We verdubbelen de downloadvolumes

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Iemand een idee wat de goedkoopste formule is met vrij downloaden ?

Internet 120 lijkt me aan de dure kant, en geen 120 mbit nodig (mijn 100 GB die 's nachts 200GB is, krijg ik op 2 nachten vol met m'n basic internet).
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Joneszy schreef:als je als grootverbruiker staat, kan je dan nog in de daluren aan volle snelheid downloaden? of is 1500mb de limiet en alles daarboven dan op smallband 5mbit?
Die 5Mbps is alleen tijdens de "piekuren" buiten de piekuren heb je terug de volle snelheid.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Dus in plaats van 'vrij downloaden' kunnen we nu 2 keer 'vrij downloaden' ?= 'super vrij downloaden' :lol:

Ik snap het voordeel tov een goede VDSL lijn (50/6) niet echt. Waarom zou je een sneller maar meer gelimiteerd abbonement nemen?
De mensen die hier telenet hebben, is dat puur om de snelheid of omdat er geen goed alternatief is (slechte ADSL/VDSL lijn) dat jullie telenet kiezen boven een andere provider?
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

AndRo555 schreef:Waarom zou je een sneller maar meer gelimiteerd abbonement nemen?
Er is geen limiet op volume. Alleen als je over een bepaalde volume gaat (300 piek/1500 dal) dan wordt uw snelheid gelimiteerd tijdens de piekuren. (uitgezonderd traffic management, gesloten poorten dat zijn beperkingen die actief blijven.)
AndRo555 schreef:De mensen die hier telenet hebben, is dat puur om de snelheid of omdat er geen goed alternatief is (slechte ADSL/VDSL lijn) dat jullie telenet kiezen boven een andere provider?
Telenet is niet alleen "internet", maar ook TV en in mindere mate telefoon. Puur als internet zou ik (indien ik goed zit voor een max profiel) wrs een VDSL2 provider nemen. Maar in een pakket is het afhankelijk wat voor mij belangrijk is. Voor de rest is het aftasten waar je het beste zit.

In een triple pack zitten ze beide in dezelfde prijsklassen, elk met zijn eigen voordelen.
WHOP is € 62.50/maand < - > Startpack is € 57.95/maand (exc gratis bellen) of Comfort € 62.95/maand
WHOPPA is € 72.90/maand < - > Maxi is € 74.95/maand
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

TiTanium schreef:
AndRo555 schreef:Waarom zou je een sneller maar meer gelimiteerd abbonement nemen?
Er is geen limiet op volume. Alleen als je over een bepaalde volume gaat (300 piek/1500 dal) dan wordt uw snelheid gelimiteerd tijdens de piekuren. (uitgezonderd traffic management, gesloten poorten dat zijn beperkingen die actief blijven.)
Ik vermoed toch dat makkelijk 80% van het internetgebruik bij de meeste mensen in de piekuren ligt, en als je wat streaming diensten gebruikt is een maandelijks (piekuur) verbruik van 300GB niet veel. Al zal een substantieel deel van de mensen hier niet aankomen.

TiTanium schreef:
AndRo555 schreef:De mensen die hier telenet hebben, is dat puur om de snelheid of omdat er geen goed alternatief is (slechte ADSL/VDSL lijn) dat jullie telenet kiezen boven een andere provider?
Telenet is niet alleen "internet", maar ook TV en in mindere mate telefoon. Puur als internet zou ik (indien ik goed zit voor een max profiel) wrs een VDSL2 provider nemen. Maar in een pakket is het afhankelijk wat voor mij belangrijk is. Voor de rest is het aftasten waar je het beste zit.

