ADSL -> VDSL2

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Xtralecherus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 feb 2014, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Beste

Bij ons thuis zitten we al 13 jaar bij belgacom. Hoe kan dat nu dat wij hier nog steeds "maar op een 4,6mbps lijn" zitten? We hebben al eens gevraagd aan Eva van Belgacom wanneer het gvd eens tijd gaat worden om over te schakelen op VDSL, want zeg nu zelf elke 2 maand 10 jaar lang betalen we een factuur van bijna €150 (Digitale TV (wat eigenlijk niet eens gebruiken momenteel) + telefoonlijn + internet.) en nog geen VDSL hebben? We hebben "maxi" als internetabonnement, vrij duur voor wat wij krijgen. We zouden feitelijk 4/5 minder moeten betalen vind ik! Het antwoord van Eva was als volgt momenteel zitten wij in een "grijze zone" veel meer uitleg was er niet het is mss mogelijk zei ze, dus hebben we gebeld naar de klantendienst. Het zou in orde komen dat we in de centrale worden overgeschakeld. Ik heb ook gevraagd of ze ons een nieuwe modemrouter zullen opsturen antwoord erop dat ze gingen testen en indien nodig 1 gaan opsturen.. We zitten hier nog met een BBOX1. Ik vermoed dat er niet veel in huis gaat komen. Vriend van mij woont hier 2 straten verder hij heeft dommel (gebruikt makend van Belgacom netwerk veronderstel ik) en die heeft wel VDSL. Als ik het mag geloven is er daar een verdeelkast 100-200m van zijn huis. Terwijl wij hier ook in onze straat een verdeelkast hebben staan namelijk "54GER0_00403 DAGMOEDSTRAAT - 9500 GERAARDSBERGEN" op nog geen 400m (wij wonen in de jonkersstraat). Dus waarom duurt dat hier al jaren? Lijntest.be zegt VDSL 0, VDSL high upload 8.63 Mbps & download 14.88 Mbps, ADSL 552.00 Kbps & download 5.41 Mbps. Dus is er nog hoop of niet?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Om uw abonnementsprijs te doen dalen:
  • - Belgacom Internet Start: €25,50
    - VOIP FreeVOIPDeal: €0,01 per minuut
    - TV: als je geen TV kijkt, heb je dat al niet nodig :) anders:
    • ° DVB-T: een, Canvas, RTBF zenders
      ° Stievie: €10 per maand
      ° Bhallu: €5 per maand als je een bomma hebt met Telenet ofzo :)
    - of Scarlet Trio: €39
Wat uw internetsnelheid betreft: het lijkt me gek dat je bij VDSL 0,00Mbps krijgt en bij VDSL high upload plots wel een snelheid?
Xtralecherus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 feb 2014, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Wij willen juist wel gebruikmaken van het maxi abbo (onbeperkt downloaden) Wij zitten hier met 2 laptops ik én mijn 2de broer, 2 vaste PC's (1 van mij & de andere van de 3de broer) af en toe tablet/smartphone's & ps3. Als de 1 op youtube zit en de ander wilt iets downloaden of online wilt "gamen" is deze lijn gewoon niet te doen. Mijn moeder wil dan wel Digitate TV kijken, maar als wij dat nog eens moeten aansluiten gaat dat hier goed vooruit gaan op deze 4,6mbps lijn.. Ik vind het gewoon ronduit 1 grote frustraties wat belgacom aan trouwe klant flikt. Telenet is een optie maar de aansluiting zit in de garage en ik gebruik het liefst UTP voor 2 PC's aan te sluiten. & om boven wifi te hebben zal het niet echt deftig zijn (zit redelijk wat beton tussen de verdieping)

Ik weet ook niet waarom daar wel een snelheid is & een straat verder de dagmoed straat probleemloos bijna 50mbps is via lijntest.be.

En wat wilt nu grijze zone zeggen?. Hier ligt ook gewoon koperdraden in de straat moeten die hier eigenlijk glasvezel trekken of is dit enkel voor die verdeelkasten? Want ik weet niet of dat wij dat hier liggen hebben. Niet dat ik er veel van afweet hoe het werkt.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

De optie "onbeperkt" kost €7,50 per maand, gecombineerd met Internet Start geeft dat €33 (€25,50 + €7,50). Dat is minder dan Scarlet VDSL, dat €35 kost en ook onbeperkt is.

