scannen in een folder per maand

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
letoir
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Ik had vroeger een oudere printer van HP waarbij elke scan gesorteerd werd op maand in een folder.
Nu heb ik een HP 8600 pro, maar bij deze printer bestaat de optie niet waarbij je scant en dat er dan een folder wordt gecreëerd per maand met dan de scan daarin.
De bedoeling is dat als ik deze maand een foto scan dat er een folder wordt gecreëerd "Maart 2014" als deze nog niet bestaat, en dat de foto's dan in die map worden toegevoegd.
Hoe zou ik dit kunnen verwezenlijken?
Ik dacht met een batch file te werken, maar zelf heb ik er niet zoveel verstand van.
Zouden jullie mij kunnen helpen.
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Mag het ook zo zijn dat hij maandelijks gewoon een map maakt, niet persé pas bij een scan?
Dan kan je eventueel een bat file maken die je met de takenplanner telkens de eerste dag van de maand runt. Redelijk simpel, eventueel met een optie om leeg gebleven mappen weer te deleten. Hoe je de scannen er automatisch in krijgt weet ik dan weer niet.

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
letoir
Member
Member

JA dat is ideaal, hoe moet ik dit doen?
vraagt dit enig programmeerwerk?

Nu nog een manier vinden dat het automatisch in de huidige maand scant....
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Vraagt niet echt programmeerwerk, hooguit een commando of 3 in een bat file en enkele klikken in de task scheduler. Ik zal vandaag zien of ik er tijd voor heb of mogelijk wel kant en klaar versies te vinden online.

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Dat is makkelijker zelfs.
Je gaat best de map moeten "deze maand" noemen en dan hernoemen aan het einde vd maand.
Dan ziet de printer geen verschil, want deze automatisch redirecten kan een groter issue zijn.
Tenzij je gewoon de share verplaatst naar de nieuwe map maar de sharenaam hetzelfde houdt, dan ziet de printer het verschil ook niet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
letoir
Member
Member

ok bedankt
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”