Nieuwigheden op komst bij Telenet?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ben hier net een enquête aan het invullen van Profacts. Enkele opmerkelijke voorstellen die de revue passeren.

Opnames XL: gewone klanten krijgen 200 uur opname in de cloud, Whoppa klanten 1000 uur.

Extra data bij Kig/kong: Whoppa +king: 2GB, Whoppa +kong 5GB.

Triiing Anytime: 24/07 gratis bellen met triiing op 5 toestellen.

Telenet Cloud: 30GB ruimte

Vernieuwde Yelo TV dienst: live kijken maar als extra ook naar je opnames kijken via Wifi of TN hot/homespot. 23 zenders.

Security pack: Virus scanner, slimme software die schadelijke websites kent en parental control voor maximum drie toestellen

Whoppa King discount: Whoppa + king is 5 euro korting.

Optie Anytime: gratis bellen 24/07 voor 7,5 euro.

Premium Service: exclusief voor Whoppa klanten.
->Fun Check: De dienst die het maximum uit je verbinding haalt: Een medewerker komt aan huis en zorgt dat je overal een sterk wifi signaal hebt en dat al je toestellen correct geïnstalleerd zijn en goed samen werken. Prijs voor Whoppa klanten 42,5 ipv 85 euro voor verplaatsing en analyse en 12,5 ipv 25 euro per begonnen half uur.
->Super snelle reparatie dienst de dag zelf tot 21u
->Supersnelle helpdesk waar de medewerker jou belt zodat je niet hoeft te wachten.

Replay TV: werking zoals de concurrenten, 7 dagen in tijd terug bekijken, wel beperkt wat aantal programma's betreft.

Daarna nog een hele voorschoteling van de pakketten waarin bepaalde diensten zitten en welke voor mij persoonlijk de meest interessante is.

Bon, uit heel de enquête is mij vooral opgevallen dat men nu de citroen nog meer wil uitknijpen en echt iedereen richting Whoppa wil duwen met kleine extraatjes. Heb vaak op de pakketten hierboven geantwoord met de citroen is uitgeperst, zorg liever voor een goede dienstverlening en standaard pakketten voor iedereen. Zuchtje.
janneke dust
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 nov 2013, 11:46
Bedankt: 1 keer

Ze beseffen nu blijkbaar dat Whoppa weinig voordelen bied tov whop. Veel PC kunnen toch geen gebruik maken van de hogere snelheid van Whoppa omdat ze niet sneller kunnen en dan blijft enkel nog een paar extra mailadressen over en die kan je ook gratis krijgen bij Gmail. IK gebruik dus nu 2 telenet adressen voor prive mail en 3 gmail adressen (2 voor nieuwsbrieven en 1 voor forums)
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Hier de enquête ook binnengekregen, bij geen enkel voorstel is er een whop data volume verhoging bij!
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

dooie mus
veel geblaat, weinig wol

net zoals altijd bij Telenet.

De mensen altijd proberen uit te persen als citroenen, hopelijk gaan er niet teveel in mee.

Je krijgt dit, en dit , en dat gratis, gratis , gratis, maar je moet wel maandelijks hoge bedragen blijven ophoesten. Ik noem dat niet gratis.

Er is heel, heel dringend concurrentie nodig....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:Opnames XL: gewone klanten krijgen 200 uur opname in de cloud, Whoppa klanten 1000 uur.
Nu weet je meteen waarom de SD decoders eruit moeten... opname in the cloud wil ook zeggen dat het kijken VOD is... en je dus bandbreedte nodig hebt.
Slafes schreef:Triiing Anytime: 24/07 gratis bellen met triiing op 5 toestellen.
Waardeloze dienst als je niet gebeld kan worden.
Slafes schreef:Telenet Cloud: 30GB ruimte
Cloud diensten genoeg waar je meer gratis krijgt.
Slafes schreef:Vernieuwde Yelo TV dienst: live kijken maar als extra ook naar je opnames kijken via Wifi of TN hot/homespot. 23 zenders.
Via WIFI kan ik nu toch ook naar m'n opnames kijken ?
Slafes schreef:Optie Anytime: gratis bellen 24/07 voor 7,5 euro.
Da's vandaag ook reeds zo ???
Slafes schreef:Een medewerker komt aan huis en zorgt dat je overal een sterk wifi signaal hebt
Gaat hij dan je modem in het midden van je living op de tafel zetten of wat :lol:
Slafes schreef:Replay TV: werking zoals de concurrenten, 7 dagen in tijd terug bekijken, wel beperkt wat aantal programma's betreft.
Halfbakken oplossing.

