ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Dank u. Het is precies niet zo interessant, inderdaad.r2504 schreef:Nee, het is een dienst waarop jij kan connecteren via OpenVPN, PPTP of L2TP (allen VPN protocols dus)... maar ieder toestel dat je aan elkaar wil hangen moet dus z'n eigen VPN tunnel opzetten wat ik niet echt zou aanbevelen.ArneMaes schreef:Bedankt! Is dit eigenlijk een programma dat een VPN-verbinding maakt voor jou? Moet er aan de andere kant dan ook een computer staan met dit programma en kan je dan ook communiceren met andere apparaten in het netwerk?
Klinkt wel goed , maar ik neem aan dat er nog steeds iets op het dak moet worden geïnstalleerd.r2504 schreef:Het zijn heus geen schotels hoor... dit kan ook met een Nanostation bijvoorbeeld (maar is afhankelijk van je situatie).ArneMaes schreef:Snap ik, maar ik zou liever geen schotels etc. op het dak willen laten monteren (of is dit niet nodig?)
Trouwens als je zo'n link hebt kan je ook overwegen om internet gewoon op te zeggen in één van beide locaties !
Later wil ik nl. nog 1 of 2 huizen toevoegen via dit systeem (in dezelfde straat)
De internetverbinding in huis B is inderdaad 4 keer trager. Verlies je veel snelheid via dit systeem?
Hmmmm... Ik heb dit nog eens goed bekeken en dat ziet er toch niet slecht uit: http://www.ubnt.com/airmax#nanostationm...
Ik heb de documentatie & het YouTube-filmpje bekeken en het ziet er zeer interessant uit.
Ik neem aan dat je dit toestel nog steeds buiten moet plaatsen, en toch nog redelijk hoog?
Ik weet niet of er in een doos een setje zit met twee die samen werken of ik er gewoon 2 moet kopen.
Aan de andere kant sluit ik dan gewoon via UTP een router/switch/PC/... aan, neem ik aan.
Dan heb ik eigenlijk een lange, draadloze "UTP-kabel" gelegd tussen de twee huizen, als ik het goed begrijp?
Maar als één van mijn buren nu ook zo iets koopt, kan hij dan in mijn netwerk of geeft de 'antenne' alleen data door aan de 'antenne' waaraan hij het moet geven?
Nu ga ik bijvoorbeeld 2 van die 'antennes' gebruiken, maar kan je er ook 3 of 4 tesamen gebruiken?
Hoeveel kost dit? Want ik kan namelijk nergens prijzen vinden (misschien kijk ik niet goed)...
Iedereen bedankt voor de antwoorden.
Nog een prettige avond.
Mvg,
Arne
Ik heb de documentatie & het YouTube-filmpje bekeken en het ziet er zeer interessant uit.
Ik neem aan dat je dit toestel nog steeds buiten moet plaatsen, en toch nog redelijk hoog?
Ik weet niet of er in een doos een setje zit met twee die samen werken of ik er gewoon 2 moet kopen.
Aan de andere kant sluit ik dan gewoon via UTP een router/switch/PC/... aan, neem ik aan.
Dan heb ik eigenlijk een lange, draadloze "UTP-kabel" gelegd tussen de twee huizen, als ik het goed begrijp?
Maar als één van mijn buren nu ook zo iets koopt, kan hij dan in mijn netwerk of geeft de 'antenne' alleen data door aan de 'antenne' waaraan hij het moet geven?
Nu ga ik bijvoorbeeld 2 van die 'antennes' gebruiken, maar kan je er ook 3 of 4 tesamen gebruiken?
Hoeveel kost dit? Want ik kan namelijk nergens prijzen vinden (misschien kijk ik niet goed)...
Iedereen bedankt voor de antwoorden.
Nog een prettige avond.
Mvg,
Arne
-
- Deel van't meubilair
Niet noodzakelijk... alles hangt van je lokale situatie af... je hebt gewoon vrij zicht nodig.ArneMaes schreef:Klinkt wel goed , maar ik neem aan dat er nog steeds iets op het dak moet worden geïnstalleerd.
Da's geen probleem... je zou misschien beter meteen een fiber door de straat trekkenArneMaes schreef:Later wil ik nl. nog 1 of 2 huizen toevoegen via dit systeem (in dezelfde straat)
Er zijn verschillende Airmax systemen afhankelijk van de snelheid die je wenst.ArneMaes schreef:De internetverbinding in huis B is inderdaad 4 keer trager. Verlies je veel snelheid via dit systeem?
