Nieuws ?

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Het is me al een tijdje opgevallen ... maar heb er nog niets van gezegt ! Alles van nieuws dat er op het UB forum gepost word, word gewoon klakkeloos overgenomen van tweakers, zdnet, en andere ... ik bedoel als ik graag die sites lees dan neem ik hun rss feed wel ofzo ... ik vind dat er tenminste moeite mag gedaan worden om dingen te herschrijven. Vind het spijtig dat alle nieuws gewoon word overgenomen ... zo kan iedereen nieuwsposter worden of niet ?

Misschien toch eens stof tot nadenken ... ofwel bied je gewoon rss news feeds aan van de belangrijke news sites (zijn genoeg plugins voor phpBB forum) ofwel (her)schrijf je het nieuws zelf ... zo is het ihmo maar dom !

ps: dit is geen aanval tov de mensen die het nieuws posten hé :)
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Je hebt 100% gelijk. Dit is iets dat ook op onze agenda staat en in het nieuwe sitesysteem zal aangepast worden.
Voorlopig doen we het op deze manier omdat niet iedereen evenveel tijd heeft om alles te gaan herschrijven. Momenteel zijn wij eerder een nieuwsfilter die alles wat ons relevant lijkt op het vlak van internet in dit land door laat.

Maar dat gaat dus veranderen waarschijnlijk in het nieuwe systeem waar iedereen newsposter kan zijn (en daartoe ook gemotiveerd kan worden) :)
NuKeM
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ahzo,

En als ik dat zeg dan ben ik de boosdoener die geen respect heeft voor de newsposters ?? Soit ... zoals NuKeM al zei, in de nieuwe site wordt dit allemaal anders benaderd. Dus .. hold yer horses.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

ditCh schreef:ps: dit is geen aanval tov de mensen die het nieuws posten hé :-)

Dit is nu wel totaal herschreven, daar een het een vrije vertaling is uit het Duits. Meerdere keren herlezen en aangepast, om de juiste duiding in de woorden te leggen.

Andere tolk gevraagd misschien :???: En, met een tolk progje werkt dit niet 8)
Akira
Elite Poster
Elite Poster

in de nieuwe userbase ga ik de roddels doen dus heb je een goede roddel over een mede ub'er pm me 8)

(grapje :roll: )

ik kom wel af en toe iets interessant tegen dat dan niet gepost wordt op ub, kheb een keer een pm gestuurd naar blue sky maar kben te lui om da iedere keer te doen :P

wa kunde van mij verwachten: geeknieuws 8) :-D
de pispaal <<
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky schreef:
ditCh schreef:ps: dit is geen aanval tov de mensen die het nieuws posten hé :-)

Dit is nu wel totaal herschreven, daar een het een vrije vertaling is uit het Duits. Meerdere keren herlezen en aangepast, om de juiste duiding in de woorden te leggen.

Andere tolk gevraagd misschien :???: En, met een tolk progje werkt dit niet 8)

Blue-Sky,

Hij heeft het (net zoals ik) niet over ALLE nieuwsfeiten, maar geef toe, 80% van het nieuws is gewoon overgenomen van andere nederlandstalige nieuwssites. Of niet ?

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Tweakers en Zdnet worden betaald om nieuws te posten en te schrijven, hier is dit op vrijwillige basis. Ik zie niemand van de UB ganse dagen en nachten het net afschuimen om nieuws te posten.
Wat ik wel weet dat mensen die niet op Tweakers of andere kijken hier het nieuws dan wel kunnen lezen en ook naar de UB komen om het te lezen.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Weetgraag,

Daar heb je 100% gelijk in, maar het gaat erom dat de nieuwsposters hier dit werk niet HOEVEN te doen, daar dit allemaal puur automatisch kan gebeuren d.m.v. RSS feeds.

Mvg,

Sasuke
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Die opmerkingen zijn inderdaad terecht.
In de nieuwe website wordt het huidige systeem van nieuws posten volledig omgegooid; lees: power to the users. Elke gebruiker zal dan in staat zijn om nieuws toe te voegen. Natuurlijk zit er nog altijd een vorm van controle op, maar het idee is eerder van: "ik zie ergens interessant nieuws, en ik vind dat dit thuis hoort op UB". Natuurlijk kan je dat momenteel ook wel doen, maar nu is het onderscheid tussen een post en een nieuwsbericht echt heel klein. In de nieuwe site wordt het nieuws echt apart gehouden.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

idd ... twas heus niet bedoeld als aanval ... maar veel van de sites vanwaar het nieuws komt hebben rss feeds ... het zou :

1. minder werk voor jullie zijn
2. de gebruiker de keuze laten

Ik zou een soort van rss systeem wel leuk vinden ... waar ik als gebruiker kan kiezen welke news feeds ik wil bekijken en eventueel over discussieren :) en nogmaals ... geen kwaad woord over de mensen die de moeite doen om als die posts hier op te zetten ... maar ik vind dat er veel te vaak irrelevant nieuws bij zit (wat te maken heeft met ub) ... als ik zo een nieuws zoek ... mja rss feeds ;)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

In de nieuwe site worden momenteel al 10 IT/Tech-related RSS-feeds gewoon geleverd ;)
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ditch heeft 100% een punt, ik heb het ook al eens gezegd, ik werd toen ook afgebroken :). Blij dat er bij UB v2 een omslag zal komen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:In de nieuwe site worden momenteel al 10 IT/Tech-related RSS-feeds gewoon geleverd ;)

