Besparen door online in buitenland te kopen

Plaats reactie
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Leek mij wel een leuk topic naar aanleiding van de ontsporing in dit topic. Voor mij zijn alle tips meer dan welkom :wink:
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Dima_2005 schreef:Voor zo'n dingen neem ik dan ook altijd een spaar-abo, waarbij je 15% bijkomende korting krijgt. (bij minimaal 5 producten in spaar-abo)
Mijn Duits is niet van de beste "kwaliteit", zal ik maar zeggen :wink: Maar begrijp ik het goed dat indien ik nu een 6pack shampoo bestel, ik 15% extra korting krijg? Moet ik dat dan elke maand bestellen of is dat telkens zo (ook al is dat bv een jaar geleden), dat is mij niet duidelijk.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Mijn duits ook niet, Google translate he :)

Nee, je krijg 15% korting als je 5 verschillende spaar-abo's hebt lopen. Ik stel dat altijd in op 6 maand, en voor vele producten is dat ideaal. Shampoo, scheermesjes, ... zijn net aan vervanging toe na 6 maand.
En je krijgt trouwens een mail en je kan kiezen of je het wilt bestellen of nog even wilt uitstellen.

Als je engels beter is, lees er hier meer over: http://www.amazon.co.uk/gp/subscribe-an ... bs_dp_more
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Naar aanleiding van het bericht van Dima_2005 ben ik dan ook maar even wat gaan grasduinen op de (Duitse) Amazon. Ik koop veel, heel veel sterke drank (gin en rum). Ik koop die steevast in Spanje omdat daar de accijnzen een pak lager liggen dan in België. Zelfs met de 22 euro transportkosten bespaar ik nog een pak geld door in Spanje te bestellen. Ben dan ondertussen terechtgekomen op een NL site waar ze ook een gigantisch aanbod van (sterke) drank hebben maar nog net iets goedkoper dan in Spanje, zeker omdat de transportkosten een stuk goedkoper zijn. Nu had ik nog nooit gekeken naar het aanbod van drank bij Amazon Duitsland maar vandaag heb ik dat wel gedaan. Blijkt dat ik daar toch nog net even goedkoper af ben dan in NL of SP. Voortaan dan maar mijn sterke drank bij Amazon Duitsland bestellen. Qua rum hebben ze een aanbod om U tegen te zeggen. Voortaan de rum in Duitsland bestellen. In België betaal je voor hetzelfde schandalig hoge prijzen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Dagelijkse dingen bij amazon kopen vind ik persoonlijk ook niet handig. Dat is goed als je 24/7 thuis bent.
Als ik iedere keer de tijd moet nemen om met dat briefje van de post op zaterdag voormiddag aan te schuiven om mijn pakje te krijgen is de winst zo weg...
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

Wij hebben al ons sanitair materiaal voor een heel huis bij megabad.de in Duitslang besteld.
50% goedkoper als de groothandel van hier (van marcke, desco,...)

Mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Amazon pakjes komen niet aangetekend aan. Dit betekent dat als je een briefje op je deur hangt, zullen ze het ergens anders afzetten (bv. bij buren).
Dit hangt natuurlijk af van je postbode. Met de postbode die nu Taxipost doet, die laat alles gewoon achter aan de voordeur.
leohein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mei 2013, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

Vroeger kocht ik bij Amazon enkel electronica. Sinds kort ook andere grote zaken ( tuingerief met gratis levering :-D )
Gelukkig zet BPost hier alles mooi achter het huis als er niemand thuis is, geen idee of die postbode s'morgens eerst naar het weerbericht kijkt.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Jack Daniels: kan je links geven voor die dranken-website. Niet dat ik zo'n veel verbruiker ben, maar het kan misschien eens van pas komen?
In het originele topic zie ik ook mensen verwijzen naar thee. Ik deel de mening dat je in België nauwelijks thee kan krijgen. Recent is er bij ons in de buurt een theewinkel opengegaan, op bijna al mijn vragen moest ie zeggen dat hij het niet had en niet kon bestellen. De groothandel had het gewoon niet in zijn aanbod :(.