Trouwens van de zoveelste snelheidsverhoging lees ik hier niets... nochtans heeft men pas m'n Docsis 3.0 modem vervangen door een model dat nog hogere snelheden aankan (volgens de technieker zou de snelheid ook verhogen).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

zou bdit willen zeggen dat je vrt net gemist niet meer nodig hebt
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Ben geen Whoppa klant, dus alle voorstellen zijn niet aan mij besteed :beerchug: oef .... Draag ondertussen reeds genoeg af aan de "Gele Mannekes" uit Mechelen. Wie kan dit allemaal blijvend ophoesten en betalen? (maand na maand). Of willen ze hun eigen klanten in de armen van de prijsbrekers pushen (Scarlet en Snow) en straks misschien Mobistar op hun eigen netwerk?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Op het einde van de enquête moest ik nog een keuze maken uit 48 soorten van abo's en extra diensten en de extra kost die er bij hoorde...

Eigenlijk waren de enige voorstellen waar ik 'ja, ik zou dit abo overwegen' aanvinkte de voorstellen waarbij geen extra geld gevraagd werd voor al die opties.

Het is echt ongelooflijk waar ze mee bezig zijn. De meeste voorstellen zijn helaas te laat en veel te weinig. Diensten waar men 7,5 euro voor vraagt, diensten die enkel voor het duurste abo komen, of zelfs kortingen alleen voor het duurste abo. 200 uur in de cloud en dan volume aanrekenen ofzo? :)

Och, bij veel van die voorstellen heb ik niet echt mals gereageerd.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Ondertussen ook de vragenlijst doorlopen. Enkel gericht op hun duurste abonnement Whoppa. Wel schrikken hoeveel geld men durft te vragen bovenop de basis. Ben er echt niet goed van.

Wat ik mij nog afvraag. Die prijs die langs onder stond bij hun 48 voorstellen. Was dat de prijs telkens voor gans dat pakket van opties of was dat enkel per optie meer te betalen?

"X aantal euro per dienst(en)"

Ik vraag mij af wat die mannen in Mechelen gerookt hebben om dit nog maar te durven op papier zetten en te overwegen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Muziekbos, dat waren de prijzen die men extra zou betalen voor die diensten die er bij zaten... 9 euro voor cloud of tv replay en dergelijke.... Bovenop de maandelijkse kost.

Nu, ze wilden hun abo overzichtelijk houden, enkel Whop en Whoppa, en nu zouden ze nog eens tig formules bij willen? Denk dat het niet in goede aarde gaat vallen als ze dit doorvoeren? Dat zijn diensten die zo goed als niets mogen kosten want ze zijn allemaal halfbakken en grotendeels nutteloos. Deze diensten zouden ook bij alle klanten moeten kunnen, niet enkel de Whoppa klanten.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Het enige waar men op focust is blijkbaar Whoppa, zoveel mogelijk mensen op whoppa krijgen , betekent veel ping ping in de kassa
Whop klanten blijven gewoon in de kou staan .... (zagen we onlangs met data verhoging op whoppa, terwijl internet 60 in whop bijna dubbel zoveel kost tegenover een basic internet en alle twee een 100 GB limiet)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Slafes schreef:Ben hier net een enquête aan het invullen van Profacts. Enkele opmerkelijke voorstellen die de revue passeren.

