Bhaalu : de toekomst van televisiekijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

je hebt een android stick nodig met minimaal 1gb geheugen. Minimale android 2.3

Een externe keyboard/mouse is nodig om bhaalu opgestart te krijgen, en te switchen van zenders/programma. De android stick werkt gelijk op een tablet, alleen moet je alles wat je doet op je tablet met de vinger vervangen door keyboard/mouse

Het werkt simpel (android is simpel)... toch zal je ze een kleine training moeten geven. Vergeet ook niet uit te leggen hoe ze op bhaalu moeten inloggen.

Een pc/laptop aansluiten via hdmi vind ik geen goede vervanger. Momenteel heeft de pc versie van bhaalu nog altijd geen volledige fullscreen... wat al storend is op pc/laptop, maar zeker op een groot scherm
de koe zegt boe
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

HDMI op de laptop?
Zo gaat het toch ook? of is dat nog te ingewikkeld?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

Een pc/laptop aansluiten via hdmi vind ik geen goede vervanger. Momenteel heeft de pc versie van bhaalu nog altijd geen volledige fullscreen... wat al storend is op pc/laptop, maar zeker op een groot scherm
de koe zegt boe
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik wist zelfs niet dat er een "PC versie" van Bhaluu bestond.
Dat zou ook handig zijn (surfen en inloggen op een site is geen probleem ...)
Straks eens testen :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Die pc versie dat is toch de "mobile" oplossing, zonder hd?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Inderdaad

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator

Ik heb mij zopas ingeschreven voor 14 dagen proefkijken via Bhaalu Mobiel.
Ik kijk via Windows PC. Je moet een "app" downloaden, en dan krijg je de gekende Bhaalu interface met de navigatiebalken links en onderaan.

Verbruik: 1 uur TV kijken (Nieuws op één, Nieuws op VTM) staat de teller op 435 MB (423 MB download + 12 MB upload)
Bhaalu full screen.PNG
Bhaalu navigatiebalk links.PNG
Bhaalu navigatiebalk onder.PNG
Bhaalu verbruik.PNG
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb mij ook net ingeschreven voor de 14 dagen trial.
Ging heel gemakkelijk, gewoon email adres en password en ingelogd!

Meteen de beta versie voor windows gedownload ... 23 MB en geinstalleerd.
Bhaalu.exe --disable-plugins-discovery
Na het opstarten, inloggen met mijn account krijg ik een foutmelding als ik op tv kijken klik
Een entry point voor een dll functie word niet gevonden met een vermelding naar libvlc.dll
Dat is de dll bibliotheek van VLC, ik heb VLC geupdate maar nog steeds dezelfde foutmelding.
Misschien word vlc alleen gebruikt omdat die als standaard programma staat voor bepaalde bestandsystemen maar ik denk eerder dat het bhaalu windows programma van de goede vlc libaries gebruik maken.
Als ik bhaalu.exe start zonder --disable-plugins-discovery krijg ik deze foutmelding niet, maar na het klikken op tv kijken ... dan komt er kort te staan: "plugin not found" en het tv kijken werk niet.

Dan op mijn iPhone geprobeert, app is blijbaar niet nodig. Naar de login pagina gesurft en ingelogd ... en warempel wat werkt dat allemaal goed.

Zit voor het eerst sinds 17 maanden Studio sport te kijken op nederland 1 ... iets dat mij nog niet gelukt was uit canada.
Dus dit is wel vrij heerlijk hoor! Snelkoppeling op home pagina .. en auto inlog.

Kwaliteit is prima voor mijn iPhone 4, en op mijn super trage internet verbinding (rural wifi) die regelmatig pings heeft tot 3000 ms werkt het zeeer vlot.
Geen buffering, kwaliteit is veel beter als yelo van een paar jaar terug op computer. Scherm is natuurlijk kleiner op de iPhone maar het ziet er scherp genoeg uit.

Ik heb nu dus 14 dagen trial en dan moet ik 5 euro betalen en dan inloggen op mijn telenet en de pdf facturen doorsturen.

