(Gaming) Headset

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb nu op dit moment een headset van Creative, Tactic 3D Alpha
Deze heb ik nu al bijna 2 jaar, maar de laatste tijd krijg ik pijn aan mijn oorschelpen
en het geluid is ook niet echt heel goed te noemen, het is wat aan de doffe kant.

Ook als het warm is, dus zoals in de zomer dan krijg ik zwetende oren,
dat zou ik ook het liefst willen vermijden.

Mag usb zijn en ook 7.1.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe headset en vroeg me af of er hier mensen zijn die
een goed product kunnen aanraden. Het is vooral om wat te gamen en ook om muziek te beluisteren.

Ik heb al wat gekeken op de pricewatch van tweakers en daar staat een Goedkoopste Plantronics GameCom 780 7.1
bij de populaire producten, maar is dat ook zo goed ?

Maximaal wil ik er €100 aan geven, meestal is het als het duurder is dat het beter is, maar nu zoek ik vooral prijs/kwaliteit.
Laatst gewijzigd door AnD 18 maa 2014, 18:14, in totaal 1 gewijzigd.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

In mijn lang-geleden-PC-gaming tijd was ik tevreden van Logitech G930, die was draadloos, maar wel een beetje boven je budget...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Logitech G330 Gaming Headset. Heel tevreden van. Geen warme oren.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik heb die Plantronics 780 al bijna twee jaar en gebruik deze nog steeds naar volle tevredenheid. 't Was wel mijn eerste gaming headset, dus echt vergelijken kan ik niet doen.

Het geluid is naar mijn mening zeer goed (is ook voor een deel instelbaar) en ook de microfoon werkt heel goed. Duidelijk en zuiver geluid.

Pin je wel niet vast op die 7.1. Dat is meer een marketing verhaaltje. Nu, desalniettemin kan je toch duidelijk horen vanuit welke richting het gevaar komt als je een spel speelt. Hou ook rekening met het feit dat ze niet echt geluidsdicht zijn (in beide richtingen).

Qua comfort heb ik absoluut geen klagen. Ik heb regelmatig gaming sessies van meerdere uren en ik ervaar nooit echt in die mate last dat ik ze moet afzetten. Ze zitten ruim rond mijn oorschelpen (die iets groter dan gemiddeld zijn, vermoed ik) en drukken zeker niet te hard op mijn hoofd. In de zomer kan het uiteraard wel warm worden, maar persoonlijk heb ik nog geen last gehad van teveel zweet. Het kan wel warm worden (de oorkussentjes zijn van stof, niet leer). Maar dat kan natuurlijk persoonlijk zijn.

Persoonlijk denk ik dat je prijs/kwaliteit gezien je hier zeker geen miskoop zal mee doen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Logitech G35 superding wel met draad. Leeftijd nu 5 a 6 jaar. Werkt nog steeds super.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Slevin
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 5 keer

@selder ik heb zelf ook de logitech G930 (wireless), maar kan die sterk afraden. Ik (en zoals ik al gemerkt heb, veel anderen) hebben problemen met het uitvallen van de headset, aangeven van een bijna-lege batterij terwijl deze nog volledig vol is etc.
Mss heb ik gewoon pech om de G930 gebruikt te hebben als eerste wireless headset, maar ik ga toch terug gaan naar wired headsets.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Zelf heb ik de Corsair Vengance 2000.

Even wat extra info:
De 2000 bestaat niet meer, deze zou makkelijk breken maar na meer dan een 1.5j leeft mijn 2000 nog.
Misschien heb ik een goed model (Een beetje geluk mag ook eens :) )
De opvolger (identiek maar met een beter productie process) is de "Corsair Vengance 2100".

Ik spreek dus over de 2000 maar de 2100 zou identiek moeten zijn:

+ Goed draagcomfort (moeten wel +- 2 weken "ingelopen" worden)
+ Cloth earcups waardoor ze in de zomer wel wat warm durven zijn bij excessief gebruik.
+ Wireless & Na 1.5j gaat de batterij nog altijd lang mee, ik schat zo'n 8 tot 10 uur
+ Goede wireless range
+ Voelt echt stevig aan

- Prijs (+- € 130)
- De earcups zijn cloth en er blijft wel wat stof aan plakken
- Boom-mic, enkel omhoog (mute) en naar beneden (mic) te draaien
- Is iets zwaarder dan mijn vorige head-set (Creative Sound Blaster Arena)
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Slevin schreef:@selder ik heb zelf ook de logitech G930 (wireless), maar kan die sterk afraden. Ik (en zoals ik al gemerkt heb, veel anderen) hebben problemen met het uitvallen van de headset, aangeven van een bijna-lege batterij terwijl deze nog volledig vol is etc.
Mss heb ik gewoon pech om de G930 gebruikt te hebben als eerste wireless headset, maar ik ga toch terug gaan naar wired headsets.
Oh, die problemen had ik helemaal niet toen ik die nog elke dag uuuuren aan een stuk gebruikte...
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de G930 niet zo geschikt vond om muziek te luisteren. En toen ze geen drivers hadden voor OSX heb ik hem maar verkocht.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Ik had vroeger de creative tactic 3D alpha en was ik enorm tevreden van, maar er was een stukje plastiek dat nogal belangrijk was spijtig genoeg afgebroken. EN die headsets hadden ze niet meer in de winkel voor garantie, dus ben ik overgestapt op de Razer characias en ben daar heel tevreden over :) is wel een headset voor grote hoofden, maar zit echt zeer gemakkelijk.
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb een fout model opgegeven in mijn eerste post, het was dus de Tactic 3D Alpha die ik nu heb.
Persoonlijk vind ik het geluid maar aan de doffe kant en te veel bass er in.

Vooral voor mijn laptop gebruik ik in ear headphones van Sennheiser en als je daar dan mee vergelijkt is het echt een enorm verschil,
het geluid is dan natuurlijker.
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Heb je hem gebruikt met het bijgeleverde USB geluidskaartje :P ik vond juist dat er een magnifieke bass uitkwam . Je kan die trouwens heel goed instellen met de bijgeleverde driver /tool. Ik vond dat echt het meest jammer aan het teruggeven van die headset :p dat geluidskaartje was echt subliem :P
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb die aangesloten via de USB adapter, eigenlijk nog niet echt getest of gebruikt zonder de usb adapter.

Edit: Net een bestelling gedaan, de Sennheiser PC 323D is onderweg.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”