*kusje* ;)
Akira
Elite Poster
Elite Poster

<geek>en geekrelated??</geek>

iedereen kan nieuws posten, maar... is er dan geen gevaar voor dubbel posts, reposts,... omdat de meerderheid van ub toch al op tweakers, neowin, slashdot dagelijks komt? (of ben ik de enige?)

verplicht posters dan wel telkens de bron te vermelden en data dat het op de bronsite stond, zo kunnen members, mods rap kijken naar de bron om te checken of om meer te lezen( zoals comments)
de pispaal <<
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Tss Geekje,

Waarom denk je nu dat er moderators zijn ?? nee, iedereen kan nieuws posten, maar de nieuwsmod(s) zal dit eerst moeten goedkeuren alvorens dit op het forum komt !

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
Akira
Elite Poster
Elite Poster

k sorry kvreesde voor een overvloed aan nutteloos nieuws :oops:
de pispaal <<
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik vond het nieuws op de Userbase echt goed zoals het was, ik vind er ook geen graten in dat het gewoon overgenomen wordt.
Het is voor de newsposters al een hele klus om alles te filteren, laat staan dat ze het ook nog zouden moeten herschrijven en vertalen.
Vele bezoekers kennen gewoon die newssites, waarover sprake, niet. Laat staan dat ze er tijd voor hebben, of willen nemen, om ze dagelijks door te lopen.
Ikzelf ben op verschillende newssites geabonneerd maar toch, wanneer ik de Usebase opkwam ging ik direct even al de newspost doorlopen.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

En ik lees zelden Tweakers,... dus is het voor mij aardig dat er hier een interessante samenvatting komt te staan
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nog even een bedenking;

De Userbase heeft nu +/- 1400 leden.
Laat ons stellen dat er ong. 100 leden zijn met een uitgebreidde kennis van internet en netwerken (een aantal dat ik niet overdreven vind, kijk maar eens hoeveel leden er echt nuttige zaken posten).
De overige 1300 zijn (ik inbegrepen) naar de Userbase gekomen ofwel omdat ze problemen hadden of tenminste een beetje wilden leren of bijblijven op gebied van internet.
Wanneer deze 1300 mensen, de overgrote meerderheid dus, van hier naar daar gestuurd worden om een beetje nieuws te lezen, denk ik dat het nieuws enkel nog de 100 savante leden gaat bereiken.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Even een test gedaan met een Tech-related RSS-feeds, dat is zo te zien ook niets anders als een doorgeven van links?
(zou in de link hierboven te veel reclame zitten, dan verwijderen please)

Akkoord, deze zijn wel mooi alfabetisch gelisted en zo heeft men minimaal zoekwerk.
Wat betreft een nieuwsbericht proberen totaal te herschrijven of een verkorte weergave herschrijven, ja... om dan nadien de link te plaatsen, "lees hierover meer"...dan zet je toch ook onverbloemd hun klaartekst, incluis hun reclame en pop-ups.
Deze pop-ups waar zo velen zich over beklagen, bij het nieuwsposten probeer ik bij het plaatsen van links naar een website te verhinderen waar het kan, reden waarom ik veelal de link weglaat en de tekst volledig plak.
Wie was het die ooit schreef, "die pop-ups haat ik"?
Wel houd ik mij verder aan de wensen van de crew en "how to post" en doe tenminste de moeite om een verstaanbaar Nederlands te schrijven.
Ik ben ook geen talengoeroe, maar als ik aan iets twijfel doe ik wel de moeite om een spellcheck te doen in Word. (spellingcontrole)
meon schreef:In de nieuwe website wordt het huidige systeem van nieuws posten volledig omgegooid; lees: power to the users. Elke gebruiker zal dan in staat zijn om nieuws toe te voegen.
Ik kijk er al naar uit waar alle geïnteresseerde users hun postduiven kunnen lossen :-)
Afbeelding
positief
Starter
Starter

Hi there all.

Our team is currently on the lookout for new colleagues
to join our Workforce. We seek for those durable and
disciplined people, who can undertake major online tasks,
as a team player. We provide temp amd contract workers for
World-renowned IT companies and ISPs, and we need some more hands.

Current jobs include beta testing, translations and many
which need an artistic touch, such as logo and web design,
etc.

If You want a rather permanent job, and have plenty of time
in front of a computer, why don't You just have a look at:

Link verwijderd door Blue-Sky

I have to tell, that due to the great amount of mail we receive,
we could only answer those, which are properly formatted.
More info on the site.

Thank You for Your attention!

2Admin: Sorry if the message doesn't suit your forum. Kindly ask to move it to an appropriate section. Thank you :wink:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

*spam*spam*spam*spam*spam*spam*spam*spam*spam*spam*spam*spam*spam*spam*spam

Engels met een vlaams accent :)

dit is trouwens heel brutaal:
I have to tell, that due to the great amount of mail we receive,
we could only answer those, which are properly formatted.
More info on the site.
Lijkt op verzamelen van email adressen of het het besmetten van pc's via bovenstaande link... (Niet aanklikken!)
Laatst gewijzigd door Limburg 07 okt 2007, 16:08, in totaal 1 gewijzigd.
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Idd, daar lijkt het héééél erg op.
Bedankt voor de snelle reactie Blue-Sky en Limburg :-)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”