Antwoord van telenet rond de tafelgesprekken.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Janic
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Wat vooraf ging
“Wat leeft er precies bij onze klant?” Om op die vraag antwoord te krijgen, gingen onze Telenet-medewerkers vorig jaar op gesprek. 400 keer. Bij jullie: klanten die hun mening graag wilden delen. Met deze vaststellingen zijn we al aan de slag gegaan:

Vaststelling 1: “Af en toe kom ik beperkingen tegen, erg vervelend.”
Surf- en belbeperkingen, toestellen met beperkingen, ze zijn een ongelofelijke doorn in het oog. Wat begrijpelijk is. Daarom...

We breiden Freephone Europe uit met mobiele nummers in Europa. Je belt voortaan gratis na 16u en tijdens het weekend naar zowel vaste als mobiele nummers. En we doen er meteen ook Canada en de VS bij.

Als je al 12 maanden een goede betaler bent en je een keertje een betaling vergeet, rekenen we je geen herinneringskost meer aan.

We hebben feedback gekregen op ons nieuwe tv-menu. En dus werken we aan verbeteringen. Zo hebben we de tv-gids een pak overzichtelijker gemaakt en wordt het heel wat makkelijker om de hele serie van je favoriete programma op te nemen.

Vaststelling 2: “Nieuwe klanten krijgen van alles. En wij vaste klanten dan?”
Ook trouwe klanten krijgen graag geregeld goede aanbiedingen. En als ze er zijn, moeten we die ook duidelijk communiceren. Deze zag je hopelijk al voorbijkomen:

Klanten met een KING-abonnement hebben de afgelopen maanden de kans gekregen om een ander gezinslid ook KING te maken en dat tegen halve prijs gedurende 6 maanden. Zulke acties voor bestaande klanten blijven we doen.

Nieuwe én bestaande klanten krijgen deze maand Rio voor €10. Zo kan iedereen eens proeven van kijken met volle goesting!

Iedereen moet buitenshuis zo snel mogelijk kunnen surfen, zonder meerkost. Dat kan ondertussen al op meer dan 1 miljoen Wi-Free-punten en we blijven het netwerk verder uitbreiden.

Vaststelling 3: “Ah, dat kan ik ook? En waarom weet ik dat niet?”
Niet alle klanten halen uit hun Telenet-diensten het plezier dat erin zit. Gewoon omdat ze niet precies weten wat kan en mag. Zeker bij technische verbeteringen of innovaties tasten mensen soms nog in het duister.

We vertellen je graag alles wat je moet weten. En we willen dit proactief doen. Dit is iets wat tijd vraagt. We werken nu aan verschillende initiatieven die ervoor zorgen dat we dit kunnen waarmaken. Met één doel: jou helpen om van al onze voordelen en mogelijkheden te genieten.

Bedankt!
De voorbije maanden waren bijzonder leerrijk en dat mede dankzij jullie. Bedankt voor jullie openheid en betrokkenheid! We werken verder op de ingeslagen weg. Zo willen we jullie de best mogelijke Telenet-ervaring bezorgen, met een maximum aan plezier. Nu en in de toekomst.

Inge Smidts
Marketingdirecteur
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

In de politiek zouden ze bovenstaande toegevingen "borrelnootjes" noemen. :lol:
Afbeelding
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Andere vaststelling, meer en meer klanten proberen er iets uit te halen wat er niet inzit.
De poortblokkade is niet ter sprake gekomen?
Ik vermoed dat er hier wel een hoop kandidaten ook eens rond de tafel wil zitten om een en ander verder te bespreken.

En wat de borrelnootjes betreft, naar het schijnt zit er nog veel urine op ook ... of met andere woorden, de gemiddelde klant eet er zelfs niet van! :-)
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Typisch marketingverhaal... niet op alles ingaan en lekker vaag blijven in je antwoorden / antwoorden ombuigen (verhaaltje maken rond de belbeperkingen ipv de surfbeperkingen)

Wat hadden jullie anders verwacht? Dat telenet zijn zwaktes in de verf zou zetten met dit verhaaltje?
Geen enkel bedrijf zal dat doen maar wel het verhaaltje ombuigen naar een positief verhaal.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Super. Ofwel van toepassing op de minderheid van hun klanten ofwel vooral goed voor hun :
Klanten met een KING-abonnement hebben de afgelopen maanden de kans gekregen om een ander gezinslid ook KING te maken en dat tegen halve prijs gedurende 6 maanden. Zulke acties voor bestaande klanten blijven we doen.
Zalig he, breng een nieuwe klant aan en die krijgt dan een tijdelijke korting. :roll:
Lijkt me eerder dat ze gewoon voor de hand liggende zaken die vooral hen commercieel voordeel moeten opleveren naar voor schuiven om toch maar iets van antwoord te geven.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Die "beperkingen" zijn ronduit hilarisch, over port blocking en ongewenste hgw's wordt weer ns met geen woord gerept uiteraard.
En die "toegevingen" aan bestaande klanten, sorry, eenmalige korting op een zoiezo al veel te duur pakket pik ik niet. Permanente korting zou veel beter zijn.

