Snelheid lijn traag!!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
joadep
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 feb 2013, 22:57
Bedankt: 1 keer

Hey,

Gisteren na een tussenstop van een jaar bij Telenet terug Belgacom in huis gehaald.

Alle producten werken maar...

Snelheid is ondermaats, max 18 mbps met een speedtest (gemeten met kabel aan de bbox3). Vorig jaar was mijn profiel nog 50/6 (te zien in bbox2).

Ik heb al naar de technische dienst gebeld maar volgens hen kan ik maar max 20/2 van profiel hebben en weten zij ook niet waarom dit vorig jaar nog 50/6 was.
Volgens de site van BGC zelf krijg ik dit resultaat voor mijn lijn:

Details over de snelheid van uw internetabonnement
Uw telefoonnummer 051 xxxxxx
Uw internetabonnement Belgacom Internet Overal Comfort
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 46,7 Mbps download - 2,8 Mbps upload
Min.: 27,4 Mbps download - 2,8 Mbps upload.
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 46,7 Mbps download - 2,8 Mbps upload
Min.: 27,4 Mbps download - 2,8 Mbps upload.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen of keer ik best terug naar Telenet? :)

Mvg
Laatst gewijzigd door philippe_d 15 feb 2014, 17:26, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: telefoonnummer verborgen voor privacy
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als het waar is dat je op een 20/2 provisioning profiel staat, dan zal DLM je eventueel verhogen tot 30/2.

Maar op basis van de informatie over de snelheid van je lijn (min 30/3, max 50/3) zou je kunnen concluderen dat je op een 30/6 provisioning profiel zou moeten komen (met een eventuele DLM verhoging naar 50/6 of 70/6).

Lees eens rustig deze topic door, zodat je het systeem goed begrijpt i.v.m. provisioning profielen, sync en download snelheid ...

Ik zou het volgende eens doen:
  • - bel naar 0800 22424 en geef je telefoon nr (of fictief lijn nummer) in.
    - na een korte disconnect krijg je een nieuw provisioning profiel.
    - gezien je een b-box3 kan je de sync niet aflezen, maar doe enkele speedtests. Je zal gauw merken of je op 20/2 of op 30/6 terceht gekomen bent.
    - wacht dan rustig - met geduld - DLM af (doe geen nieuwe lijntests, want dan val je terug op je provisioning profiel).
De maximale snelheid van jouw abonnement (Comfort) is nu 50/4.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
joadep
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 feb 2013, 22:57
Bedankt: 1 keer

Philippe,

Ik had gisteren al gebeld naar dat 0800 nummer voor zo een test, vandaag dan maar uiteindelijk naar BGC zelf gebeld die zelf ook nog een lijntest gedaan hebben en mij gewoon doodleuk vertelden dat ik niet meer moet verwachten dan 20/2.

Toen ik die dame dan zei dat ik vorig jaar op 50/6 zat, hoorde ze het in Keulen donderen.

Raad je aan van de DLM af te wachten of heeft ze gelijk als ze zegt dat ze uit haar testresultaten kan zien dat 20/2 het max is?

Zit ook effectief op 20/2, getest met een speedtest, direct aangesloten met kabel op bbox3.
Filipke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 nov 2013, 11:07

komt wel in orde, gewoon DLM afwachten
joadep
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 feb 2013, 22:57
Bedankt: 1 keer

Maar als ik op 20/2 zit, kan ik normaal toch maar max 25/2 halen?
Filipke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 nov 2013, 11:07

zeker naar 30/2 moet je kunnen
joadep
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 feb 2013, 22:57
Bedankt: 1 keer

Als ik vorig jaar 50/6 haalde, moet dit nu toch ook kunnen, dat is eigelijk het probleem :)

Morgen nog even naar Belgacom bellen om de reden te achterhalen dan best...

Edit: nog eens gebeld naar belgacom, volgens hen alles normaal.. Als ik dan meer info vraag kunnen ze mij niks geven... Iemand op het forum die mij meer info betreffende mijn lijn kan verschaffen?
Filipke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 nov 2013, 11:07

mogelijks verschillende klanten op je lus bijgekomen met TV, kan redenen zijn om toch nog een stabiele lijn te krijgen, gewoon een beetje geduld.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

maar als hij start op 20/2 mag DLM toch 100000x langs komen zal nooit hoger geraken dan 30/2
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
joadep
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 feb 2013, 22:57
Bedankt: 1 keer

Dat is wat ik ook tegen Belgacom technische dienst zei, maar die persoon lachtte mij gewoon vierkant uit en beweerde bij hoog en bij laag dat zelfs 100mbit mogelijk was :roll: :roll: :roll: :roll:

Ben er dan ook maar niet verder op in gegaan, als ze al met zo een beweringen beginnen...
ubremoved_15410
Dummy
Dummy
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 maa 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

philippe_d schreef:Als het waar is dat je op een 20/2 provisioning profiel staat, dan zal DLM je eventueel verhogen tot 30/2.

Maar op basis van de informatie over de snelheid van je lijn (min 30/3, max 50/3) zou je kunnen concluderen dat je op een 30/6 provisioning profiel zou moeten komen (met een eventuele DLM verhoging naar 50/6 of 70/6).

Lees eens rustig deze topic door, zodat je het systeem goed begrijpt i.v.m. provisioning profielen, sync en download snelheid ...

Ik zou het volgende eens doen:
  • - bel naar 0800 22424 en geef je telefoon nr (of fictief lijn nummer) in.
    - na een korte disconnect krijg je een nieuw provisioning profiel.
    - gezien je een b-box3 kan je de sync niet aflezen, maar doe enkele speedtests. Je zal gauw merken of je op 20/2 of op 30/6 terceht gekomen bent.
    - wacht dan rustig - met geduld - DLM af (doe geen nieuwe lijntests, want dan val je terug op je provisioning profiel).
De maximale snelheid van jouw abonnement (Comfort) is nu 50/4.
Ik heb recentelijk mijn aparatuur in minder dan 2 weken vervangen van
cisco -> sagem -> sagem -> b-box3
(1ste sagem stuk)
Mijn profiel zakte van 70/6 naar 30/6 (wat normaal is).

Nu ik een b-box3 gebruik: is er werkelijk geen manier om de VDSL up/dn/db waarden te weten te komen?

Dank bij voorbaat
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

probeer eens als volgt (werkt alleen voor Sagem bb3)

Surf naar http://192.168.1.1/57../gui/tpl/src/int ... twork.html
en eens daar, verander dan gewoon het laatste gedeelte naar wan.html
zodat je dus http://192.168.1.1/57../gui/tpl/src/internet/wan.html krijgt.
ubremoved_15410
Dummy
Dummy
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 maa 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

Ik denk dat ik een Technicolor heb

- Bij Sagem zijn de Ethernet poorten gesplits per 2
- Bij Technicolor staan ze alle vier naast elkaar

(ref http://bgctv.skynetblogs.be/)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

dit is inderdaad zo, zie hieronder voor een sagem
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”