Synology Docsys 3.0
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Beste,
Onlangs de "gelukkige" bezitter geworden van een Synology NAS.
Graag zou ik deze via het internet kunnen benaderen, maar welke modem moet ik hiervoor selecteren in hun lijst.
Deze lijkt mij niet voorhanden, moet ik dan manueel configureren en zo ja, hoe begin ik hieraan?
Onlangs de "gelukkige" bezitter geworden van een Synology NAS.
Graag zou ik deze via het internet kunnen benaderen, maar welke modem moet ik hiervoor selecteren in hun lijst.
Deze lijkt mij niet voorhanden, moet ik dan manueel configureren en zo ja, hoe begin ik hieraan?
Geert
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Deze zou ik net NIET open zetten... management doe je normaal enkel en alléén vanop je lokale netwerk.StarWing schreef:wat wil je benaderen ? de GUI (poort 5000)
Wil je toch remote beheer doen dan doe je dat via een VPN welke meestal heel wat veiliger is.
-
- Deel van't meubilair
Het probleem is dat mensen vaak de gevolgen niet inzien van zomaar dingen aan het internet te hangen !
-
- Plus Member
Beste tipgevers,
Hierbij mijn intenties: als penningmeester van een vzw wil ik de boekhouding en documenten beschikbaar maken via het internet.
Als ik dan op verplaatsing ben (de vzw geeft veel voordrachten op verplaatsing) moet het voor mij altijd mogelijk zijn om mijn bestanden te raadplegen.
Kan dit?
Met vriendelijke groeten
Geert Dornez
Hierbij mijn intenties: als penningmeester van een vzw wil ik de boekhouding en documenten beschikbaar maken via het internet.
Als ik dan op verplaatsing ben (de vzw geeft veel voordrachten op verplaatsing) moet het voor mij altijd mogelijk zijn om mijn bestanden te raadplegen.
Kan dit?
Met vriendelijke groeten
Geert Dornez
Geert
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Dat kan zeker; maar vermoedelijk is (als je weinig ervaring hebt met security en bvb geen VPN kan opzetten) bijvoorbeeld OneDrive of Google Drive een betere oplossing in dit geval.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Met DSM 5.0 kan je mss met quickconnect werken. Bij je configuratiescherm en connectiviteit kan je dit aanpassen.
Maar wat bedoel je met volgende quote ?
Maar wat bedoel je met volgende quote ?
- mailracer
- Elite Poster
Je hebt dus een telenet modem met ingebouwde router. Heb je verder nog apparatuur in je netwerk, zoals een switch / hub / router / access point ?
Overigens zou quickconnect moeten werken zonder poorten open te zetten,
Heb je al iets vernomen van synology hierover ? Ze zullen overigens ook geïntereseerd zijn in de opbouw van je netwerk.
Overigens zou quickconnect moeten werken zonder poorten open te zetten,
Heb je al iets vernomen van synology hierover ? Ze zullen overigens ook geïntereseerd zijn in de opbouw van je netwerk.
-
- Plus Member
Beste,
Hartelijk dank voor alle reacties.
Ik ben er inmiddels via QuickConnect in geslaagd mijn NAS via het internet te benaderen.
Nog wat zoekwerk voor het fine-tunen en dan kunnen we er volop voor gaan.
Na één week toch nog altijd zeer tevreden over mijn aankoop.
Dit draadje mag gesloten worden.
Ik ben er inmiddels via QuickConnect in geslaagd mijn NAS via het internet te benaderen.
Nog wat zoekwerk voor het fine-tunen en dan kunnen we er volop voor gaan.
Na één week toch nog altijd zeer tevreden over mijn aankoop.
Dit draadje mag gesloten worden.
Geert
-
- Plus Member
Hartelijk dank voor de tip, dit behoort uiteraard bij het fine-tunnen van het systeem.
Ik moet nog veel ontdekken, maar zal je tip ter harte nemen.
Ik moet nog veel ontdekken, maar zal je tip ter harte nemen.
Geert
-
- Plus Member
Ik ben er inmiddels in geslaagd op zelf toegang te krijgen via het internet tot mijn NAS.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat bepaalde gebruikers toegang krijgen tot bepaalde mappen en welke gegevens moet ik hen meedelen zodat zij dit vanop hun pc kunnen verwezenlijken?
Ik ben er inmiddels in geslaagd op zelf toegang te krijgen via het internet tot mijn NAS.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat bepaalde gebruikers toegang krijgen tot bepaalde mappen en welke gegevens moet ik hen meedelen zodat zij dit vanop hun pc kunnen verwezenlijken?
