Ik verhuis binnen een paar maanden en overweeg strek om over te schakelen naar BC/Scarlet (zit nu bij Telenet en wil meer vrijheid = volume/poorten).
Graag zou ik bij benadering te weten willen komen welke snelheid ik kan verwachten.
Via een combinatie van bgcmap en google maps bekom ik op een afstand van 350m tot de verdeelkast.
Wie kan me verder helpen?
Btw snelheid bij BC of Scarlet zal toch exact hetzelfde zijn of niet?
Snelheid zal inderdaad hetzelfde zijn. En zo de route berekenen kan kloppen, maar je kan er niet zomaar van uitgaan dat je op die kast bent aangesloten, en of je bekabeling dezelfde weg volgt.
Doe eens een test via de website van Belgacom, daar kan je al veel uit afleiden.
Ik ben niet zeker welke BC test jij bedoelt, maar via deze zie ik mogelijkeheden met BC tv: 2 tv's niet-hd. (Ik hoef geen TV, maar er staat verder niets over te behalen snelheden..).
tripkip schreef:Ik ben niet zeker welke BC test jij bedoelt, maar via deze zie ik mogelijkeheden met BC tv: 2 tv's niet-hd. (Ik hoef geen TV, maar er staat verder niets over te behalen snelheden..).
tripkip schreef:Ik ben niet zeker welke BC test jij bedoelt, maar via deze zie ik mogelijkeheden met BC tv: 2 tv's niet-hd. (Ik hoef geen TV, maar er staat verder niets over te behalen snelheden..).
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 65,2 Mbps download - 4,5 Mbps upload
Min.: 28,2 Mb/s download - 4,5 Mb/s upload.
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 65,2 Mbps download - 4,5 Mbps upload
Min.: 28,2 Mb/s download - 4,5 Mb/s upload
Uw downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.
Je kan de lijnwaarden wel zien op een b-box3 dit heb ik hier ooit ergens op het forum gevonden.
Gewoon naar volgende pagina gaan en je user credentials ingeven: http://192.168.1.1/57../gui/tpl/src/internet/wan.html
philippe_d schreef:
Bucky schreef:Hieronder mijn lijnwaarden van b-box3 en Belgacom site.
Waarom staat er in die b-box3 G.992.1 (annex A) bij Modus?
De correcte Modus voor VDSL2 is toch G.993.2 (annex B) ??
Ik weet niet wat het verschil is tussen G.993.2 (annex B) en G.992.1 (Annex A)
Annex A is toch goed volgens mij want die Annex B is ISDN en dat heb ik zeker niet?
Wel hebben ze in januari een nieuwe kabel binnengetrokken vanop straat.
Bucky schreef:k weet niet wat het verschil is tussen G.993.2 (annex B) en G.992.1 (Annex A)
Annex A is toch goed volgens mij want die Annex B is ISDN en dat heb ik zeker niet?
G.992.1 is ADSL2+
Bij ADSL is het inderdaad zo dat Annex A = PSTN, Annex B = ISDN
G.993.2 is VDSL2
Bij VDSL wordt (in België) alleen Annex B gebruikt, zowel voor PSTN als voor ISDN
De Status info die de b-box3 geeft is dus duidelijk verkeerd .
Cheers, sinds vandaag ook het 70 mpbs profiel
Kwam samen met een telefoontje, dat we 12 maanden lang 7 euro korting kregen op onze factuur. (Met bevestiging per SMS)
Upload identiek gebleven.
Bucky schreef:Je kan de lijnwaarden wel zien op een b-box3 dit heb ik hier ooit ergens op het forum gevonden.
Gewoon naar volgende pagina gaan en je user credentials ingeven: http://192.168.1.1/57../gui/tpl/src/internet/wan.html
Waterboy schreef:Hier is sinds deze week het omgekeerde gebeurd,na maanden op een 70000/6000 profiel te hebben gestaan nu plots terug een 50000/6000 profiel.
