Welk hostingbedrijf nemen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
De firma waar ik werk gaat de ontwikkeling van haar website van onder het stof halen. Het is voorlopig enkel de bedoeling om op het web "aanwezig" te zijn zonder dat klanten bestellingen kunnen plaatsen. Ik ga er van uit dat dit in de toekomst misschien wel een mogelijkheid wordt. Wie kent een goed hostingbedrijf en wat moet dat kosten?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
U mag altijd hosten bij "Krisken NV" ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Even serieus : hoewel mijn servers thuis draaien, maak ik voor de nameservers gebruik van de diensten van http://www.fusa.be/ (Tim Bracquez aka sinterklaas hier op het forum). Met hem kan je dus zeker eens babbelen.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Even serieus : hoewel mijn servers thuis draaien, maak ik voor de nameservers gebruik van de diensten van http://www.fusa.be/ (Tim Bracquez aka sinterklaas hier op het forum). Met hem kan je dus zeker eens babbelen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Alles hangt denk ik af van het budget.
Ik persoonlijk zit bij Versio en Neostrada en ben daar zeer tevreden over. Vooral over Neostrada omdat die op Leaseweb netwerk zitten en cPanel hebben.
Ik persoonlijk zit bij Versio en Neostrada en ben daar zeer tevreden over. Vooral over Neostrada omdat die op Leaseweb netwerk zitten en cPanel hebben.
-
- Elite Poster
Pffff, daar vraag je me wat. We hebben op dit moment allemaal onze email accounts. Van al de rest heb ik totaal geen kaas gegeten.
-
- Moderator
- Contacteer:
Een andere speler waar ik tevreden van ben is transip.nl (NL), stone-is.com (BE) en openminds.be (BE).
Keuze ten over dus:)
Keuze ten over dus:)
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Doe ons één plezier en kies een hoster van België, de lokale economie wat steunen. Reuzen zoals one.com hebben het niet meer nodig ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik heb een site van een vereniging bij http://www.webreus.nl . Je vind daar wel wat horrorverhalen van, maar mijn ervaringen daarmee zijn best positief, zeker voor de prijzen die zij hanteren. Ze gebruiken Plesk als controlpanel.
Voor business/enterprise zou ik echter inderdaad naar Stone-IS, Combell of Openminds kijken.
Voor business/enterprise zou ik echter inderdaad naar Stone-IS, Combell of Openminds kijken.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Fusa.be!! Top service, snel en efficient.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik pik even in.
Momenteel zit ik bij Versio maar overweeg sterk om weg te gaan. Rond nieuwjaar regelmatig downtime gehad. Ik heb ook speciaal een server gekozen met Belgisch ip-adres en vorige week heb ik toevallig gezien dat het nu een Nederlands ip-adres geworden is.
Verder wil ik, vooral uit interesse, gaan expirementeren met ssl-certificaten (heb al wel StartSSL op mijn NAS), en dat wordt niet ondersteund door Versio.
Momenteel zit ik bij Versio maar overweeg sterk om weg te gaan. Rond nieuwjaar regelmatig downtime gehad. Ik heb ook speciaal een server gekozen met Belgisch ip-adres en vorige week heb ik toevallig gezien dat het nu een Nederlands ip-adres geworden is.
Verder wil ik, vooral uit interesse, gaan expirementeren met ssl-certificaten (heb al wel StartSSL op mijn NAS), en dat wordt niet ondersteund door Versio.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik zit al jaren bij priorweb.
Belgische firma, ooit moeten zoeken voor een vzw die perse in ons juridisch gebied wou hosten.
Zeker niet de goedkoopste (in vgl met one.com bv, pokkeduur voor het aantal MB (ja, MB, niet GB) dat je krijgt), maar verder wel redelijk tevreden van, vooral van de mailserver diensten.
[
Post made via mobile device ]
Belgische firma, ooit moeten zoeken voor een vzw die perse in ons juridisch gebied wou hosten.
Zeker niet de goedkoopste (in vgl met one.com bv, pokkeduur voor het aantal MB (ja, MB, niet GB) dat je krijgt), maar verder wel redelijk tevreden van, vooral van de mailserver diensten.
