Interne cardsharing TVV in 2014
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Een tijd geleden is er een update gekomen om cardsharing tegen te gaan, waardoor er nog maar x zenders tegelijk per smartcard konden gekeken worden. Ik herinner me toen veel berichten hier met klachten.
Hoe zit het tegenwoordig?
Kan je zonder problemen zappen en tv kijken met 1 smartcard die intern gedeeld wordt tussen 2 ontvangers?
Hoe zit het tegenwoordig?
Kan je zonder problemen zappen en tv kijken met 1 smartcard die intern gedeeld wordt tussen 2 ontvangers?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Geen probleem, de smartcard mag 4 kanalen tegelijkertijd ontsleutelen.
Met Linux-ontvangers en de softcam OSCam kan je dus effectief op vier tv-schermen naar vier verschillende TVV-kanalen kijken.
Met Linux-ontvangers en de softcam OSCam kan je dus effectief op vier tv-schermen naar vier verschillende TVV-kanalen kijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Goed om weten. Want tvvl verzwijgt dit natuurlijk; een van de redenen waarom mijn ouders nog een analoge tv lijn hebben, en tvvl gebruiken op vakantie, is omdat ze met 1 kaartje maar 1 tv kunnen aansturen.
[ Post made via mobile device ]
- Vladimirke
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Zoals je uit het antwoord van raf1 kan opmaken koop je NOOIT een komplete set bij TVV maak stel je zelf je pakket samen.
In de parktijk wil dat zeggen dat je een Linux-ontvanger koopt en hun standaard ontvanger mooi laat voor wat de prul is.
Hier draaien een twin- en single-receiver probleemloos op één kaart, alleen moet ik opletten dat ik niet meer dan 4 zenders gelijktijdig bekijk/opneem. Onder de juiste voorwaarden kan een twin-receiver 2 opnames maken terwijl je een derde zender kijkt.
In de parktijk wil dat zeggen dat je een Linux-ontvanger koopt en hun standaard ontvanger mooi laat voor wat de prul is.
Hier draaien een twin- en single-receiver probleemloos op één kaart, alleen moet ik opletten dat ik niet meer dan 4 zenders gelijktijdig bekijk/opneem. Onder de juiste voorwaarden kan een twin-receiver 2 opnames maken terwijl je een derde zender kijkt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
blijkbaar duurder weeral beter ?raf1 schreef:Geen probleem, de smartcard mag 4 kanalen tegelijkertijd ontsleutelen.
wel lnb met twee of meer uitgangen nodig.
een sab mini hd 80 €
een andere sab mini hd 80 €
en bvb een smart wi en klaar is kees.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
Die smart wi zou ik toch niet meer kopen want dit blijkt al een tijdje niet altijd meer te werken....
In theorie kan je idd op 4 ontvangers gaan kijken, let wel, als je naar de radio luisterd via de sateliet telt het ook voor één...
Ik ga ervan uit dat wanneer je niet te snel na elkaar zapt en het op max. 3 ontvangers houdt dat er niks aan de hand is, maar bij 4 beginnen de problemen, tenzij je op meerdere ontvangers op dezelfde zender kijkt dan...
bij mij zt mijn originele kaart in een linux servertje met daar cccam op en kijk ik in de woonkamer/keuken en slaapkametr sateliet zonder problemen, en kijken we op alle 3 bvb enkel naar vtm is het net alsof we maar 1 SID gebruiken...
In theorie kan je idd op 4 ontvangers gaan kijken, let wel, als je naar de radio luisterd via de sateliet telt het ook voor één...
Ik ga ervan uit dat wanneer je niet te snel na elkaar zapt en het op max. 3 ontvangers houdt dat er niks aan de hand is, maar bij 4 beginnen de problemen, tenzij je op meerdere ontvangers op dezelfde zender kijkt dan...
bij mij zt mijn originele kaart in een linux servertje met daar cccam op en kijk ik in de woonkamer/keuken en slaapkametr sateliet zonder problemen, en kijken we op alle 3 bvb enkel naar vtm is het net alsof we maar 1 SID gebruiken...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik had Clone+ (alternatief van SmartWI). We vonden het zappen trager. Wordt niet meer gebruikt. Nu cccam op Openpli.
