Kijk jij ook TV met een kaartje (CI+)?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

shahab schreef:Dat zegt toch niet alles? Ik denk dat het wel mogelijk is dat je TV beiden specificaties heeft, maar niet compatibel is met Telenet.
Niet compatibel met TN is iets dat in essentie niet (zou mogen) bestaat... je hebt de CI+ standaard en daar stopt het verhaal. Blijkbaar zit het hem soms wel in de implementatie van de TV (omdat andere firmware het wel oplost)... dus TN speelt het veilig door enkel toestellen te vermelden waarmee het getest heeft (maar dat wil heus niet zeggen dat het op andere toestellen absoluut niet zal werken).
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2005, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

Weet er iemand wat er gebeurt als je een "oude" fibernet shake zonder telefonie hebt en je wil je digicorder omruilen voor een kaartje? Verplichten ze je dan een van de nieuwe formules te kiezen (die voor mij weinig interessant zijn)?
i will live forever.... or die trying!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Gezien je oude shake altijd inclusief decoder is (en excl kabel abbo), zal je shake vervallen als je de digicoder inlevert.
De nieuwe formules (Whop, Whoppa) zijn exclusief digicorder (maar incl. kabel abbo).
Zie een gelijkaardige vraag (en antwoord) in deze topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 01#p526801
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

r2504 schreef:
1207 schreef:ik kan me niet voorstellen dat telenet tot nu toe helemaal niets afblokt en/of klanten pest
Op een Digicorder blokt men toch ook niets af... waarom zou men dit dan wel doen op CI+ ?
omdat het telenet is? omdat je dat kaartje er op 10 maand terug uit hebt en Telenet dan inoogsten verliest (huur aankoop kastje) :

als men met ci+ NIETS inperkt krijg je als kijker wel ineens heel veel zaken/rechten terug en telenet doet dat niet, allé of de sint bestaat toch
bvb
volwaardige epg, ik kan programma's opnemen en zelf wegarchiveren (dvd, externe harde schijf), doorspoelen , pauzeren, terugspoelen,...
bijna het integantijdperk maar dan met Hd beeld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

1207 schreef:omdat het telenet is? omdat je dat kaartje er op 10 maand terug uit hebt en Telenet dan inoogsten verliest (huur aankoop kastje) :
Vandaag de dag zijn er geen extra beperkingen... dus je "evil" gedachten is op dit moment onterecht.
1207 schreef:als men met ci+ NIETS inperkt krijg je als kijker wel ineens heel veel zaken/rechten terug
Rechten die je vandaag de dag ook hebt... ik begrijp dus niet waarom je doet alsof met CI+ 100x meer mogelijk is ?
1207 schreef:ik kan programma's opnemen en zelf wegarchiveren (dvd, externe harde schijf)
Zoals ik al eerder geschreven heb is dat volgens mij een schedingin van de CI+ voorwaarden... volgens mij moet een CI+ implementatie het onmogelijk maken dat de opnames op een andere toestel worden bekeken dan waarop ze gemaakt zijn.
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

johan.devos schreef:Bij Panasonic TV s worden de schijven ook geformatteerd door de TV zodat ze onbruikbaar zijn op andere toestellen. De vrije kanalen zoals één en canvas kunnen wel via het netwerk (dlna) naar een pc gekopieerd worden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
zoiets zou op een samsung tv ook moeten kunnen :(
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Wie kan mij vertellen welk type ci+module telenet gebruikt?

Ik bedoel welk merk en welk type kaart?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Op de CI+ Module staat: "'Technology by SmarDTV - Manufactured in Malaysia - www.smardtv.com".
Op de smartcard staat het logo van Nagra Kudelski, alsook "nagra ID TN-11".
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Thanx

Hier ben ik wat mee

Grtz

[Afbeelding Post made via mobile device ]
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

squid schreef:Belgacom komt binnenkort met een app op de samsung tv's
Effe oude post kicken... Het is wel zéér stil rond die app lijkt me :?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Medion
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 feb 2006, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

