Dag allen,
Hieronder vinden jullie een reactie op de meest recente vragen en opmerkingen.
Vriendelijke groet,
Jonas
Joe de Mannen schreef:dat een email niet geëncrypteerd op het net voorbijgaat is waar, maar waar ik op doel is:
- 1 email , met 1 document met daarop meestal 1 terugbetaling heeft 1 kans op ??? om onderschept te worden. De kans dat ze naar mijn mail gaan zoeken is klein te noemen.
stel dat tegenover:
- 1 centrale online (weliswaar beveiligde) plaats waar AL mijn documenten bij mekaar staan, van AL mijn 'leveranciers' en dat samen met ALLE documenten van duizenden (in het beste geval) andere mensen. Het is een doelwit op zich.
De kans dat jullie servers een hackerspoging te verwerken krijgen is vele malen groter dan dat mijn email onderschept wordt.
En stel dat mijn gegevens op 'straat' belanden, wat gaan jullie dan doen ?
J.
Ik begrijp je opmerking, en net daarom werken we samen met de grootste en meest betrouwbare partij op dit vlak. Atos Worldline bewaart bijvoorbeeld ook de betalingsgegevens van de banken. Daarnaast kunnen we rekenen op onze partners (Telenet, KBC, CBC, CM, Acerta) die op zichzelf ook instaan voor de bescherming van de gegevens van hun leden en klanten.
Slafes schreef:Misschien dat de Doccle medewerker hier wel info verstrekt en soms ook wel goede, maar eigenlijk komt dit toch over als eerder een verkoopspraatje... Het aanprijzen van de waren terwijl veel mensen zoiets hebben van: wat is het nu, en is het wel nuttig om nog een extra (externe) dienst te hebben en een extra login. Ik vind het jammer dat men wordt gedwongen zoals bij de CM om over te stappen. Hun uitleg van kosten baten is onzin, want een automatische mail versturen kost ook geen geld natuurlijk. Ik denk dat het trouwens meer geld gaat kosten nu mensen massaal op hun brief gaan aanvinken dat ze terug een papieren factuur willen.
Nog een foutje van KBC dan, of is het toch een Doccle fout? Mijn grootouders hebben dus recent KBC online moeten nemen omdat KBC u bijna letterlijk dwingt om alles zelf maar online te regelen. Ze nemen dus KBC online en mijn moeder heeft hierop de volmacht. Fijn zou je zeggen, tot wanneer KBC contact opnam waarom er al 2 maand lang geen enkele factuur meer werd betaald. Blijkbaar staat Doccle voor nieuwe KBC online klanten automatisch aan en werden alle facturen mooi naar daar gezonden, maar vermits men geen e-mail adres heeft doorgegeven werd er ook geen mail uitgestuurd. Dat is toch wel een enorm nadeel tegenover de papieren facturen die je toch wel daadwerkelijk fysiek bij jou thuis in de bus krijgt. Na enig speurwerk toch Doccle kunnen uitschakelen op KBC online.
- Wanneer we merken dat er onduidelijkheid is over Doccle proberen we hier inderdaad zo transparant mogelijk op te antwoorden. Zoals in eerdere antwoorden ook aangehaald is Doccle nooit een verplichting. Je kan perfect beslissen niet met Doccle te werken. In juli stopt CM met het via mail (in pdf) versturen van de terugbetalingsoverzichten, maar je kan ook bij je ziekenfonds regelen dat je die gewoon terug op papier ontvangt. Wat de voordelen voor CM betreft: zij gebruiken Doccle niet alleen als platform waarlangs ze hun leden documenten kunnen bezorgen, maar ook als intern archief. Documenten worden intern door CM op Doccle geplaatst en als je met CM op Doccle verbindt ontvang je die documenten door voor jou bestemd zijn.
- Dit klopt niet. KBC biedt klanten drie keuzes: papieren communicatie, KBC Online en Doccle. Wanneer je op Doccle met KBC verbindt vallen de andere twee (KBC Online en papieren communicatie) weg. Klanten moeten echter zélf met KBC verbinden, KBC zal dit nooit automatisch voor iemand "aanzetten". Bij het aanmaken van een account op Doccle is het doorgeven van een geldig e-mail adres één van de vereisten. Zoals je zelf duidelijk maakt is het wel mogelijk de verbinding met KBC te verbreken, dit verloopt echter momenteel via een intern proces. Het is dus niet mogelijk dit zelf te doen. Bovendien plaatst KBC geen facturen op Doccle. Het gaat voorlopig enkel om informatieve documenten (tarievenoverzicht, visa-uitreksels,...). Ik denk dat hier sprake is van een misverstand. Is het mogelijk dat je doelt op Zoom-it?
Joe de Mannen schreef:Ik denk er eerlijk gezegd over na om, door het verplichten tot Doccle, over te stappen naar een andere ziekenkas...
J.
Doccle is nooit verplicht. Je kan altijd beslissen niet met Doccle te werken. In juli stopt CM met het via mail (in pdf) versturen van de terugbetalingsoverzichten, maar je kan ook bij je ziekenfonds regelen dat je die gewoon terug op papier ontvangt.
Maglor schreef:En als we dan toch aan het ranten zijn.
Ik had me een tijd terug geregistreerd. Ik wilde me net aanmelden, maar ik was mijn gebruikersnaam + wachtwoord vergeten. Geen probleem, normaal kan je je wachtwoord laten resetten. Maar daarvoor heb je wel je gebruikersnaam nodig. Gelukkig was het bij de derde poging wel raak, maar wat als je echt geen flauw idee meer hebt? Meestal kan je adhv je email adres alles nog laten resetten, maar hier niet.
En waarom moet het wachtwoord minstens een hoofdletter bevatten? Grrr, al mijn wachtwoorden zijn met kleine letters en via een handig systeem kan ik die zo allemaal per site gemakkelijk onthouden. Maar nee, hier moet er natuurlijk een hoofdletter inzitten. Nogal een onzinnige regel naar mijn mening.
Voor de rest lijkt het wel goed te werken. Ik zie dat binnenkort de waterrekening ook hierop terecht gaat komen. Hopelijk komt er een integratie met je homebanking à la zoomit.
- Je vindt je gebruikersnaam in de welkomstmail die je van Doccle ontving, vlak na je registratie. De reden waarom je momenteel geen pasword reset kan aanvragen aan de hand van je e-mail adres is dat het mogelijk is meerdere accounts aan te maken met hetzelfde e-mail adres. We werken hiervoor echter aan een oplossing. Dit zal dus in de toekomst wel mogelijk worden.
- Voor de pasword-policy zijn verschillende veiligheidsoverwegingen in acht genomen. Tips zijn uiteraard altijd welkom.