B-box3 behoud snelheid 50 Mb

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
stefdeve
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:54
Bedankt: 8 keer

Beste,


Ik heb nu een B-box2, en daar bedraagt mijn snelheid momenteel 50 Mbps( download), als ik nu morgen een nieuwe B-box3 (zou) koop heb ik dan ook direct 50Mbps?

De reden dat ik dit vraag is omdat ik vaag gehoord en gelezen had, dat als je een nieuwe Box installeert je eerst weer aan 30Mbps surft en dat het tijdje duurt eer je weer op 50Mbps zit....

Heeft iemand hier ervaringen mee of meer uitleg?

Alvast bedankt!
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

inderdaad je zal terug vertrekken van je provisioning profiel 30/6
de meesten krijgen een verhoging van de DLM binnen de 4 weken (kan vroeger en kan ook later)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik heb de snelheid behouden en na 3 dagen heeft dlm verhoogd
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat is wel heel vlug ! het gaat er blijkbaar op vooruit bij BGC
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

kunnen er 4 geweest zijn :-D
was eind oktober vorig jaar maar zeker geen week
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Ik stond op 70 met BBOX2.
Bij plaatsten van BBOX3 terug op 30, 3weken later ongeveer op 50. En een week ofzo daarna terug op 70.
Dit was wel in het begin van de BBOX3.

Zou zowiezo rekening met houden dat na verandering modem je wel eens terug op je begin profiel gaat staan, en dat dit eventjes kan duren.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Niet alleen bij verandering naar bbox3 maar ook een verschillende bbox2 brengen u terug op het 30Mbit profiel. (Als alles ok is duurt het ongeveer 2 weken eer je terug op 50Mbit wordt gezet.)
stefdeve
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:54
Bedankt: 8 keer

Ok merci voor het advies en raad.

Moet je veel opnieuw installeren? Want ik heb nu B-box2, en ik vind het beetje onnozel om nu weer die nieuwe (Telefoon)Plugs in de telefooncontactdoos te steken aangezien het toch dezelfde zijn.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

gewoon de aansluitingen van je bbox2 versteken naar de bbox3 en meer moet je eigenlijk niet doen.
kandanog
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jul 2010, 18:05
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

Op 4 februari 2014 B-box2 naar B-box3 overgeschakeld
terugval 70 naar 30 bij install
momenteel nog op 30 Mb ,laat dlm uiteraard zijn/haar werk doen.
Of moet ja daar ook af en toe een schop tegen geven :lol:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

dit kan inderdaad , zelf enkele maanden kan dit duren.
stefdeve
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:54
Bedankt: 8 keer

Ik heb vandaag mijn nieuwe B-box 3 geïnstalleerd. Ik heb de B-box 2 weggedaan.

Ik heb internet, maar ik zit wel maar op een downloadsnelheid van 8.5 Mbps en upload van 0.5 Mbps.

Vroeger bij mijn vdsl2-bbox2, had ik 50 Mbps en 5 Mbps upload. Ik kreeg ook na de installatie van B-box3 een mail in mijn mailbox met de melding "TBFL Notification", korte inhoud ik heb blijkbaar zopas BelgacomTv geactiveerd ........ :? :? :? en er zou problemen zijn met mijn bekabeling ............ :?

Terwijl ik niet Belgacomtv moet hebben en nooit gehad heb! Ik heb enkel maar telefonie en internet bij Belgacom.

Heb dan gebeld naar Belgacom de ene man aan de lijn zei dat dit niet normaal was, en dat hij ging checken en ik zou zeker 30 Mbps moeten hebben .........

Na een half uur kreeg ik weer telefoon, automatisch bandje of het probleem opgelost was, helaas nog altijd de laagste downloadsnelheid........

Dan weer nieuwe technieker aan de lijn, en die zegt "dat wordt via een ingenieus systeem geregeld, die berekent automatisch en test dat over één week of uw lijn geschikt is, eerst naar 20 Mbps dan naar 30 Mbps en dan misschien naar 40 enzo naar 50 Mbps................