Maar je hoeft geen dure Linux-box te kopen als het alleen voor homecardsharing is. Veel merken hebben dat ingebouwd, maar het wordt niet vermeld.
Google eens op "SAB Titan Homeshare instellen"
Als je zo'n toestel koopt wel vragen aan de verkoper of uw model het aankan. Niet alle SAB's hebben het ingebouwd.
Maar je hoeft geen dure Linux-box te kopen als het alleen voor homecardsharing is. Veel merken hebben dat ingebouwd, maar het wordt niet vermeld.
Google eens op "SAB Titan Homeshare instellen"
Als je zo'n toestel koopt wel vragen aan de verkoper of uw model het aankan. Niet alle SAB's hebben het ingebouwd.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
Dank jullie voor alle reacties.
Het lijkt me het beste om de smartcard op mijn linux server aan te sluiten om zo te delen met alle receivers. Hiervoor heb ik een USB reader nodig.
Is hiervoor een Smargo Smartreader V2 aan te raden?
Het lijkt me het beste om de smartcard op mijn linux server aan te sluiten om zo te delen met alle receivers. Hiervoor heb ik een USB reader nodig.
-
- Elite Poster
Tha, het moest snel gaan, en eenmaal ter plaatse weinig tot geen kans op fatsoenlijke config als er iets fout moest lopen, plus het was wreed goedkoop toen door een actie.Vladimirke schreef:Zoals je uit het antwoord van raf1 kan opmaken koop je NOOIT een komplete set bij TVV maak stel je zelf je pakket samen.
Enfin, goed om weten dat dit mogelijk omzeild kan worden. Kan ik ns een fatsoenlijke ontvanger kopen en testen als ik tijd vind.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
Een smargo V2 of zelfs een V1 als je die nog kan vinden gaat het zekers goed doen.jorgo schreef:Dank jullie voor alle reacties.
Ikzelf heb in men server 12 smargo's zitten (9 v1 en 3v2) en ze werken allen perfekt.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Elite Poster
Waarom die extra hardware ? De linux-satellietontvangers hebben alles aan boord.jorgo schreef:Het lijkt me het beste om de smartcard op mijn linux server aan te sluiten om zo te delen met alle receivers. Hiervoor heb ik een USB reader nodig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Een nslu2 als server al overwogen (3,4w verbruik met 2 smargo's) ?
Wat je ook kan doen is een dm500 kopen (spotgoedkoop, maar verbruikt meer in standby)
Wat je ook kan doen is een dm500 kopen (spotgoedkoop, maar verbruikt meer in standby)
-
- Elite Poster
Is het niet zo dat de receiver met de smartcard in aan moet zijn, of werkt het sharen van de keys ook als die standby is?MarkDM schreef:Waarom die extra hardware ? De linux-satellietontvangers hebben alles aan boord.jorgo schreef:Het lijkt me het beste om de smartcard op mijn linux server aan te sluiten om zo te delen met alle receivers. Hiervoor heb ik een USB reader nodig.
Daarom leek het me makkelijker om een USB reader te kopen in een systeem dat toch al 24/7 aan staat.
Niet nodig, ik heb al een server.silencer schreef:Een nslu2 als server al overwogen (3,4w verbruik met 2 smargo's) ?
Toevallig staat hier ook nog een dm500, maar zie vraag hierboven.
- Vladimirke
- Plus Member
jorgo, de ontvanger waar de kaart in zit moet niet aanstaan, in standby werkt de cardsharing ook.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
@ Opus de titel luid "interne cardsharing"....met 12 smargo's op je server kan je dat bezwaarlijk nog interne sharing noemen...dit is er openlijk voor uikomen...
