Dag Philippe,
Die Fritzboxen zijn verdomd goede routers. Dus daar zal het (denk ik) niet aan liggen. Al mijn netwerk apparaten worden netjes door de Fritzbox herkend (en via DHCP geregeld).
Ik veronderstel dat je vriend zijn netwerk bekabeld is aangesloten ? Ik had vroeger ook soms netwerk problemen, toen ik nog met die Devolo stroomadapters werkte. Dit is nu verleden tijd.
Volgens mij ligt het aan die externe disk. Ik heb eens gegoogled op Iomega Home Media Drive en kwam dit
topic tegen
Similar problem here. The device has been working for about 2 years without any hassle, then it is in a deep sleep, then of and on and it worked for a while, froze up, worked for a while. I have the same problems with the startbutton. I have to hold it longtime before it's going out. My latest firmware is 2.104 and I can't find the place for a new version, if there is any???? What can we do?? Iomega Network Media Storage model 31803000
Er zijn nog topics, waar men over deze schijven schrijft (
Topic1 en
Topic2)
Op 6 oktober 2010 heb ik bij de Mediamarkt te Almere een Iomega Home Media Network HDD 1.0TB aangeschaft. Binnen 3 weken heb ik deze moeten retourneren vanwege een defect. De drive werd op geen enkele manier meer herkend. De Mediamarkt heeft de HMHDD opgestuurd en na een week of 4 kreeg ik deze ‘gerepareerd’ terug. Binnen 2 weken was de drive echter weer defect. Mediamarkt bood aan de drive wederom op te sturen, maar op aandringen heb ik een nieuwe gekregen. Op eigen initiatief heb ik er voor de zekerheid ook nog een piekspanningsbeveiliging tussen gezet. Helaas blijkt vandaag, 21 juli 2011, de Iomega Home Media Network wederom defect te zijn en heb k geen toegang meer tot mijn (zakelijke)documenten en nog belangrijker mijn privé foto’s.
Eventueel een support ticket aanmaken bij Iomega ?
Misschien kan een nieuwe firmware update dit probleem verhelpen ?
Persoonlijk ben ik niet zo voor die Iomega netwerk en storage producten. Ik vind de externe harde schijven van WD veel beter. Wil je voor een Nas schijf gaan, kies dan voor Synology of Qnap. Ik heb van Synology nog het instapmodel gebruikt (
Synology Usb Station 2). Dit maakt van elke externe usb harde schijf een netwerkschijf. Het toestel is helemaal stil (in vergelijking met de duurdere nassen). Je kan er geen externe packages op draaien. En de schrijfsnelheden zijn traag (+- 25 MB/seconde of USB 2.0 snelheid). De leessnelheden zijn wel ok. Leuk als instapmodel, als je voor de rest niet veel nas functionaliteit nodig hebt.
Ander mogelijkheid is een
Addonics Nas Adapter aanschaffen. Ik heb de eerste versie hiervan nog gebruikt. Was mijn eerste kleine spotgoedkope NAS. Ondertussen zitten ze aan versie 4.0 Een heel leuk gadget. Mits het je behoeften dekt. Je kan die producten aankopen via een nederlandse webshop (webconnexion). De support van Addonics is alvast helemaal top. Ik heb nog altijd twee
mini storage towers van hen in gebruik (als backup systeem van mijn data). En hun support (in geval van vragen over mogelijkheden/werking van hun producten) blijft schitterend.
Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).