Een tijdje geleden was er een winkeltje dat al die producten wel had. Omdat ik toen nog niet wist dat het voor de rest zo belabberd was, ben ik vergeten te vragen wie zijn leverancier was. Nu is de man op pensioen en zijn winkel toe.

Dus mensen die goede (web)winkels weten voor thee: please share :).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Jack Daniels schreef:Naar aanleiding van het bericht van Dima_2005 ben ik dan ook maar even wat gaan grasduinen op de (Duitse) Amazon. Ik koop veel, heel veel sterke drank (gin en rum). Ik koop die steevast in Spanje omdat daar de accijnzen een pak lager liggen dan in België. Zelfs met de 22 euro transportkosten bespaar ik nog een pak geld door in Spanje te bestellen. Ben dan ondertussen terechtgekomen op een NL site waar ze ook een gigantisch aanbod van (sterke) drank hebben maar nog net iets goedkoper dan in Spanje, zeker omdat de transportkosten een stuk goedkoper zijn. Nu had ik nog nooit gekeken naar het aanbod van drank bij Amazon Duitsland maar vandaag heb ik dat wel gedaan. Blijkt dat ik daar toch nog net even goedkoper af ben dan in NL of SP. Voortaan dan maar mijn sterke drank bij Amazon Duitsland bestellen. Qua rum hebben ze een aanbod om U tegen te zeggen. Voortaan de rum in Duitsland bestellen. In België betaal je voor hetzelfde schandalig hoge prijzen.
Maar verzenden ze ook naar België? Want bij sommige zaken vertikken ze dat. Ik dacht dat tegenwoordig lege dvd's en cd's niet meer naar België werden verzonden door die kopieertaks die er bij ons op zit (of hebben ze dat alweer ongedaan gemaakt?)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Blanco media mag nog steeds niet naar België verzonden worden, tenzij de winkel de taksen etc afdraagt.
Je rijdt gewoon naar ginder (Luxemburg, Duitsland) en haalt uw gerief op. Vrij verkeer van diensten en goederen, weet je wel :).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Vroeger dacht ik ook aan het "steeds in BE kopen principe". Je kent het wel : lokale markt stimuleren etc. Nu ik merk dat meer en meer bedrijven naar het buitenland gaan en daar bedrijfjes oprichten die in BE leveren om zo belastingen en allerhande taksen te "ontduiken" (zoals gezegd : vrij verkeer van goederen en diensten) zie ik niet echt meer in waarom ik niet via internet zou kopen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Is wel tof op die manier hé, en de Belgische economie maar naar de vaantjes gaan. Maar owee als de Chinezen uw zaak overpakken, dan is het kot te klein.
En al die bedrijven die naar het buitenland gaan om dan in BE te verkopen? Daar spreken we niet over?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

heist_175 schreef:Dus mensen die goede (web)winkels weten voor thee: please share :).
Amazon UK heeft een redelijk groot aanbod van thee. Je moet wel de naam kennen.

In Kam Yuen (dicht bij BRU centraal), kun je ook een mooi aanbod van thee vinden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

heist_175 schreef:Jack Daniels: kan je links geven voor die dranken-website. Niet dat ik zo'n veel verbruiker ben, maar het kan misschien eens van pas komen?
In het originele topic zie ik ook mensen verwijzen naar thee.
Spaanse site: www.uvinum.es
NL site: www.drankgigant.nl
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

