Elektronische facturen

Plaats reactie
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8446
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Vraagje:

Mobistar heeft gemaild dat ze vanaf mei stoppen met papieren facturen te sturen en enkel nog exclusief elektronische facturen via mail zullen verzenden. Wil ik dit niet, dan moet ik een brief (!) sturen om papieren facturen te behouden.
Is dit wettelijk, mogen ze met een opt-out werken?

Ik weiger nl zonder papieren factuur te werken, maar heb geen zin om er achter te lopen omdat ze me dit verplichten. Ik heb dus wreed veel zin om hun mails gewoon in de blacklist te zetten zodat ze alsnog verplicht zijn papieren facturen te sturen zonder dat ik als klant weer alle moeite mag doen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik vraag me zelf eigenlijk ook wel af wat men gaat doen als je niet betaald omwille van het niet ontvangen van facturen. Bij Scarlet stuurt men momenteel de factuur via mail en via post, daar mijn ouders werkelijk nooit die mailbox controleren zou een dergelijke beslissing bij Scarlet dus resulteren in het niet meer betaald worden van facturen want ze zouden het nooit merken :? een opt-in lijkt me dus logischer. Ben je trouwens verplicht je e-mailadres door te geven aan Mobistar?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb ook zo'n brief gekregen. Als je alsnog met papier wil werken, kan je ook die PDF die ze in uw mailbox droppen, afprinten.
Oké, ze schuiven kosten naar u door enzo, maar dat is eleganter dan zelf een brief sturen :). Ik heb liever dat Mobistar eindelijk zorgt dat ik me niet meer in 1990 waan qua 3G bereik, dan dat ze hun geld steken in het verzenden van A5 enveloppen met facturen.

Wat het emailadres van uw ISP betreft.
In de algemene voorwaarden (of iets soortgelijks) zal je zeker terugvinden dat uw ISP het ISP-mailadres gebruikt om te communiceren met u en dat je dus de verplichting aanvaardt om die mailbox wekelijks te lezen.
Overigens, in alle emailprogramma's en zeker ook al in Gmail (online), kan je meerdere mailboxen toevoegen, dus een echte reden om die ISP-mail niet op te volgen, zie ik niet echt?

Nog 1 opmerking: als je aandelen BPost gekocht hebt, zou ik alsnog een brief versturen naar Mobistar. Dat is weer een brief meer en Mobistar zal dan ook brieven blijven sturen. Als je geen aandelen hebt: volg het aandeel BPost de komende jaren en kijk hoe een glijbaan eruitziet in beurskoers-vorm.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Mijn ouders volgen geen enkele mailbox, van provider of niet ;) het boeit hen niet en dat is hun recht. Mijn meme heeft geen internet, geen vaste lijn maar puur een simpele gsm om bereikbaar te zijn met een abonnementje ;) good luck om naar haar digitale facturen te sturen want ze heeft geen computer, geen internet en geen e-mailadres. De wereld bestaat uit meerdere generaties van mensen met elk hun interesses :). Mijn punt is dat ik de evolutie wel snap, maar dat het raar is om een mail te sturen om hiervan te verwittigen en er automatisch een opt-out van te maken (op kreeg een mail, jij blijkbaar een brief).
Zelf ontvang ik al enkele jaren mijn facturen van Proximus via mail en sms, kwestie van wat milieuvriendelijker te zijn. Nadeel is dat ik ze nu en dan over het hoofd zie, maar Proximus laat dit vriendelijk weten via een smsje ter herinnering (geen interesse in domiciliëring).
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Mobistar vermeldde het niet in hun brief, maar je kan de opt-out ook gewoon via de klantendienst doen hoor.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat is mijn punt niet, tuurlijk kan dat via de klantendienst. Mijn punt was dat het mij nogal onnozel lijkt om het via mail te verwittigen als er daadwerkelijk mensen zijn die deze nooit controleren (of zelfs niet hebben). Dat is geen opmerking naar Mobistar toe, eerder in het algemeen naar een opt-out politiek. Langs de andere kant kan het ook zijn dat ze al jaren een opt-in hadden maar dat deze onvoldoende succes had. Zo denk ik dat het bij Proximus niet veel succes heeft ondanks dat ze de mogelijkheid al lang aanbieden en adverteren op hun facturen.
Wat is verder eigenlijk het wettelijke kader rond digitale facturen (behalve dat je ze ook moet betalen uiteraard)? Want daar gaat de vraag van de topic-starter immers over, ik heb enkel een paar extra bedenkingen geplaatst.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Bij het afsluiten van de dienst moet je er zelf keihard voor kiezen: je moet zelf tekenen voor de manier van betalen.
Als het in de algemene voorwaarden staat en je keurt die goed, valt er dus weinig op af te dingen.