Nu vraag ik jullie raad, is dit normaal? En moet ik terugbellen? Want de ene helpdeskmedewerker zegt iets totaal anders dan de andere............. Heeft er iemand advies?

De B-box3 staat op de zelfde plaats waar de B-box2 stond en er is niks veranderd aan mijn bekabeling.....

Alvast bedankt!

[Mod Edit] dubbele post verwijderd
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

- Zoals je uit de vorige posts kan lezen: het is volledig normaal dat je - na het plaatsen van een B-box3 - terug op jouw provisiong profiel valt.
- Het is niet normaal dat je snelheid zakt naar 8.5/0.5
- Gezien je vroeger op een 50/6 profiel stond, is jouw provisiong profiel 30/6. Zelfs indien je om een of andere reden op een repair profiel zou terecht gekomen zijn, dan zou dit één van de corresondere (repair) profielen moeten zijn (25/6, 20/6 of 14.5/4)
- Blijkbaar ben je nu op een 9/0.5 repair profiel terecht gekomen :(
stefdeve schreef:Nu vraag ik jullie raad, is dit normaal? En moet ik terugbellen? Want de ene helpdeskmedewerker zegt iets totaal anders dan de andere............. Heeft er iemand advies?
Dit gaat niet vanzelf opgelost geraken, je moet blijven aandringen bij Belgacom.
Wat je wel eens kan doen, is telefonisch een nieuwe automatische lijntest uitvoeren, via 0800/22424
Na deze test zou je modem terug moeten syncen aan 30/6
Indien dit niet het geval is: technische dienst contacteren.
stefdeve schreef:Dan weer nieuwe technieker aan de lijn, en die zegt "dat wordt via een ingenieus systeem geregeld, die berekent automatisch en test dat over één week of uw lijn geschikt is, eerst naar 20 Mbps dan naar 30 Mbps en dan misschien naar 40 enzo naar 50 Mbps
Die kent er niets van
Je gaat nooit vanzelf van 20 naar 30 en dan naar 40 of 50 :-(
  • - ofwel zit je op 20/2, en ga je vanzelf (DLM) naar 25/2 of 30/2
    - ofwel zit je op 30/6, en ga je vanzelf (DLM) naar 50/6 of 70/6
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
stefdeve
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:54
Bedankt: 8 keer

Ok merci voor het antwoord!

Dan ben ik blijkbaar deze middag door Belgacom in de zak gezet! :-(

Ik zal die lijntest proberen, vraagje moet ik dan de twee computers laten aanstaan, modem uittrekken.... of gewoon alles laten aanstaan en dan bellen, en niet surfen dan.......

Nogmaals bedankt !
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Als je de lijntest doet, dan mag alles blijven aanstaan.
Internet en televisie zal wel niet meer werken, maar na de test werkt alles weer opnieuw.

Laat de modem ook maar gewoon aanstaan;
stefdeve
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:54
Bedankt: 8 keer

Voila, alles is weer in orde :angel: :angel: :beerchug: :banana:

Sta weer op 30Mb, technieker is geweest, hij heeft gewoon waar de telefoonkabel binnenkwam, iets veranderd en nog eens gekeken en dan een nieuw contactplaatje en nog kleine interne bekabeling gekoppeld enz.......en alles werkt super nu.

Hij wist mij te zeggen dat veel mensen dit probleem hebben die overschakelen naar een nieuwe B-box3 dit omwille van nieuwe vereisten enz.............
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Heeft niks met nieuwe vereisten te maken. Tegenwoordig wordt bij plaatsing nieuwe modem een TBF test gelanceerd, als die problemen ziet (slecht contact, aftakkingen etc.) dan kom je op 9/0,5 profiel terecht.
Het kan zijn dat voorheen nooit een TBF was gebeurd en je daarom voorheen 30/6-50/6 had. (Bij een kleine stub zal je eigenlijk ook geen hinder ondervinden).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”