Als Telenet binnenkomt in de garage, dan leg je een (Gbit) UTP van de garage naar de (veronderstel ik) living en zet je daar een wifi-N AP?
Xtralecherus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 feb 2014, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Mijn vader wilt niet veranderen dus & mijn moeder wilt oftewel digital tv of telenet prime. En utp kabels van garage naar living trekken is weer extra werk als men moet boren & door de muren trekken. Enige waarom ik klaag over de prijs is het verschil dat wij krijgen en anderen als u hetzelfde geld betaald bv aan een auto: jij koopt een Peugeot & de ander koop een porsche voor hetzelfde geld zoude gij niet klagen? Mja Belgacom -> geld. Ik vind als ze u dan toch op een ADSL lijn zetten dat prijs moet zakken.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

1) stap eens een bgc center binnen om het te laten nakijken... misschien is vdsl wél mogelijk maar nog niet goed nagegaan!

2) wie niet zelf iets onderneemt, zal altijd teveel betalen. als je nu een keer zou opletten zou je zien dat hier reeds gemeld is dat je MINDER kan betalen om HETZELFDE te hebben. (van maxi naar start+onbeperkt gaan)

3) als er écht geen vdsl mogelijk is kan het misschien dat je kan vragen voor een korting als je maxi hebt, ik weet dat het vroeger zo was dat mensen die maar 1mbit (max) konden halen op adsl, een korting kregen op hun pakket.
maar alweer: je moet er zélf achter vragen.

er zal geen enkel bedrijf zijn dat jou achter je gat gaat lopen om hun inkomsten te laten dalen, en dat lijkt me vrij logisch :)


verder: hoezo? belgacom tv op een gewone adsl 1 lijn????
en als daar geen gebruik van gemaakt wordt, hoe kijk je dan nu tv?
heb je mss nog tv van telenet ook?

iets meer opletten + iets meer info = iets meer duidelijke hulp dat we kunnen geven

oh, en... als je betaalt voor een peugeot en een porsche zou krijgen in de plaats, geef mij dan maar die peugeot.
natuurlijk als je voor de porsche zou betalen en de peugeot krijgen, sja, dan is niemand tevreden, maar dan lijkt het me dat je in het zak gezet bent door de verkoper.
en daar kan je enkel zelf iets aan veranderen :)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik ben even het doel van uw postings kwijt.
Wens je advies om over te schakelen naar iets anders, of advies voor creatieven oplossingen?
Of wil je gewoon wat komen zagen over de prijzen van Belgacom :)?

Uw vergelijking met Peugeot en Porsche. Als je op een sintelwegje woont, zal je in de realiteit op dat sintelwegje even snel kunnen rijden met een Peugeot als met een Porsche. Je kan dan op een forum van Porsche-rijders gaan klagen dat je veel betaalt/betaald hebt voor de Porsche, maar dat je niet sneller rijdt dan de Peugeot. Of je kan op een forum advies inwinnen.

Als je de prijs wil doen zakken: zie hoger.
Overigens: DVB-T is digitale televisie: Digital Video Broadcasting - Terrestrial
Je hebt ook nog TV Vlaanderen (satelliet), Bhaalu en Stievie (beide OTT).

Als je Telenet wilt, zit je in het verkeerde forum :). Maar als je dan ook nog wireless wil van het bakje van Telenet én geen gaten wil boren voor kabels... Tja...
Misschien zijn powerlines dan wel de oplossing? Er zijn toestellen tot 600Mbps te koop...
Xtralecherus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 feb 2014, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Klantendienst gebeld --> migratie naar vdsl is gezegd dat het in orde ging komen zei de telefoniste. Maar we hebben wel geen VDSL modem & splitter + contactdoos moet ook aangepast worden zei Eva. Wij hadden vroeger als eens gebeld en toen was het antwoord altijd "nee". Maar nu willen we eindelijk eens overstappen, ADSL is reeds voorbijgestreefd als ge zelf al sneller via 4G kunt surfen.. Ik zeg maar wat.

Qua prijs had ik er vroeger nooit over zitten na te denken dusja. Ik vertelde het ook maar vanwege frustratie om nog op ADSL te zitten..