In de realiteit wordt het niet zo hard gespeeld, want als uw facturen niet betaald worden, heb je als bedrijf een probleem.
Ook al heb je het recht aan uw kant, klantvriendelijk is het alleszins niet.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

ITnetadmin schreef:Vraagje:
Mobistar heeft gemaild dat ze vanaf mei stoppen met papieren facturen te sturen en enkel nog exclusief elektronische facturen via mail zullen
welkom in 2014.
welkom in gokje 2018 dat contant betalen gedaan is.
wat is er nu gemakkelijker dan een pdf file.
en ja centjes beheren is een moeilijke opgave voor velen.
hoe minder papier , hoe beter.
al die papieren 5 jaar bijhouden , wie doet dat ?
en pdf en een backup toch heel handig , geen kasten vol papier.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

heist_175 schreef:Wat het emailadres van uw ISP betreft.
In de algemene voorwaarden (of iets soortgelijks) zal je zeker terugvinden dat uw ISP het ISP-mailadres gebruikt om te communiceren met u en dat je dus de verplichting aanvaardt om die mailbox wekelijks te lezen.
De ISP gebruikt niet noodzakelijk het eigen ISP mailadres voor communicatie, je kan toch zelf een mail adres opgeven in je profiel?
  • - Belgacom gebruikt het mailadres waarmee ik mij aanmeld in e-servcies (niet noodzakelijk het @skynet adres).
    - Telenet stuurt de facturen naar het mailadres dat ik gebruik in mijn.telenet (niet het @telenet adres, dat ik nooit lees).
fendtje schreef: welkom in 2014.
wat is er nu gemakkelijker dan een pdf file.
Akkoord dat papieren facturen niet meer van deze tijd zijn, net zoals faxen ook niet meer van deze tijd is.
Er is toch niets gemakkelijker om te klasseren dan PDF files, en ook zoveel milieuvriendelijker (ik schat dat Telenet iedere maand 500.000 kg papier nodig heeft als ze alle klanten de papieren factuur sturen (van 2-3 pagina's) ...

Maar laat de mensen die dit niet willen (vb ouderen zonder PC) toch de optie om nog papieren rekeningen te ontvangen!
MClaeys schreef:Ik vraag me zelf eigenlijk ook wel af wat men gaat doen als je niet betaald omwille van het niet ontvangen van facturen.
Als je opteert voor een e-factuur moet je natuurlijk je mailbox opvolgen (incl de spamfolders :)
Dat is eigenlijk niet verschillend van een papieren factuur: je moet toch ook af en toe in je postbus gaan kijken, en soms je brieven zoeken tussen de hopen reclamebladen, en papieren facturen kunnen ook verloren gaan.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Klopt, als je er voor opteert ;) als men je van een opt-out verwittigd via mail is dat niet echt opteren want voor hetzelfde geld las je die mail nooit :)
Ik zelf kies altijd voor e-factuur, het nadeel is dan weer dat sommige winkels bij een rma vragen de factuur bij te voegen en dan moet je ze alsnog zelf afdrukken :P

