Einde ondersteuning SD-decoders

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

Op 2 september wordt de ondersteuning van de SD Digiboxen DB-AD100, DB-AD101, DB-AD110 en DB-AD120, en de SD Digicorder DC-AD1000 stopgezet. Als hoofdreden wordt aangegeven dat de fabrikanten geen nieuwe software meer ontwikkelen voor deze toestellen, en dat HD ondertussen de nieuwe standaard geworden is en in de toekomst meer en meer HD (only)-versies zullen verschijnen.

Uiteraard gaan sommigen dit hinderlijk vinden, al denk ik dat de nog werkende SD-toestellen met het jaar afnemen. Het zal Telenet alleszins een mooie bandbreedtebesparing opleveren als ze alles in MPEG4 kunnen uitzenden. Bij SD-zenders kan met dezelfde bitrate beduidend beter beeld bekomen worden, of men kan natuurlijk verlagen naar pakweg 2 Mbit zonder in te boeten op beeldkwaliteit bij zenders die nu aan 3-4 Mbit doorgegeven worden.
Ook zullen verschillende SD-varianten van Vlaamse en Waalse zenders kunnen verdwijnen, wat nog eens extra ruimte creëert.

Meer info: http://klantenservice.telenet.be/conten ... d-decoders
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Wat met de aangekochte exemplaren? Zoals ik het lees op hun website dienen ze echt omgeruild te worden... Maar ze spreken enkel over de gehuurde exemplaren. Ik vind dit toch wel een een niet zo fijne evolutie eigenlijk... Ik ga eens informeren want mijn ouders hebben er wel nog zo eentje...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dan hoop ik toch dat er een aantal zenders gaan bijkomen die nu enkel in SD bestaan.
Ik denk dan aan de Prime zenders (behalve Prime Star HD).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Slafes schreef:Wat met de aangekochte exemplaren? Zoals ik het lees op hun website dienen ze echt omgeruild te worden... Maar ze spreken enkel over de gehuurde exemplaren.
Op de website staat nergens dat het verplicht is ze om te ruilen. Volgens mij werkt het zo:
  1. een gehuurd exemplaar kan je nu terugbrengen (of omruilen), dan betaal je geen huur meer voor de oude (wel voor de nieuwe indien geruild).
  2. een gehuurd exemplaar mag je ook gewoon houden: dan betaal je geen huur meer vanaf 1 september, je krijgt die dan cadeau (maar je kan geen TV kijken, alleen je opnames).
  3. een gekocht zal niet meer werken vanaf 1 september (alleen om opnames te bekijken).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
spacedude
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 feb 2014, 18:58
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Op de website staat nergens dat het verplicht is ze om te ruilen. Volgens mij werkt het zo:
een gehuurd exemplaar kan je nu terugbrengen (of omruilen), dan betaal je geen huur meer voor de oude (wel voor de nieuwe indien geruild).
een gehuurd exemplaar mag je ook gewoon houden: dan betaal je geen huur meer vanaf 1 september, je krijgt die dan cadeau (maar je kan geen TV kijken, alleen je opnames).
een gekocht zal niet meer werken vanaf 1 september (alleen om opnames te bekijken).
Laten we hopen dat het zo niet gaat lopen met de gekochte decoders, er zijn toen veel mensen die er 1 hebben gekocht.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

als de toestellen niet bruikbaar meer zijn ben je er nie veel mee.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

De gekochte toestellen zijn gekocht, ik denk dus dat je wel weet waar je aan toe bent.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Verwacht maar niet teveel van die compensatie voor een gekocht toestel. Misschien een korting van 20 euro ofzo op de aankoop van een HD toestel of een voorstel om te huren met maand korting. Dat was ook het geval bij de indi decoder die ze vorig jaar uitgeschakeld hebben. Toen hebben we een SD digicorder aangekocht die ze nu gaan uitschakelen...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Eigenlijk heeft Belgacom dat wel redelijk opgelost als ik het goed begreep heeft Belgacom vorig jaar alle 1e en 2e generatie gekochte toestellen zelfs geruild voor een v3 ?

Eigenlijk is dat toch het minste, persoonlijk vindt ik dat de levensduur van een decoder moet meegaan met de levensduur van een tv en voor mij ligt dat toch rond de 7 a 8 jaar. Soit het is aan de mensen die echt het probleem hebben om te kijken wat telenet of een consumentenorganisatie voor hen kan betekeken.

Persoonlijk ben ik wel verbaasd van de strakke timing, slechts 5 maanden tussen de aankondiging en afsluiten, Belgacom moet zelfs langer verwittigen op voorhand om vectoring op een ROP te zetten. Een normale vendor geeft toch ook enkele jaren op voorhand de End Of Sale en End Of Support datums.