Op zelfde snelheid zitten is geen optie meer, Belgacom moet er maar werk van maken! Wij betalen er toch voor? En anders Telenet maarja..

Ja, wij hebben digitale tv maar gebruiken het niet veel (decoder zo een tilgin die vreselijk veel lawaai maakt, updaten duurt ook eeuwig enzo.) Wij kijken dus idd naar via Telenet TV. Zelf kijk ik geen TV meer van want alles is makkelijker via internet hé.

Wij willen simpelweg gewoon VDSL2 maarja wat als het uiteindelijk niet kan, grijze zone. Hoe regelen we dat toch inorde komt. BTW verdeelkast in onze straat (400m van ons) levert andere straten VDSL op maar niet hier, dus das ook dikken bullshit vind ik. Onze straat loopt wel dood en iedereen is waarschijnlijk telenet..
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Klantendienst gebeld --> migratie naar vdsl is gezegd dat het in orde ging komen zei de telefoniste.

wanneer was dat? als er bv vrijdag pas gebeld is, zal je vandaag nog niet op vdsl zitten. heb je vorige maand gebeld, dan is dat al een andere zaak...
details tellen wel degelijk!
overigens voor het meest efficient geholpen te worden is een bgc center nog steeds de beste keus.

Dat je er qua prijs niet over nagedacht hebt, is dus je eigen fout (gezien je er zelf niet over nagedacht hebt...), en dus is de logische conclusie dat teveel betalen toch ook wel je eigen fout is.
Belgacom maakt overigens werk van mensen om te zetten naar vdsl, maar je kan nu eenmaal niet verwachten dat iedereen in een klap omgezet zal zijn,
zeker als je er zelf geen melding van maakt.
Er zijn, geloof het of niet, nog genoeg mensen die met adsl toekomen (en er zijn er zelfs nog op -de horror- inbelverbindingen)

Dat je nog een tilgin hebt, toont ook aan dat je zelf niet echt nakijkt wat de situatie is en hoe of wat er kan veranderen.
Tilgin decoders zijn namelijk al van vorig jaar niet meer bruikbaar, en werden gratis vervangen voor alle klanten!
Dit was gemeld via website, belgacomtv, de krant (?) en ik dacht ook een mailing...
Toch meer als 1 manier, dus als je ze allemaal gemist hebt is dat ook maar een beetje "wereldvreemd" als ik het zo mag uitdrukken.

Als je telenet gebruikt voor tv en dat zo zou laten, zijn er meer als genoeg alternatieven voor belgacom, die ook goedkoper zijn,
zowel op adsl(2) als op vdsl.
maar alweer: informeer je altijd voor je iets doet.

En dat die verdeelkast "andere straten vdsl" zou leveren, maar de jouwe niet is niet noodzakelijk bullshit.
je opvatting erover, is dat wél, en hieronder de redenen:

1) je hebt geen idee hoe de kabels onder de grond lopen (je kan zelfs op een andere kast zitten)
2) veel hangt af van de (gedocumenteerde) kabels (afstand, type, verzwakking, ...)
3) "grijze zone" is dat er geen zekerheid is over de kabels en/of dat de informatie twijfels zou kunnen opleveren.

Alweer: ga naar een belgacom center, en daar kunnen ze het voor je nakijken, terwijl je erbij staat,
en kan je eventueel een afspraak maken om een technieker de omschakeling te laten (proberen) uitvoeren.
klagen op een forum zal je géén kortingen opleveren en ook géén hogere snelheden.

in een belgacom center binnenspringen, *misschien* wel.
en kijk ook even wat je gebruikt, zodat je eventueel een andere operator of pakket kan nemen, dat meer op je is afgestemd,
en zo dus ook weer kan besparen.

natuurlijk kan je ook gewoon alles bij telenet zetten? iets dat een logisch alternatief zou lijken als je al jaren op adsl staat,
en telenet al jaren beschikbaar is...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Post eens je resultaat op lijntest.be ajb.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Xtralecherus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 feb 2014, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Lijntest.be zegt VDSL 0, VDSL high upload 8.63 Mbps & download 14.88 Mbps, ADSL 552.00 Kbps & download 5.41 Mbps.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

misschien heeft het te maken met dat de officiele tool van BGC ook niet werkt momenteel?
als ze terug werkt, kijk dan eens op www.belgacom.be/internetsnelheid of je daar andere gegevens krijgt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Lijntest.be zegt VDSL 0,