Ik heb op mijn gsm mobistar, en daar kreeg ik als bestaande klant het "dolfijn" belpakket, toen 15 euro en met 50mb surfen inbegrepen, voor een permanente korting en met extras. Ik betaal dus 12 euro permanent en ik krijg in totaal 500mb ipv 50 om te surfen. Ni slecht. Okee, tegenwoordig hebben ze die 50mb voor iedereen op 500 gezet, maar die permanente korting blijft leuk, en is een serieus percentage op de prijs.

Eenmalig 10 euro korting op een pakket systeem dat barslecht is is een schande. Ik betaal nu voor mijn tv pakketten minder dan dat, en alle goeie zenders gaan binnenkort verhuizen naar het duurste pakket. En om dat te compenseren, als vaste klant, zou ik eenmalig een kortinkje krijgen? Zijn die nu helemaal gek geworden?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

ITnetadmin schreef:Eenmalig 10 euro korting op een pakket systeem dat barslecht is is een schande. Ik betaal nu voor mijn tv pakketten minder dan dat, en alle goeie zenders gaan binnenkort verhuizen naar het duurste pakket. En om dat te compenseren, als vaste klant, zou ik eenmalig een kortinkje krijgen? Zijn die nu helemaal gek geworden?
Nee die zijn niet gek, klanten die dat blijven slikken die zijn gek.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
lucdec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

ben ontgoocheld... :-(

had een verhoging verwacht van 100 gb/maand naar 250 of zoiets. Blijkbaar ben ik een uitzondering met meer nood aan volume.
Blijkbaar is er meer nood in Vlaanderen aan het kunnen bellen naar de Canada.
Streaming tv kan ik vergeten, hd filmpje downloaden, vergeet het maar, you tube gebruik kinderen, forget it ....
Een email versturen zal nog wel lukken, maar de bijlages mogen niet te groot zijn :-) dank je wel Telenet
Laatst gewijzigd door lucdec 27 feb 2014, 17:42, in totaal 2 gewijzigd.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

ROFL
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

LMAO

Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

T'is idd om te lachen wat telenet hier weeral doet.

Maar bellen naar mobiele nummers gratis in het buitenland ben ik dan wel weer tevreden want dat doen wij hier bijna dagelijks dus dat zal voor ons hier een hoop centjes schelen.

Voor de rest is het om te janken.......niets over hogere uploadsnelheid te vinden enzo.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Janic
Starter Plus
Starter Plus

Ik moest toch even lachen toen ik die mail kreeg.

Upload ophoog, meer limiet, poorten open zetten wordt gewoon "vergeten"
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Kenw00t schreef:In de politiek zouden ze bovenstaande toegevingen "borrelnootjes" noemen. :lol:
when you feed peanuts you get monkey's... dat denken ze blijkbaar ook bij Telenet, dat we (ja-knikkende) aapjes zijn...
zucht :roll:
B.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Geen enkele, maar dan ook geen enkele toegeving naar de geavanceerdere internet user, zoals je zegt; maar ik vreesde daar al voor.

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Nog verwonderlijk dat ze de pers er niet voor bijeengeroepen hebben... :beerchug:
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Janic schreef:Ik moest toch even lachen toen ik die mail kreeg.

Upload ophoog, meer limiet, poorten open zetten wordt gewoon "vergeten"
Deze problemen worden enkel door de harde kern gebruikers aangegeven en is niet relevant voor de doorsnee gebruiker. De kans is daarom ook groter dat het maar door enkelingen zijn gemeld.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

zoveelste herhaling van hun rode knopactie
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

browndwarfus schreef:dat denken ze blijkbaar ook bij Telenet, dat we (ja-knikkende) aapjes zijn... zucht :roll:
Zolang je maandelijks blijft betalen, hebben ze nog gelijk ook :-)
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

mailracer schreef:Deze problemen worden enkel door de harde kern gebruikers aangegeven en is niet relevant voor de doorsnee gebruiker.
Nonsens, de doorsneegebruiker heeft dezelfde problemen, maar verwoordt deze op een andere manier.

bvb. upload:
Doornseegebruiker: "Pfff, is dat nu nog altijd bezig met die foto's op Facebook te zetten? Zó traag!"
Harde kern: "De uploadsnelheid moet omhoog."

bvb. gesloten poorten:
Doorsneegebruiker: "XBox Live, dat werkt niet bij mij. Hij geeft altijd een fout."
Harde kern: "Alle poorten onder de 1024 moeten open."

