telefoons naar zaak doorschakelen buitenland

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
k86dr
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Beste forumleden,

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand me kan helpen want ik weet niet bij wie aan te kloppen.
Wij hebben een zaak in België en Klanten bellen ons dus op om een afspraak te maken.
Nu verblijft de eigenares veel in het buitenland en moeten wij telkens iemand zoeken die de telefoons aanneemt als zij in het buitenland is.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk zou zijn, als zij in het buitenland is om de oproepen naar onze zaak door te schakelen naar haar GSM,waarbij de klant uiteraard de kosten van de doorschakeling niet hoeft te betalen en voor ons de kosten schappelijk zijn.

Kan dit via VOIP gedaan worden? of zijn er andere mogelijkheden en bij welke dienstverlener kan ik het best aankloppen?

Alvast bedankt voor jullie tijd
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het standaard doorschakelen kan iedere provider je meteen bezorgen... maar zal niet echt goedkoop zijn (alhoewel deze providers ook gratis telefoneren naar het buitenland aanbieden tijdens bepaalde uren).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Je betaalt een doorschakeling zoiezo zelf, want de beller weet niet dat ie doorgeschakeld wordt en kan dus niet verwacht worden daarvoor te betalen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
k86dr
Starter
Starter

Bedankt voor de reacties. uiteraard is het de bedoeling niet dat de klant opdraait voor de doorschakeling.
Maar is het niet mogelijk om de oproepen via voip door te schakelen op haar smartphone daar zij in het buitenland wifi heeft..?

Mvg
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Een account bij een of andere VoIP provider is denk ik, de beste en goedkoopste oplossing. Aangezien het voor een zaak is zou ik meteen een "goeie of betrouwbare" oplossing kiezen. Dellmont clones zou ik zelf buiten beschouwing laten en mij eerder concentreren op een OVH of 3starsnet. Ik dacht dat de prijs bij OVH voor een oproep naar een GSM iets van een 3 cent per minuut is, dus niet echt een financiële aderlating.
Hier vind je de prijslijst van OVH. Linkerkolom met cijfers is voor oproepen naar vaste nummers, rechterkolom voor oproepen naar GSM:
http://www.ovhtelecom.fr/telephonie/dec ... phonie.xml
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
k86dr
Starter
Starter

Bedankt!
Op de website zie ik vb. dit:

Czech republic

0.041 € HT
0.049 € TTC

Dus dat wil zeggen, als zij daar verblijft de oproepen naar onze zaak op haar gsm worden doorgeschakeld voor 0.049 per minuut?
En hoe zit dat dan technisch in elkaar? Wat moet er dan allemaal geïnstalleerd worden?

Mijn excuses voor de misschien domme vragen maar dit is echt chinees voor mij.

Mvg
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

0,041 € HT = prijs exclusief btw
0,049 € TTC = tarif tout compris = inclusief btw
Dit zijn de prijzen per minuut. OVH rekent gesprekken per seconde, zonder connectiekost.
Je zou dan natuurlijk een modem moeten hebben die overweg kan met VoIP, doorschakeling enz. Ik denk dan bv. aan een Fritzbox.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 27 jan 2014, 17:44, in totaal 1 gewijzigd.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Is het de bedoeling dat alle oproepen van een nummer doorgeschakeld worden, heeft de eigenares een eigen nummer?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Volgens wat ik begrepen heb is het de bedoeling dat inkomende oproepen doorverbonden worden naar de gsm van de zaakvoerder die meestal in het buitenland verblijft. Kan perfect met bv. een Fritzbox.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

Indien ze een eigen nummer heeft is dat niet nodig: de doorschakeling kan dan gebeuren via de OVH manager.
Voor zakelijk gebruik zou ik ook opletten ivm beschikbaarheid, de uptime van OVH zelf gaan hoger zijn dan consumentenhardware achter een consumentenlijn zonder noodstroomvoorziening etc.
k86dr
Starter
Starter

De eigenares heeft een eigen nummer, en zij zou graag wat meer in het buitenland verblijven.
Het is inderdaad de bedoeling dat alle oproepen naar het belgisch gsm nummer van de zaak worden doorgeschakeld naar haar voor de tijd dat ze daar verblijft en liefst zo goedkoop mogelijk maar betrouwbaar natuurlijk.

De tarieven van OVH zijn zeer goedkoop, maar om dit allemaal gedaan te krijgen heb ik dus nodig:

Fritzbox
VOIP account of SIP?

Mvg
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

Mijn vorige reacties waren niet zo duidelijk, wat ik bedoelde is het volgende:

Jullie hebben een algemeen nummer waar klanten op bellen. Slechts sommige oproepen die daarop binnenkomen moeten doorgeschakeld worden naar het gsm nummer van de eigenares, die dan in het buitenland zit?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Zie reactie van jorgo (ik had er zelf niet bij stil gestaan): via de OVH manager (op de website) kan je oproepen laten doorschakelen naar een willekeurig ander nummer. Dan hoef je niet te investeren in nieuwe/andere hardware.
k86dr
Starter
Starter

Ik denk dat ik zelf niet zo heel duidelijk ben :-D
Zij neemt nu ook de telefoon aan, dus als zij in het buitenland is zou zij op 1 of andere manier ook ALLE oproepen moeten kunnen beantwoorden.
Dit moet daarvoor geen doorschakeling zijn, ze kan ook gewoon de gsm met het Belgisch nummer meenemen naar daar ,maar dat zal niet lukken waarschijnlijk.