VOiD schreef:
squid schreef:Belgacom komt binnenkort met een app op de samsung tv's
Effe oude post kicken... Het is wel zéér stil rond die app lijkt me :?
Ja, dat vind ik ook... Didier Bellens had het indertijd ooit beloofd voor eind 2013 te lanceren, maar ja. Ik zou maar al te graag die BGC-decoder wegdoen, en gewoon via die app rechtstreeks op onze Samsung Smart TV kijken. 't Zal niet voor direct zijn, vrees ik.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Of op een console, Xbox One is al op tv gericht dus een app zou daar mooi thuis horen van Belgacomtv.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Medion schreef:
VOiD schreef:
squid schreef:Belgacom komt binnenkort met een app op de samsung tv's
Effe oude post kicken... Het is wel zéér stil rond die app lijkt me :?
Ja, dat vind ik ook... Didier Bellens had het indertijd ooit beloofd voor eind 2013 te lanceren, maar ja. Ik zou maar al te graag die BGC-decoder wegdoen, en gewoon via die app rechtstreeks op onze Samsung Smart TV kijken. 't Zal niet voor direct zijn, vrees ik.
Maar je weet dan dat je geen programma's meer kan opnemen noch live programma's live pauzeren en terugspoelen, wil je dat nog doen dan zal je nog altijd met die decoder moeten werken.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Als men zo'n app zou maken voor Samsung, dan moet men dat ook doen voor Sony, Panasonic, Philips, LG, ...

Sent from my Xperia Tablet Z using Tapatalk
Medion
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 feb 2006, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Medion schreef:
VOiD schreef:
squid schreef:Belgacom komt binnenkort met een app op de samsung tv's
Effe oude post kicken... Het is wel zéér stil rond die app lijkt me :?

Ja, dat vind ik ook... Didier Bellens had het indertijd ooit beloofd voor eind 2013 te lanceren, maar ja. Ik zou maar al te graag die BGC-decoder wegdoen, en gewoon via die app rechtstreeks op onze Samsung Smart TV kijken. 't Zal niet voor direct zijn, vrees ik.
Maar je weet dan dat je geen programma's meer kan opnemen noch live programma's live pauzeren en terugspoelen, wil je dat nog doen dan zal je nog altijd met die decoder moeten werken.
Ja, maar misschien dat men de mogelijkheid inbouwt om (gecodeerd) te laten opnemen op een externe harddisk (die je natuurlijk dan zelf wel nog dient te voorzien)? 'k Weet niet of dit dan live pauzeren en terugspoelen mogelijk maakt? Volgens een YouTube-video van TeliaSonera zou dit toch allemaal mogelijk moeten zijn (maar is me niet duidelijk of programma's lokaal opgeslagen worden op externe harddisk):
nickz schreef:Als men zo'n app zou maken voor Samsung, dan moet men dat ook doen voor Sony, Panasonic, Philips, LG, ...
Ja, dat zou natuurlijk logisch zijn, maar Belgacom en Samsung lijken de laatste jaren nogal goed overeen te komen (bvb die actie met gratis/goedkope tablets en TV's van Samsung bij afsluiten van een Pack...), en het is al op de Smart TV's van Samsung gedemonstreerd, dus denk dat die wel eerst zullen zijn.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb nu al een paar weken last van 'lag', enkel op de zender Vier. Om de paar seconden blijft het beeld eventjes hangen, nog iemand met dit probleem die een CI+ module gebruiken?

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Hier geen problemen met Vier HD.
Telenet CI+ Module met softwareversie 20.00.01.00.01.02 en hardwareversie 01.00.01.03
Sony BRAVIA met softwareversie PKG4.410EUA
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

op vtmHD heb ik wel geregeld last van blokjes...en ja mijn signaal is perfect, is enkel op vtm, op kabelreceiver en digicorder geen problemen..
Toevoer komt op professionele Kubler kabelversterker(1 in/6 out) en van daaruit telkens met kwaliteits telenet goedgekeurde digt tv 1,8m coaxkabel naar elk toestel...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

laroyj schreef:Toevoer komt op professionele Kubler kabelversterker(1 in/6 out)
TN plaatst normaal reeds een versterker (je NIU)... versterk je dus niet teveel met nog een extra versterker ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

laroyj schreef:Toevoer komt op professionele Kubler kabelversterker(1 in/6 out)
Zoals ik het lees vervangt de Kubler de Telenet NIU?
Dan is er geen dubbele versterking, maar "illegaal": rechtsreeks op de Telenet invoer mag niets anders dan de Telenet goedgekeurde NIU, dit om storingen naar het Telenet netwerk te vermijden.