Dus dit is eigenlijk echt super ... want nu heb ik waarschijnlijk de beste manier gevonden om het WK voetbal op de NPO te kijken als oranje speelt en op Sporza wanneer de Rode Duivels kijken.

En dat is de enige reden dat ik nog geinteresseerd ben in Nederlandse en Belgische tv.
De rest kijk ik toch al via internet.

En voor de rest, nu kan ik af en toe met mijn vrienden uit belgie en nederland skypen terwijl we hetzelfde programma bekijken ... met wat minuten vertraging.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Kainiac, je moet ook nog een 49 euro eenmalige kost betalen he... :)

Nog iemand die problemen heeft met de windows versie van de speler? Hier loopt die regelmatig vast, of blijft laden tot je je programma nog eens selecteert. Behoorlijk irritant...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

aangezien ik als belg kijkrechten heb op de nationale zenders, zou ik gebruik moeten kunnen maken van bhaalu zonder betaal-abo! Of zie ik dat verkeerd?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Dit is een online videorecorder die u in staat stelt om programma's op te nemen, het biedt geen TV aan. Je moet ten alle tijden een abonnement hebben bij 1 van de providers (tn, bgc, tvv, ...)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Op zich klopt z'n theorie wel... voor de VRT zenders die FTA zijn dus.
wied
Elite Poster
Elite Poster

indien bhaalu zijn slag thuis haalt bij de rechter(s) -wat ik hoop natuurlijk- dan volgt hieruit automatisch dat ik de FTA zenders moet kunnen bekijken zonder enig abo...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

moet? Ik denk dat bhaalu niets MOET
de koe zegt boe
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Indien dit MOET, dan MOGEN ze VRT etc NIET uitzenden in het buitenland. Nu gaat dat wel.
Zoals enkele al aantonen... Bhaalu is een online videorecorder... ze zijn geen distributienet! -> Vandaar al die rechtzaken tegen bhaluu.
wied
Elite Poster
Elite Poster

bambipower schreef:moet? Ik denk dat bhaalu niets MOET
nee, nu nog niet...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

wied schreef:indien bhaalu zijn slag thuis haalt bij de rechter(s) -wat ik hoop natuurlijk- dan volgt hieruit automatisch dat ik de FTA zenders moet kunnen bekijken zonder enig abo...
Moest Bhaalu winnen dan volgt hier helemaal niets uit... TN of BGC "moet" jou toch ook geen gratis TV aansluiting geven omdat VRT FTA is ?
philippe_d
Moderator
Moderator

wied schreef:aangezien ik als belg kijkrechten heb op de nationale zenders, zou ik gebruik moeten kunnen maken van bhaalu zonder betaal-abo! Of zie ik dat verkeerd?
Als Bhaalu dat zou willen kan dit dus perfect. Met andere woorden: een Bhaalu lidmaatschap, zonder dat je een BGC/TN/TVV abonnement hebt.
De vraag is of jij de instapkosten + maandelijkse bijdrage over hebt voor enkele FTA zenders?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Voor iemand die in het buitenland zit of geen zin heeft in DVB-T ontvangers lijkt het me een mooi alternatief.

Misschien moet de persoon eens contact opnemen met Bhaalu... voor hun zijn het mogelijks extra inkomsten.
MVA
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Een tijdje geleden kon je inderdaad bhaalu nemen met enkel de vrt zenders (stond in de dropdown bij abbonement), die optie lijkt er nu niet meer ...
wied
Elite Poster
Elite Poster

@philippe

bhaalu opent de weg naar een andere vorm van TV kiezen/kijken. 5,00 €/maand hiervoor betalen is geen geld...
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Vooral de hardware niet mee rekenen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Voor een online abo heb je geen hardware nodig, en als je wil vergelijken met een reguliere tv provider, vergeet dan ook de huur of aanschaf van de boxen ook niet mee te tellen. :) Al zijn die laatste meestal technisch op dit moment nog beter dan de Bhaalu box.
wied
Elite Poster
Elite Poster

misschien vallen bhaalu en netflix wel te combineren!?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

wied schreef:misschien vallen bhaalu en netflix wel te combineren!?
misschien , maar het zal niet eenvoudig zijn, omdat bhaalu linux gebruikt en Netflix niet (Silverlight dacht ik) . Je zou dan ook Wine moeten geinstalleerd krijgen. Of dat dan soepel gaat draaien?

