We verdubbelen de downloadvolumes
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Vanaf vandaag zijn sommigen van onze grootverbruikers dat niet langer. Reden: we verdubbelden de downloadvolumes! En lees vooral verder, want het wordt nog beter...
We verdubbelen de downloadvolumes!
Volgens onze Fair Use Policy ben je vanaf nu pas een grootverbruiker als internetklant, als je tijdens de daluren meer dan 1,5 TB of tijdens de piekuren meer dan 300 GB verbruikt. Je moet dus al twee keer zoveel downloaden om tegen de limiet aan te zitten.
Van 1 naar 5 Mbps.
Word je alsnog als grootverbruiker opgemerkt, dan kan je voortaan tijdens de piekuren gebruikmaken van 5 i.p.v. 1 Mbps. Zo kan het hele gezin nog steeds vlot Facebooken, homebanken of YouTube-filmpjes bekijken. En tijdens de daluren geniet je sowieso je optimale internetsnelheid.
Piek? Dal? We vereenvoudigen het uurschema!
De piek valt vanaf 16/3 elke weekdag tussen 16 en 24 uur. In het weekend is dat tussen 12 en 24 uur. Al de rest is dal.
http://snap.telenet.be/goed-om-weten/ar ... oadvolumes
We verdubbelen de downloadvolumes!
Volgens onze Fair Use Policy ben je vanaf nu pas een grootverbruiker als internetklant, als je tijdens de daluren meer dan 1,5 TB of tijdens de piekuren meer dan 300 GB verbruikt. Je moet dus al twee keer zoveel downloaden om tegen de limiet aan te zitten.
Van 1 naar 5 Mbps.
Word je alsnog als grootverbruiker opgemerkt, dan kan je voortaan tijdens de piekuren gebruikmaken van 5 i.p.v. 1 Mbps. Zo kan het hele gezin nog steeds vlot Facebooken, homebanken of YouTube-filmpjes bekijken. En tijdens de daluren geniet je sowieso je optimale internetsnelheid.
Piek? Dal? We vereenvoudigen het uurschema!
De piek valt vanaf 16/3 elke weekdag tussen 16 en 24 uur. In het weekend is dat tussen 12 en 24 uur. Al de rest is dal.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dubbeltje; check de telenet whop en whoppa thread.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ja, maar eigenlijk 'verdient' het wel een eigen thread ipv ergens en-passant in die Whop & Whoppa thread terecht te komen .
Ik moet zeggen: voor het eerst heeft Telenet mij toch in heel deze discussie positief weten te verrassen. Het is een significante verbetering op verschillende vlakken: verdubbeld volume, eenvoudiger en beter piek/dal-schema, en 5 Mbps als 'smalband'. In het verleden zijn er al voor veel minder heelder marketing campagnes geweest.
Ik moet zeggen: voor het eerst heeft Telenet mij toch in heel deze discussie positief weten te verrassen. Het is een significante verbetering op verschillende vlakken: verdubbeld volume, eenvoudiger en beter piek/dal-schema, en 5 Mbps als 'smalband'. In het verleden zijn er al voor veel minder heelder marketing campagnes geweest.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik ben alvast naar whoppa gegaan. Scheelt weer in mijn pocket
Fibernet XL is niet meer interessant voor mij.
Fibernet XL is niet meer interessant voor mij.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ik heb nu Whop, maar dat volume blijft precies 100 GB of wordt het 200 GB?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
Dit is enkel voor hun 'vrij downloaden', i.e. Whoppa en Fibernet XL. Bij pakketten met een (officiële) limiet is er niets veranderd, helaas. Dus voor Basic/Whop blijft het 100 GB. En erger: blijkbaar tellen daluren daar voor 50% mee ipv voor 20%.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
maw 90 % van hun internetklanten blijft weer in de kou staan. Hou je dat nu nog voor mogelijk??? Wat een firma
-
- Elite Poster
Inderdaad, het past wel duidelijk in hun strategie om nog maar 2 formules aan te bieden: Whop/Basic voor wie nagenoeg geen Internet nodig heeft, en Whoppa voor al de rest. Whop blijft dan wel belachelijk overpriced en de doorsnee-gebruiker wordt eigenlijk richting Whoppa geduwd, zelfs al heeft die helemaal geen Unlimited e.d. nodig.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Downloadvolumes? Hoezo? Er waren toch geen downloadvolumes? Het was toch "vrij downloaden" wat volgens mevrouw Inge Smidts zo goed als "bijna ongelimiteerd" was. Nog geen 5% van hun klanten had immers last van de rode uren naar eigen zeggen. Blij dat die 5% van hun klanten nu nog minder last geen hebben.
Oja : http://snap.telenet.be/goed-om-weten/ar ... rgrootglas
Sorry, kon t niet latenSommige klanten halen elke maand het absolute maximum uit hun internet. Ze streamen de ene na de andere film of houden lange, nachtelijke gamesessies. Deze klanten zitten gebeiteld met hun supersnelle Internet120. In principe mogen zij zoveel downloaden als ze willen, zolang ook onze andere klanten nog supersnel kunnen surfen.
