Ik heb net de upgrade van DynDNS gedaan maar heb nu een paar vragen.
Kan je een hostname linken aan een IP+poort ?
Je kan verschillende hostnames maken, maar kan je die ook 'updaten' met verschillende IP's ?
dus
X.dyndns.org wijst naar IP 1
Y.dyndns.org wijst naar IP 2
Of
X.dyndns.org wijst naar IP +poort 1
Y.dyndns.org wijst naar IP +poort 2
J.
DynDNS vragen ?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Nee... DNS heeft niets met poorten te maken.Joe de Mannen schreef:Kan je een hostname linken aan een IP+poort ?
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Vhost redirects zijn mogelijk (http/1.1) maar niet per poort, voor zover ik weet. Tenzij je een servertje zou steken die op basis van de url een redirect uitvoert naar een andere server, dan kan je mss een poort instellen.
[
Post made via mobile device ]
[

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Hetgene je vraagt zou nog met een reverse proxy gaan voor HTTP-verkeer, maar de meeste protocollen kennen geen "host header" waar de opgevraagde domeinnaam in staat.
Het ontvangende systeem weet dus niet dat je X.dyndns.org of Y hebt gebruikt, die krijgt gewoon een inkomende verbinding op een IP-adres.
Een FTP, SSH, VPN, ... server gaat dus niet hier mee om kunnen gaan.
Het ontvangende systeem weet dus niet dat je X.dyndns.org of Y hebt gebruikt, die krijgt gewoon een inkomende verbinding op een IP-adres.
Een FTP, SSH, VPN, ... server gaat dus niet hier mee om kunnen gaan.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
en 2 ip 's met 1 account ?
Dus 2 externe IP's, 2 hostnames, elk aan 1 IP, met 1 account.
J.
Dus 2 externe IP's, 2 hostnames, elk aan 1 IP, met 1 account.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- meon
- Administrator
Dan hoop ik dat gij een fatsoenlijke router hebt die daar mee om kan gaan 
Maar dat moet denk ik wel lukken (niet dat ik weet HOE, want ik ken enkel soho-spul en voor de ingewikkelde dingen leg ik tickets in bij onze netwerkmensen
)

Maar dat moet denk ik wel lukken (niet dat ik weet HOE, want ik ken enkel soho-spul en voor de ingewikkelde dingen leg ik tickets in bij onze netwerkmensen

- Joe de Mannen
- Elite Poster
Ik denk dat het probleem in de update gaat zitten. Om uw ip te updaten gebruik je alleen je login en pw, zonder verwijzing naar een hostname. Dus is de vraag hoe dyndns dan weet welke hostname die update moet krijgen ???
J.
[
Post made via mobile device ]
J.
[

- meon
- Administrator
Die update moet natuurlijk via hetzelfde IP gebeuren als waarlangs ge uw inkomende verbinding voor dat subdomein wilt gebruiken eh...
In dit geval dus 2 (verschillende?) updatemechanismes.
Maar ik heb het gevoel dat heel deze setup belachelijk complex is voor iets wat waarschijnlijk weinig zin heeft.
Wat wil je eigenlijk proberen te bereiken? (De vraagstelling dus, niet jouw voorstel tot uitwerking)
In dit geval dus 2 (verschillende?) updatemechanismes.
Maar ik heb het gevoel dat heel deze setup belachelijk complex is voor iets wat waarschijnlijk weinig zin heeft.
Wat wil je eigenlijk proberen te bereiken? (De vraagstelling dus, niet jouw voorstel tot uitwerking)
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 763 keer
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Ik heb een dyndns pro gekoppeld aan een .BE domaintje .. tot 70 dyndns host mogelijk . ( blabla.mijndomain.be )
Ik gebruik die op diverse locaties met 1 login en 1 paswoord , je moet gewoon de host opgeven die je wil updaten op die locatie .
Doe dit zelfs voor 3 PPOE sessies op mijn Mikrotik router , elke ppoe sessie heeft zijn eigen host op mijn domaintje .
Werkte ook met de free toen ik daar 3 hosts had .
Ik gebruik die op diverse locaties met 1 login en 1 paswoord , je moet gewoon de host opgeven die je wil updaten op die locatie .
Doe dit zelfs voor 3 PPOE sessies op mijn Mikrotik router , elke ppoe sessie heeft zijn eigen host op mijn domaintje .
Werkte ook met de free toen ik daar 3 hosts had .
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Een update doe je in principe niet via de website met jouw login en pwJoe de Mannen schreef:Ik denk dat het probleem in de update gaat zitten. Om uw ip te updaten gebruik je alleen je login en pw, zonder verwijzing naar een hostname. Dus is de vraag hoe dyndns dan weet welke hostname die update moet krijgen ???
Een update doe je met een dyndns client, die op een PC staat, of op een router. In zo'n dyndns client stel je niet alleen je login en pw in, maar ook de hostname die je wil updaten.
Je kan dus met één logon bijvoorbeeld (maximaal) 30 b-box3-en van een hostname voorzien. Die b-boxen gaan dan, bij iedere PPPoE re-connect, zelf hun IP gaan updaten op de dyn server ...
Je kan dat natuurlijk ook manueel doen via de site, daar kan je toch bij iedere host (manueel) het correcte IP instellen!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
ik had beter eerst nog eens gekeken in de router hier 
dit:
Bedankt.
Dat wil dus zeggen dat je bvb thuis en bij iemand anders (tot 30 anderen
) een setup kan maken met 1 account.
J.

dit:
was mij dus ontgaan.maar ook de hostname die je wil updaten.
Bedankt.
Dat wil dus zeggen dat je bvb thuis en bij iemand anders (tot 30 anderen

J.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Ja dat is toch de bedoeling als je een account hebt met 30 hostnames 

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
idd , 1 account en je kan 30 dyndnsen beheren, je kan zien of ze automatisch werden geupdate, zoniet aanklikken en manueel aanpassen.
Gezien Telenet zijn dynamische ip-adresen kwasi nooit wijzigt, tenzij na en panne bij hun of bij U blijven die steeds gelijk, efkes uw ip-adres opvragen en het desnoods manueel updaten bij uw account en klaar is kees
Gezien Telenet zijn dynamische ip-adresen kwasi nooit wijzigt, tenzij na en panne bij hun of bij U blijven die steeds gelijk, efkes uw ip-adres opvragen en het desnoods manueel updaten bij uw account en klaar is kees

Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be