Beste iedereen,
Kan iemand mij wat verder helpen ?
In onze nieuwbouw hebben wij een zeer slecht bereik van proximus op Iphone wegens veel beton en geisoleerde ramen.
Heb wel aantal bolletjes ontvangst zichtbaar op Iphone maar als gesprek bezig kan ik mij 2cm verplaatsen voordat connectie wegvalt...
We hebben ook een vaste lijn maar nog geen toestellen hiervoor aangekocht (vaste lijn noodzakelijk voor alarm dat naar buiten moet kunnen bellen).
Ik zou graag het volgende willen bekomen:
- DECT vermijden gezien men zegt dat dit veel straling in huis geeft
- GSM in woonkamer laten liggen op plaats met goed bereik (maar SMS niet hoorbaar als in buro)
- WIFI als enige stralingsbron en "noodzakelijk kwaad" ? Heb zwakke access points in de woning geplaatst die kleine ruimte van wifi voorziet zodat niet te straf (ipv mega sterke wifi die gans huis voorziet)
Ik zou graag willen dat mijn GSM zodra ik het huis binnen ga doorgeschakeld wordt op de vaste lijn. Als ik weg ga liefst ook automatisch connectie weg. Eigenlijk zoiets als de BT functie in de wagen.
Ik zou dan vaste toestellen in slaapkamer, buro, living plaatsen. Bij een oproep op dit toestel zou er een verschillende ringtone moeten klinken als het een oproep is via de Iphone van mijn vrouw of die van mij of oproep naar vaste lijn zelf....
Ik heb al tijdje gezocht op internet en zie volgende opties:
- GSM handmatig met shortcut doorschakelen naar vaste lijn bij thuiskomen
nadeel: verschillende ringtones niet mogelijk ? Als vergeten wordt terug te schakelen mis je oproepen ?
- Er bestaan DECT toestellen die GSM met bluetooth automatisch overneemt maar dan heb ik weer DECT die staat te stralen en kwalijker zou zijn dan mijn zeer afgezwakt GSM signaal ? http://www.philips.co.uk/c-p/S10A_05/mo ... mium-range
- GSM gateway. Deze verbindt ook automatisch via BT met de Iphone en kan deze op een VOIP netwerk in huis zetten. In de genoemde ruimtes heb ik LAN connecties waar ik een VOIP telefoontoestel op kan wired aansluiten zodat niet via WIFI en mijn WIFI dus niet tot in de slaapkamer moet kunnen...
Maar iemand van een telecom winkel zei dat zon GSM gateway een GSM signaal uitzendt ?
http://www.gempro.com.tw/
Ziet iemand van jullie andere optie ? Is mijn denkwijze verkeerd ?
Dank voor jullie input want ik kom er niet uit !
Olivier
GSM naar VOIP of vaste lijn ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Van horen zeggen hoor je veel liegen. Nog nooit gehoord dat DECT veel straling afgeeft. Doet mij ongewild denken aan sommigen die blijven volhouden dat de condens uit straalmotoren van vliegtuigen een zgn. "chemtrail" is, waarbij wij opzettelijk chemische producten over ons uitgestrooid krijgen. Voort van de rest hebben we allemaal een magnetron in huis (straling), hebben we straling van GSM masten, straling van satelliet signalen, straling van wifi, straling van de zon, straling van... Maar die DECT, dat komt er niet in want dat is pas schadelijk
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
plaats een gsm versterker(buiten op je dahk/zijgevel), dan heb je betere gsm ontvangst, maar meer straling ook(buiten), je hebt zelfs de mogelijkheid tot plaatsen binnen antennes..
ik persoonlijk gebruik een gsm gateway, sagem RL 300 kost maar 39 euro
je moet natuurlijk wel je simkaartje verwisselen, maar je plaatst dit toestel op een plaats waar je betere ontvangst hebt, meestal op de bovenverdieping, en moet zeggen er zit precies een versterker in ook, waar je zelfs met je gsm maar een redelijk signaal hebt krijg je met dit toestel een behoorlijk signaal..
daarop sluit je dan een vast toestel aan, of zoals bij mij loopt de vaste lijn door het huis.... je kan er ook een telefooncentrale op aansluiten..
Dit is de goedkoopste oplossing zonder straling met behoud van uw eigen mobielnr waarmee je kan bellen en gebeld worden...
ik persoonlijk gebruik een gsm gateway, sagem RL 300 kost maar 39 euro
je moet natuurlijk wel je simkaartje verwisselen, maar je plaatst dit toestel op een plaats waar je betere ontvangst hebt, meestal op de bovenverdieping, en moet zeggen er zit precies een versterker in ook, waar je zelfs met je gsm maar een redelijk signaal hebt krijg je met dit toestel een behoorlijk signaal..
daarop sluit je dan een vast toestel aan, of zoals bij mij loopt de vaste lijn door het huis.... je kan er ook een telefooncentrale op aansluiten..
Dit is de goedkoopste oplossing zonder straling met behoud van uw eigen mobielnr waarmee je kan bellen en gebeld worden...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Een beetje gelijkaardig maar andere
Wil mijn nummer bij Generation connect houden, maar zit veel in buitenland. En gefrustreerd wegens geen 4G. Heb wel 4G modem.
Zou dus mijn GC willen doorschakelen naar VOIP vaste lijn nummer bij OVH. Laten bellen naar mijn vaste lijn kost bij GC serieus wat geld.
Zo'n Gsm-router kan die dat? Maar dan 2 simkaarten nodig wellicht?
Wil mijn nummer bij Generation connect houden, maar zit veel in buitenland. En gefrustreerd wegens geen 4G. Heb wel 4G modem.
Zou dus mijn GC willen doorschakelen naar VOIP vaste lijn nummer bij OVH. Laten bellen naar mijn vaste lijn kost bij GC serieus wat geld.
Zo'n Gsm-router kan die dat? Maar dan 2 simkaarten nodig wellicht?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
zou dit niet lukken met na de gsm gateway een voip gateway te plaatsen met de gsm gateway aan te sluiten op je pstn aansluiting op je voip gateway ?
op een voip gateway heb je meestal 2 lijnen (pstn poorten)
op een voip gateway heb je meestal 2 lijnen (pstn poorten)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik gebruik al verschillende jaren wat jij nodig hebt.
Zie topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=82&t=31655
Er zijn 2 modellen
- één die je vaste lijn en je gsm samenvoegt op 1 telefoontoestel
- een eenvoudiger versie met alleen uitgang voor telefoon. Dit is bij mij aangesloten op de Fritzbox als pseudo-vaste lijn. De telefoon zit dan op de Fritzbox.
Zie topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=82&t=31655
Er zijn 2 modellen
- één die je vaste lijn en je gsm samenvoegt op 1 telefoontoestel
- een eenvoudiger versie met alleen uitgang voor telefoon. Dit is bij mij aangesloten op de Fritzbox als pseudo-vaste lijn. De telefoon zit dan op de Fritzbox.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Siemens Gigaset heeft ecoDECT: er is geen straling, tot de moment dat er effectief gebeld wordtozeegers schreef:DECT vermijden gezien men zegt dat dit veel straling in huis geeft
Dit reduceert de (eventuele) straling behoorlijk, er vanuitgaande dat je niet 24/7 aan het bellen bent natuurlijk