In een triple pack zitten ze beide in dezelfde prijsklassen, elk met zijn eigen voordelen.
WHOP is € 62.50/maand < - > Startpack is € 57.95/maand (exc gratis bellen) of Comfort € 62.95/maand
WHOPPA is € 72.90/maand < - > Maxi is € 74.95/maand
TV is inderdaad nog wel een goed argument (voor mij persoonlijk dan weer niet)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

AndRo555 schreef:Ik vermoed toch dat makkelijk 80% van het internetgebruik bij de meeste mensen in de piekuren ligt, en als je wat streaming diensten gebruikt is een maandelijks (piekuur) verbruik van 300GB niet veel. Al zal een substantieel deel van de mensen hier niet aankomen.
Lol... er zit nu wel een weekje verlof tussen maar toch...
Dag 25 van je aanrekeningsperiode. Huidig verbruik 11,71 GB
... en ja ik kijk ook wel eens een YouTube filmpje en stream wel eens korte stukjes !
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

@r2504
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat je streamt.
' k Heb hier 2 maanden een Netflix abonnement gehad en toen verstookte ik gerust 5GB per dag(gelukkig op een xDSL-netwerk).
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Voor de aanpassing was je een vogel voor de kat na een maand op voorwaarde dat je niets anders deed dat data verbruikte en nu is er meer speling. Nu durf ik mijn TV terug gebruiken en dit is ook +/- 5GB/dag. Na 30 dagen zit ik nog maar op 150GB
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Hangt er vanaf wat je doet, ik luister veel Google Play music, dat verbruikt op zich niet veel maar tikt toch al rap aan tot een 10-13GB per maand. Neem daarbij dat ik wel wat youtube kijk met de youtube options plug in, dus alles standaard op 1080p. Om nog maar te zwijgen van couchpotato icm transmission op de home server die de instellingen op best heeft staan, wat gemiddeld `10 a 30 GB per film is. Op die server staat ook BT sync die zowat alle backup van foto's/video's van familie voor zijn rekening neemt (waar de initiele sync al 2TB+ was)
En dan zijn er nog 4 andere mensen in huis die internet gebruiken.

Gemiddeld verbruik schommelt tussen de 300 en de 600GB per maand. Telenet zou nu kunnen mits het verkeer wat verdeeld wordt naar de nacht, maar dan zijn er geen uitzonderlijk maanden mogelijk waar je 2TB+ gebruikt.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

AndRo555 schreef:[..]
Ik snap het voordeel tov een goede VDSL lijn (50/6) niet echt. Waarom zou je een sneller maar meer gelimiteerd abbonement nemen?
De mensen die hier telenet hebben, is dat puur om de snelheid of omdat er geen goed alternatief is (slechte ADSL/VDSL lijn) dat jullie telenet kiezen boven een andere provider?
Bij mij komt het ironisch gezien neer op de plaatsing van de modem.

De telefoonlijn komt binnen knal in de living en vandaar uit gaan aftakken lukt echt niet. De kabelaansluiting komt binnen aan de TV inbouwkast.

Ik heb wel sjance want ik zit nog op een Fibernet60, dat is "maar" 45 per maand en toch FUP dat kan je nu niet meer verkrijgen want Internet 60 heeft geen FUP voor zover ik weet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

boran_blok schreef:Bij mij komt het ironisch gezien neer op de plaatsing van de modem.De telefoonlijn komt binnen knal in de living en vandaar uit gaan aftakken lukt echt niet. De kabelaansluiting komt binnen aan de TV inbouwkast.
Men kan een telefoonlijn verleggen hoor... maar dan moet je wel willen. Dat mensen te ver van een ROP wonen begrijp ik best als argument maar dit is toch zwak.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Of simpelweg een UTP kabel naar de kast is ook een oplossing :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Omdat VDSL hier nog steeds niet actief is, dus geen alternatief... Hoogst mogelijke is ADSL aan 2.5Mbit. VDSL zou volgens de belgacomtv check pas eind dit jaar geactiveerd worden.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

r2504 schreef:
boran_blok schreef:Bij mij komt het ironisch gezien neer op de plaatsing van de modem.De telefoonlijn komt binnen knal in de living en vandaar uit gaan aftakken lukt echt niet. De kabelaansluiting komt binnen aan de TV inbouwkast.
Men kan een telefoonlijn verleggen hoor... maar dan moet je wel willen. Dat mensen te ver van een ROP wonen begrijp ik best als argument maar dit is toch zwak.
Als dit voor hem de reden is, wie zijn wij om hem daarvoor te veroordelen. Vind het zelfs grappig dat mensen zich moeten verantwoorden waarom ze telenet verkiezen boven xDSL...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