Ik begrijp dus dat dit het beste is via OVH omwille van de goede tarieven en betrouwbaarheid. Ik snap alleen niet hoe dat zit met ons huidige nummer. Hoe worden de oproepen naar ons nummer dan concreet doorgeschakeld? Of krijg ik van hen een nieuw telefoonnummer? :bang:
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

Ok, dan is het vrij eenvoudig.

Als je je huidig nummer wil behouden (waarschijnlijk wel) dan moet je bij OVH de omschakeling vragen van dat nummer naar hun.
Je hebt dan volgende opties:

-Doorschakeling door OVH. Alle inkomende oproepen worden naar een nummer doorgeschakeld
-Gebruik maken van een PBX (zoals een Fritzbox): je hebt de keuze om te bepalen wat met inkomende oproepen gebeurd. Bijvoorbeeld doorschakelen naar een DECT handset als de eigenares op kantoor is (gratis) of doorschakelen naar een Belgisch gsmnummer (3 cent per minuut).
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 53 keer

Zoek idd zelf zo'n oplossing. Met
Volgende ideeën:

Heb nu GC en zou dat willen behouden. Doorschakelikg is duur dus doorschakelen naar een 0800-nummer zou optie zijn. Wat kost dit?

Buitenland eventueel opnemen in een VOIP-app ipv lokaal nummer.

Kan dit?
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat jij beter een eigen topic start, en daar je vraag wat duidelijker stelt.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Een 0800 nummer kost je €1/dag bij WeePee. Dit is uiteraard zonder enig gesprek, puur abonnement zeg maar. Je kan dus inderdaad een VOIP systeem opzetten met een 0800 nummer die je "mapped" naar een gewoon nummer, en dat nummer doorschakelen naar de uiteindelijke bestemming. Werkt 100% zeker, bijvoorbeeld via DISA.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

In principe is het zelfs niet nodig om het vast nummer over te dragen naar een voip provider.
Aan een fritzbox kan je ook een analoge lijn aansluiten.
Oproepen naar de analoge lijn kan je laten doorschakelen via voip naar de gsm.
Kosten: Bij Freevoipdeals: 0,5 cent per minuut + roamingtarief van de gsm.

Nadeel is dat je het nummer van de oproeper niet ziet. Je kan de fritzbox wel zo instellen dat die na iedere oproep een email stuurt, waarin het nummer van de oproeper vermeld is. Zo kan je bij gemiste oproepen toch terugbellen.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Maar dan moet je wel een fritzbox aanschaffen, geen kleine investering voor zoiets aangezien het over simpele telefonie gaat. Gewoon een raspberry pi met raspbx er op volstaat (kosten : iets van een 50 euro)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
k86dr
Starter
Starter

Bedankt voor al de tips! Is wel top!
Ja de Fritzbox is wel een investering, maar je kan er veel leuke dingen met doen en is denk ik zijn investering dubbel en dik waard.

Ik probeer het asap uit!
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Je kan tegenwoordig alles met VOIP centrales.
Je kan vaste lijnen of GSM's heel vlot laten omzetten in VOIP-lijnen die je dan overal ter wereld kan ontvangen of gratis doorschakelen.

Hier is er enen die dergelijke systemen verkoopt:
http://shop.bewireless.be/index.php?rou ... path=80_81

Ik heb al eens met een van die toestellen mogen experimenteren en werkt goed en je hebt veel mogelijkheden.
Laatst gewijzigd door philippe_d 08 maa 2014, 10:12, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: mod break weggenomen
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Misschien heb ik iets gemist... maar waarom spreken jullie over prijzen voor naar het buitenland te bellen? Uiteindelijk is het toch gewoon roaming dat de grote kost is in dit verhaal?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

?
Madam neemt een nomadisch nummer & zet dit op haar smartphone.
Hier wordt doorgeschakeld naar dat nomadisch nummer. 18€ eenmalig + de kost van de de doorschakeling.

-of-

Madam neemt een lokale simkaart, hier in België wordt doorgeschakeld naar dat nummer (bv. met raspbx)

-of-

ts heeft geen goesting om alles zelf uit te vogelen

cloud pbx van bv. voiptiger
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

LoewieKatorz schreef:Je kan tegenwoordig alles met VOIP centrales.
Je kan vaste lijnen of GSM's heel vlot laten omzetten in VOIP-lijnen die je dan overal ter wereld kan ontvangen of gratis doorschakelen.
Modbreak:
spam
Hier is er enen die dergelijke systemen verkoopt:
http://shop.bewireless.be/index.php?rou ... path=80_81

Ik heb al eens met een van die toestellen mogen experimenteren en werkt goed en je hebt veel mogelijkheden.
Is die moderator hier paranoia of tuureluut aan het worden ? Ik heb ik die link bekeken en vond het interessant. Hoe veel links naar webshops staan er niet op Userbase ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Moderators zijn ook maar mensen, en die kunnen zich vergissen, daarom nog niet (helemaal) tureluut :(.
Het vermoeden was (en is er nog altijd) dat de poster verwees naar een website waarmee hijzelf een link heeft, en eigenlijk off-topic reageerde op een 2-maand oude post.
Spam voor een "eigen" website is tegen de Forumregels.

Ik zal de mod terug wegnemen ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Sorry voor mijn brute reactie. Maar ik was kwaad omdat ik het wel een interessant toestel vind.
Het is toch het doel van Userbase elkaar te informeren ?
Anderzijds: het toestel is duur en te ingewikkeld voor een gewone gebruiker. Geef mij maar een Fritzbox of een SPA.
Kosten veel minder en kunnen meestal ook wat we willen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”