4G zou binnen de 24 actief zijn, met resultaat
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vanmorgen 7u, Leuven (rand)
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/iphone/783475363.png)
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
Ik denk dat je 15Mbps bedoeld, niet 15MBps? En dat haal je overigens makkelijk bij Base en Proximus. Zonder enig probleem.hendrake schreef:@jelly Ik ben al Mobistar klant sinds 2001 en heb er al veel op gesakkerd en geklaagd, maar hun 4G is zeer snel en je merkt dat de dekking steeds uitbreidt. Zooo heel veel 4G toestellen zijn er nu ook nog niet in omloop dat er op 31/3 plots tienduizenden toestellen op elke mast gaan zitten.
Oveirgens, als de ervaring van hun 3G als voorbeeld moet dienen, dan is dat goed, want hun 3G snelheden zijn tegenwoordig uitstekend. Als je op H+ zit haal je gemakkelijk 15MBps, wat ik bij de andere 2 nog wel eens wil zien.
De 4G-iPhones mogen dan de meest verspreide 4G-toestellen in Belgie zijn, maar ik meen me te herinneren dat Didier Bellens ooit eens gezegd heeft dat de meeste iPhones op Proximus zitten: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/app ... 968733.htm en bij BASE zullen er ook iPhone-gebruikers zitten.krisken schreef: Overigens zou je er van versteld zijn hoeveel iPhone 5's er niet verkocht zijn, dus die gaan allemaal switchen naar 4G.
Tja de vraag is hoe hij er bij komt. Telenet heeft nog steeds iKing en iKong, twee abo's speciaal voor iphone toestellen. En deze gebruiken ook het Mobistar netwerk.Stroper schreef:De 4G-iPhones mogen dan de meest verspreide 4G-toestellen in Belgie zijn, maar ik meen me te herinneren dat Didier Bellens ooit eens gezegd heeft dat de meeste iPhones op Proximus zitten: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/app ... 968733.htm en bij BASE zullen er ook iPhone-gebruikers zitten.krisken schreef: Overigens zou je er van versteld zijn hoeveel iPhone 5's er niet verkocht zijn, dus die gaan allemaal switchen naar 4G.
Ik ben in elk geval niet van plan om over te schakelen naar Mobistar.
Nexus 5 LTE engineering mode (soort van service mode zoals je die vaak op samsungs terugvindt)hendrake schreef:Hoe kan je dat zien, op welke frequentie je zit?AndRo555 schreef: Band 20 / 800MHz LTE, 1 van de 4 blokjes ontvangst (-116dBm) (...)
Proximus en Base zijn veel consistenter in hun 3G snelheden, met DC-HSPA en redelijke ontvangst haal je op veel plekken altijd rond de 15Mbps, bij Mobistar haal je op de ene plaats 33Mbps over 3G en op de andere amper 3Mbps.krisken schreef: Ik denk dat je 15Mbps bedoeld, niet 15MBps? En dat haal je overigens makkelijk bij Base en Proximus. Zonder enig probleem.
Overigens zou je er van versteld zijn hoeveel iPhone 5's er niet verkocht zijn, dus die gaan allemaal switchen naar 4G. Evenals Telenet, VOO, Numéricable klanten die een 4G toestel hebben.
Dat hun 4G snel is, is ook volkomen logisch : ze hebben nog maar 6500 4G testers op hun netwerk terwijl je bij Base/Proximus nu al 4G kan nemen bij elk abonnemet of voorafbetaalde kaart. En dat zullen wel wat meer zijn dan 6500 klanten denk ik...
Ik vraag me af wat er met de gratis GB's gaat gebeuren die testers nu krijgen. Zou dit gewoon weg vallen? Want 1gb is echt wel te weinig, zeker over 4G...kristofmertens schreef:Mobistar doet de aankondiging dat 31 maart de officiele uitrol wordt voor 4G?
[Post made via mobile device ]
Toch een beetje teleurgesteld dat er geen reactie komt op de nieuwe formules King & Kong van Telenet.Vanaf 31/03 beschik je niet meer over extra surfvolume voor 4G maar surf je zonder meerkost met je huidige tariefplan op ons 4G netwerk!
Wel hier is dat net het omgekeerde. Binnenshuis scoort enkel Mobistar hier goed en werkbaar. Proximus/Base 1/5 tot 2/5 maar zeer zwak tot geen internet. Proximus kan wel goed zijn volgens de testen en als snelste voordoen, maar in de praktijk is het volgens mijn beoordeling en ervaring heel anders.AndRo555 schreef:Dat waren dan een leuke 3 maanden, mijn contract (dolfijn15) is opgezegd, hun 4G netwerk is top waar er dekking is maar 2G en 3G trekt op niks tov van base. Mobistar geeft op het traject Leuven-Antwerpen in de trein meer 3G dan base, maar 80% van de tijd krijg ik er quasi geen data door of snelheden die het zelfs niet halen van edge bij base.
Volgens mijn ervaring zijn ze dan weer wel de beste qua netwerkbereik, dus ik denk dat dit zeer regiogebonden is hoor.kristofmertens schreef:Proximus kan wel goed zijn volgens de testen en als snelste voordoen, maar in de praktijk is het volgens mijn beoordeling en ervaring heel anders.
Het is inderdaad zeer regiogebonden, al moet ik zeggen mijn ervaring leert dat Mobistar er gemiddeld overal sterker uitkomt. Waar Proximus voor mij als enige nog voorsprong heeft is het dekkingsgebied, aangezien ze als eerste de stap hebben gezet.tommekentom schreef:Volgens mijn ervaring zijn ze dan weer wel de beste qua netwerkbereik, dus ik denk dat dit zeer regiogebonden is hoor.kristofmertens schreef:Proximus kan wel goed zijn volgens de testen en als snelste voordoen, maar in de praktijk is het volgens mijn beoordeling en ervaring heel anders.