TiTanium schreef:Als dit voor hem de reden is, wie zijn wij om hem daarvoor te veroordelen.
Ik veroordeel niemand... ik vind het alléén bizar dat wanneer je product X zo graag wil je afkomt met een eenvoudig op te lossen excuus.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Maar wie zegt dat die reden de enige reden is? Bij mij kunnen ze ook de telefoonlijn aansluiten, maar ze moeten wel mijn oprit open breken en dat zie ik niet zitten voor de moment. Op dit punt sta ik volledig achter TiTanium...
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Ik heb dit probleem gehad in men vorige woning. Had het toen op gelost met een UTP kabel. Ik kon men lijn niet verleggen (huurwoning). De bbox zat toen nogal opvallend in 't zicht. Toen met de hevige blauwe ledjes was dit storend.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
euromusic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

Als ik hier bij mij thuis 1Mbit haal op adsl, dan zal het al een wonder zijn..
En mijn buurt is ook niet echt prioritair voor Belgacom :/

EDIT: mobile typo
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ach welke operator je neemt voor je telecombehoeften is altijd een persoonlijke keus. Je kan kiezen voor Telenet omdat je geel nu net een iets mooier kleur vind dan blauw, rood of voor mijn part groen-met-blauwe-vierkantjes-gele-bolletjes-witte-driehoekjes-en-paarse-trapezia. Voor ons misschien een idiote reden maar als die persoon blij is mijn zijn keus, daar draait het om, niet?

Je moet ook altijd kijken naar welke aansluitingen beschikbaar zijn, welk extra werk je hebt, en of je dit werk wilt doen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

r2504 schreef:
TiTanium schreef:Als dit voor hem de reden is, wie zijn wij om hem daarvoor te veroordelen.
Ik veroordeel niemand... ik vind het alléén bizar dat wanneer je product X zo graag wil je afkomt met een eenvoudig op te lossen excuus.
eenvoudig op te lossen.....

volgens dit eigenste forum mocht ik toch wel op wat kosten rekenen:
krisken schreef:Hmmm "even snel de lassers laten komen" zal een dure grap voor je worden denk ik.
Ik heb idd nog geen offerte opgevraagd, maar geef toch toe dat er enige drempel is om over te schakelen als je geen modem knal in de living wil hebben waarvan je dan nog niet eens netwerkkabels kan gaan trekken zonder zichtbare kabels te hebben overal.

Ik leg die Cat kabels wel naar mijn electriciteitskast en we zien wel of ik het er ooit voor over heb enkele honderden euros neer te leggen om over te stappen van telenet. Maar op dit moment kan ik telenet nog wel uitstaan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

boran_blok schreef:eenvoudig op te lossen..... volgens dit eigenste forum mocht ik toch wel op wat kosten rekenen:
Tja... die frustratie rond volumes is je blijkbaar niet echt veel waard als ik het zo lees.

Mogelijks moet BGC er zelfs niet aan te pas komen als je huidige kabel lang genoeg is... maar daarvoor heb je een plan nodig natuurlijk. Of je kan gewoon de modem plaatsen waar je telefonie binnen komt vandaag (da's bij veel mensen het geval) en eventueel met een powerline verder gaan.

Maar alléén jij kan over die stap beslissen... dus verder ga ik hier ook niet meer over discussieren.
heezy
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

TiTanium schreef:Nu durf ik mijn TV terug gebruiken en dit is ook +/- 5GB/dag. Na 30 dagen zit ik nog maar op 150GB
Telt TV kijken mee voor je maandelijks verbruik?

En zijn er nog recente klachten over usenet traffic shaping? De laatste klachten dateren van eind 2013/begin 2014. Daarna lees je dat het opgelost zou zijn. Iemand ervaringen mee?