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Aan te raden: easyhost.be (dochterbedrijf van Combell)
Af te raden: priorweb. Ik heb daar ooit een domeinnaam gehad en na enkele jaren die domeinnaam opgezegd. Na een half jaar kreeg ik terug een factuur van priorweb voor de renewal van het domeinnaam-pakket. Gebeld en bleek dat als je een domeinnaam aanvraagt je er een pakket bijkrijgt en je moet het pakket opzeggen ipv de domeinnaam. Maw: priorweb factureerde een dienst met een lege inhoud. Na veel discussies bleef priorweb bij hun standpunt en dan maar beslist om daar alles weg te halen. Klantvriendelijkheid was ver te zoeken.
Af te raden: priorweb. Ik heb daar ooit een domeinnaam gehad en na enkele jaren die domeinnaam opgezegd. Na een half jaar kreeg ik terug een factuur van priorweb voor de renewal van het domeinnaam-pakket. Gebeld en bleek dat als je een domeinnaam aanvraagt je er een pakket bijkrijgt en je moet het pakket opzeggen ipv de domeinnaam. Maw: priorweb factureerde een dienst met een lege inhoud. Na veel discussies bleef priorweb bij hun standpunt en dan maar beslist om daar alles weg te halen. Klantvriendelijkheid was ver te zoeken.
-
- Moderator
- Contacteer:
Combell/Easyhost zijn nu niet bepaald de goedkoopste als je t mij vraagt. Voor een pak minder geld kan je elders (zelfs in BE) hetzelfde krijgen, met een veel persoonlijkere service.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Met dat verschil dat het bij fusa dan wel business hosting is ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wil je het goedkoper bij fusa, dan neem je gewoon een server af![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://offer.fusa.be/
Wil je het goedkoper bij fusa, dan neem je gewoon een server af
http://offer.fusa.be/
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Niet boos zijn op mij
, maar waarom niet voor de grote gaan zoals www.godady.com?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik ken godaddy enkel van naam, maar hebben deze niet enkel servers in de VS staan?
Daar de TS Belg is, zou ik toch aanraden om op zn minst op het Europese continent te zoeken naar een webhoster. Ik zou zelfs bijna durven zeggen kies tussen België (Vlaams bedrijf) en Nederland : zo ben je zeker dat de communicatie ook altijd mee zit in geval van problemen.
Daar de TS Belg is, zou ik toch aanraden om op zn minst op het Europese continent te zoeken naar een webhoster. Ik zou zelfs bijna durven zeggen kies tussen België (Vlaams bedrijf) en Nederland : zo ben je zeker dat de communicatie ook altijd mee zit in geval van problemen.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik ga Kenw00t hier bijstaan, godaddy heeft zowat de slechtste reputatie op hosting gebied, wereldwijd. Ik zou daar mijlenver van wegblijven, hoe goedkoop ze ook zijn. En op de tweede slechtste plaats komt one.com (als dat nog bestaat).Kenw00t schreef:Go Daddy...![]()
Als je nu eens echt in het zak gezet wil worden moet je zeker daar gaan. Ze zijn ook vrij berucht: https://en.wikipedia.org/wiki/Go_Daddy#Controversies
Als je toch goedkoop wil hebben, dichter bij huis, en een iets minder slechte klantenservice zou je ook ovh kunnen overwegen. Daar heb je tenminste het voordeel dat je alles, maar dan ook alles, zelf kan configureren.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- tijs.vandenvester
- Plus Member
- Bedankt: 10 keer
![Afbeelding](http://i131.photobucket.com/albums/p303/compufxr/ccnabar1tm.gif)
Provider: Proximus Internet Maxi - 100M/20M
Network: Pfsense firewall - Allied Telesis 8000GS/24 - Unifi AP-AC Lite
-
- Elite Poster
Trojan schreef:Ik ga Kenw00t hier bijstaan, godaddy heeft zowat de slechtste reputatie op hosting gebied, wereldwijd.
Steun je eigen land, want al het geld dat je naar buiten pompt ga je zozio in belastingen extra moeten betalen. Dus een buitelandse hosting is ineens veel duurder als je de totaalrekening maakt
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Er zijn al een paar goede voorbeelden gegeven.
http://www.futureweb.be is ook een Belgisch bedrijf / hosting en goedkoop
PS: Fusa doet niet echt hosting voor de consument, meer voor scholen, overheden en grotere bedrijven die service wensen en iets dat gewoon werkt.