Oja : http://snap.telenet.be/goed-om-weten/ar ... rgrootglas
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Dju Krisken was mij weer net voor...
Vrij downloaden -> downloadvolume verdubbelen.
Hoezo?
Vrij downloaden -> downloadvolume verdubbelen.
Hoezo?
Is toch al genoeg duidelijk geworden met rex & rio waar ze bij tn naartoe willen?Tomby schreef:Inderdaad, het past wel duidelijk in hun strategie om nog maar 2 formules aan te bieden: Whop/Basic voor wie nagenoeg geen Internet nodig heeft, en Whoppa voor al de rest. Whop blijft dan wel belachelijk overpriced en de doorsnee-gebruiker wordt eigenlijk richting Whoppa geduwd, zelfs al heeft die helemaal geen Unlimited e.d. nodig.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- TiTanium
- Moderator
Vroeger was het maximumabonnement echt duur fibernet XL (turbonet) in een pack aan 70~75€ dacht ik, exclusief kabelkost. Die kwam er nog eens bovenop. En toen een harde limiet die na verloop van tijd versoepelt is. Wat is er nu ondertussen veranderd.
Mijn factuur daalt nu met meer dan 20€, heb wel extra zenderpakketten.
- Hun duurste abonnement in een pack kost € 72.95 (64.60 indien je decoder koopt) inclusief kabel abonnement.
- Ze hebben nu hun vrijdownloaden aangepast van 150/750 naar 300/1500 wat toch al een verbetering is (bgc softlimiet op 500GB).
- Gratis bellen in de daluren naar vaste lijnen en 2000 minuten naar mobiele telefoons, Europa VS en Canada en alleen vaste nummers in marokko en turkije
- Via de app Triiing kan je ook bellen aan de voorwaarden van de vaste lijn.
- Smalband is vanaf nu 5Mbps waarmee uw internet steeds werkbaar blijft, ook een pluspunt
- Kleurboek is weg, er staan duidelijke tijden wanneer het piek is en wanneer het dal is.
Mijn factuur daalt nu met meer dan 20€, heb wel extra zenderpakketten.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
-
- Moderator
- Contacteer:
Je vergeet gratis bellen naar gsm's
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 58 keer
TiTanium schreef:
Ik ga niet beweren dat het goedkoop is, maar het loopt de goede richting uit. Als ze naar die 5% luisteren dan ga het de goede kant uit. Vind wel dat whop ook moet verdubbelen. Basic 100GB, whop 200GB zo krijg je wel een verschil tussen iets dat echt basis is.
.
Waarom zou basic internet na al die jaren niks mogen bijkrijgen ? De noden zijn hier ook toegenomen. Denk toch niet altijd aan jezelf
- TiTanium
- Moderator
Misschien een optie voor "vrij downloaden". Dan heb je niet de hoge snelheid maar kan je ook meer data mee verzetten. Zelfde voor whop. Zou misschien nog het beste zijn voor iedereen.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Dat hun internet 60 nog steeds maar een volume heeft van 100GB kan er bij mij toch niet in hoor, voor die prijs heb je bij belgacom het duurste abonnement met ECHT onbeperkt downloaden. (maar dan iets trager)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wees dan maar gerust dat het meer dan 5% is !TiTanium schreef:Als ze naar die 5% luisteren dan ga het de goede kant uit.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Goh, ik heb daar eigelijk niet veel op aan te merken ... Ja, dat is nog altijd "duur", maar "alles" is duur tegenwoordig, ik vind dat persoonlijk een nietszeggend argument - heb je tegenwoordig al eens je tank vol diesel gegooid? Maar mij lijkt het dat je bij Telenet nu toch al een serieus pak waar krijgt voor je geld, toch?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
als je over duur spreekt, vergelijk je toch met andere internet providers? Toch niet met benzine? Als benzine bij shell duur is, vergelijk je met esso ofzo..
maar tis zeker een mooie upgrade... eentje die kan tellen
maar tis zeker een mooie upgrade... eentje die kan tellen
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
Hebben we intussen al terug een fatsoenlijk werkende telemeter, die feitelijke GBs telt, of is het nog altijd eentje zonder schaal?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het probleem is dat er geen andere kabel providers zijn in Vlaanderen... je kan dus niet vergelijken.bambipower schreef:als je over duur spreekt, vergelijk je toch met andere internet providers?
Voor de ene persoon is volume belangrijk, voor de andere snelheid, voor de andere een stabiel aanbod, ... hoe ga je dat objectief vergelijken ?
Dat het duur is is trouwens één ding... ik vind het erger dat een basis 3P pruduct zo duur moet zijn.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
je kan vergelijken met de toestanden voor deze upgrade, niet met andere providers, want daar gaat het hier niet om.