Groeten
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Tv kijken met een telenet digicorder/box verbruikt geen data via het internet. Maar als je gebruik maakt van bijv bhaalu, dan zal er wel data aangemeten worden.

Over recente klachten over usenet traffic shaping weet ik niets af, ik heb als nachtsurfer geen last van traffic shaping bij gebruik van usenet. Via een SSL verbinding heb ik steeds mijn 120 Mbit kunnen benutten. Dat denk ik alvast want 's morgens staan de geplande taken mooi op de server.
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

heezy schreef:Telt TV kijken mee voor je maandelijks verbruik?
Ik heb RTL XL gemist op men tv, ik kan gratis Nederlandse series opvragen, dit werkt via het internet, hiervoor wordt dus wel data aangerekend.
Of zoals eerder aangehaald, met bhaalu of andere tv-platformen via streaming.
heezy schreef:En zijn er nog recente klachten over usenet traffic shaping? De laatste klachten dateren van eind 2013/begin 2014. Daarna lees je dat het opgelost zou zijn. Iemand ervaringen mee?
Ik persoonlijk heb er nog geen last van gehad, maar men schoonbroer wel. Heb hem voorlopig niet meer horen klagen.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

heezy schreef:
TiTanium schreef:En zijn er nog recente klachten over usenet traffic shaping? De laatste klachten dateren van eind 2013/begin 2014. Daarna lees je dat het opgelost zou zijn. Iemand ervaringen mee?

Groeten
Ik heb nog nooit usenet traffic shaping gezien.
Usenet staat vaak te downloaden, zowel overdag, savonds, snachts... Ik heb geen 'tijdsbeperking' op men server gezet aangezien ik toch niet aan de FUP 'limiet' kom. Ik downloadde vroeger altijd perfect aan mijn 150Mbit (15-16MB/s). Nu met Whoppa ook nog tegen 120Mbit - 13MB/s hoor, ongeacht het uur.
IK moet wel zeggen dat ik een SSL verbinding heb naar mijn usenet provider, misschien dat het ook daarmee te maken heeft.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Ik merk ook bitter weinig van trafic shaping (voor bijvoorbeeld P2P) zowel tijdens groene als rode uren...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

persoonlijk denk ik dat ze een boel mensen gaan terughalen
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

proximusboyke schreef:persoonlijk denk ik dat ze een boel mensen gaan terughalen
Keep on dreaming :angel:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Whoppa is en blijft een product dat duur is voor de gemiddelde gebruiker. Ook niet vergeten dat er nog veel klanten met 2p producten zitten die gestraft werden door Telenet omdat ze in Basic gezet zijn en veel Whop klanten hebben nog steeds de harde 100 gig limiet. Die mensen zijn nog steeds niet echt tevreden en als er een goedkoper alternatief op de kabel komt zijn ze die net kwijt... Ik begrijp de strategie van Telenet wel, maar ze zouden toch ook iets aan de lagere abo's mogen doen, dan zou men misschien klanten echt kunnen terugwinnen.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 4 keer

Telenet blijft nog steeds dure oplossing...

In mijn geval betaal ik nu 69 € voor internet maxi met gsm belgacom smart 20 erbij. (zonder telefonie)
(Normale prijs is 76 € , maar krijg 7 € korting als trouwe klant 1 jaar lang)
De prijs is laag omdat ik ook profiteerde van een promo waarin ik mijn gsm voor 10 € erbij krijg ipv 20 €.
In mijn internet maxi zit ook het boeket multi inbegrepen.

Bij telenet zou ik voor whoppa met king(2Gb volume/bij belgacom had ik 3 maar soit) al 93 € betalen.
En dan moet ik nog de REX erbij nemen voor 15 € per maand om ongeveer de zelfde extra kanalen erbij te hebben.

Totaal dus 108 €. => in mijn geval is telenet 42% duurder.

De normale prijs voor het pack met dan de telefonie erbij is 85 € , dus telenet is dan 25 % duurder. Maar dan is het te overwegen voor de extra download snelheid.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Slafes schreef:Whoppa is en blijft een product dat duur is voor de gemiddelde gebruiker.
Whoppa is dan ook geen product voor de "gemiddelde gebruiker"... Whoppa is Telenet z'n top product.