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 07 maa 2014, 09:29, in totaal 2 gewijzigd.
- Trojan
- Elite Poster
Als er in ons eigen land nu eens een simpele betaalbare hosting zou zijn dat evenveel opties geeft als pakweg ovh, dan wil ik het nog wel overwegen.
Maar nu ik zelf wat aan het experimenteren ben geslagen is het goedkoper en gemakkelijker om alles zelf te hosten, ik heb toch al een server draaien, dus waarom er geen extra linux bak op smijten.
Maar nu ik zelf wat aan het experimenteren ben geslagen is het goedkoper en gemakkelijker om alles zelf te hosten, ik heb toch al een server draaien, dus waarom er geen extra linux bak op smijten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Contacteer:
Welke opties mis je dan die je bij OVH wel hebt en bij andere hostingpartijen niet?
@tim : das nu eens de eerste zelfstandige die ik reclame zie maken voor de concurrentie![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
@tim : das nu eens de eerste zelfstandige die ik reclame zie maken voor de concurrentie
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Het moet niet perse GoDaddy zijn, ik wil gewoon zeggen neem grote spelers want hun redundantie is in het algemeen beter, al heb je minder persoonlijke service.
Dit is de reden waarom ik bedrijven die geen eigen exchange email server (willen) hebben naar gmail verwijs, omdat de kans dat gmail plat ligt heel klein is, en dat is wat bij de andere (kleine) bedrijven veel meer voorkomt, en zeg dit uit een beetje ervaring!
Het belangrijkste is dat het goed werkt want als niet heb je niks aan die klantvriendelijkheid![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dit is de reden waarom ik bedrijven die geen eigen exchange email server (willen) hebben naar gmail verwijs, omdat de kans dat gmail plat ligt heel klein is, en dat is wat bij de andere (kleine) bedrijven veel meer voorkomt, en zeg dit uit een beetje ervaring!
Het belangrijkste is dat het goed werkt want als niet heb je niks aan die klantvriendelijkheid
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Moderator
- Contacteer:
Goh redundantie beter. Zou ik nog niet zo durven zeggen hoor. Als je een HA opstelling over diverse datacentra en je hebt meerdere nameservers in diverse netwerken/datacentra dan ben je al een heel eind. En zo hebben velen hun boeltje op orde hoor als ik kijk naar webhostingtalk.nl ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Het is niet alleen redundantie, ook qua beveiliging is het meestal bij die grote spelers zoals gmail veel beter, en als er iets gebeurt zullen ze het sneller kunnen oplossen. Bij iedereen kan het misgaan maar die grotere zijn in het algemeen beter voorbereid, dat is mijn mening ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Moderator
- Contacteer:
Mja nadeel is dat je dan weer alle gegevens toevertrouwd aan een bedrijf dat werkt naar Amerikaanse normen. Privacy is dus 0.0. Overigens is mijn ervaring dat je bij de kleinere bedrijven juist beter af bent voor zo zaken : als er probemen zijn gaat men sneller escaleren en onderzoeken. Bij de grotere bedrijven moet het immers de hele hiërarchie afgaan.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Trojan
- Elite Poster
Om te beginnen al bij DNS, hoeveel betaalbare (belgische) hosting bedrijven laten toe om alle type records aan te maken, inclusief AAAA en glue records?krisken schreef:Welke opties mis je dan die je bij OVH wel hebt en bij andere hostingpartijen niet?
-
- Elite Poster
Als je alle privacy wilt hebben dan host maar zelf zou ik zeggen ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
Zowat de meeste dat hier al vernoemd zijn en kan je er nog genoeg opnoemen...Trojan schreef:Om te beginnen al bij DNS, hoeveel betaalbare (belgische) hosting bedrijven laten toe om alle type records aan te maken, inclusief AAAA en glue records?
Niet denken dat het gras altijd groenen is over de grens hoor. Kom je vaak van een kale reis terug en besef je, ons Belgenlandje is toch niet zo slecht.
