Hallo , is er iemand die meer informatie kan geven ( liefst stap per step info ) over hoe ik best verder ga om via weepee een fax te versturen.
ik heb bij weepee een forward account ( vaste lijn => gsm ) en dat werkt goed . Daarnaast heb ik mijn vaste faxnummer ook naar weepee overgebracht en dat lukt me minder.
tot een 2 weken geleden kreeg ik soms een fax binnen op min email ( forward to mail als pdf ) en werkte het dus prima. nu heb ik gisteren zitten zoeken op google en een hylafax executable gevonden , gedownload en geïnstalleerd maar het lukt me niet om een fax uit te sturen. Meer nog , de hylafax lijkt niet te installeren. ( ik had verwacht enkele stap te doorlopen en dan een printerdriver te vinden in bvb mijn wordprogramma om naar te ( printen = faxen )
heb google gebruikt hylafax en windows 7 op op deze link te komen : http://winprinthylafax.sourceforge.net/
Daar de ( it can be downloaded here geklikt en de .exe binnengehaald )
run = welcome to the installshield => next en dan komt het " remove the program " you have choose to remove the program " en ik kan op " remove klikken maar geen install ????
als ik dan op remove klik gaat er toch een pop up open met 2 knoppen Install en deinstall ?? raar om dit te zien nadat je in het vorige menu enkel remove kan kiezen.
ik klik dan install en krijg dan boodschap ' the environment specified is invalid ' en daar stopt mijn verhaal ...
is er iemand die weepee gebruikt om faxen ter versturen en me enkele hints & tips kan geven?
Alvast super bedankt .
groetjes TROL
weepee voip fax versturen
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Ik gebruik Weepee fax-out, werkt perfect!
Heb je iedere stap gevolgd die hier beschreven staat?
De stappen zijn:
Zo eenvoudig is dat niet. De Hylafax installatie voegt geen nieuwe "printer" toe, alleen een nieuwe "poort" (HFAX1:), vandaar dat je denkt dat het programma niet lijkt te installeren.trol schreef:nu heb ik gisteren zitten zoeken op google en een hylafax executable gevonden , gedownload en geïnstalleerd maar het lukt me niet om een fax uit te sturen. Meer nog, de hylafax lijkt niet te installeren
Heb je iedere stap gevolgd die hier beschreven staat?
De stappen zijn:
- 1) je moet zelf een nieuwe printer toevoegen. Soureforge.net stelt voor om te kiezen voor "Apple LaserWriter 12/640 PS"
2) Deze nieuwe printer (die je "WeePee fax" kan noemen), moet je linken aan de Winprint Hylafax poort
3) En dan moet je deze poort nog configureren (met je WeePee login en de WeePee fax server)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Beste Philippe
dank je wel voor de help.
ik had idd de stap overgeslagen om daarna nog een printer aan te maken.
ik heb nu stap voor stap alles doornomen en ook de serverinfo , username en paswoord ingegeven.
maar als ik fax verstuurd krijg ik steeds een foutmelding email dat de receiver " unknown " is.
facsimile job 559543 to unknown failed
ik heb al getracht met gewoon zonenummer en met landnummer nl met 0032 en met +32 maar hij geeft steeds weer dat hij het faxnummer ( fax nl naar mezelf ) niet kent.
ik ga ervan uit dat je met foip wel naar je eigen faxnummer kan faxen? of zit daar mijn fout ?
om testen moet ik nl wel naar mijn eigen fax sturen en ga dan in mijn mailbox kijken of ik de ùail met pdf heb ontvangen. ik zie enkel steeds de foutmelding. Die krijg ik wel binnen maar niet de fax.
thx, TROL
====================
===> zelf nog zitten spelen en ik denk dat ik het heb gevonden... blijkbaar kan je ook bij foip niet naar je zelf faxen. Als ik naar een ander nummer fax krijg ik een ' completed ' melding.
Morgen is bij mijn vriend navraag doen of de kwaliteit ok is .
dank je wel voor de help.
ik had idd de stap overgeslagen om daarna nog een printer aan te maken.
ik heb nu stap voor stap alles doornomen en ook de serverinfo , username en paswoord ingegeven.
maar als ik fax verstuurd krijg ik steeds een foutmelding email dat de receiver " unknown " is.
facsimile job 559543 to unknown failed
ik heb al getracht met gewoon zonenummer en met landnummer nl met 0032 en met +32 maar hij geeft steeds weer dat hij het faxnummer ( fax nl naar mezelf ) niet kent.
ik ga ervan uit dat je met foip wel naar je eigen faxnummer kan faxen? of zit daar mijn fout ?
om testen moet ik nl wel naar mijn eigen fax sturen en ga dan in mijn mailbox kijken of ik de ùail met pdf heb ontvangen. ik zie enkel steeds de foutmelding. Die krijg ik wel binnen maar niet de fax.
thx, TROL
====================
===> zelf nog zitten spelen en ik denk dat ik het heb gevonden... blijkbaar kan je ook bij foip niet naar je zelf faxen. Als ik naar een ander nummer fax krijg ik een ' completed ' melding.
Morgen is bij mijn vriend navraag doen of de kwaliteit ok is .
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Waarom zou je "naar jezelf" moeten faxen?trol schreef:zelf nog zitten spelen en ik denk dat ik het heb gevonden... blijkbaar kan je ook bij foip niet naar je zelf faxen.
Je hebt bij WeePee 2 nummers:
- 1) je forward account.
2) je fax-in nummer (fax-2-mail)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.