Maar zolang je je blijft blindstaren op het feit dat iedereen onbeperkte volumes moet hebben zal dit niet veranderen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Met diensten in de pijplijn als netflix of het reeds bestaande Bhaalu is Whoppa wel degelijk voor de gemiddelde gebruiker...

Ik heb het hier denk ik al eens geschreven, Telenet kan ook het omgekeerde doen, 30 Mbit basic (100 gig), 60 Mbit Whop (200 gig), 120 Mbit Whoppa (300 gig) plus een optie voor limietloos tegen betaling. Ik denk dat men dan speelt op snelheid en minder op volume. Nu zitten veel 2p klanten die niet of net toekomen met 100 gig nog in Basic, en ook nog eens zeer veer klanten in Whop die moeten uitkijken met wat ze doen of zich inhouden.

Toch straf dat andere providers wel echt limietloos internet kunnen geven maar bij Telenet vinden we dit normaal.
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Ik denk dat je met 5Mbps in de piekuren nog naar deze aanbieders kan kijken. Of gebruikt netflix meer dan 5Mbps?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Slafes schreef:Met diensten in de pijplijn als netflix of het reeds bestaande Bhaalu is Whoppa wel degelijk voor de gemiddelde gebruiker...
Dus volgens jou is Netflix (wat officieel zelfs nog niet beschikbaar is in Belgie) of een Bhaalu (hoeveel abonnees ?) iets wat de "gemiddelde gebruiker" gebruikt ? Volgens mij ben je als "nerd" een beetje wereldvreemd en heb je moeite met je in te leven in wat een "gemiddelde gebruiker" echt is !
Slafes schreef:Telenet kan ook het omgekeerde doen, 30 Mbit basic (100 gig), 60 Mbit Whop (200 gig), 120 Mbit Whoppa (300 gig) plus een optie voor limietloos tegen betaling. Ik denk dat men dan speelt op snelheid en minder op volume.
Tja... dat kan men... maar het is een commercieel bedrijf en blijkbaar is dit de strategie die het meeste geld opbrengt.
Slafes schreef:Toch straf dat andere providers wel echt limietloos internet kunnen geven maar bij Telenet vinden we dit normaal.
Een kabelnetwerk (bus structuur) is nu éénmaal iets helemaal anders dan een kopernetwerk (ster structuur). Beide hebben hun voor en nadelen en Telenet tracht deze ook zo snel mogelijk weg te werken (waarvan dit topic het bewijs is). Met een minimum bandbreedte van 5 Mbps (iets wat sommige klanten die noodgedwongen nog altijd op ADSL zitten niet eens hebben !) denk ik niet dat je nog veel mag klagen.

Moest je zelfs vanaf dag één op smallband staan en dat 24u per dag bij Telenet dan kan je nog steeds 1.6 TB downloaden op een maand... maar da's niet voldoende zeker ? In realiteit kan je dus zeker meer dan het dubbele downloaden... maar nee, liever hier zitten roepen en tieren dat het allemaal niet genoeg is voor de "gemiddelde gebruiker" :bang:
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Hoezo 1,6 TB?
Als je goed rekent, en je zit van dag één op smalband, dan kan je meer dan 20 TB (jawel, terrabyte!) downloaden, als je whoppa hebt.
Volgens mij moet dat voorlopig genoeg zijn.

Edit : ah ja nu zie ik het, jij rekent met 24h/dag op 5 Mbps. Maar dat is niet zo hé. Voor het grootste gedeelte zit je nog op 120 Mbps.

Edit : heb ik ook niet goed gerekend? Het zal wel meer dan 24 TB zijn...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sylvester schreef:Edit : ah ja nu zie ik het, jij rekent met 24h/dag op 5 Mbps. Maar dat is niet zo hé. Voor het grootste gedeelte zit je nog op 120 Mbps.
Inderdaad... puur worst case scenario... wat dus helemaal niet zo is.