Wil dit niet gewoon zeggen geen VDSL beschikbaar ?
Xtralecherus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 feb 2014, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Uw internetabonnement
Belgacom Internet Overal Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max.: 3,7 Mbps download - 412 Kbps upload

Min.: 3,7 Mbps download - 412 Kbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

3,7 Mbps download - 412 Kbps upload
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ADSL (4/0,5 Mbps) dus zoals ik dacht
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Xtralecherus schreef:Uw internetabonnement: Belgacom Internet Overal Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 3,7 Mbps download - 412 Kbps upload
Als dit het maximum is wat je momenteel kan krijgen, dan zou ik onmiddellijk mijn abonnement downgraden naar Internet Start.
Je zal éénmalig €6.20 betalen, maar maandelijks €21.25 besparen - zonder enige snelheid te verliezen.
Van zodra je (later) toch op VDSL2 zou komen, kan je kosteloos terug upgraden.
Xtralecherus schreef: Dus waarom duurt dat hier al jaren? Lijntest.be zegt VDSL 0, VDSL high upload 8.63 Mbps & download 14.88 Mbps, ADSL 552.00 Kbps & download 5.41 Mbps. Dus is er nog hoop of niet?
Er blijkt toch iets mis te zijn met het resultaat van de lijntest op jouw adres.
Blijkbaar kan je wel VDSL2 krijgen (high upload profiel 10/16.5). Dit geeft het vermoeden dat je op <600m zit van de ROP, waardoor je toch minimum een 20/2 profiel zou moeten kunnen krijgen (via DLM te verhogen naar 30/2).

VDSL2 krijg je niet zomaar, je moet het wel bestellen :-) .
In jouw plaats zou ik dus gewoon VDSL2 bestellen. Wat ook de uitkomst is, je zal - zonder meerpijs - altijd een hogere snelheid krijgen dan wat je nu hebt: het laagst mogelijk VDSL2 profiel (12/1) is al stukken beter dan jouw huidige ADSL
Je hebt dus niets te verliezen ???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Akkoord met Philippe. En als je dan toch sneller wil, zal het via Telenet moeten. Maar dan moet je kijken of je toekomt met het datavolume dat zij aanbieden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Xtralecherus schreef:Hoe kan dat nu dat wij hier nog steeds "maar op een 4,6mbps lijn" zitten? We hebben al eens gevraagd aan Eva van Belgacom wanneer het gvd eens tijd gaat worden om over te schakelen op VDSL
Ik begrijp niet waarom je dat wil "vragen aan Eva" ?
Gewoon bestellen!
  • - ofwel is het mogelijk, en je wordt overgeschakeld.
    - ofwel is het niet mogelijk, en je blijft op ADSL.
Pas als de bestelling in het systeem correct geïntroduceerd is, zal Belgacom de technische mogelijkheid onderzoeken, en jouw het gepaste antwoord geven.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Van waar komt het verschil dan eigenlijk tussen lijntest en internetsnelheid test,
ik zou verwachten dat beiden toch uit ergens een BGC database gehaald worden !!
Xtralecherus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 feb 2014, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Weer gebeld naar de klantendienst en gevraagd wanneer de omschakeling van adsl naar vdsl gaat gebeuren en welke dag. Antwoord van technische dienst was simpel gezien ik in de grijze zone zit kan ik geen VDSL gebruiken en blijf ik zitten op ADSL totdat (nooit wsl) VDSL beschikbaar wordt, waarom kan hier een straat verder VDSL hebben en ik niet? Is dat zo moeilijk voor belgacom om in deze straat vdsl te leveren, bon kan dan maar beter overschakelen naar telenet zeker? Kheb al eens gebeld en alles in 1 120mbps + digitale tv + telefonie. Qua limiet zitten wij toch redelijk aan 200GB / maand zou moeten lukken bij telenet?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je hebt inderdaad de keuze tussen Internet Start downgrade zoals hierboven gesteld, wat makkelijker is en minder zal kosten of een Telenet abo wat sneller zal zijn maar omschakelijk vraagt + meer zal kosten.

