eigen vpn server

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

laroyj schreef:Weet niet wat de doorvoer van het routerbord is maar ik betwijfel toch dat dit ook 40Mbit haalt over VPN ?
En wat is je maximale provider upstream capaciteit... 5 of 6 Mbps ? Daar sta je dan met je 40 Mbit !

Wat ik kan vinden na snel wat zoeken is dat met een 600 MHz MIPS CPU je trouwens ook aan zo'n 40 Mbit geraakt.
krisken schreef:- Dual LAN heeft een routerboard zeker. Zelfs triple...of quadruple! Je kan immers elke poort apart configureren!
Dit staat zelfs los van het aantal fysieke poorten (al is dat het eenvoudigst) maar met VLANs kan je zoveel providers ondersteunen als je maar wil.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

maximale upstream van de provider is momenteel idd beperkt tot 5/ Mbit, op het werk heb ik hier wel 40Mbit :) , we zijn dan ook zelf isp ..
in Nederland hebben ze toch al een formule 500Mbit download en 100Mbit upload, of heb ik dat verkeerd gelezen ?
Ik bedoel maar dat komt eraan die hogere uploadspeed , kan ook niet anders...vandaar heb al geinvesteerd in iets wat al een beetje toekomstgericht is..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De Vigor 2920 kan door de implementatie van de Gigabit WAN poort en 4 Gigabit LAN poorten een doorvoer behalen van 130Mbps.
Veel toekomstgericht lijkt me dat niet... erger nog TN heeft vandaag reeds abonnementen met 150 Mbps.

Ik betwijfel of toekomstgericht iets kopen altijd evenveel nut heeft... de evolutie gaat soms razendsnel dat je beter gewoon iets nieuws koopt.
Ambiani
Starter
Starter

Misschien een domme vraag, maar meeste hardware VPN routers hebben een WAN poort en verschillende LAN poorten.
Hoe sluit je die aan?
Ik zit met zo'n Telenet Modem/Router/Wireless ding. dus die zorgt voor de DHCP.
Op mijn PC heb ik met success een VPN server kunnen instellen om yelo te gebruiken op niet TN locaties, maar ik laat die niet graag 24/7 aanstaan. Daarom zou ik het willen instellen op een router (met VPN) die ik nog heb liggen (waarop ik dan DHCP ed zou uitzetten)

Maar hoe sluit ik die aan? telenet router LAN poort -> WAN poort VPN router. En dan? Is dat voldoende, want ik kan toch niet terug van de VPN Router LAN poort naar de Telenet router gaan?
Want het VPN verkeer moet binnenkomen en dan via mijn telenet abo terug buiten geraken wil Yelo werken.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”