Volgens mijn bestaat er geen plugin voor netflix voor de linux versie van XBMC?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Aangenomen dt bhaalu legaal wordt/is/blijft:

Ik denk dat bhaalu altijd zijn instapkost en maandelijke kost mag vragen, zelfs bij FTA zenders.
Maar... Ze zullen mogelijk geen betaalbewijs mogen vragen aan de klanten voor die FTA zenders, die zouden ze in deze logica zo moeten aanbieden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wied
Elite Poster
Elite Poster

natuurlijk moet bhaalu ook igv FTA vergoed worden, dat wordt hier toch nergens ontkend...
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Stievie krijgt offline kijken, hopelijk gaat Bhaalu dit ook introduceren
Nogal wat abonnees signaleerden ons echter dat ze graag Stievie zouden gebruiken op de trein of in de file voor de kinderen op de achterbank…
Daarom introduceert Stievie half april “mijn offline programma’s”.
Op een snelle en super makkelijke manier zal je kunnen aangeven welke programma’s je offline op je tablet of smartphone wil zetten om ze te bekijken ook als je geen internetverbinding hebt. Zo kan je echt overal genieten van “jouw moment, jouw tv-programma”. iOS komt eerst, haf april. Android zal snel volgen.
wied
Elite Poster
Elite Poster

stievie moest op dit punt wel bakzeil halen, vermits medialaan duidelijk de kant van yelo gekozen heeft...
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

oh, ik dacht dat Stievie Medialaan was?
Niet dan?
Hoe is dat 'bedrijfje' achter Stievie dan samengesteld?

Om bij het verhaal te blijven: zou Bhaalu zich het dan niet helemaal moeilijk gaan maken? Het juridische kluwen waarin ze nu zitten is al niet evident. Mocht die functionaliteit er nog bijkomen, dan weet ik niet welke richting dat zou uitgaan. Als ik Bhaalu was zou ik proberen eerst gelijk te halen met de mogelijkheden die ze nu hebben en dan kijken wat ze er nog aan extra's kunnen inproppen.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Stievie is een samenwerking tussen de vrt, medialaan en dat bedrijf dat de vijver zit

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Beetje Offtopic maar ik mijn ook ergens gelezen te hebben dat Stievie van de VMMA was en dat ygeffens dus wel gelijk heeft. Na wat zoekwerk heb ik het dan ook teruggevonden. Stievie is een dochteronderneming van de VMMa waar de VRT en de Vijver zenders bij betrokken zijn (bron). Op de site van Stievie vind je trouwens ook het adres Medialaan 1 terug, net zoals in de KBO gegeven van het ondernemingsnummer.

Ontopic: ik denk dat dit voor Bhaalu moeilijker wordt om te doen want de vraag is maar in hoeverre hun redenering nog klopt van een in the Cloud VCR te zijn als ze offline data gaan laten opslaan. Maar aangezien hun legal department precies wel hun ding kennen zullen ze er wel een oplossing voor vinden zeker :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

bollewolle schreef:Ontopic: ik denk dat dit voor Bhaalu moeilijker wordt om te doen want de vraag is maar in hoeverre hun redenering nog klopt van een in the Cloud VCR te zijn als ze offline data gaan laten opslaan. Maar aangezien hun legal department precies wel hun ding kennen zullen ze er wel een oplossing voor vinden zeker :)
Bhaalu is een VCR... waar die z'n data zet maakt niet uit.