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
Als hij dat voor intern gebruik doet is en blijft dat intern, hoeveel dat er ook mogen zijn.
Er zijn oplossingen gemaakt die alle (lees: alle) zenders continu 24/24 opnemen en wegschrijven. Als je dat enkel intern gebruikt, dan is dat voor intern gebruik; uit de hand gelopen hobbies horen daarbij
Er zijn oplossingen gemaakt die alle (lees: alle) zenders continu 24/24 opnemen en wegschrijven. Als je dat enkel intern gebruikt, dan is dat voor intern gebruik; uit de hand gelopen hobbies horen daarbij
-
- Elite Poster
Er wordt wss bedoeld "deep stand-by". Dan werkt cardsharing niet.Vladimirke schreef:jorgo, de ontvanger waar de kaart in zit moet niet aanstaan, in standby werkt de cardsharing ook.
In gewoon stand-by gebruikt zo'n ontvanger bijna evenveel als zou hij aanstaan.
In dat opzicht is een externe kaartlezer niet slecht. Wij hebben het probleem dat we soms de hoofdontvanger moeten gaan opstarten om op de andere te kunnen kijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
En waarom zou dit niet intern kunnen zijn ?laroyj schreef:@ Opus de titel luid "interne cardsharing"....met 12 smargo's op je server kan je dat bezwaarlijk nog interne sharing noemen...dit is er openlijk voor uikomen...
Jij kan dat helaas niet beoordelen wat ik hier allemaal doe en met welke doeleinden dat ik dat hier heb lopen.
Heb ook niet gezegd dat al die smargo's bedoeld zijn om te gebruiken als share middel. Wie weet zitten die erin voor andere doeleinden zoals programmeren en ontwikkeling.
Je moet niet altijd direkt het slechte denken van mensen.
En zoals ITnetadmin zegt is het mss een kleine hobby die iets te groot geworden is en waar ik vol passie mee bezig ben.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
- Vladimirke
- Plus Member
axs, je oordeelt niet erg objectief. Nergens staat je je kaart INTERN niet mag delen. En wie is de ontwikkelaar?
-
- Elite Poster
"TV-Vlaanderen beweert dat ze in principe geen problemen hebben met Interne Sharing.
In 2006 hebben ze zelf op hun website verwezen naar het systeem van SmartWi als mogelijkheid om meerdere kanalen te ontvangen."
Docfile: http://www.sat4all.com/forums/index.php ... h_id=99839
In het topic: http://www.sat4all.com/forums/topic/319 ... persbrief/
Bij deze snel gegoogled.
Bij deze wil ik ook opmerken dat interne cardsharing wss niet onwettelijk is. Wat de provider dan verkiest of wil maakt niet uit.
Dat is een beetje zoals een discussie verbieden over routers, in de tijd dat providers internet aanrekenden per pc (mac filtered).
In 2006 hebben ze zelf op hun website verwezen naar het systeem van SmartWi als mogelijkheid om meerdere kanalen te ontvangen."
Docfile: http://www.sat4all.com/forums/index.php ... h_id=99839
In het topic: http://www.sat4all.com/forums/topic/319 ... persbrief/
Bij deze snel gegoogled.
Bij deze wil ik ook opmerken dat interne cardsharing wss niet onwettelijk is. Wat de provider dan verkiest of wil maakt niet uit.
Dat is een beetje zoals een discussie verbieden over routers, in de tijd dat providers internet aanrekenden per pc (mac filtered).
-
- Elite Poster
Niet zeveren hé. Beter de Algemene Voorwaarden van Tv_vlaanderen lezen:
Dus homesharing (= doorleveren aan jezelf, op hetzelfde adres) is toegelaten, daarbuiten NIET.