Opnames XL: gewone klanten krijgen 200 uur opname in de cloud, Whoppa klanten 1000 uur.
Mijn computer kan tot 8TB opslaan sukkels. :lol:
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:05
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

r2504 schreef:
Slafes schreef:Een medewerker komt aan huis en zorgt dat je overal een sterk wifi signaal hebt
Gaat hij dan je modem in het midden van je living op de tafel zetten of wat :lol:
Vind ik leuk!
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

De grootste nieuwigheid bij Telenet zal het uitdelen van 100 000 digicorders zijn onder druk van de wakkergeschudde
publieke opinie :lol:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Graag terug vrij downloaden voor +- 47 euro ....

Mijn moeder baat een studentenkot uit, en heeft dus nog zo'n product van telenet draaien, maar is niet meer tegen deze prijzen te krijgen.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Idd! Ik heb ook nog een fibernet 60/4 draaien hier met FUP & ik zou het er toch ook niet voor over hebben om meer te betalen voor FUP... Meer upload zou welkom zijn, 60Mbit down is voor mij persoonlijk meer dan genoeg. 100Gb daarentegen is niet meer van deze tijd.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

ub4b schreef:Graag terug vrij downloaden voor +- 47 euro ....

Mijn moeder baat een studentenkot uit, en heeft dus nog zo'n product van telenet draaien, maar is niet meer tegen deze prijzen te krijgen.
Studentenkot => stad => dicht bij rop => VDSL is een uitstekend/goedkoper/onbeperkter alternatief of is dat hier niet het geval?

Voor 33 euro (25.5+7.5) heb je een VDSL lijn met 'vrij downloaden' bij belgacom.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ub4b schreef:Mijn moeder baat een studentenkot uit, en heeft dus nog zo'n product van telenet draaien, maar is niet meer tegen deze prijzen te krijgen.
Je kan moeilijk een gans studentenkot op één abonnement hangen... ik hang ook niet gans onze straat op één abonnement om dan te klagen dat het te weinig is :bang:

Misschien dat de limieten voor Whop iets omhoog mogen... maar bandbreedte is niet onbeperkt.
Roygenz schreef:ik zou het er toch ook niet voor over hebben om meer te betalen
Ik heb ook bij haast alle voorstellen aangegeven dat het leuk was dat het gratis is (of eventueel een euro extra)... maar ik ben ook van mening dat we vandaag al een dikke premium prijs betalen... hoog tijd dat TN er ook wat tegenover zet.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Als er niet te veel mensen wonen, anders is het te traag.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
ub4b schreef:Mijn moeder baat een studentenkot uit, en heeft dus nog zo'n product van telenet draaien, maar is niet meer tegen deze prijzen te krijgen.
Je kan moeilijk een gans studentenkot op één abonnement hangen... ik hang ook niet gans onze straat op één abonnement om dan te klagen dat het te weinig is :bang:

Misschien dat de limieten voor Whop iets omhoog mogen... maar bandbreedte is niet onbeperkt.
Roygenz schreef:ik zou het er toch ook niet voor over hebben om meer te betalen
Ik heb ook bij haast alle voorstellen aangegeven dat het leuk was dat het gratis is (of eventueel een euro extra)... maar ik ben ook van mening dat we vandaag al een dikke premium prijs betalen... hoog tijd dat TN er ook wat tegenover zet.
Waarom zou dit niet gaan. Niet elk studentenkot telt honderden koten.
Ik heb zelf nog internet geïnstalleerd in studentenkoten (september 2013) in een studentenhuis met 6 studentenkoten. Daar ligt een leuke lijn van Belgacom (in het begin 30/6, maar inmiddels heeft DLM zijn werk gedaan tot 70/6). En 70mbit down voor 6 studenten lijkt me genoeg. Wel even opletten dat je je router correct instelt zodat één student niet de hele bandbreedte naar zich kan trekken.