Download je voornamelijk 's nachts of overdag? Bij telenet telt traffiek 's avonds meer mee.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Xtralecherus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 feb 2014, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Downloaden valt te zien we letten er niet echt op op welke tijdstippen we het meest verbruiken. Vooral tussen de middag tot de avond geloof ik & 's nachts
Xtralecherus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 feb 2014, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Heb hier vandaag een brief ontvangen van Belgacom reeds de 3/4de brief zelf? Maar nu staat erop dat er volgende week Taxipost langskomt en ik de volgende dingen ga krijgen: bgc tv ta10 b-box2 sagem/cables 080, modem b-box3 & decoder. Krijg ik nu ook nog een B-box2 of wat is dat juist? En een brief dat zegt dat er vanaf 17/02 de gevraagde wijziging van toepassing zal zijn. Wordt ik dan toch op VDSL2 gezet? Hopelijk wel. Reeds nog eens lijntest laten uitvoeren op lijntest.be Nu heb ik helemaal geen resultaten, op alles 0 VDSL,high upload VDSL & ADSL. Alé als we hier dan toch op VDSL kunnen dan blijf ik maar bij Belgacom..
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

bgc tv ta10 b-box2 sagem/cables 080
Niet getreurd; Belgacom zal wel geen twee modems opsturen.

Als ik mij niet vergis is dit een doos met verschillende kabels om de doe-het-zelf installatie tot een goed einde te brengen. Er zitten lange en korte netwerkkabels, alsook lange en korte telefoniekabels in. Een NTP2007 en een splitter.
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad in een DIY pakket
Xtralecherus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 feb 2014, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Lol.. Bestelling is geannuleerd was dus een foutieve levering. :bang: Incompetente prutsers daar bij belgacom. Dossier is opgemaakt voor verdere opvolging en ze wachten nog op een bevestiging. Hoelang gaat dat nog duren..
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

How how.
Laten we beleefd blijven.

Belgacom is meester in het prutsen met dossiers, maar incompetent? Alles behalve dat.
Heb je de Belgacom torens in Brussel al eens gezien? Dat is de administratie, dat daar al eens iets misloopt, tja...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zij die geen fouten maken, werpe de eerste steen.
Modbreak:
off topic
Iedereen hier is zoooooo perfect en goed in wat hij doet blijkbaar.
Laatst gewijzigd door Goztow 11 feb 2014, 10:20, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Offtopic en kan geen positieve meerwaarde brengen
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Modbreak:
off topic
'k Had het kunnen denken. Men zegt eens een slecht woord over Belgacom en Lord Utopia voelt zich weer hoogstpersoonlijk aangevallen. Niemand noemt jou incompetent of onkundig in je job Lord. Maar zoals bij elk bedrijf werken er bij Belgacom weldegelijk incompetente mensen en lijntrekkers. Jij weet net zo goed als ik dat Belgacom meer dan eens grote kuis heeft gehouden daarin, maar dat je bij sommige werknemers nu eenmaal niet veel anders kan dan ze in dienst houden tot hun pensioen (lees : de oude garde). En dan spreek ik nog niet over de onderaannemers die zich voor doen als werkvolk van Belgacom...

Stop aub eens met alles met betrekking tot Belgacom zo persoonlijk te nemen. Ik denk dat iedereen het hier volmondig met mij eens is dat jij jouw werk prima doet, en dat op dit forum niemand klachten heeft over jou. Hou dit zo! Echter moet je er mee leven dat niet elke collega van jou op dezelfde positieve manier werkt als jijzelf.
Laatst gewijzigd door Goztow 11 feb 2014, 10:20, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Offtopic en kan geen positieve meerwaarde brengen

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Terug on topic ajb.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Xtralecherus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 feb 2014, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Het heeft lang geduurd maar vanaf vandaag zitten we dan toch op VDSL2. Technieker is langsgekomen en heeft alles geregeld. Eerste keer toen hij hier binnen kwam kijk hij op zijn laptop en zei hij dat VDSL niet beschikbaar was. Daarna heeft hij naar 2 kasten(ROP) gaan kijken eentje hier op het einde v/d straat en 1 verder in de sperrestraat(400m) waar wij op aangesloten zijn en dat ging wel. We zitten nu op een 30/6 profiel en een speedtestje zegt dat we ongeveer 27-28 mbps halen ben vrij content. Dus normaal gezien zouden we zelf 50/6 kunnen zei den technieker. Hij vond het ook raar waarom wij nog steeds op ADSL zaten... Maar als ge blijkbaar genoeg klaagt komt het wel in orde. Ook hebben ze ons per ongeluk vorige week internet en digitale TV afgesloten zonder mededeling. Hebben we bijna 2 dagen zonder internet gezeten, dacht eerst dat het een foutje bij belgacom was, maar nee. Dus er zitten daar wel degelijk prutsers.. Maar alé kom. Heb de technieker bedankt tenminste iemand die het eindelijk geregeld heeft voor ons!