Sent from my Surface with Windows RT using Tapatalk
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fendtje schreef:al die papieren 5 jaar bijhouden , wie doet dat ?
en pdf en een backup toch heel handig , geen kasten vol papier.
Ik scan trouwens al enkele jaren alles in wat ik ontvang van facturen... veel eenvoudiger dan al die mappen papier.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Hier kies ik overal papieren facturen. Moet ze anders toch printen voor de boekhouding
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik betaal voortaan mijn facturen met Zoomit, zeer gemakkelijk je hebt maar aan te klikken als je tot de betaling wenst over te gaan en je krijgt een e-mail wanneer de factuur beschikbaar is via Zoomit. :-D
Ik ben nu blij dat ik overgeschakeld ben van papier naar Zoomit, op den duur wist ik niet meer waar ik die papieren moest steken. :|
En als het nodig is kan je die elecronische facturen nog altijd op papier afprinten.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik wil papieren facturen. Kan het bedrijf dat niet geven, dan verander ik gewoonweg.
Overigens zie ik hier nog veel mensen mee in de problemen komen : van zodra ze van ISP veranderen, krijgen ze een ander mailadres. Wij, als techneuten, gebruiken hotmail/gmail/eigen domein, maar vele anderen (jongeren) veranderen om de haverklap van mailadres. Dus dan moeten ze al die instanties inlichten dat ze een annder mailadres hebben? Gaat wat worden. Met de post is het makkelijker als je gaat verhuizen : even "mijn verhuis" invullen (al dan niet online) en klaar!

Misschien is het een ouderwetse instelling van mij, maar
1. ik wil geen domicilieringen (ik bepaal wanneer ik betaal, niet een ander)
2. als ik papieren facturen krijg, dan leg ik die op een stapel en verwerk ik (of vriendin) die in het weekend. Die stapel ligt continue in het oog en ga je dus niet makkelijk vergeten. Bij elektronische facturen ga je gauw kijken hoeveel je moet betalen en je vergeet zodoende snel dat je dat nog moet betalen het komende weekend (als je niet meteen betaald)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Kwestie van vergeten te betalen: er bestaat zoiets als overschrijvingen met memo datum, je brengt de overschrijving in uw PC banking en vult dan gewoon de datum in wanneer de overschrijving moet uitgevoerd worden.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Als je uw digitale factuur vergeet te betalen trekt je organisatie op niet veel.
Of je nu een stapel papieren hebt liggen of een map in uw mailbox, dat is nu eenmaal exact hetzelfde.
En zoals apestaart zegt: van zodra je uw factuur krijgt meteen ingeven met memodatum.

Veranderen naar digitale factuur is niet meer dan een state of mind. Van zodra je een gestructureerde manier hebt gevonden ga je niets vergeten betalen en is er geen verschil met een stapel papieren op je bureau....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef: van zodra ze van ISP veranderen, krijgen ze een ander mailadres.
Ondertussen blijf je 18 maanden je adres behouden... lijkt me meer dan tijd genoeg om orde op zaken te stellen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13615
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Bah die pc banking. Telkens die code ingeven en zo. Liever in groep dan elke avond inloggen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Je kan ook via een app op je smartphone werken, geen digipass of dergelijke meer nodig, alleen zoveel moeite om alles in te typen. :)

Maar ik begrijp de reacties wel, ook bij mij blijven de papieren facturen op tafel liggen in het oog, en als het er enkele zijn betaal ik die wanneer ik tijd heb.

Als die zouden in een mapje zitten in mijn e-mail account en gelezen zouden zijn zou ik ze vergeten. Ze invoeren met memodatum zou gaan, maar dat is moeite doen op de moment dat je het net niet wil. Maw, ze worden gelezen en vergeten hier. :)

Serieus nadeel van memodatum: ik heb mijn kadaster er mee betaald, maar wat bleek, 1 verkeerd nummertje getypt, mijn overschrijving werd niet uitgevoerd, maanden nadien: te betalen binnen 3 dagen na ontvangst van deze brief plus een boete. Had ik zonder memodatum gewerkt had ik meteen gezien dat mijn overschrijving niet werd uitgevoerd. Nu enkel een mededeling in mijn afschriften overzicht dat het niet betaald was.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Waar ik kan, werk ik met Zoomit. Dat hangt vast aan je bankrekening en krijg je een melding in je online banking als per mail bij een nieuwe factuur. Ook betalen gaat supersimpel omdat de overschrijving al vooringevuld is (ik pas wel valutadatum aan ;) ).
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Tim.Bracquez schreef:Hier kies ik overal papieren facturen. Moet ze anders toch printen voor de boekhouding
Is dat ondertussen nog nodig? Ik dacht dat er ondertussen ook regels waren voor digitale documenten? Of lopen we inmiddels zo hard achter op de feiten :eek:
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Slafes schreef:Serieus nadeel van memodatum: ik heb mijn kadaster er mee betaald, maar wat bleek, 1 verkeerd nummertje getypt, mijn overschrijving werd niet uitgevoerd, maanden nadien: te betalen binnen 3 dagen na ontvangst van deze brief plus een boete. Had ik zonder memodatum gewerkt had ik meteen gezien dat mijn overschrijving niet werd uitgevoerd. Nu enkel een mededeling in mijn afschriften overzicht dat het niet betaald was.
Vreemd, welk nummertje was dat dan? De meeste bankapps laten je direct weten als je een rekeningnummer of gestructureerde mededeling verkeerd invoert. Het is dus onmogelijk om deze zelfs op te slaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