MClaeys schreef:Maar verzenden ze ook naar België? Want bij sommige zaken vertikken ze dat. Ik dacht dat tegenwoordig lege dvd's en cd's niet meer naar België werden verzonden door die kopieertaks die er bij ons op zit (of hebben ze dat alweer ongedaan gemaakt?)
Blanco CD en DVD schijfjes worden inderdaad niet (meer) verzonden naar België. Is blijkbaar nog altijd wachten op de uitspraak van een Brusselse rechtbank wat dat betreft. Verzenden van sterke drank, heel Europa rond is totaal geen probleem. De Spaanse site waar ik koop, die verkoopt 70% van zijn drank aan het buitenland, tot in Japan en Australië.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:En al die bedrijven die naar het buitenland gaan om dan in BE te verkopen? Daar spreken we niet over?
Uiteindelijk trachten die bedrijven ook maar te overleven... maar de essentie is dat ze dat moeten doen omdat mensen anders niet meer bij hen kopen... maar het resultaat is dat diezelfde mensen die ze in dienst hadden uiteindelijk op straat komen te staan. Op zich dus geen mooi vooruitzicht... we kunnen namelijk niet concurreren tov. Oost-Europa en Azie waar de loonkost, belastingen, regelgeving, ... veel lager ligt bij ons.

Onze politiekers kunnen dan misschien wel dromen van een kenniseconomie... maar hoeveel mensen (procentueel) stellen we daarin te werk en wat doen we met die andere mensen ? Trouwens we mogen dan nog technologische voorsprong hebben... wat ben je daarmee als de Chinezen het binnen de 6 maanden voor een fractie van de prijs namaken.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wel, als die bedrijven proberen te overleven, dan denk ik dat wij als simpel Belgske dat ook mogen hé?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Echt veel productie van goederen hebben we niet in België. Als ik kijk naar voeding en drank die ik via internet koop, dan kan ik maar 1 ding besluiten: ik sponsor geen extra tussenpersoon meer in België die niks anders doet dan zelf in het buitenland bestellen, hier aan de man brengen en een percent op nemen. Dan ben ik beter dat ik die percent in mijn eigen zakken steek door rechtstreeks in het buitenland te kopen. Of het nu gin is (productie voornamelijk UK) of rum (productie voornamelijk Latijns-Amerika + Caraibisch gebied), Iberico ham (productie uitsluitend Spanje)... geen enkele van die producten wordt hier vervaardigd. Tenzij je Filliers gin of Biercee koopt, maar die trekt dan op geen reet.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Jack Daniels schreef:
Blanco CD en DVD schijfjes worden inderdaad niet (meer) verzonden naar België. Is blijkbaar nog altijd wachten op de uitspraak van een Brusselse rechtbank wat dat betreft.
Dit hangt af van de verkoper.
Neem bv. Verbatim 50 stuks spindle.
Amazon verkoopt het voor 13.55.
Er is ook een mogelijkheid om van BPS te kopen, deze wordt door Amazon gratis verzonden (vanaf 20€)... en kost 14.05€. Zal ook perfect geleverd worden.

De goedkoopste dat ik in België gevonden heb voor de 50 stuks spindle is 38€.
Zoals Media Markt het zegt: "ik ben toch niet gek".
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Zolang er geen grondige wijziging in het landschap gaat gebeuren van bv de hoge loonkost ed. zal ons landje van een producerende economie naar een diensten economie moeten verschuiven.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Dima_2005 schreef:Mijn duits ook niet, Google translate he :)
Lol, ondertussen heb ik het wel begrepen. :banana:
Dima_2005 schreef: Nee, je krijg 15% korting als je 5 verschillende spaar-abo's hebt lopen. Ik stel dat altijd in op 6 maand, en voor vele producten is dat ideaal. Shampoo, scheermesjes, ... zijn net aan vervanging toe na 6 maand.
En je krijgt trouwens een mail en je kan kiezen of je het wilt bestellen of nog even wilt uitstellen.
Ik heb geen 3l shampoo nodig op 6 maanden en hoe lang kan je dat dan uitstellen? Onbeperkt?

Ik moet ook nog eens goed denken wat ik allemaal zo regelmatig nodig heb ;)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

heist_175 schreef:Blanco media mag nog steeds niet naar België verzonden worden, tenzij de winkel de taksen etc afdraagt.
Je rijdt gewoon naar ginder (Luxemburg, Duitsland) en haalt uw gerief op. Vrij verkeer van diensten en goederen, weet je wel :).