Is per één ... kosten zo'n 65 euro ex BTW, ex transport.ArneMaes schreef:Ik weet niet of er in een doos een setje zit met twee die samen werken of ik er gewoon 2 moet kopen.
Da's uiteindelijk de bedoeling hé.ArneMaes schreef:Dan heb ik eigenlijk een lange, draadloze "UTP-kabel" gelegd tussen de twee huizen, als ik het goed begrijp?
Dit is gewoon wireless... net zoals je buur nu niet op je wireless kan zal hij dat dan ook niet kunnen (mits de nodige beveiliging).ArneMaes schreef:Maar als één van mijn buren nu ook zo iets koopt, kan hij dan in mijn netwerk of geeft de 'antenne' alleen data door aan de 'antenne' waaraan hij het moet geven?
-
- Pro Member
Los van deze discussie: er is voor deze vpn-aanbieder een paasactie lopende. Als je het wilt uitproberen, 't is het moment! http://www.securitykiss.ber2504 schreef:Koelreuteria schreef:
Het nadeel van dergelijke oplossing is dat je het op iedere client moet installeren (een PC is geen probleem, een printer wel).
En waarom zou je al je verkeer rondsturen via een onbekende partij en er nog voor betalen ook ?
Bedankt, maar de link doet het niet.Koelreuteria schreef:Los van deze discussie: er is voor deze vpn-aanbieder een paasactie lopende. Als je het wilt uitproberen, 't is het moment! http://www.securitykiss.ber2504 schreef:Koelreuteria schreef:
Het nadeel van dergelijke oplossing is dat je het op iedere client moet installeren (een PC is geen probleem, een printer wel).
------
Ik heb online gezocht maar zie nergens waar ik die Airmax-systemen kan kopen.
Kan iemand me een link sturen naar een betrouwbare site met het juiste product?
Dus dan moet ik 2x hetzelfde kopen eigenlijk?... (1 aan huis A, 1 aan huis B die naar elkaar data sturen)
Hoe weet de Airmax van huis A eigenlijk dat zijn data bij huis B moet aankomen?
Moet je ze instellen? Hopelijk is het niet te gecompliceerd
Bedankt .
-
- Deel van't meubilair
De mensen die Wireless Belgie (het voormalige Wireless Antwerpen) beheren verkopen ze oa.ArneMaes schreef:Ik heb online gezocht maar zie nergens waar ik die Airmax-systemen kan kopen.
Je kan hun link alsook nog diverse andere vinden in dit topic http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=55&t=40647
Inderdaad.ArneMaes schreef:Dus dan moet ik 2x hetzelfde kopen eigenlijk?... (1 aan huis A, 1 aan huis B die naar elkaar data sturen)
Als je dergelijke vragen stelt dan denk ik toch dat je wat hulp zal kunnen gebruiken.ArneMaes schreef:Hoe weet de Airmax van huis A eigenlijk dat zijn data bij huis B moet aankomen?
Moet je ze instellen? Hopelijk is het niet te gecompliceerd
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Wat extra informatie over een point to point verbinding:
http://www.wirelessinfo.be/index.php/wifi/pages/point
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Pro Member
Hoe bedoel je? Bij mij doet de link het wel...???ArneMaes schreef:Bedankt, maar de link doet het niet.Koelreuteria schreef: Los van deze discussie: er is voor deze vpn-aanbieder een paasactie lopende. Als je het wilt uitproberen, 't is het moment! http://www.securitykiss.be
Vandaar mijn vraag op dit forumr2504 schreef: Als je dergelijke vragen stelt dan denk ik toch dat je wat hulp zal kunnen gebruiken.
Bij mij nu ook, maar kreeg eerst een raar zinnetje (y)Koelreuteria schreef:Hoe bedoel je? Bij mij doet de link het wel...???ArneMaes schreef:Bedankt, maar de link doet het niet.Koelreuteria schreef: Los van deze discussie: er is voor deze vpn-aanbieder een paasactie lopende. Als je het wilt uitproberen, 't is het moment! http://www.securitykiss.be
Bedankt!lacer schreef:Wat extra informatie over een point to point verbinding:
Ik vrees wel niet dat er een "line of sight" beschikbaar zal zijn... Kan dit heel veel kwaad voor nog geen halve kilometer?