apestaart schreef:Kwestie van vergeten te betalen: er bestaat zoiets als overschrijvingen met memo datum, je brengt de overschrijving in uw PC banking en vult dan gewoon de datum in wanneer de overschrijving moet uitgevoerd worden.
Goztow schreef:Bah die pc banking. Telkens die code ingeven en zo. Liever in groep dan elke avond inloggen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Inderdaad, moest het niet zo'n moeite zijn om in te loggen zou ik ook vaker mijn facturen op tijd betalen. Maar nee, nu moet ik dat verdomde kaske zoeken, dan mijn bankkaart uit mijn portefeuille halen die in mijn jas steekt, en op het einde zien dat mijn portefeuille terug in men jas steekt of ik heb de volgende dag geen eten op het werk.

f*** die zever, ik vond het beter toen we nog een wachtwoord mochten gebruiken.
Vaganzza schreef:Iemand die Doccle al gebruikt? De CM zou vanaf deze zomer niets meer per mail versturen of m.a.w. je zowat verplichten om Doccle te gebruiken...

http://doccle.be/nl/partners/
Weer een zoveelste verplichte zever. Ik heb nu een account op SD Worx voor mijn loonbrieven van werkgever A, een account bij iets van De Post voor mijn loonbrieven van Accent Interim, en nu zou ik een account bij doccle moeten nemen voor mijn communicatie van de bank (ondanks dat die zelf een soort van postbus hebben) en mijn loonbrieven van werkgever B.

Maak eens één platform waar iedereen in mee kan godverdomme ipv elke week een nieuw te ontwikkelen met een eigen account en al die bullshit. En zorg dat ge kunt inloggen met uw paspoort en pin ipv een gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik hoop dat het flopt, gewoon omdat ik die zever haat.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Trojan schreef:Maak eens één platform waar iedereen in mee kan godverdomme ipv elke week een nieuw te ontwikkelen met een eigen account en al die bullshit. En zorg dat ge kunt inloggen met uw paspoort en pin ipv een gebruikersnaam en wachtwoord.
Ja maar, dan moet ge evengoed een bakske zoeken en uw paspoort uit uw jas gaan halen. :lol:

Ik vind het nochtans niet moeilijk hoor. Er ligt altijd een bakske klaar op mijn bureau, en in mijn laptoptas zit er ook eentje voor het geval ik op verplaatsing ben. En wees nu eerlijk, je portefeuille moet je toch altijd in je directe omgeving bijhebben. Of dat nu in uw vestzak, broekzak, of op tafel is...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Mijn portefeuille ligt niet altijd bij mij op bureau, en dan nog. Dat hele proces van inloggen is zo traag, teveel stappen, crappy scherm zonder backlight, te kleine toetskes. Met uw paspoort is het gewoon kart in reader steken en pincode intikken, dat zijn al minstens 4 stappen minder.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Kenw00t schreef:Vreemd, welk nummertje was dat dan? De meeste bankapps laten je direct weten als je een rekeningnummer of gestructureerde mededeling verkeerd invoert. Het is dus onmogelijk om deze zelfs op te slaan.
Het rekeningnummer verkeerd ingevuld... Werd opgeslagen in de verzendmap en werd niet uitgevoerd op de memo datum...