...maar is in de detail handel ook niet meer goedkoper dan hier.... vorige week ff naar de saturn/mediamarkt gereden over de grens

Inkt -> duurder
Memory cards -> duurder
Cd's-> duurder
DVD's-> goedkoper
Samsung smartphones en tablets-> veel goedkoper
Logitech -> amper goedkoper
Printers -> hetzelfde
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

heist_175 schreef:Blanco media mag nog steeds niet naar België verzonden worden, tenzij de winkel de taksen etc afdraagt.
Je rijdt gewoon naar ginder (Luxemburg, Duitsland) en haalt uw gerief op. Vrij verkeer van diensten en goederen, weet je wel :).
In princiepe mag die handelaar jou dat zelfs niet verkopen als hij weet dat je van Belgie bent.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik dacht inderdaad ook dat je een verklaring moet ondertekenen dat je de taksen gaat afdragen of niet naar België meeneemt.
Maar da's ook al jaren geleden dat ik nog eens genoeg lege media nodig had om tot in Luxemburg te rijden.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

iceke schreef:...maar is in de detail handel ook niet meer goedkoper dan hier.... vorige week ff naar de saturn/mediamarkt gereden over de grens
Webwinkels zijn vaak wél goedkoper.
Niet altijd, wel vaak :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

r2504 schreef: In princiepe mag die handelaar jou dat zelfs niet verkopen als hij weet dat je van Belgie bent.
Ik kan mij niet inbeelden dat een buitenlandse handelaar, die iets in zijn eigen land verkoopt - dat daar volledig legaal is - onderhevig is aan een Belgische wetgeving?
Je kan een Belgsiche krantenwinkel toch ook niet verbieden om boekskes "met veel bloot" te verkopen aan een Iranees, omdat het in zijn thuisland verboden is om zo'n boekjes in te kijken?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

philippe_d schreef:
r2504 schreef: In princiepe mag die handelaar jou dat zelfs niet verkopen als hij weet dat je van Belgie bent.
Ik kan mij niet inbeelden dat een buitenlandse handelaar, die iets in zijn eigen land verkoopt - dat daar volledig legaal is - onderhevig is aan een Belgische wetgeving?
Je kan een Belgsiche krantenwinkel toch ook niet verbieden om boekskes "met veel bloot" te verkopen aan een Iranees, omdat het in zijn thuisland verboden is om zo'n boekjes in te kijken?
De handelaar in het buitenland bij wie je koopt, die zal er geen enkel probleem van maken om die blanco schijfjes aan jou te verkopen (rechtstreeks van persoon tot persoon) zodat jij ze mee kan "smokkelen", de grens over tot in België. Maar diezelfde handelaar gaat geen blanco schijfjes naar jouw adres in België verzenden. Op geen enkele buitenlandse website kan je nog blanco CD of DVD schijven als je als koper woonachtig bent in België. Zoals ik al schreef: nog altijd wachten op het vonnis wat uitgesproken moet worden door een Brusselse rechtbank m.b.t. de Auvibel taks.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:Ik kan mij niet inbeelden dat een buitenlandse handelaar, die iets in zijn eigen land verkoopt - dat daar volledig legaal is - onderhevig is aan een Belgische wetgeving?
En toch zijn hier reeds voorbeelden van geweest (kan ze niet meteen vinden).

De wetgeving voor de handelaar is namelijk hetzelfde of hij ze nu moet verzenden of jij komt ze ophalen... dat laatste zal daar namelijk niets aan veranderen (behalve dat het niet zo eenvoudig te bewijzen is).

Stuur anders maar eens een mailtje naar dergelijke webshops waar je ook ter plaatse kan afhalen... je zal hetzelfde antwoord krijgen !
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Krisken zal hier wel weer eens op antwoorden, hij is daar blijkbaar goed van op de hoogte (particulier hoef je helemaal geen extra taks(hahum, het is geen taks) te betalen als je over de grens mediadragers koopt.)
Maar... buiten dvd's is het volgens mij helemaal niet interessant meer (bewijs me aub het tegendeel ;-) )
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Voorbeelden genoeg.
Ooit al een laserprinter met ingebouwde kopieerfunctie (aka multifunctional) willen kopen in België?
Nederland: €125
België: €230
Reden: reprobel
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Als het in het buitenland goedkoper is ga ik geen twee keer nadenken, ik schijt ook geen geld he. De enige reden waarom ik het in België duurder zou kopen is als ik ooit zou willen gebruik maken van de garantie of één of andere naverkoop service, meestal als het over dure dingen gaat, maar dat komt heel zelden voor. Zo goed als alle elektronica koop ik tegenwoordig online.

