Ik ben nog klant geweest hier bij test aankoop. Toen las ik veel over Belgacom en Mobistar achteraan in het tijdschriftje. Ik kan u melden dat Belgacom nog geen spatje is veranderd. Enige voordeel is dat je nu kan worden bijgestaan door een ombudsman. Graag had ik hier over gepost in dit forum maar vind niet een forumdeel over providers of internet/digitale tv. Daarom plaats ik deze topic maar hier.
De ombudsman(vrouw, het gaat via Charlotte Bogaert) heeft gemerkt dat er geen minnelijke schikking in zit, logisch na alle narigheid neem ik aan, ik licht dit hier onder even toe. Ze gaat een standpunt innemen, alleen is dat standpunt niet bindend.
Reden waarom ik niet meer wil aanvaarden wat Belgacom me aanbied is dit:
Ik zal trachten een lang verhaal van de afgelopen 12 maanden kort te houden.
In Maart vorig jaar werd ik als klant bij Belgacom aangesloten.
10 Mei stapte ik vervroegd uit. Dit wegens een paar zaken waarover ik niet tevreden was, en wegens een brief waarin Belgacom zich excuseerd te veel aangerekend te hebben (ruim 39 euro). Belgacom vraagt geen vergoeding voor deze contractbreuk.
Wel werd de huur decoder aangerekend van 10 Mei tot 30 September. Nu achteraf blijkt dat het niet dedecoder was, maar de Modem die niet in het systeem zat. Ik heb dit op het bewijsje van de Belgacomwinkel laten schrijven en tekenen door de persoon die daar werkt.
Die huur werd me aangerekend op 22 Augustus en de creditnota van 39 euro bleef amper 1.3 euro van over. Is die onrechtmatig gebruik van mijn centen, temeer daar ik geen klant meer was en recht had op terugbetaling?
Daar het pas 22 Augustus was protesteerde ik online de maand September en ik ontving een tweede creditnota. Dit na bemiddeling van de ombudsman.
ca 10 dagen na einde bemiddeling ontving ik een brief. Eenmalige kost van 50 euro. In de brief die ik heb ontvangen stond niet waar die kost vandaan kwam.
Ik richtte me opnieuw tot de ombudsman wat uitmondde in een discussie van 4 maanden, tot nu. 4 maanden lang vraagt Belgacom het bewijs van binnengeven decoder. In de Belgacomwinkel werd me gezegd dat die was binnengebracht. Nu bleek plots dat het nooit over die decoder ging. Het was de modem die niet in het systeem zat. Die huur word me nu ook teruggegeven. er is een factuur van +40 euro, en een creditnota van + 70 euro. Al wat ik moet doen is bellen naar een 0800 nummer om uit te betalen.
Nu, na de eerste bemiddeling kwam die eenmalige kost plots op tafel. Ik ben er van overtuigd dat na afloop van deze tweede bemiddeling er nog een stunt komt van Belgacom
2 vragen zit ik mee.
1: hoe zet ik hier definitief een punt achter. ik heb geen enkel detail van die creditnota. Wel een eindfactuur, maar die klopt inmiddels niet meer.
2. Kan ik schadevergoeding vragen voor morele schade, en hoe?
ik ben nl 10 maand ex klant, mis die centen al een jaar en moest in volle Belgacom winkel volhouden dat die modem was binnengebracht en dat ik daarom weigerde mijn factuur te betalen. De mensen die iets snapten van datgene wat besproken werd begonnen hun hoofd schuin te houden, of was dat mijn verbeelding.
in ieder geval, ik heb maandenlang rondgelopen met een etiket op mijn kop en kan daar helemaal niet mee lachen. Dus ook graag wat uitleg over mijn rechten als slachtoffer in deze zaak
Belgacom op de knien
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Morele schadevergoeding lijkt me overdreven.
Hoe je hier definitief een punt achter zet ?
Door alles mooi op een rijtje te leggen en zelf uit te zoeken wat er nu wel en niet betaald moet worden en wat er al betaald is. Als er nog iets moet betaald worden, dat betalen en als je nog iets teug moet krijgen dat , eventueel via de ombudsdienst, terugvragen.
Succes.
J.
Hoe je hier definitief een punt achter zet ?
Door alles mooi op een rijtje te leggen en zelf uit te zoeken wat er nu wel en niet betaald moet worden en wat er al betaald is. Als er nog iets moet betaald worden, dat betalen en als je nog iets teug moet krijgen dat , eventueel via de ombudsdienst, terugvragen.
Succes.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...