Eigenlijk het minste zou zijn dat de klanten met een cabletuner / sd digibox, bv "gratis" een ci+ module aangeboden krijgen of een HD Digibox, dan wel zonder garantie maar soit ze moeten er nu toch genoeg hebben net zoals Belgacom gedaan heeft.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Kans is reëel dat ik het me verkeerd herinner, maar ik dacht dat de gewone SD-Digiboxen even goed de HD kanalen konden decoden, maar dat ze die dan uiteraard gewoon in SD-kwaliteit afspeelden. Herinner me alleszins dat ik me destijds bij mijn schoonma (die nog geen HD had) afvroeg waarom er van veel zenders zowel een SD als HD versie op de kabel zat, terwijl de HD versie gewoon als SD getoond werd.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Zouden ze de SD zenders waarvan ook een HD zender is dan schappen voor plaats vrij te maken?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Ik zie het al gebeuren. Iedereen wachten met omruilen, in september werkt hun decoder niet meer !
Iedereen naar een telenetwinkel, en na een paar uur geen decoders meer te krijgen :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Avenger 2.0 schreef:Zouden ze de SD zenders waarvan ook een HD zender is dan schappen voor plaats vrij te maken?
Ja, dat zal wel de bedoeling zijn hé.
En voor de overblijvende SD zenders wordt het formaat gewijzigd, zodat de oude SD decoders niets meer ontvangen?
Tomby schreef:Kans is reëel dat ik het me verkeerd herinner, maar ik dacht dat de gewone SD-Digiboxen even goed de HD kanalen konden decoden, maar dat ze die dan uiteraard gewoon in SD-kwaliteit afspeelden
Ik denk het niet.
Ik heb hier een (aangekochte) SD digicorder, hiermee kan ik geen HD kanalen zien, zelfs niet in SD formaat ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Deze verandering is een gevolg van de openstelling van de kabel en de beperkte bandbreedte(amper 600 MHz) van het Telenet coaxnetwerk.
Je moet rekenen dat Mobistar dit najaar met een eigen decoder en zenderaanbod op de kabel komt. Bovendien heeft Mobistar het recht om eigen (exclusieve) kanalen toe te voegen in hun aanbod.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Tomby schreef:Kans is reëel dat ik het me verkeerd herinner, maar ik dacht dat de gewone SD-Digiboxen even goed de HD kanalen konden decoden, maar dat ze die dan uiteraard gewoon in SD-kwaliteit afspeelden. Herinner me alleszins dat ik me destijds bij mijn schoonma (die nog geen HD had) afvroeg waarom er van veel zenders zowel een SD als HD versie op de kabel zat, terwijl de HD versie gewoon als SD getoond werd.
Het is omgekeerd. Een HD toestel kan ook wel SD kanalen afspelen, de SD toestellen kunnen enkel MPEG2 verwerken, geen MPEG4 (H.264), anders hoefden er geen 2 versies op de kabel te zitten (een SD versie in MPEG2 en een HD versie in H.264).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

raf1 schreef:Deze verandering is een gevolg van de openstelling van de kabel en de beperkte bandbreedte(amper 600 MHz) van het Telenet coaxnetwerk.
Wat heeft dat er nu mee te maken ?
Als Mobistar op de kabel komt gaat VTM er echt niet nog eens een keer bijgezet worden.
Enkel een extra stream met codering komt erbij, en dat neemt niet veel plaats in.
Feit is gewoon dat MPEG2 niet meer actueel is en veel meer bandbreedte inneemt voor dezelfde kwaliteit van beeld.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

VTM blijft VTM inderdaad, maar als Mobistar exclusieve HD-kanalen via DVB-C wil aanbieden op hun decoder, moet Telenet dat kunnen leveren. Dus moeten er veiligheidshalve enkele vrije 8 MHz-kanalen beschikbaar zijn, voor het geval Mobistar dat vraagt.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Het afschaffen van de analoge kabel zal op termijn ook wel voor wat vrije Mhz zorgen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:als Mobistar exclusieve HD-kanalen via DVB-C wil aanbieden op hun decoder, moet Telenet dat kunnen leveren.
Je antwoord is correct als vraag ik me af wat Mobistar nog zou willen aanbieden wat TN al niet heeft.

Ik dacht trouwens dat Mobistar eerder voor een light formule zou gaan om zo te concurreren op prijs... dan ga je er dus geen exotische zenders instoppen.