Overlangs nog een bluetooth intercom voor de moto gekocht in de VS op ebay.com: zelfs met importtaksen en verzending bij kwam dat voor een nieuw product €50 (!) goedkoper uit dan eender welke winkel in België of zelfs Europa. Zelfs als ik dan nog gebruik zou moeten maken van de garantie en het naar daar moet terug sturen kost mij dat minder. Goed zot als je dat hier dan gaat kopen om de "economie te stimuleren".
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

iceke schreef:Krisken zal hier wel weer eens op antwoorden, hij is daar blijkbaar goed van op de hoogte (particulier hoef je helemaal geen extra taks(hahum, het is geen taks) te betalen als je over de grens mediadragers koopt.)
Maar... buiten dvd's is het volgens mij helemaal niet interessant meer (bewijs me aub het tegendeel ;-) )
Eens kopen bij BOL of Coolblue :-) Ze zijn niet altijd de goedkoopste, maar voor sommige producten scheelt het een pak geld! (nogmaals, niet allemaal!). En tja die 2 zijn ook uit NL

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik kijk ook altijd eens bij coolblue. Het kan goed zijn dat je maar evenveel betaald als in de "goedkope buitenlandse" webshop(incl verzending) maar wel de dag nadien geleverd krijgt.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klopt, en zelfs op zaterdag! Wat op zich ook een voordeel is (je moet niet je auto uithalen, naar de stad tuffen, aan de kassa wachten, ...).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Blijkbaar kan je bij Amazon niet alles naar BE versturen van verzorgingsproducten. Ik had wat kinderverzorgingsproducten willen bestellen omdat ze toch wel een pak goedkoper zijn dan in België, maar niet verzendbaar naar België... :|
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Als het écht een groot verschil is kan je misschien mailboxde.com gebruiken. Die sturen tegen een prijsje je goederen door naar België. Heb er al naar tevredenheid gebruik van gemaakt.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

Vaganzza schreef:Blijkbaar kan je bij Amazon niet alles naar BE versturen van verzorgingsproducten. Ik had wat kinderverzorgingsproducten willen bestellen omdat ze toch wel een pak goedkoper zijn dan in België, maar niet verzendbaar naar België... :|
Bij het zoeken de optie "Kostenlose Lieferung ab EUR 20 Bestellwert" aanvinken. Dat zijn over het algemeen de producten die door amazon worden verkocht en verzonden (prime). Deze worden meestal wel wereldwijd verzonden.



Voor elektronica kijk ik altijd op tweakers.net (die hebben een zeer handige pricewatch). Verder kijk ik dan altijd op de verschillende amazon sites omdat daar onderling vaak ook nog een groot verschil kan zijn en op de duitse vergelijkingssites zoals idealo.de.
Voor elektronica moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat ze bijvoorbeeld in Engeland andere stekkers hebben (hoewel er ook producten zijn waar je die zo kan wisselen, dit hadden wij met ons foto-toestel en onze internetradio).

Omdat wij binnenkort weer eco cheques krijgen was ik al eens aan het zien naar een andere koelkast, maar het lijkt wel of ze hier in Belgie de prijs van hetzelfde merk en type koelkast gewoon met 250 tot 300 euro verhoogd hebben ten opzichte van Nederland en Duitsland :? .
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Daar lijkt het hard op, ja.
Als ik prijzen van Vandenborre en aanverwanten vergelijk met de pricewatch van tweakers (en dan ook enkel de winkels met een goede rating), kom ik in NL steevast €180 tot meer dan €200 goedkoper uit, geleverd aan huis.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”