Hier exact hetzelfde, maanden lang probleemloos op 70/6 en sinds kort plots terug op 50/6
Waterboy schreef:Hier is sinds deze week het omgekeerde gebeurd,na maanden op een 70000/6000 profiel te hebben gestaan nu plots terug een 50000/6000 profiel.
Hier exact hetzelfde, maanden lang probleemloos op 70/6 en sinds kort plots terug op 50/6
Hier ook hoor, zelfs terug naar 30/6... Heb van de week nog eens een lijntest gedaan in de hoop dat het de boel reset. Maar ik heb er niet veel hoop in. Lijnwaarden zijn meer dan goed dus daar ligt het niet aan.
Net terug van iemand in het Gentse met een Bbox3 en wonend in direct zicht met de KVD. Omdat ik die nieuwe profielen eens wou zien testte ik even en stootte ik op het volgende eigenaardige;
En dat was meermaals, af en toe wel eind de 70Mbit of eind de 80Mbit maar nooit het gewone 70Mbit profiel dus.
Hier sinds 1 april ook de fw update binnengehaald 's nachts op mijn Bbox 2 in het Gentse (keurig mailtje van EDPnet ontvangen daarvoor). Misschien de eerste resultaten van vectoring? Kan het zelf niet echt ondervinden omwille van een high upload profiel hier (25/10).
iRockabizzydilly schreef:Net terug van iemand in het Gentse met een Bbox3 en wonend in direct zicht met de KVD. Omdat ik die nieuwe profielen eens wou zien testte ik even en stootte ik op het volgende eigenaardige;
En dat was meermaals, af en toe wel eind de 70Mbit of eind de 80Mbit maar nooit het gewone 70Mbit profiel dus.
92Mbps = 100Mbit profiel (92% effectief?) Met een 70Mbit profiel haal je max 65Mbps.
Ping is wel hoog, of was dat een geisoleerd geval? Hier haal ik altijd 20/21ms ping met een 70/6 profiel over wireless (met een bbox 2 in bridge en een deftige router erachter)
Straks is thuis de modem resetten/rebooten, hier zit er ook wel 100Mbps als het aan de lijn lag, nu de profielen nog.
Ping zal eerder aan de testserver gelegen hebben, die fluctueert hier vaak ook met hogere ping, af en toe eens switchen van server en de ping kan makkelijk 20ms lager zijn (dan sommige andere resultaten, niet deze).
Dit resultaat krijg ik ook bij comfort, en ik haal ook deze snelheid, bij start zal dat ook wel zo zijn, het is gewoon de cap op 50 die weg is.
De upload is wel respectievelijk 3,4 en 5 gebleven.
Uw internetabonnement = Belgacom Internet Overal Start
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 59,8 Mbps download - 2,7 Mbps upload
Min.: 27,5 Mbps download - 2,7 Mbps upload.
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 59,8 Mbps download - 2,7 Mbps upload
Min.: 27,5 Mbps download - 2,7 Mbps upload.
Zou dit willen zeggen dat het max op mijn lijn 60/3 of 65/3 of 70/3 is ?
edit: Daarnet eens getest op een ander adres en bij Comfort heb je wel meer download nml: 64,7 Mbps tegenover Start 59,8 Mbps.
Het zou dus kunnen dat je bij Start minder krijgt dan bij respectievelijk Comfort en Maxi. Er zit alleszins verschil op als je wil te weten komen welke snelheid je zal mogen verwachten.
EdpNet XL 99/35 Mbps VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black RPi 2B + 3B +3B+ Kodi FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput Ubuntu Mate 18.04
Inderdaad als ik nu op mijn adres kies voor start dan krijg ik nu ook
Max.: 59,8 Mbps download - 2,7 Mbps upload wat overeen zal komen met => 65/3 blijkbaar
en als ik comfort kies is het
Max.: 65,2 Mbps download - 3,7 Mbps upload => 70/4 (wat ik heb)
Ik had nochtans al van anderen gehoord met start, dat ze ook Max.: 65,2 Mbps download - 2,7 Mbps upload als resultaat gekregen hadden !!!
Is dit dan mss toch veranderd !?