Bij Telenet kan je dit overigens ook prima doen met de professionele abo's. Deze zijn nog sneller, dus daar kan je gauw ettelijke tientallen gebruikers op aansluiten.
Laatst gewijzigd door krisken op 16 apr 2014, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

r2504 schreef:
ub4b schreef:Mijn moeder baat een studentenkot uit, en heeft dus nog zo'n product van telenet draaien, maar is niet meer tegen deze prijzen te krijgen.
Je kan moeilijk een gans studentenkot op één abonnement hangen... ik hang ook niet gans onze straat op één abonnement om dan te klagen dat het te weinig is :bang:
Waarom niet?

In Leuven zitten er pakweg een 40000 studenten op kot, het grootste deel daarvan heeft kotnet als internet (veruit het goedkoopste en vaak standaard inbegrepen op kot), al die studenten trekken op een goede avond piek maximum 5Gbps (doorsnee avonden zijn eerder rond de 4Gbps) , dat komt neer op een continu gemiddelde van 0.125Mbps piek per student.
op een 120Mbps lijn zou je dus 960 studenten kunnen krijgen, dat is een hele hoop meer dan er in het aangehaalde studentenkot kunnen. :lol:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het grootste deel heeft kotnet? Dat zou ik niet durven beweren. Velen zijn inmiddels overgestapt naar een reguliere ISP wegens de belachelijke beperkingen van kotnet

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AndRo555 schreef:Waarom niet?
Verwacht je dan van de gasmaatschappij ook dat zij gans je studentenkot verwarmen voor dezelfde prijs als iemand met één kamertje ?

Ik denk het niet... dus waarom reken je de gas wel af per verbruik en internet niet ?

Moest je je Whoppa perfect kunnen shapen en bv. 10 koten allemaal 1/10 van de bandbreedte en volume geven is het natuurlijk iets anders... maar je kan van TN moeilijk verwachten dat ze jou 10 TB volume geven omdat je 10 studenten hebt die graag veel downloaden.

Trouwens volgens mij mag je je internet aansluiting niet "onderverhuren".
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tja niet mogen onderverhuren... Dat regeltje staat wss bij alle operatoren? Hoe ga je dan internet aanbieden op bvb je hotel? Of in je café? Of aan je klanten in je winkel of bedrijfsruimte?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Daar zijn specifieke producten voor. Consumentenabonnementen zijn niet geschikt om door te verhuren.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Welke overpriced producten zijn er daarvoor dan? Overigens : deze zijn prima geschikt voor dergelijke doeleinden.
Laatst gewijzigd door krisken op 16 apr 2014, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef: Hoe ga je dan internet aanbieden op bvb je hotel? Of in je café? Of aan je klanten in je winkel of bedrijfsruimte?
Hotel lijkt me een puur commercieel aanbod... en dus een commercieel abonnement (trouwens je kan al starten met een Fluo aan 57 euro en dan heb je ook 500 GB ipv. 100 of 300).

Café of winkel zou je nog kunnen beschouwen als occasioneel gebruik (en gratis gebruik).

Als iedereen 10, 20, 50, ... mensen op een consumenten abonnement gaat hangen... dan kan morgen iedere multinational ook een TN consumenten abbo nemen :lol:
StefaanDG
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2009, 20:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

h0us3cat schreef:
Slafes schreef:Ben hier net een enquête aan het invullen van Profacts. Enkele opmerkelijke voorstellen die de revue passeren.

Opnames XL: gewone klanten krijgen 200 uur opname in de cloud, Whoppa klanten 1000 uur.
Mijn computer kan tot 8TB opslaan sukkels. :lol:
TB is zo jaren 2000 :eek:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Nieuwe update wegens een nieuwe enquette

2 concepten:

TV-Plus voor 8 euro per maand: een tv theek met films en series op eender welk apparaat

Replay voor 5 euro per maand: 7 dagen terugkijken van Vlaamse zenders

Een combi pakket zou 10 euro kosten.

Daar werden dus een boel vragen rond gesteld, maar hoe kan ik daar nu in alle eerlijkheid een interesse in tonen in TV-plus als ik niet weet wat het aanbod gaat zijn? ALs dat allemaal oude brol is wat nu bvb rex is: dan nee, als dat te vergelijken valt met rio dan heb ik wel interesse.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”