Ik ben tevreden met de aanpassing, blijkt dat ze ook geluisterd hebben naar de grootverbruikers.
De snelheid tijdens smalband omhoog met een factor 5 en de limiet tot smalband met een factor 2.
We zullen nu wel minder snel op smalband zitten, maar mocht het toch gebeuren dan lijkt 5 Mbit geen ramp.
Positief ook dat de regenboog verdwenen is en er daadwerkelijk uren zijn meegedeeld waar je je op kan baseren als je data wil verzetten.
Ik ben tevreden met de aanpassing, blijkt dat ze ook geluisterd hebben naar de grootverbruikers.
De snelheid tijdens smalband omhoog met een factor 5 en de limiet tot smalband met een factor 2.
We zullen nu wel minder snel op smalband zitten, maar mocht het toch gebeuren dan lijkt 5 Mbit geen ramp.
Positief ook dat de regenboog verdwenen is en er daadwerkelijk uren zijn meegedeeld waar je je op kan baseren als je data wil verzetten.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik moest eventjes vier keer kijken voordat ik doorhad "hoe in 's hemelsnaam zien die klokken er nu uit"...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
Tzijn military 24 u klokken. Die bestaan echt hoor.
http://www.aviatorsattic.com/24-Hour-14 ... Clock.html
http://www.aviatorsattic.com/24-Hour-14 ... Clock.html
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Hopelijk spelen ze ook op de prijs. Voor mij zijn die superspeeds niet zo belangrijk... Van mij mag de oorlog beginnen
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Vertel me nu eens waarom Basic minder volume moet krijgen dan Whop? Het is vertrokken van identiek hetzelfde product, alleen geen Telefonie. Iets wat ik ABSOLUUT niet moet hebben omdat ik een GSM heb en ik weiger bij te betalen voor iets wat ik niet nodig heb. Nu zou je Basic nog meer in een hoekje willen drukken? Minder snelheid gekregen en nog minder volume overhouden? Ik heb er als klant voor gekozen om geen vaste telefonie te nemen, maar Telenet straft wel heel hard af...TiTanium schreef: Basic 100GB, whop 200GB zo krijg je wel een verschil tussen iets dat echt basis is.
Als het product op zich nu nog goedkoper zou zijn zou ik het snappen waar je de logica haalt, maar nu niet.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
100% mijn mening. Ik moet hun verdomde vaste telefoon niet hebben. Ze doen er echt wel alles aan om je daarheen te drijven. Ik geef nog niet toe!Slafes schreef:Vertel me nu eens waarom Basic minder volume moet krijgen dan Whop? Het is vertrokken van identiek hetzelfde product, alleen geen Telefonie. Iets wat ik ABSOLUUT niet moet hebben omdat ik een GSM heb en ik weiger bij te betalen voor iets wat ik niet nodig heb. Nu zou je Basic nog meer in een hoekje willen drukken? Minder snelheid gekregen en nog minder volume overhouden? Ik heb er als klant voor gekozen om geen vaste telefonie te nemen, maar Telenet straft wel heel hard af...TiTanium schreef: Basic 100GB, whop 200GB zo krijg je wel een verschil tussen iets dat echt basis is.
Als het product op zich nu nog goedkoper zou zijn zou ik het snappen waar je de logica haalt, maar nu niet.
-
- Moderator
- Contacteer:
Uiteraard drijven ze je daar heen. En als je WHOP hebt, gaan ze allerlei trucken uithalen om je naar WHOPPA te sturen en je meteen de hoofdprijs te laten betalen.
Uiteraard, niemand zegt dat je bij Telenet moet blijven
Uiteraard, niemand zegt dat je bij Telenet moet blijven
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Hoezo ook ? Wat verdubbeld is, is je volume en dat is upload+download. Jij hebt het hier over de snelheid en daar wordt niet aan geraakt.konda schreef:Zou de upload ook kunnen verdubbelen aub mr telenet
- TiTanium
- Moderator
Ik ging er van uit dat de basic ook een 3P was, men excuses. Dan zou ik die volume ook verhogen.Jack3770 schreef:100% mijn mening. Ik moet hun verdomde vaste telefoon niet hebben. Ze doen er echt wel alles aan om je daarheen te drijven. Ik geef nog niet toe!Slafes schreef:Vertel me nu eens waarom Basic minder volume moet krijgen dan Whop? Het is vertrokken van identiek hetzelfde product, alleen geen Telefonie. Iets wat ik ABSOLUUT niet moet hebben omdat ik een GSM heb en ik weiger bij te betalen voor iets wat ik niet nodig heb. Nu zou je Basic nog meer in een hoekje willen drukken? Minder snelheid gekregen en nog minder volume overhouden? Ik heb er als klant voor gekozen om geen vaste telefonie te nemen, maar Telenet straft wel heel hard af...TiTanium schreef: Basic 100GB, whop 200GB zo krijg je wel een verschil tussen iets dat echt basis is.