Bedankt. Ik kwam dit tegen in dat topic: http://varia-store.com/Antennen/Antenne ... ::841.html ...r2504 schreef: De mensen die Wireless Belgie (het voormalige Wireless Antwerpen) beheren verkopen ze oa.
Je kan hun link alsook nog diverse andere vinden in dit topic http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=55&t=40647
Zijn deze goed? 2, dus?
Is het moeilijk in te stellen?
Wat met de niet-volledige "line of sight"?
Mag ik deze "antenne" gewoon aan de gevel hangen?
Iedereen bedankt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
Eventueel nog een muurbeugel voorzien ...
Verder kan je toch wel fouten maken bij het instellen van die dingen waardoor je soms vreemde problemen hebt.
Voor niet line of sight geld de volgende regel : meten is weten , persoonlijk zou ik toch steeds voor LOS gaan.
Mocht je toch iets meer proffesionele hulp nodig hebben dan wil ik je graag helpen.
Verder kan je toch wel fouten maken bij het instellen van die dingen waardoor je soms vreemde problemen hebt.
Voor niet line of sight geld de volgende regel : meten is weten , persoonlijk zou ik toch steeds voor LOS gaan.
Mocht je toch iets meer proffesionele hulp nodig hebben dan wil ik je graag helpen.
Komt in ordepetzl schreef:Eventueel nog een muurbeugel voorzien ...
Hoe kan ik dit nameten?petzl schreef: Voor niet line of sight geld de volgende regel : meten is weten , persoonlijk zou ik toch steeds voor LOS gaan.
Kan jij er iets mee als ik de 2 adressen geef?
Hartelijk bedankt!petzl schreef:
- lacer
- Elite Poster
2 adressen zal wel niet genoeg zijn, er kunnen nog tal van hindernissen tussen zitten zoals bomen, doorgaand (vracht)verkeer en verkeerde zijde van het gebouw.
Moest je op beide adressen op het dak kunnen en daar een kleine mast monteren, dan staan ze waarschijnlijk LOS, maar dan alleen als je de antenne op het ander adres kan ZIEN vb met een verrekijker.
Moest je op beide adressen op het dak kunnen en daar een kleine mast monteren, dan staan ze waarschijnlijk LOS, maar dan alleen als je de antenne op het ander adres kan ZIEN vb met een verrekijker.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Deel van't meubilair
Tja, wat versta je onder "niet beschikbaar"... staan er gebouwen tussen of is het minder erg ?ArneMaes schreef:Ik vrees wel niet dat er een "line of sight" beschikbaar zal zijn... Kan dit heel veel kwaad voor nog geen halve kilometer?
Google Maps geeft hier toch wel een vrij goede indicatie... de afstand is ook niet echt groot.lacer schreef:2 adressen zal wel niet genoeg zijn
- lacer
- Elite Poster
@ArneMaes, geef maar eens deze twee adressen eens door
Niet dat je die adressen nu moet gaan rondstrooien, maar doe dat liefst via een privebericht naar een ervaren Userbase gebruiker.
Niet dat je die adressen nu moet gaan rondstrooien, maar doe dat liefst via een privebericht naar een ervaren Userbase gebruiker.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als je beide adressen even aan petzl geeft dan kan hij dit zeker in orde maken. Is één van de betrouwbare krachten achter een groot wifi project in BE, dus dat zit zeker snor!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Huis A en Huis B staan allebei een beetje meer naar achter en de andere huizen staan dichter tegen de straat, waardoor ze 'in de weg' staan.r2504 schreef:Tja, wat versta je onder "niet beschikbaar"... staan er gebouwen tussen of is het minder erg ?ArneMaes schreef:Ik vrees wel niet dat er een "line of sight" beschikbaar zal zijn... Kan dit heel veel kwaad voor nog geen halve kilometer?
Bovendien gaat de straat een heel klein beetje naar beneden naar Huis B toe. :/
Ik zal petzl dan de twee adressen sturen.lacer schreef:doe dat liefst via een privebericht naar een ervaren Userbase gebruiker.krisken schreef:Als je beide adressen even aan petzl geeft dan kan hij dit zeker in orde maken. Is één van de betrouwbare krachten achter een groot wifi project in BE, dus dat zit zeker snor!
Iedereen van harte bedankt.