Gelukkig zijn er providers waarbij deze problemen niet bestaan. Maar één ding is zeker: de monkeys die graag peanuts krijgen, zullen levenslang Telenet-klant blijven.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Uiteraard, want de andere providers hebben geen problemen.
Zoals plaatsen waar je op dat andere medium maximaal 4mpbs down en 1mbit up krijgt, ongeacht welke aanbieder.
Soms is het echt kiezen tussen pest en cholera. :|
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Daar sla je jammergenoeg de nagel op de kop.

Ik zou echt niet meer terug kunnen naar een lijn met minder dan 30 Mbps/2Mbps (de helft van wat ik nu heb)
Janic
Starter Plus
Starter Plus

Als je nu kijkt naar de uploadsnelheden van 4g vraag ik me toch af waarom dat niet op de kabel kan.
Waarom hebben de klanten wel nood aan een hoge upload op 4g maar niet op hun pc?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Waarschijnlijk te maken met de kanalen/frequenties.
En denk dat niemand een hoge upload nodig heeft op zn gsm :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Net wel, als je je telefoon gebruikt om filmpjes naar youtube te versturen. :)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Inderdaad net wel, al die foto's die op allerlei sociale netwerksites worden gepost... Maar toch, hogere upload voor vaste connecties is echt geen overbodige zaak. Integendeel. En het kan perfect als je de netwerken in het buitenland bekijkt.

krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Foto's worden vaak verkleind als je deze stuurt naar netwerksites via apps. Je bereikt nooit je volledige up of downloadsnelheid vanaf de eerste seconde, kan enkele seconden duren eer je daar op bent. Het enige dat ik mij kan inbeelden is het versturen van filmpjes naar Youtube. Niet iets waar ik aan dacht, doe dit nooit.

Telefonie = EDPnet + OVH
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

krisken schreef:En denk dat niemand een hoge upload nodig heeft op zn gsm :)
hmm, nog nooit owncloud sync gebruikt met je telefoon? ;)
soms heb ik weleens dat de upload corrupt is omdat die niet snel genoeg ging...
enfin, toen ik het nog gebruikte iig.

bv als je panorama of burst foto's maakt gebeurt het weleens dat ze uploaden, maar niet compleet,
omdat hij aan foto 2 begint terwijl 1 nog niet geupload was etc etc, maar doordat ze wel "bestaan",
gaat die ze erna niet meer syncen.

dus om je gsm zijn foto's, videos, en documenten gesynct te houden is een hogere upload op gsm ook handig.
maar ik hoop dat ze er niet mee overdrijven ook niet, straling enzo weetjewel :)
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ik gebruik zelf owncloud, nog nooit voorgehad met simpele 3G?

Telefonie = EDPnet + OVH
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

Dat zal dan wel aan owncloud liggen. Die Windows client trekt ook op niets vergeleken met de rest!
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ik werk zowel met de windowsversie als met de android versie en merk eigenlijk nooit problemen?

Telefonie = EDPnet + OVH
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

Dropbox kan bestanden uploaden op een manier die transparant is voor het Windows filesystem. Met andere woorden: je kan tijdens een sync bestanden bewerken en verwijderen. Bij owncloud gaat dat niet, want deze gaat bestanden locken tijdens een sync. De ontwikkelaars raden zelfs sterk aan om bestanden in een andere map te bewerken en deze achteraf pas in de owncloud map te plaatsen. Als je dat wel probeert te forceren verliest de client soms gewoon volledig de pedalen, ofwel moet je die de hele tijd manueel pauzeren als je aan het bewerken bent en de client dan weer starten.

Dat is dus ook het probleem dat Splitter heeft: owncloud kan er gewoon niet mee overweg als je bestand per bestand in een map zet tijdens een sync. Die clients zijn gewoon zeer brakke stukken software.

In mijn ogen is dat niet de definitie van een sync platform dat in de achtergrond gewoon proper zijn werk zou moeten doen. Voor het overige ben ik wel tevreden van de webinterface en de mogelijkheid voor anoniem uploaden per folder.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

i see...Dat is wat anders!
Merci voor de uitleg!

Telefonie = EDPnet + OVH