Artikel 22.1 Gaat ook over eigendomsrechten. Daar staat specifiek dat alle gebruik binnen het zelfde huishouden moet blijven. Dus op het zelfde adres. Er wordt ook expliciet vermeld dat de tweede smartcard op hetzelfde adres moet gebruikt worden als de eerste.19.3 De Klant mag de diensten die hij op grond van het Abonnement afneemt, niet aan derden doorleveren of derden gebruik laten maken van die Diensten tenzij dat gebruik maken plaatsvindt binnen de eigen privé-sfeer van de Klant
Dus homesharing (= doorleveren aan jezelf, op hetzelfde adres) is toegelaten, daarbuiten NIET.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
intern sharen moet inderdaad op hetzelfde adres en binnen hetzelfde huishouden, en je mag een servertje draaien hebben of je dreambox ervoor gebruiken....
echter sharen met je boven of onderbuur in een appartementsblok is dan natuurlijk wel (bija) hetzelfde adres maar een ander huishouden en mag dus niet, ook bij een kangoeroe-woning mag het niet....
Bij een 2de smartcard mag je deze evt wel meenemen naar een buitenverblijf of op vakantie, op voorwaarde dat je er niet continue verblijft en op dat eigenste moment niet aan het kijken bent op je domicilie-adres....zo werd het me indertijd door een TVV medewerker uitgelegd....extern sharen naar uw buitenverblijf, vakantieplek , mag daarentegen niet (alhoewel het resultaat hetzelfde is...televisie kijken)
echter sharen met je boven of onderbuur in een appartementsblok is dan natuurlijk wel (bija) hetzelfde adres maar een ander huishouden en mag dus niet, ook bij een kangoeroe-woning mag het niet....
Bij een 2de smartcard mag je deze evt wel meenemen naar een buitenverblijf of op vakantie, op voorwaarde dat je er niet continue verblijft en op dat eigenste moment niet aan het kijken bent op je domicilie-adres....zo werd het me indertijd door een TVV medewerker uitgelegd....extern sharen naar uw buitenverblijf, vakantieplek , mag daarentegen niet (alhoewel het resultaat hetzelfde is...televisie kijken)
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
Hoe, wacht, de 2e kaart van een huishouden gebruiken op een vakantieadres, terwijl mensen van hetzelfde huishouden thuis kijken, mag niet? Zolang dat over mensen gaat die op dezelfde plek gedomicilieerd zijn vind ik dat dat wel moet kunnen. Daar hebben ze voor betaald, voor 2x te kijken, het mag niet uitmaken waar dat gebeurt.
Blijft natuurlijk dat iedereen het hier eens is dat extern sharen tegen de regels is.
En dat ze intern sharen op 1 kaart niet meer zullen aanmoedigen, ze geven nl een tweede kaart aan volle prijs, of eentje voor de vlaamse zenders aan een 3tal euro, per maand
Blijft natuurlijk dat iedereen het hier eens is dat extern sharen tegen de regels is.
En dat ze intern sharen op 1 kaart niet meer zullen aanmoedigen, ze geven nl een tweede kaart aan volle prijs, of eentje voor de vlaamse zenders aan een 3tal euro, per maand
- Vladimirke
- Plus Member
Duidelijk een medewerker van een call-center die enkel maar de tekst voor z'n neus aframmeld.laroyj schreef:Bij een 2de smartcard mag je deze evt wel meenemen naar een buitenverblijf of op vakantie, op voorwaarde dat je er niet continue verblijft en op dat eigenste moment niet aan het kijken bent op je domicilie-adres....
Insiders weten al jaaaaaren, ja echt zolang, dat die tweede kaartjes geruild worden met Nederlanders en die kijken op hetzelfde moment als jijzelf. Dit is niet sharen maar ruilen.
Wat het sharen van één kaartje betreft mag dat binnen hetzelfde huis. Extern sharen is niet wettelijk.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Pfuh er mag zoveel niet, gewoon niet commercieel aanbieden en niemand gaat er last van hebben