Hoi allen,
'k weet niet direct waar ik het moet plaatsen dit bericht, dus heb het bij allerlei gezet,
mijn nichtje heeft een smartphone op het oog, die echt belachelijk, spotgoedkoop is. de verkoper biedt de telefoon aan wegens niet meer nodig door schoonzoon omdat hij gaat studeren in het buitenland, en de mevrouw zelf, die de telefoon verkoopt, binnenkort verhuist naar Londen.
het vreemde aan de zaak is dat ze 1. in Maarkedal woont 2.alleen Frans spreekt(Maarkedal ligt bij Oudenaarde) 3. zelf de telefoon niet kan komen afleveren maar met Collissimo wil laten leveren 4. er moet aan de koerier betaald worden. 5. vreemde reden : verhuizen=geen telefoon meer nodig?
Mijn vraag nu : hoe kun je een iphone 4s, want daar gaat het om, op het zicht grondig testen ? Moet je een nanosim kaartje bij de hand hebben? Kan je dit gemakkelijk zelf installeren? Gaat die koerier serieus wachten tot mijn nichtje de gsm heeft onderzocht en goedgekeurd eer hij weer vertrekt met het geld?
Veel vragen dus en 'k wil m'n nichtje voor een "gescheurde portemonnee" behoeden. al blijft het nog steeds "weinig" geld voor zo'n telefoon.
graag jullie advies.
mvg
B.
raad gevraagd bij aankoop op internet
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 8 keer
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
Ruikt naar oplichting. Van wegblijven!
[ Post made via mobile device ]
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Wegblijven daarvan jom, dat geld zie je nooit meer terug. Je mag al blij zijn als ze een lege doos met een steen in versturen
Die koerier gaat u ook da pakske ni laten openen zonder eerst te tekenen.
Is 100% zeker oplichting.
Die koerier gaat u ook da pakske ni laten openen zonder eerst te tekenen.
Is 100% zeker oplichting.
-
- Plus Member
Hey gasten,
'k heb al eens gereageerd met de smoes " mon francais n'est pas bon - mijn Frans is niet goed, gelieve in het Nederlands te antwoorden" en "ik wil de telefoon gerust komen afhalen", maar natuurlijk nog geen reactie daarop gekregen. Mijn nichtje zou haar geld beter aan een op het eerste zicht betrouwbaarder aanbod besteden. ze had bijna al toegehapt, maar heeft het gelukkig nog eens aan mij gevraagd. De jeugd en iphones, gevaarlijke combinatie
groeten,
en bedankt voor de raad !
B.
'k heb al eens gereageerd met de smoes " mon francais n'est pas bon - mijn Frans is niet goed, gelieve in het Nederlands te antwoorden" en "ik wil de telefoon gerust komen afhalen", maar natuurlijk nog geen reactie daarop gekregen. Mijn nichtje zou haar geld beter aan een op het eerste zicht betrouwbaarder aanbod besteden. ze had bijna al toegehapt, maar heeft het gelukkig nog eens aan mij gevraagd. De jeugd en iphones, gevaarlijke combinatie
groeten,
en bedankt voor de raad !
B.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 30 keer
Ik heb eens gezocht en het zoekertje gevonden. Prijs is 210 euro ? Als ik de naam van die persoon opzoek kom ik maar éénmaal een tweede zoekertje tegen van een auto, en die haar adres ligt ergens onder Parijs....
Dus inderdaad oplichting als je maar zo weinig informatie van iemand terugvind op het internet. (En dan nog niet het correcte)
Dus inderdaad oplichting als je maar zo weinig informatie van iemand terugvind op het internet. (En dan nog niet het correcte)
-
- Plus Member
inderdaad Pengu,
dat is het, belachelijk weinig é voor zo'n toestel...
greetz,
B.
dat is het, belachelijk weinig é voor zo'n toestel...
greetz,
B.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Typisch oplichtersverhaal.
Kijk eens op opgelichtopinternet.nl , je zal veel soortgelijke verhalen zien staan.
Kijk eens op opgelichtopinternet.nl , je zal veel soortgelijke verhalen zien staan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dit soort "koopjes" kan je idd beter enkel doen wanneer je de verkoper goed kent (familie, goeie vriend, ...).
Anders geldt inderdaad de regel "if it looks too good to be true..."
Anders geldt inderdaad de regel "if it looks too good to be true..."
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Nuja Maarkedal is inderdaad tegen Oudenaarde maar Ronse (excuseer, Renaix) ook. En daar spreken ze meer Frans dan Nederlands ze
Maar behalve dat volg ik al de rest : als het te goed lijkt om waar te zijn, is het meestal ook zo!
Maar behalve dat volg ik al de rest : als het te goed lijkt om waar te zijn, is het meestal ook zo!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti