OVH - Registration status "Error"

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 apr 2006, 21:37
Bedankt: 4 keer

Ik heb de laatste dagen problemen dat de telefoon verbinding, niet meer werkt. Als ik dan de status bekijk in de Sagem modem, dan heb ik een "registration status error".
Als de modem opnieuw opstart wordt, dan werkt de telefoon terug normaal. Wel een vervelende situatie zo, in deze toestand mis je gesprekken, omdat je niet beseft dat soms de verbinding niet meer werkt.

Is er soms een log waar ik kan zien waar de fout nu ligt? Want ligt het nu aan de VDSL verbinding, de modem of OVH? Het is nu koffiedik kijken.

Iemand enig idee met een suggestie wat ik kan doen?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Om geen oproepen te missen kan je in die situatie laten doorschakelen naar je gsm. Dan weet je het toch tenminste als er iets mis loopt.

Verder meen ik dat er hier nogal geklaagd wordt over het telefoniegedeelte van de Sagem/BBox. Je zou beter een oude Fritzbox aanschaffen. Die zijn veel betrouwbaarder dan een Sagem. Of een Siemens IP-telefoon . Of een Linksys SPA3102. En de Sagem alleen als modem gebruiken.

Ook zijn er hier nog problemen gemeld van mensen die oproepen missen. Ik heb dat ook gehad. Mijn Fritzbox gaf aan "registered" en toch kon ik geen oproepen ontvangen. Anderen hebben dat nooit. Ikzelf ben daarom bij OVH weggegaan. Maar met een Sagem zou ik toch eerst in de richting van de modem zoeken.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Camino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 apr 2006, 21:37
Bedankt: 4 keer

Bedankt voor je reactie op mijn vraag.

Ik was inderdaad ook in die richting aan het denken om een andere VOIP device te plaatsen. Ik denk dat ik maar wat gaan rondkijken, naar een geschikt model...
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”