Ik wou gewoon aangeven dat het helemaal niet zo dramatisch is als sommige hier willen doen geloven.
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Ik heb de berekening is gedaan onder ideale omstandigheden (continu 13MB/s in dal en 0.6MB/s in piek).
Den 1ste valt hier op een maandag en die bewuste maandag zou je onder ideale omstandigheden tussen 21 uur en 22 uur op grootverbruikersprofiel komen (300GB onderlimiet). Deze dag zou je in theorie 1.27TB kunnen verzetten en de volgende natuurlijk minder.
  • MA = 1.27TB/24h
  • DI = 0.94TB/24h
  • WO = 0.94TB/24h
  • DO = 0.94TB/24h
  • VR = 0.94TB/24h
  • ZA = 0.71TB/24h
  • ZO = 0.71TB/24h
  • -------------------------
  • 1 Week = 6.5TB
  • 4 Weken = 26TB
In februari zou dit kunnen verplaatst worden op 1 maand tijd (theoretisch), maanden met meerdere dagen zal dit aantal hoger liggen. Niet dat ik het ga testen maar dit kan minimum (theoretisch) verzet worden op 1 maand.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Ik hoop dat iedereen op UB.be goed doorheeft dat wij heel hard kunnen roepen, maar dat wij allemaal samen nog minder dan 0.1% van het klantenbestand van Telenet (of provider XYZ) uitmaken ... Zéér kleine groep met specifieke wensen en noden, die inderdaad verschrikkelijk ver van de "normale gebruiker" afliggen. Doe eens de test hé, vraag eens aan willekeurige mensen op de straat wat die er allemaal van vinden of begrijpen, ik ben er van overtuigd dat je héél verassende/verrassende antwoorden zal krijgen.

Anyway, ik persoonlijk kan me nu goed vinden in wat Telenet aanbiedt. Ja, dat is verschrikkelijk duur, maar zoals ik al eens gezegd heb, "alles" is tegenwoordig duur. En mijn mening is dat het voor de doorgewinterde geavanceerde gebruiker ook wel echt een goed product is. We komen ook van ver hé, vergelijk het eens met wat Telenet vroeger aanbood (maar niet té ver terug kijken)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

r2504 schreef: Een kabelnetwerk (bus structuur) is nu éénmaal iets helemaal anders dan een kopernetwerk (ster structuur). Beide hebben hun voor en nadelen en Telenet tracht deze ook zo snel mogelijk weg te werken (waarvan dit topic het bewijs is). Met een minimum bandbreedte van 5 Mbps (iets wat sommige klanten die noodgedwongen nog altijd op ADSL zitten niet eens hebben !) denk ik niet dat je nog veel mag klagen.

Moest je zelfs vanaf dag één op smallband staan en dat 24u per dag bij Telenet dan kan je nog steeds 1.6 TB downloaden op een maand... maar da's niet voldoende zeker ? In realiteit kan je dus zeker meer dan het dubbele downloaden... maar nee, liever hier zitten roepen en tieren dat het allemaal niet genoeg is voor de "gemiddelde gebruiker" :bang:
Tja, dat is het hem juist, als je tevreden bent met 5mbit op de momenten dat de gemiddelde gebruiker achter de pc zit, waarom zou je dan in hemelsnaam nog voor dat dure telenetabbo kiezen ??? Dat begrijp ik totaal niet.
Dan neem je toch veel beter een adsl2+ of vdsl lijntje van 25 euro per maand.
Dan heb je minstens 10mbit en kan je meer dan 3.2TB per maand verzetten terwijl je in de piekuren tegen dubbele snelheid werkt tov telenet, tegen een fractie van de kostprijs.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Alles is duur, dat klopt. Maar dat mag geen excuus zijn om de prijzen dan maar hoog te houden, zogenaamd 'omdat alles toch duur is'.
Ik heb het al eerder gezegd : in de buurlanden lachen ze de belgjes vierkant uit, met hun pokkeduur internet.
Daar betaal je veel minder voor echt ongelimiteerd internet, met vaak ook nog hogere specs.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”