Scarlet prijsverhoging tarieven vaste lijn.

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

We hebben een brief ontvangen dat het bellen naar vaste lijn via hun vaste lijn vanaf 4 april 39 cent per oproep zal kosten. Een serieuze prijsverhoging voor de mensen die niet lang bellen.
Ik vind er niets van op hun website.
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

die 39 cent is enkel tijdens de piekuren...
in de daluren vanaf 6 u en weekends is het nog steeds gratis....
voor mij is dit nog perfect:-) in de piekuren werk ik toch;-)
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Nu is aanbod niet 95 maar 100% gelijk aan dat van snow. Je ziet waarvoor trio in de markt gezet is hé.
Een andere voip instellen om naar buiten te bellen en het probleem is opgelost
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Ja, het is enkel tijdens de piekuren. Mijn moeder kan er alleszins niet met lachen.
Wat ik vooral raar vind is dat je een korting lanceringsaanbod krijgt van €8.5 en €3.0 korting op de huur van de decoder. Zonder die kortingen was het even duur als scarlet one. Zouden die kortingen wegvallen na 6 maand?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Heb ik mij ook al afgevraagd.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Watte???
Nulletje mis ofzo :s
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Daluren vanaf 18u ??? bij scarlet bel je toch gratis vanaf 16u ?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Beste,

Scarlet heeft nieuws voor jou!

Een eenvoudig en uniek beltarief.
Als Scarlet Trio of Scarlet One-klant betaalde je tot vandaag een connectiekost van 0,0254 EUR per oproep plus 0,0254 EUR voor elke gespreksminuut van vast naar vast.
Voortaan betaal je een vast bedrag van 0,39 EUR per oproep, ongeacht de duur van het gesprek*.
Bellen tijdens de daluren (van 16 u tot 8 u en tijdens het hele weekend) blijft uiteraard gratis.
Concreet: praat er maar op los, het kost je toch niet meer dan 39 cent per oproep!

Deze verandering gaat in op 04/04/2014. Ze zal dus zichtbaar zijn op de eerste rekening die je na deze datum ontvangt.
Indien gewenst, mag je je abonnement kosteloos opzeggen. Doe dit uiterlijk op de laatste dag van de maand waarin je de rekening ontving met de nieuwe tarieven.

Meer informatie? Contacteer ons via www.scarlet.be/nl/klantenzone/.

Met vriendelijke groeten,

Scarlet Klantendienst


* Dit slaat enkel op nationale gesprekken naar vaste nummers. Scarlet behoudt zich het recht voor de dienst te schorsen in geval van vermoeden van oneigenlijk of professioneel gebruik van de dienst Scarlet Trio of Scarlet One (zoals het gebruik van het toestel als babyfoon of het gebruik van de Dienst voor callcenteractiviteiten).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Of met andere woorden, het wordt duurder tijdens de piekuren, tenzij je langer dan 14,35 minuten belt.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Wij hebben ook die brief gekregen,(Scarlet One abbo).Het gaat hier duidelijk om een verhoging v/d prijzen vind ik(er staat ook duidelijk bij dat men zonder problemen weg kan gaan).
Dit tarief is geldig van 8 h s'morgens,tot een 1600h in de namiddag,voor de rest belt men nog steeds gratis naar vaste lijnen in Belgie.Ik ga hier in het oog houden wat me het best uitkomt,anders zal ik de 5€ voor ongelimiteerd bellen er moeten bijnemen.
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 dec 2011, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kan iemand van de geachte forum-isten aangeven welke VOIP provider geschikt is voor iemand die weinig telefoneert met een vast toestel of is de 5 euro meerprijs om 24/7 kosteloos te bellen naar vaste lijnen de goedkoopste oplossing om deze wel danig hoge prijsstijging te ondervangen?

Alver
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Als je weinig belt en nog niet zo vertrouwd bent met VOIP, zou ik OVH aanraden: voor 1,19 euro/maand bel je 24/7 gratis naar vaste nummers (tot 99 verschilende nummers, maar je kan dus honderden keren naar hetzelfde nummer bellen.) Tarieven naar gsm zijn ook laag.
Er zijn nog goedkopere VOIP providers, de zogenaamde Betamax-klonen, maar daar zit je met beperkingen dat je niet naar noodnummers of speciale nummers kan bellen.
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 dec 2011, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@jocla
bedankt voor het snelle antwoord, misschien nog één bijkomend vraagje: Kan dat alles met bestaande modem (de beruchte Sagembox) en bestaande telefoontoestellen (Siemens Gigaset C470, helaas geen IP toestel)?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Hallo,
100% zeker ben ik niet van mijn antwoord, maar ik denk dat je in de Sagem modem inderdaad voip instellingen kan ingeven. Het zal dan wel niet mogelijk zijn om zowel de telefoondienst van Scarlet als van OVH samen te gebruiken. Misschien kan iemand anders dit bevestigen of verbeteren?
Bij OVH kan je een C610IP krijgen tegen een waarborg van 80 EUR. Die waarborg krijg je terug als je het toestel weer opstuurt.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Wij hebben Internet&Telefonie van Scarlet en in dezelfde brief staat een aanpassing van het abonnementsgeld van €40/maand naar €39/maand. Het is wel vreemd dat er nog steeds €40 op de website staat.

Maw, het is even duur/goedkoop al Trio, maar je krijgt er wel sneller internet bij. (vooral uploadsnelheid handig door eigen VPN)
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

één ding is zeker, ook daar kunnen ze goed rekenen.
Gemiddeld gezien zal het niet in ons voordeel zijn lijkt me :(
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”