Welk type Kubler gebruik je? Deze met separate modem uitgang (waarbij de "terugweg" op een aparte aansluiting komt)?
r2504 schreef:TN plaatst normaal reeds een versterker (je NIU)... versterk je dus niet teveel met nog een extra versterker ?
Ik neem aan dat de zo'n " professionele Kubler kabelversterker" regelbaar is, zodat overversterking kan vermeden worden?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

op de NIU van telenet wel de 0 db nemen en niet de +4db he, want anders ga je idd gaan oversturen..
Deze kubler is een nogal grote blinkende vaste blok, die je niet kan regelen, , keuze uit verschillende uitgangen met verschillende waardes..
Probleem is dat multimediahoek 30m van de niu staat, en van de niu lopen er ook nog kabels naar tv in keuken, bureau , slaapkamers en hobbyruimte..
Een gewone 0-2Ghz 1/3 splitter gebruiken zorgt voor te veel demping, want er gaat 1 kabeltje rechtstreeks naar de 60" tv(tv met een kaartje), eentje naar de kabelreceiver(tv met een kaartje, met een usb stick, aangesloten om de opnames overal te kunnen afspelen), en eentje naar de digicorder...

Nu vraag je waarschijnlijk waarom tv met een kaartje als er al een digibox en kabelreceiver aangesloten is op de tv...omdat mijn vriendin, 2 linkse handen heeft en niet kan werken met de digicorder of kabelreceiver, enkel televisie aan en zappen :oops:
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

laroyj schreef:Nu vraag je waarschijnlijk waarom tv met een kaartje als er al een digibox en kabelreceiver aangesloten is op de tv...omdat mijn vriendin, 2 linkse handen heeft en niet kan werken met de digicorder of kabelreceiver, enkel televisie aan en zappen :oops:
Ik heb geen vriendin met 2 linkse handen, zelf heb ik 2 rechtse handen, maar heb ook TV met een kaartje naast de digicorder. Daar is niets mis mee :).
Digicorder wordt alleen gebruikt om op te nemen (en opnames te bekijken), andere programma's worden - wegens gebruiksgemak - rechstreeks op TV bekeken ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als ik m'n Digicorder aanzet springt de TV automatisch mee aan op de juiste HDMI ingang.

Verder hoef je op de Digicorder ook enkel maar CH+- en VOL+- te gebruiken... als dat niet lukt scheelt er toch meer dan twee linkse handen volgens mij.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik heb eveneens een CI+ module en een digicorder, ik gebruik normaal gezien altijd de digicorder en zelfs de decoder van Belgacom TV maar er zijn zenders die ik echter niet via de digicorder kan ontvangen zoals Poland TV en alle buitenlandse radiozenders zoals 3 FM, BBC radio 1, ...enz, die zenders kan ik wel via de CI+ module ontvangen.
Teletekst raadpleeg ik ook liever via de CI+ module daar ik de teletekst decoder van de TV kan gebruiken die meer gebruiksmogelijkheden heeft dan die van de digicorder.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

apestaart schreef:er zijn zenders die ik echter niet via de digicorder kan ontvangen zoals Poland TV en alle buitenlandse radiozenders zoals 3 FM, BBC radio 1, ...enz, die zenders kan ik wel via de CI+ module ontvangen.
Dat zijn de zenders die slechts in bepaalde regio's beschikbaar zijn (Interkabel-gebied als ik me niet vergis), zie http://klantenservice.telenet.be/attach ... vlaanderen. Heb je je Digicorder wel ingesteld met de juiste regiocode én de juiste netwerkcode (http://klantenservice.telenet.be/sites/ ... kcodes.pdf)?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

foto kubler extra versterkers tegen "lag" en blokjes, let op op de telenet NUI dan wel een "0db" out nemen !
Bijlagen
IMG_3896.JPG
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

+6 dB dus... als je TV signaal in de straat een beetje deftig is overstuur je daar compleet je decoder mee !

Haal die spullen er eens gewoon tussenuit !
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

In principe krijg je genoeg signaal binnen. Wil je meer TV's in huis, dan moet je gaan afsplitsen.
Een goede huisversterker compenseert alleen het verlies voor de afsplitsing, eventueel met een paar dB extra.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

geloof me vrij, met enkel de NUI lukt het niet, dit is de enige oplossing, op de NIU de 0db uitgangen, en dan deze Kubler er extra tussen...