Geert
-
- Deel van't meubilair
- mailracer
- Elite Poster
Hoofdmenu en daarna configuratiescherm mocht je DSM 5.0 hebben
In Bestanden delen heb je gebruiker staan waar je de gebruikers aanmaakt
nadien ga je naar gedeelde map waar je mappen kan aanmaken en toegang kan toekennen aan de gebruikers die je aangemaakt hebt. Dit laatste doe je bij machtigingen na bewerken te klikken.
In Bestanden delen heb je gebruiker staan waar je de gebruikers aanmaakt
nadien ga je naar gedeelde map waar je mappen kan aanmaken en toegang kan toekennen aan de gebruikers die je aangemaakt hebt. Dit laatste doe je bij machtigingen na bewerken te klikken.
-
- Plus Member
Beste,
Ik dacht dit allemaal reeds klaar gezet te hebben, maar welke gegevens deel ik aan mijn externe gebruikers mee zodat zij deze bestanden kunnen raadplegen?
Ik heb bijvoorbeeld enkele bestanden dat elk bestuurslid van bij hem thuis moet kunnen raadplegen.
Ik dacht dit allemaal reeds klaar gezet te hebben, maar welke gegevens deel ik aan mijn externe gebruikers mee zodat zij deze bestanden kunnen raadplegen?
Ik heb bijvoorbeeld enkele bestanden dat elk bestuurslid van bij hem thuis moet kunnen raadplegen.
Geert
- mailracer
- Elite Poster
je kan geen bestanden afzonderlijk instellen, wel met mappen
Je kan bijv een map aanmaken waar alle bestanden inzitten en deze dan toegang geven aan de betrokken personen. indien je wil dat er verschillen zijn, dien je afzonderlijke mappen te maken
Je kan bijv een map aanmaken waar alle bestanden inzitten en deze dan toegang geven aan de betrokken personen. indien je wil dat er verschillen zijn, dien je afzonderlijke mappen te maken
- mailracer
- Elite Poster
op welke manier wil je dit te kennen geven. Het kan op dezelfde manier als jij dit doet. Ze hoeven om in te loggen enkel hun usernaam en passwoord in te geven.
Je moet dan wel zeker zijn dat je de juiste machtigingen hebt ingesteld en mappen die ze niet mogen zien zijn geblokkeerd.
Je moet dan wel zeker zijn dat je de juiste machtigingen hebt ingesteld en mappen die ze niet mogen zien zijn geblokkeerd.
-
- Plus Member
Gebeurt dit dan webbased? Moet ik dan het externe ip-adres van de nas, hun gebruikersnaam en paswoord meedelen?
Geert
-
- Plus Member
Moet ik ook nog extra poorten openstellen op mijn router?
Momenteel heb ik enkel apps van synology gebruikt met mijn admin-acoount om in te loggen en dit werkt.
Momenteel heb ik enkel apps van synology gebruikt met mijn admin-acoount om in te loggen en dit werkt.
Geert
- mailracer
- Elite Poster
als je met quickconnect werkt dan gebeurd dit web based en dien je geen poorten open te zetten. Ze loggen dan in met hun usernaam en paswoord en als je alles goed hebt ingesteld zouden ze enkel dat moeten zien, Maar het loont de moeite wat met deze instellingen te spelen en zelf eens in te loggen met hun naam en passwoord om te zien dat het dat is wat je wenst, maar het is de snelste en makkelijkste manier iets op te stellen. Aangezien je kennis niet opperbest is raad ik je af om poorten open te zetten en zaken als ftp en dergelijke uit te proberen als je de materie niet beheerst
Edit :
Eventueel kan je bij je configuratiescherm en toepassingen de rechten aanpassen zodat ze enkel de filemanager van synology kunnen gebruiken
edit :
Je kan al je documenten ook in een cloudomgeving laten draaien waarvan de bestanden op je nas staan. Je moet dan wel een ddns opzetten met bijv synology.me
dit vind je bij externe toegang
Edit :
Eventueel kan je bij je configuratiescherm en toepassingen de rechten aanpassen zodat ze enkel de filemanager van synology kunnen gebruiken
edit :
Je kan al je documenten ook in een cloudomgeving laten draaien waarvan de bestanden op je nas staan. Je moet dan wel een ddns opzetten met bijv synology.me
dit vind je bij externe toegang
Laatst gewijzigd door mailracer 20 maa 2014, 20:17, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
Werkt dit quickconnect niet enkel via een mobiel apparaat? Wat als ze deze bestanden van hun pc thuis willen benaderen?
Geert
- mailracer
- Elite Poster
gdornez schreef:Werkt dit quickconnect niet enkel via een mobiel apparaat? Wat als ze deze bestanden van hun pc thuis willen benaderen?
Bij mij is dit http://naamserver.quickconnect.to/