Vandaag probeerde ik voor het eerst sinds lang een buitenlandse overschrijving te doen via PC banking (web banking eigenlijk).
Blijkt dat ik daarvoor mijn GSM nummer moet registreren, wat als ik geen GSM nummer heb dat ik aan mijn bank wil geven ?
J.
sms 'security' FortisBNP
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
ik zal het anders zeggen: wat als ik geen gsm heb.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dan ga je naar het kantoor zeker ?
Is dat bij een SEPA overschrijving (in euro, binnen de SEPA zone), of bij een internationale overschrijving (niet euro en/of niet SEPA zone)?
Is dat bij een SEPA overschrijving (in euro, binnen de SEPA zone), of bij een internationale overschrijving (niet euro en/of niet SEPA zone)?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
internationaal sepa in euro
nieuwe begunstigde
J.
nieuwe begunstigde
J.
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Voor dergelijke zaken heb ik een tweede prepaidnummer. Zo wordt ik nooit van callcenters gestalkt op mijn hoofdnummer. Het tweede nummer lees ik enkel de bevestigings-sms als ik ergens moet registreren, voor de rest gebruik ik hem niet.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ik ken er wel een paar, en dat is hun goed recht natuurlijk. Verder geef ik ook mijn gsm nummer liefst aan zo min mogelijk bedrijven dus ik snap de keuze wel.Kenw00t schreef:Ik ken persoonlijk niemand die wél een internetabonnement heeft voor online bankieren, maar verder géén gsm-nummer heeft. Het omgekeerde valt echter wel voor.Joe de Mannen schreef:ik zal het anders zeggen: wat als ik geen gsm heb.
J.
Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
- Joe de Mannen
- Elite Poster
En al zeker niet nu er banken zijn die 'gegevens' verkopen. (ING geloof ik, maar Paribas zal wel volgen, als ze het al niet doen).
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Dat ging enkel over betaalgegevens, en alleen indien je je toestemming gaf. Een gsm-nummer voor authenticatie is dat niet, en ze zouden zich behoorlijk goed in de voet schieten moesten ze die gegevens doorverkopen. Kwestie van een leegloop van klanten te veroorzaken enzo... Dit soort paranoia is dus redelijk ver gezocht.