xs4all vs Edpnet

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
kbr

Hi,

Ik zit momenteel bij Tiscali en ik ben wat aan het rondkijken om van provider te veranderen, na tal van posts gelezen te hebben zijn er heel wat kandidaten (surfadsl, adsl2fit,...) afgevallen en ben ik momenteel zwààr aan't twijfelen tussen xs4all, edpnet of toch bij tiscali blijven..

Een van de zaken die voor mij de doorslag zouden kunnen geven is de newsserver, bij xs4all vind ik hier weinig over terug, bij edpenet het volgende:

EDPnet has a new newserver since the 20th of july. We have chosen for this new server for capacity reasons. The new newsserver brings you :
# higher speeds
# over 400 terrabyte of news including binaries
# retention times of 40 days and more

Nu is dit pure reclame van hun site en ben ik benieuwd naar wat de ervaringen zijn van gebruikers van xs4all en edpnet.. (aantal groups, retentie, snelheid, compleetheid,...)

Dus hoe is de kwaliteit van de newsservers van xs4all en edpnet & van beide providers in het algemeen (redelijk goed, zoals ik gelezen heb)
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik zou dan toch zeker bij een provider blijven die op het TURBOLINE netwerk zit! Als er ergens problemen zijn, zijn dit vaak ISP's die op het Scarlet netwerk zitten... EDPnet lijkt me wel een goeie ISP, maar echt groot zijn ze niet.
Als je echt voor nieuwsgroepen wil gaan en hoge volumes wil verzetten, kan mss Versatel Always ADSL more mss iets zijn voor je... slechts 1Mbit, maar wel ongelimiteerd na 5€ extra te betalen op je abo. Zij beschikken ook over een newsserver met binaries, maar op mijn mail over de retention, completion rate, etc moeten ze nog antwoorden.
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Spacekiek schreef:Ik zou dan toch zeker bij een provider blijven die op het TURBOLINE netwerk zit! Als er ergens problemen zijn, zijn dit vaak ISP's die op het Scarlet netwerk zitten...

Ik vrees toch dat het moeilijker & moeilijker word om een isp te vinden die op Turboline zit ... Hell, XS4all is zelf geswitched naar Scarlet/Kpn. Als een provider 4Mbit downstream aanbied weet men direct dat die bij Scarlet/Kpn zit. Ik heb de meeste ISP's zien veranderen naar de 4Mbits formules ( aka Scarlet/Kpn ).
kbr

Dus al bij al is Tiscali zo slecht nog niet: turboline netwerk, downloadlimiet 15gb, snelheid is constant hoog, ... enkel de nieuwsgroepen & support vallen nogal tegen
kbr

PS Heeft iemand toevallig een overzicht van de providers op turboline netwerk?

thx
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

BGC/Skynet, tiscali, edpnet dacht ik, easynet, versatel als hun eigen netwerk ter plaatse niet aanwezig is, ... Nog vergeten ?

Cheers
Afbeelding
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

EDP zit op Scarlet en ik heb absoluut geen problemen met mijn lijn. Ik woon in het centrum van Leuven sinds 2 maand (daarvoor klein boeredorp tegen Willebroek).

Ik heb het Neutrino abbo van 384 up / 3.3 down. Ik haal bij de speedtests continu rond de 2700 Kbits / s down en 320 up. Lijnstabiliteit en netwerkstabiliteit zijn om van te snoepen. FTP'en van Belgische, Nederlandse en Duitse sites gaat vlotjes aan 360 KByte /s. Helpdesk is professioneel en zit vol techies, geen 1st line standaard vragen.

Vergeleken met Skynet (abbo van mijn vader) merk ik dat ze beter zijn qua pings naar buitenlandse gameservers en dat ze qua DL snelheid iets trager zijn (en dan spreek ik over 50 à 100 kbits dus echt niet veel). Ik vind ze wel stabieler dan Skynet - daar durft de downloadsnelheid wel eens schommelen, bij EDPNet heb je dat veel minder.

Kan ze niet vergelijken met XS4All, die ervaring heb ik niet, maar prijs/kwaliteit EDPNet zeker geen klachten over.
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Deej_1977 schreef:EDP zit op Scarlet en ik heb absoluut geen problemen met mijn lijn. Ik woon in het centrum van Leuven sinds 2 maand (daarvoor klein boeredorp tegen Willebroek).

Idem hier, EDPnet Leuven, en sinds kort kan ik weer vlotjes gamen ;)

Ik zou niet weten of edpnet over de scarlet verbindingen gaat, de routers zijn allesinds van hen. Als ik een traceroute doe, komt er nergens KPN in voor, daar zal het verschil wel liggen...

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Styno schreef:Ik zou niet weten of edpnet over de scarlet verbindingen gaat, de routers zijn allesinds van hen. Als ik een traceroute doe, komt er nergens KPN in voor, daar zal het verschil wel liggen...

Je kan dat checken door te zien van waar je modem zijn CHAP challenge krijgt. Staat er zoiets als bv BAS-Antwerpen dan is het Turboline. Staat er kpn_be_nl...(nogiets) dan is het Scarlet.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”