Bitcoinbank sluit na beroving door hackers

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De bitcoinbank Flexoin legt de boeken neer nadat ze door hackers is geplunderd. Dat meldt de bank op haar website.

De volledige voorraad van virtuele munten die online werd bewaard, is gestolen. Het gaat meer precies om 896 bitcoins ter waarde van zo’n 600.000 dollar. ‘Omdat Flexcoin niet de middelen heeft om dat verlies goed te maken, sluiten we onze deuren onmiddellijk’, meldt de bank in een mededeling.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140305_01010444
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

In hoevere moet je al niet gaan denken aan moedwillige fraude.
Sorry we zijn bestolen en sluiten de deuren ... en verhuizen naar de Bahama's! :-)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

<tinfoil hat alert>

Bitcoin is populair bij misdadigers (for obvious reasons) en pseudo anoniem, dus zeker niet het lievelingetje van overheden.
ik vraag me dus af in hoeverre de NSA en consoorten hier niet achter zitten, bij momenten. Het zal hen alleszins goed uitkomen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

volledig verkeerd geinformeerd ! Eigenlijk kan je alle transacties van Bitcoin volgen, .. het enige is dat men aan de wallet geen identiteit kan vastmaken, .. althans niet als er geen uitgaven zijn, .. als nu bv iemand een wallet uitvoerig gaat gebruiken zou het wel eens kunnen dat zijn identiteit kan achterhaalt worden.

Net als een ip, daar hangt ook geen identiteit aan vast, .. wil dat dan zeggen dat je anoniem bent, .. zolang je provider niet meedeelt wie je bent, niet. Dus, ben je anoniem, maar dan ga je op het net en log je ergens aan en ineens is je anonimiteit gesmolten voor de zon.

Hetzelfde geld voor BTC als je in een winkel staat en je gebruikt een wallet kan men achterhalen waar het vandaan komt en of je het degelijk legaal verkregen hebt !

Als men echt zou willen kan me degelijk achterhalen wat er met de bitcoins gebeurd zijn en waar ze uitgegeven worden.

Het is eigenlijk zo dat als jij een wallet sync'ed met het netwerk dat jij eigenlijk een overzicht krijgt van heel de boekhouding, .. hoe anders denk je dat men geverifieerd of er BTC op jouw wallet staat of niet.

Code: Selecteer alles

24K	./database
358M	./chainstate
40M	./blocks/index
18G	./blocks
18G	.
:~/.bitcoin$ 
Wat denk je soms dat die 18GB is !? Elke bitcoin transactie die er gebeurd staat op iedereen zijn harde schijf ! Anoniem my ass, het enige wat je moet kunnen doen is bij de wallet een persoon aan vast hangen.

Wat men niet kan is beslag leggen op de wallet, .. omdat er geen bank is waar men kan zeggen nu willen we die rekening blokkeren, .. maar als men lang genoeg wacht en genoeg onderzoek verricht, zou men eigenlijk moeten kunnen zien waar het geld is, en wie het heeft.

MTgox is ook zo failliet gegaan, .. ik herinner me een interview waar een man beweerde 300 btc bij mtgox te staan hebben, .. hoe lomp kan je zijn, .. om alles in 1 plaats te zeggen, .. tenslotte zijn deze zogezegde banken, helemaal geen banken, .. dit zijn mensen die gewoon een site maken, en zich heel officieel voor doen, .. maar eigenlijk zijn het mensen zoals eender wie, .. er is geen vereiste om zo'n site te mogen maken, .. ik mag morgen ook zo'n site maken, .. en beweren dat ik een bank ben.
Laatst gewijzigd door Ofloo 05 maa 2014, 22:17, in totaal 1 gewijzigd.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik zei dus "pseudo-anoniem", een groot verschil, en een technische term die ook gehanteerd wordt door een aantal papers die bitcoin analyseren.

Verder, eigenlijk zou je je wallet zelf moeten bijhouden; dan kan geen enkele exchange zomaar "sluiten" en je coins mee doen verdwijnen (denk ik).
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Ofloo schreef:maar als men lang genoeg wacht en genoeg onderzoek verricht, zou men eigenlijk moeten kunnen zien waar het geld is, en wie het heeft.
en dan kom je ondertussen voor het grootste deel uit bij de fbi en consoorten :)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:Ik zei dus "pseudo-anoniem", een groot verschil, en een technische term die ook gehanteerd wordt door een aantal papers die bitcoin analyseren.

Verder, eigenlijk zou je je wallet zelf moeten bijhouden; dan kan geen enkele exchange zomaar "sluiten" en je coins mee doen verdwijnen (denk ik).
Heel juist, punt is dat als je naar de beurs wil en kopen/verkopen, .. dat je dan wel de bitcoins op een andere account moet zetten die van de beurs in dit geval, .. maar je zet er toch geen 100den bitcoins op, .. zeker niet als je weet dat ze 400~600 euro waard zijn. Dat soort geld geef je toch niet aan wild vreemde op het internet, ..
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Splitter schreef:
Ofloo schreef:maar als men lang genoeg wacht en genoeg onderzoek verricht, zou men eigenlijk moeten kunnen zien waar het geld is, en wie het heeft.
en dan kom je ondertussen voor het grootste deel uit bij de fbi en consoorten :)
overheden zouden liefst de bitcoin zien verdwijnen, .. vandaar als er iets in de bitcoin wereld gebeurd dat je telkens zo'n media aandacht hebt, van zie zie

bv, .. ik geloof in spanje en nog andere zijn ze na het nieuws van de 10% belasting op de spaargelden in heel Europa, bitcoins beginnen te kopen, om te voorkomen dat men spaargelden zou kunnen belasten, vandaar ook de plotse stijging in december ! Dus overheden in de EU, zouden eigenlijk niet liever zien, dat deze coin als wantrouwig bestempelt wordt dan kan men terug zijn gangen gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”