Het enige waar men voor moet zorgen is dat indien ze het lokaal opslaan er een copieer beveiliging opzit (net zoals bij BGC en TN).
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Good point. Maar ik dacht net dat alle gebruikers van Bhaalu in een soort van vereniging zaten en dat dat net de reden was waarom alles in een soort centraal punt moest staan wat dan de VCR is. Eenmaal je het lokaal begint op te slaan bij een bepaald lid uit de vereniging zou je kunnen redeneren dat het niet meer onderdeel is van de VCR omgeving. Het is uiteraard allemaal maar hoe je het bekijkt, ik hoop er iig op dat het voor hen mogelijk is. Offline bekijken blijft wel een killer feature, doe het zelf ook regelmatig met series via Plex.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

@r2504
of het zo eenvoudig ligt weet ik niet ('het enige dat ...').

Net daarvoor ben ik wat bang. Het geheel is al zo complex. Het is zeker een killer-feature, maar ik wil daar best op wachten, zolang Bhaalu in zijn huidige vorm kan blijven bestaan, en enige zekerheid hierin verwerft. Daarna zien we wel verder zou ik zeggen.

De feature op zich is wel leuk, alleen had ik er nog niet aan gedacht, en ook nog niet de noodzaak er voor gevoeld. Ik heb ook nog nooit iemand (correct me if I'm wrong) hier op 't forum die wens zien uitspreken. (maar ik wil het wel - ooit :-) )
wied
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef:satellietsignalen komen als een ware (breedband) waterval naar beneden gedonderd, en worden opgevangen door mijn eigen schotel. En uitgerekend zulk voordeel zou ik overdragen aan bhaalu!?
is dus ook een vorm van offline kijken...
Kay
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Artikel van enige tijd geleden uit De Morgen:

De Duitse openbare zenders ARD en ZDF behoren vanaf 14 maart weer tot het basispakket van Belgacom TV. Dat meldt de telecomoperator. Belgacom had de zenders half mei vorig jaar geschrapt omdat de Duitsers te veel geld vroegen.

Nu zijn de financiële aspiraties van de zenders "tot redelijke proporties" teruggebracht, zegt Belgacom-woordvoerder Jan Margot. Bedragen noemt het bedrijf niet. "Onze voorzitter Stefaan De Clerck en CEO Dominique Leroy hebben hard gewerkt om iedereen op dezelfde golflengte te krijgen."

Belgacom had ARD en ZDF vervangen door drie commerciële Duitse zenders (RTL, SAT1 en Pro7), maar volgens Belgacom bleven veel klanten vragen naar de openbare zenders. Duitse media meldden vorig jaar zelfs dat bondskanselier Angela Merkel zich met de zaak zou gaan bemoeien.

"We denken dat veel mensen blij zullen zijn", zegt Margot over de terugkeer van ARD en ZDF in het aanbod. De commerciële zenders blijven ook in het pakket, waardoor Belgacom zegt te beschikken over "het grootste aanbod van Duitse zenders dat in België in een basispakket te vinden is".

Het lijkt me logisch dat Bhaalu dan, net zoals voor z'n klanten die bij Telenet en TV-Vlaanderen zitten, ook de zenders ARD en ZDF tot de beschikking stelt van de klanten met een Belgacom-abonnement? Vooralsnog niet gebeurd. Belgacom heeft trouwens ook RTL in z'n pakket, ik zie geen reden waarom Telenet-klanten RTL krijgen via Bhaalu en de Belgacom-mensen niet.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Ik heb nog steeds heel regelmatig last van geluidsonderbrekingen. Soms is het haast om de 20 seconden. En ja ik heb een Onkyo receiver. Nochtans zou Bhaalu dat probleem opgelost hebben. Er zijn ook dagen dat ik helemaal geen storing ondervind. Heeld vreemd.

Dan had ik nog een vraag, ik ging er altijd van uit dat je een serie tot 90 dagen na de laatste aflevering kon bekijken ( heb de box) en dat je ook de 1e aflevering van het seizoen nog meehad, maar dat is blijkbaar niet zo. Dat klopt toch of niet??
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb ook al sinds de start dat hetgeen ze beloven niet klopt. Als ik series aanduid als favoriet heb ik niet het gevoel dat ik meer dan 30 dagen terug in de tijd kan met mijn box.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”