Ik heb hier trouwens nog een SD Digicorder (wel defect) en een SD Digibox staan... beide gekocht... vraag me af of TN hier nog iets voor gaat geven.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 03 apr 2014, 12:49, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ik ben er niet van overtuigd dat de vrije ruimte voor Mobistar is, ik hoop in elk geval dat het naar het TV product gaat.
Voor hetzelfde geld wordt dat voor Video op Aanvraag gebruikt (geen extra zenders, maar meer slots om gelijktijdige opvragingen te doen), of dient het om sneller internet te bieden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
StefkeDB
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 sep 2010, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Mijn schoonmoeder heeft nog een oude digibox, en we wilden eigenlijk wachten op Mobistar om eventueel over te schakelen naar hen. Maar ik vermoed dat telenet nu de oude sd boxen verplicht laat vervangen voordat Mobistar van start gaat. In de hoop zo meer klanten te binden aan Telenet. Wanneer start Mobistar, of maken ze tarieven bekend ?
kippewit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 15:01
Bedankt: 3 keer

Avenger 2.0 schreef:Verwacht maar niet teveel van die compensatie voor een gekocht toestel. Misschien een korting van 20 euro ofzo op de aankoop van een HD toestel of een voorstel om te huren met maand korting. Dat was ook het geval bij de indi decoder die ze vorig jaar uitgeschakeld hebben. Toen hebben we een SD digicorder aangekocht die ze nu gaan uitschakelen...
Inderdaad, de "compensatie" zat vanmorgen al in de bus. 20 euro korting op de aankopp van een digiBOX, of een digicorder huren van september tot december voor maar 4 euro. Wat neerkomt op 4 maanden x 3 euro korting = de volle 12 euro cadeau.

Hier zit ik dan met onze gekochte SD digibox en gekochte SD digicorder
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Tegen mij zei men aan de telefoon (de info was nog niet gekend door de persoon op de facturatiedienst) dat men een nieuwer exemplaar mocht huren voor 4 euro. Daar werd geen beperking in tijd aangegeven. Indien we een HD digicorder wilden kopen kregen we deze aan 199 euro.

12 euro korting is wel verdomd weinig.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Mensen die ondertussen hun brief al gekregen hebben? Ik vraag me af of er verschillende persoonlijke voorstellen zijn vermits het ook om verschillende toestellen gaat...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Misschien gewoon eens vergelijken wat je voor dzelfde box zou betaald hebben moest je hem gehuurd hebben. Waarschijnlijk heeft die aangekochte box zichzelf al terugbetaald? Ik weet dat het balen is om een werkend ding weg te gooie. maar goed...

Enige wat ik me afvraag. Zijn dat deze de ze niet zo lang geleden nog aak een klein prijsje verlapten? Of niet?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Wij hebben een aangekochte sd-digiBOX. Ik begrijp dat de ondersteuning stopt, maar het aanbod van Telenet is niet zo aantrekkelijk voor ons: een hd-box huren voor €4.35/maand ipv €8.35/maand, gedurende één jaar.

Dus waarschijnlijk zal het terug analoog worden (wat we in de praktijk het meeste gebruikten), of overstappen naar belgacom/scarlet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

Als Telenet mij verplicht mijn aangekochte digicorder te vervangen door ééntje die ik maandelijks moet huren, dan stap ik over naar Scarlet Trio. €40 euro voor een volledig pakket, inclusief huur decorder : http://www.scarlet.be/nl/trio-internet-tv-telefonie/
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Een mooie compensatie van Telenet zou zijn indien ze mensen met een SD digibox gratis TV met een kaartje (CI-plus module) zouden aanbieden

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Goztow... Mijn ouders hebben 4 jaar geleden 99 euro en 50 euro activatie betaald. Het gaat er trouwens ook niet over of die box nu al opgebracht heeft of niet. Huurders hadden op die 4 jaar tijd andere voordelen ook. Immers gratis overschakelen naar nieuwere versie en ook de garantie dat als hij stuk ging dat je een nieuwe kreeg.

Trouwens op hoeveel jaar schrijf je een aangekocht toestel af? Daar staat bij mij toch geen minimum of maximum op. Je koopt iets aan en wanneer het stuk gaat buiten garantie koop je een ander toestel. In die zin kan je absoluut niet vergelijken met een huurtoestel, die zijn natuurlijk relatief duur om net die voordelen van omruilen te dekken.