Nu hebben we wel geen digitale tv meer die we eindelijk eens deftig zouden kunnen gebruiken, als wij dit aanvragen maken we kans op direct 50/6 profiel of hoger? Ik wil wel geen geklooi dat er iemand dat opfucked :p

PS: B-box3 sagem.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Je profiel gaat niet omhoog gaan omdat je wel of niet digitale tv neemt. Het is enkel dlm die ervoor kan zorgen dat je op 50/6 geraakt. Over dlm kan je op dit forum een ander topic vinden.
Afbeelding
Xtralecherus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 feb 2014, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Sinds maandag hebben we hier terug problemen met het internet & vaste telefoon. Beiden doen niets meer, telefoon geen toon wel beetje ruis. Via smartphone tethering kan ik wel nog op internet. Nu heb ik hier wat waarden gekopieerd uit de bbox3. Ik moet ook zeggen dat wij op 30/6 stonden maar hier nu 20/2. Zouden we als het gefixed is terug op 30/6 komen te staan? Technieker komt pas vrijdag langs. Iemand die hier meer van zou weten? Had gebeld naar klantendienst en langsgeweest in belgacom center klantendienst zei dat de waarden van mijn lijn abnormaal waren fzo iets.

Code: Selecteer alles

xDSL

    Status van de DSL-lijn

    Aangesloten
    DSL-modus

    G_992_1_ANNEX_A
    Reële lijnsnelheid (Down/Up)

    20061 / 2042  Kbps
    Haalbare lijnsnelheid (Down/Up)

    64 / 0  Mbps
    INP

    2
    Ruismarge (Down/Up) (+)

    31 / 16  db
    Lusverzwakking (Down/Up)

    0 / 0  db
    Geraamde volgens bij 1 MHz (Up)

    95
    Vermogen

    118 / -209
    Vertraging

    18 / 0
    PM-tellers (15 min.)
    ES

    0
    SES

    0
    FEC

    0 / 0
    Codeschending

    1 / 0
    UAS

    99
    Herinitialiseringen

    0
    Mislukte herinitialiseringen

    0
    PM-tellers (24 uur)
    ES

    0
    SES

    0
    FEC

    0 / 0
    Codeschending

    0 / 0
    UAS

    99
    Herinitialiseringen

    0
    Mislukte herinitialiseringen

    0
    PM-tellers (Stroom)
    ES

    0
    SES

    0
    FEC

    0 / 0
    Codeschending

    1 / 0
    UAS

    0
    Herinitialiseringen

    0
    Mislukte herinitialiseringen

    0

fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Als ze bij belgacom zeggen dat de lijnwaarden abnormaal zijn dan wil dat zeggen storingen op de lijn.
Dan sturen ze inderdaad een technieker.
Xtralecherus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 feb 2014, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Blijkbaar zitten we terug op ADSL. Vorige technieker had het wsl geforceerd fzo en mochten wij niet op VDSL staan. Enige manier voor VDSL is om aangesloten te worden op de kast in onze straat ipv 2straten verder. Dus moet een verlassing gevraagd worden. Nu ga ik sebiet naar belgacom center en als ze dat gvd niet regelen smijt ik dat boelke ier buiten. f*** vies wordt ge der van!
Xtralecherus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 feb 2014, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Iemand dat eigenlijk al meegemaakt fzo? Ben gisteren naar belgacom center geweest en een vdsl lijn aangevraagd, ook gezegd dat we daarvoor ook moeten veranderen naar de verdeelkast hier in het begin van onze straat met als nadeel dat ik zei dat internet/belgacom tv moeilijk werkten op onze adsl lijn als leugentje om best wil. Dus zou er gelast moeten worden en zou het daarmee in orde komen of moeten die nog een kabel trekken?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”