Samsung S2 plus rooten?

Plaats reactie
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Mijn trouwe Samsung S2 plus, een jaartje oud, geeft me enkele problemen. De laatste tijd zijn er nogal wat crashes op de browser en bovendien lijkt hij af en toe trager te reageren als voorheen over het algemeen.

Dit is bizar want ik heb niks veranderd, zover ik weet. Enkele weken geleden was het geheugen wel bijna vol maar toen, heb ik Samsung cloud afgezet en sindsdien is dat ook opgelost.

Nu hoor ik hier regelmatig mensen spreken over het rooten van GSM's en vroeg ik me af of dat ook performantie kon verbeteren. Ik denk ook aan performantie van de batterij want die gaat wel relatief snel leeg (maar ja, smartphones...).

Ik wou even enkele meningen hierover. Nog even mijn profiel: ik gebruik de smartphone heel intens, zowel professioneel als privé. Meest gebruikt zijn exchange, gmail, browser, waze, flitsnav, en bellen en SMS natuurlijk. Daarnaast foto's en soms eens een videootje.

Ik ben niet echt tegen beperkingen aangelopen naast diegene die hierboven al vermeld werden.

Dank voor jullie hulp!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Rooten alleen zal niet genoeg zijn vrees ik. Ik denk dat je ook ineens beter een andere rom kan installeren. Bij men vrouw haar advance plus heb ik dat ook gedaan geroot + nieuw rom en da ding is pakken sneller.

wel in het engels:
http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=2303395

heel de thread daar: http://forum.xda-developers.com/galaxy-s2-plus/general
Laatst gewijzigd door TiTanium 16 maa 2014, 13:35, in totaal 2 gewijzigd.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”