Van hieruit vertrekt ook de coax naar boven en daar staan er via een splitter nog eens 6 tv's aangesloten , op de NIU staan er 2 tv's en de kubler, en dan nog eens 6 digiboxen/digicorders en een kabelreceiver.....dus is geen gewone installatie meer he...maar heb nergens geen storing meer en overal voldoende signaal en GEEN oversturing...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

laroyj schreef:op vtmHD heb ik wel geregeld last van blokjes
Je had toch wél problemen...
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ik had een paar dagen terug slecht beeld op sommige kanalen zoals Vier, Vitaya op één van mijn vier TV's met CI+ kaartje. Dit waren allemaal kanalen in de 310 tot 390 MHz banden. In het DVB-C menu had ik 100% signaalsterkte en slechts 20-40% signaalkwaliteit.

Na wat zoekwerk bleek de coax afscherming aan de connector aan de tv niet perfect en had ik last van instraling van een DVB-T zender.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

laroyj schreef:foto kubler extra versterkers tegen "lag" en blokjes, let op op de telenet NUI dan wel een "0db" out nemen !
IEC-stekkers, zowat de grootste rommel ooit gemaakt in de tv-techniek. Die stekker hebben niet de juiste impedantie van 75 ohm en veroorzaken dus signaalreflecties in de kabel. Vervang deze door degelijke F-stekkers. Het is niet voor niets dat bijvoorbeeld Integan (beheerder kabelnetwerk regio Antwerpen) wandcontactdozen met F-stekkers in plaats van IEC-stekkers gebruikt.

Het is ook van groot belang dat je een degelijke coax-kabel gebruikt, met een voldoende dikke massieve koperen kern en (minstens) dubbele afscherming. Gebruik enkel Telenet-Interkabel gecertificeerde kabel om problemen te vermijden.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Hoe worden mensen die kijken met een CI+ module eigenlijk geinformeerd over zenderwijzigingen? Hiermee bedoel als een zender van frequentie verhuist?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

De meeste toestellen hebben een functie om nieuwe zenderlijsten automatisch binnen te halen. Op mijn Sony BRAVIA tv heet dat 'Digitale auto service update'.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

johan.devos schreef:Ik had een paar dagen terug slecht beeld op sommige kanalen zoals Vier, Vitaya op één van mijn vier TV's met CI+ kaartje. Dit waren allemaal kanalen in de 310 tot 390 MHz banden. In het DVB-C menu had ik 100% signaalsterkte en slechts 20-40% signaalkwaliteit.

Na wat zoekwerk bleek de coax afscherming aan de connector aan de tv niet perfect en had ik last van instraling van een DVB-T zender.

Dat verontrust me wel wat. 100% signaalsterkte heb je in feite nooit (dat bestaat eigenlijk niet), en is ook minder belangrijk. Hoe komt het dan dat jij toch 100% hebt?
Vooral de signaalkwaliteit moet tegen de 100% zitten, dat is de sterkste factor.
Het is zelfs zo dat in de nieuwe menu's de signaalsterkte in procent vervangen is door signaalsterkte in dBmV, wat wél correct is.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Op mijn tv is de signaalsterkte ook in procent hoor. Ik heb bijvoorbeeld een signaalkwaliteit van 100% en een signaalsterkte van 94%. Welke schaal er wordt gehanteerd voor signaalsterkte zal afhangen van het merk veronderstel ik, maar vanaf een bepaald aantal dBmV zal dat 100% aangeven.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ah ja, TV met een kaartje, dan ben je afhankelijk van de software van de TV.
Maar een signaalsterkte in procenten uitdrukken is foute boel, zeker bij digitale TV. Dat heeft echt geen zin.
Omdat dit een minder belangrijke factor is, zoals ik al zei.
Klanten interpreteren dat dan fout, en zijn dan geneigd om een signaal van bijvoorbeeld 50% als fout niveau te beschouwen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sylvester schreef:100% signaalsterkte heb je in feite nooit (dat bestaat eigenlijk niet)
Waarom niet... als een ontvanger x-aantal dBmV vereist om optimaal te werken (in de veronderstelling dat ook de signaalkwaliteit goed is) dan kan dat perfect worden aangegeven als 100%. Nul procent zou dan het cijfer zijn waarbij de ontvanger niet meer in staat is het signaal van de ruis te onderscheiden... en ja, ook meer als 100% zou dan mogelijk zijn als het signaal gewoon te sterk is.

Feit blijft dat percentages zonder duidelijk referentie gewoon zinloos zijn.
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Van plan om een samsung F6300 te kopen, iemand die een foto of zo kan laten zien hoe de electronische tv-gids er dan uit ziet?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Samsung_EPG.PNG
sorry voor de slechte kwaliteit (met gsm genomen) :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”