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
-
- Moderator
- Contacteer:
Bij transip en jouwdomein.be is dat alvast geen probleem. AAAA records (dus voor ipv6) kan je bij zowat allemaal regelen via hun controlpanel (directadmin, cpanel, ...) op voorwaarde uiteraard dat men dit reeds heeft uitgerolt op het netwerk.Trojan schreef:Om te beginnen al bij DNS, hoeveel betaalbare (belgische) hosting bedrijven laten toe om alle type records aan te maken, inclusief AAAA en glue records?krisken schreef:Welke opties mis je dan die je bij OVH wel hebt en bij andere hostingpartijen niet?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Werkt IPv6 dan ondertussen al via cpanel ? Voor zover ik weet is dat nog steeds één groot drama.krisken schreef:Bij transip en jouwdomein.be is dat alvast geen probleem. AAAA records (dus voor ipv6) kan je bij zowat allemaal regelen via hun controlpanel (directadmin, cpanel, ...) op voorwaarde uiteraard dat men dit reeds heeft uitgerolt op het netwerk.
-
- Elite Poster
Niet te ingewikkeld maken. Ben maar een simpele die van al die termen totaal geen kaas heeft gegeten.
- tijs.vandenvester
- Plus Member
- Bedankt: 10 keer
http://www.siohosting.be situeert zich in de buurt van Dendermonde, namelijk Buggenhout. Weet natuurlijk niet waar je werkt, maar dat is toch al in jouw buurt.
Kantoren van http://www.stone-is.com bevinden zich in Gent.
Kantoren van http://www.stone-is.com bevinden zich in Gent.
![Afbeelding](http://i131.photobucket.com/albums/p303/compufxr/ccnabar1tm.gif)
Provider: Proximus Internet Maxi - 100M/20M
Network: Pfsense firewall - Allied Telesis 8000GS/24 - Unifi AP-AC Lite
-
- Moderator
- Contacteer:
Van DA ben ik 100% zeker dat dit werkt met ipv6.r2504 schreef:Werkt IPv6 dan ondertussen al via cpanel ? Voor zover ik weet is dat nog steeds één groot drama.krisken schreef:Bij transip en jouwdomein.be is dat alvast geen probleem. AAAA records (dus voor ipv6) kan je bij zowat allemaal regelen via hun controlpanel (directadmin, cpanel, ...) op voorwaarde uiteraard dat men dit reeds heeft uitgerolt op het netwerk.
Dacht gelezen te hebben dat dit inmiddels ook werkte voor cpanel (geen ervaring, gebruik zelf DA)
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Wat, geen five-nines? Da's teleurstellend ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik gebruik de volgende enkel omdat ze domein registratie aanboden zonder verdere hosting, weet niet of iemand ze kent of kan aanbevelen: http://www.nomeo.be
Dit in een poging om domein registratie en webhosting uit mekaar te houden bij verschillende bedrijven.
Nu nog een hostingbedrijf (liefst in belgie) vinden dat bij prijs is en kan/wil werken met externe domeinnamen.
Kga zeker ook de voorgestelde namen eens uittesten.
Heb datzelfde probleem bij priorweb ook ns gehad, domeinnaam weggetransferred maar het hostingpakket bleef bestaan, en twas geen goedkoop dingske![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Plus dat ze voor 50 euro ook maar een 50tal megabyte geven, dus voor hun webspace moet je het echt niet doen. Hun emailhosting is kwalitatief wel ok, nooit last mee gehad, maar de mailboxen zijn ook navenant in grootteorde, plezant om mee te werken toen ik startte in 2003, maar een beetje achterhaald tegenwoordig vrees ik.
[
Post made via mobile device ]
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik gebruik de volgende enkel omdat ze domein registratie aanboden zonder verdere hosting, weet niet of iemand ze kent of kan aanbevelen: http://www.nomeo.be
Dit in een poging om domein registratie en webhosting uit mekaar te houden bij verschillende bedrijven.
Nu nog een hostingbedrijf (liefst in belgie) vinden dat bij prijs is en kan/wil werken met externe domeinnamen.
Kga zeker ook de voorgestelde namen eens uittesten.
Heb datzelfde probleem bij priorweb ook ns gehad, domeinnaam weggetransferred maar het hostingpakket bleef bestaan, en twas geen goedkoop dingske
Plus dat ze voor 50 euro ook maar een 50tal megabyte geven, dus voor hun webspace moet je het echt niet doen. Hun emailhosting is kwalitatief wel ok, nooit last mee gehad, maar de mailboxen zijn ook navenant in grootteorde, plezant om mee te werken toen ik startte in 2003, maar een beetje achterhaald tegenwoordig vrees ik.
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)