Heb op tik.be al een hele discussie gevoerd en ga dat hier niet opnieuw doen. Was gewoon ter interesse eens navragen welke voorstellen men hier al gekregen heeft.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

StefkeDB schreef:Wanneer start Mobistar, of maken ze tarieven bekend ?
Vermoedelijk na 17 oktober 2014. (Uiterlijk tegen 17 juli 2014 moet Telenet hun grootshandelsaanbod aan Mobistar aanbieden. zie ook http://corporate.mobistar.be/go/nl/medi ... nieuws.cfm)
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Is het ontwerpbesluit nu publiek op de website van het BIPT?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Slafes schreef:Goztow... Mijn ouders hebben 4 jaar geleden 99 euro en 50 euro activatie betaald. Het gaat er trouwens ook niet over of die box nu al opgebracht heeft of niet. Huurders hadden op die 4 jaar tijd andere voordelen ook. Immers gratis overschakelen naar nieuwere versie en ook de garantie dat als hij stuk ging dat je een nieuwe kreeg.

Trouwens op hoeveel jaar schrijf je een aangekocht toestel af? Daar staat bij mij toch geen minimum of maximum op. Je koopt iets aan en wanneer het stuk gaat buiten garantie koop je een ander toestel. In die zin kan je absoluut niet vergelijken met een huurtoestel, die zijn natuurlijk relatief duur om net die voordelen van omruilen te dekken.
Ik wou gewoon even de opportuniteitskost bekijken. Gratis overschakelen naar een nieuwe versie, dat heb ik eigenlijk nog nooit gehoord bij Telenet. Was telkens minstens met een activatiekost erbij. Wel als hij stuk ging en er geen andere meer in voorraad waren maar dat is gelijkaardig bij aankoop. Wel snel omwisselen, zonder te moeten wachten op een reparatie of zo natuurlijk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:Gratis overschakelen naar een nieuwe versie, dat heb ik eigenlijk nog nooit gehoord bij Telenet.
Het was nochtans één van hun slogans toen met starte met de verhuur van decoders !
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Slafes schreef:Goztow... Mijn ouders hebben 4 jaar geleden 99 euro en 50 euro activatie betaald. Het gaat er trouwens ook niet over of die box nu al opgebracht heeft of niet. Huurders hadden op die 4 jaar tijd andere voordelen ook. Immers gratis overschakelen naar nieuwere versie en ook de garantie dat als hij stuk ging dat je een nieuwe kreeg.
Toch een beetje pech dan, ik heb mijn HD digibox in februari 2010 gekocht, meer dan 4 jaar geleden dus, en die kostte 100€ + 30€ activatie (indien via internet aangevraagd).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb ook een brief gekregen, bij mij staat erin dat ik een digicorder gratis krijg voor één jaar, daarna moet ik 8 euro en een klets huur betalen.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Slafes schreef:Ik vraag me af of er verschillende persoonlijke voorstellen zijn vermits het ook om verschillende toestellen gaat...
De voorstellen zijn inderdaad verschillend, mijn ouders hebben als voorstel de lanadapters gekregen om via de stroom te werken. Alleen is mijn pa zijn SD-decoder al een jaar kapot :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Goztow schreef:Ik wou gewoon even de opportuniteitskost bekijken. Gratis overschakelen naar een nieuwe versie, dat heb ik eigenlijk nog nooit gehoord bij Telenet. Was telkens minstens met een activatiekost erbij. Wel als hij stuk ging en er geen andere meer in voorraad waren maar dat is gelijkaardig bij aankoop. Wel snel omwisselen, zonder te moeten wachten op een reparatie of zo natuurlijk.
Dat is anders toch al een behoorlijke poos. Eerst was het 4 jaar klant en gratis omruil, ondertussen is het 5 jaar geworden. Activatie dient dan ook niet meer betaald te worden. Ik heb de mijne op die manier kunnen wisselen voor een nieuwere HD versie op precies 4 jaar.

Je kan trouwens altijd de kafka methode uitproberen. Nieuwe extra box gaan halen, en dan de oude na een korte tijd weer binnendragen. Je betaalt dan even dubbele huur.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

5 jaar! een eeuwigheid...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dat is deels waar. Het is niet dat ze u elk jaar met een nieuwe veel betere versie om de oren slaan bij Telenet... Ik vond 4 jaar ook een mooier getal om te ruilen ipv 5.

Trouwens, de kafka methode is altijd toepasbaar. Als Telenet je geen geschenkjes geeft, kan je het zelf nog wel even doen. :)

Ik lees hier weer van die 5 euro korting verhalen... Ben al klant van in de jaren 90 en heb toch nog nooit zo'n voorstel gekregen. Moet zijn dat ze bij Telenet met een rad van fortuin draaien om klanten te selecteren voor korting. :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb hier nog twee SD decoders (Digibox en Digicorder) staan... tot op heden nog geen enkel voorstel gehad.

Ik huur nu trouwens een HD Digicorder en heb onlangs nog een HD Digibox gekocht... ik ga met hun voorstel dan ook weinig zijn vrees ik.
Gesloten

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”