Trouwens, voor zij die een probleem hebben met die kastjes en kaarten. Vraag bij KBC een gratis 2e bankkaart aan waar je geen functies op hebt maar die je wel kan gebruiken om bij je bakje te laten steken. :) Zo doe ik het hier al enkele jaren. Je kan ze dus gebruiken om in te loggen en overschrijvingen te doen. Voor online aankopen met BC dien je natuurlijk wel je andere kaart te nemen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13615
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Trojan schreef:Mijn portefeuille ligt niet altijd bij mij op bureau, en dan nog. Dat hele proces van inloggen is zo traag, teveel stappen, crappy scherm zonder backlight, te kleine toetskes. Met uw paspoort is het gewoon kart in reader steken en pincode intikken, dat zijn al minstens 4 stappen minder.
Ook elke keer opnieuw voor alles bevestiging door code. Code inloggen, code nieuwe begunstigde, code financiële omslag ondertekenen, een overschrijving vergeten dus opnieuw code financiële omslag ondertekenen, enz.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Trojan schreef:Maak eens één platform waar iedereen in mee kan godverdomme ipv elke week een nieuw te ontwikkelen met een eigen account en al die bullshit. En zorg dat ge kunt inloggen met uw paspoort en pin ipv een gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik hoop dat het flopt, gewoon omdat ik die zever haat.
Dat bestaat al en dat heet e-mail, met uitzondering van het water(alleen via Post) en Partena ziekenfonds(die een eigen custom systeem hebben) komen al mijn facturen binnen op e-mail.
En voor te betalen gebruik ik gewoon de bankapp op mijn smartphone geen gezever met bakskes en pincodes(ze moeten dan wel in je lijst van begunstigden zitten, maar 't Is niet zo dat al die nutsproviders elke maand(of zelfs elk jaar van rekening veranderen).

PS:mocht iemand een ziekenfonds weten waar ze de facturen gewoon via e-mail opsturen(en dus niet zoals Partena, een mail sturen met "er is een boodschap gelieve in te loggen op je partena-account") mag je dat altijd laten weten, want de helpdesk van andere ziekenfondsen kon dit niet beantwoorden.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het online bankieren systeem van een bank in NL is overigens veel eenvoudiger. Of je kan het "offline" gebruiken (zoals het bakske bij ons) of "online" (je bakje hangt dan met een USB kabel aan je PC). Groot verschil in werking herinner ik mij nog!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Er is nochtans een moderne bank hoor: https://www.evi.be/nl-be
Een rekening openen kan volledig online met je eID, ofwel alles manueel invullen en je eID inscannen en als afbeelding uploaden.

Inloggen kan met eID of gebruikersnaam en tijdelijke code via SMS. Zeer tevreden van. Zijn er nog banken die op deze manier werken?
Afbeelding
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Bij Keytrade kan je ook inloggen met je e-id. Werk je niet met een e-id, dan log je in met een login en paswoord, gevolgd door een code van een digisleutel. Geen gedoe met bankkaarten en codes genereren.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Stroper schreef:
Trojan schreef:Maak eens één platform waar iedereen in mee kan godverdomme ipv elke week een nieuw te ontwikkelen met een eigen account en al die bullshit. En zorg dat ge kunt inloggen met uw paspoort en pin ipv een gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik hoop dat het flopt, gewoon omdat ik die zever haat.
Dat bestaat al en dat heet e-mail, met uitzondering van het water(alleen via Post) en Partena ziekenfonds(die een eigen custom systeem hebben) komen al mijn facturen binnen op e-mail.
En voor te betalen gebruik ik gewoon de bankapp op mijn smartphone geen gezever met bakskes en pincodes(ze moeten dan wel in je lijst van begunstigden zitten, maar 't Is niet zo dat al die nutsproviders elke maand(of zelfs elk jaar van rekening veranderen).

PS:mocht iemand een ziekenfonds weten waar ze de facturen gewoon via e-mail opsturen(en dus niet zoals Partena, een mail sturen met "er is een boodschap gelieve in te loggen op je partena-account") mag je dat altijd laten weten, want de helpdesk van andere ziekenfondsen kon dit niet beantwoorden.
Inderdaad, maar zoomit is toch net iets gemakkelijker dat de formulieren al ingevuld zijn en je enkel nog op verzenden moet klikken.

En voor te betalen met smartphone kan je die bedrijven wel toevoegen als vertrouwde rekening, maar uw gestructureerde mededeling is ook niet elke keer hetzelfde he.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Vaganzza schreef:Zouden we de Doccle vragen en suggesties niet in dit topic kunnen bundelen? Lijkt mij ook handiger voor de Doccle medewerker.

Alle posts over Doccle werden samengevoegd in het Doccle topic
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”