Hallo iedereen,
de voorbije zomer slaagde een technicus van Belgacom erin om onze kabel te doorknippen bij installatie van een Belgacom-internetverbinding bij onze onderbuur. Gevolg: wij 4 weken zonder internet, na herstel extra kost van 170 euro voor "herstel stuk materiaal". Dit hebben wij uiteraard geweigerd, mede via een betwisting online. Alles is toen goed gekomen...
... tot ik eind januari een factuur in de bus kreeg van 90 euro. Ons klassieke maandelijks bedrag ligt anderzijds altijd rond de 60 euro, dus ik had meteen door dat er iets niet snor was. Blijkt in de details dat men ons 30 euro aanrekende ivm. heractivatiekosten. In het verleden heb ik gelijkaardige bedragen mogen betwisten ivm. "heractivatiekosten" van mijn Proximus-abonnement. Dit was één van de redenen om Proximus finaal te verlaten voor Mobile Vikings.
Online kan ik blijkbaar geen bedragen meer betwisten, ik moet hen daarvoor opbellen tijdens de kantooruren. Mijn ervaringen in het verleden hebben me geleerd dat dit niet zonder risico's is: men heeft er ooit in geslaagd om vb. mijn verbinding helemaal stop te zetten, terwijl het initieel om de controle van een technisch defect ging. Foutje in de klantensoftware, zo bleek (met nadien uiteraard een 25 euro kostende heractivatie op mijn volgende factuur, en ik kon weer gaan bellen).
Nu hebben mijn vrouw en ik het werkelijk gehad met Belgacom. We overwegen over te stappen naar Telenet of een andere digitale TV & internet provider. Drie vragen schieten me daarbij in het hoofd:
1) komen zo'n slinkse extra bedragen, o.a. tgv. administratieve fouten bij de klantendienst, ook bij hen voor?
2) klopt het nog steeds dat bij kabelinternet, de verbinding zakt tot ver onder de geadverteerde snelheid, als 's avonds iedereen op 't internet kruipt?
3) Wat scheelt er toch met Belgacom/Proximus, dat ze er altijd in slagen om zo'n miskleunen uit te halen met hun klanten. Een ander voorbeeld is een administratieve fout waarbij mijn schoonmoeder blijkbaar 1 jaar zogezegd twee decoders heeft gehuurd. Uiteraard heeft ze er nooit meer dan één gehad. Dacht U dat ze het teveel betaalde bedrag ooit heeft teruggezien? Not!
Merci voor jullie antwoord
Wat scheelt er toch met Belgacom
- Mortov Molotov
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 17 keer
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Over Telenet en snelheden; verwacht zeker niet continu je volledige snelheid voor al je verkeer. Bepaald verkeer wordt sowieso afgeknepen en de rode uren periode is eigenlijk vrij groot en heeft sowieso invloed op je surfsnelheden. Verwacht dus niet enkel 's avonds een daling, maar verwacht vooral midden in de nacht uw volledige snelheid voor bijna alles wat je doet.
http://klantenservice.telenet.be/conten ... -te-surfen
De gele en rode uren overheersen dus grootste deel van de tijd dat je niet slaapt.
http://klantenservice.telenet.be/conten ... -te-surfen
De gele en rode uren overheersen dus grootste deel van de tijd dat je niet slaapt.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 15 feb 2014, 11:57, in totaal 1 gewijzigd.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Leuk is andrrs natuurlijk... maar ik zou toch gewoon bellen en een kredietnota vragen. Over het algemeen komt het uiteindelijk wel goed. Telenet is in hetzelfde bedje ziek, tenminste als ik afga op wat ik hier lees. Edpnet is een optie. Hoewel ik er zelf slechte ervaring mee heb gehad bij het weggaan, lees ik hier vaak dat ze een goede helpdesk hebben.
Persoonlijk zou ik nog maar eens bellen om het in orde te brengen. Als je echt weg wil, dan hangt het ook af van je verwachtingen. Wil je ook tv? Hoeveel snelheid en volume? Je weet me wel te vinden
.
[
Post made via mobile device ]
Persoonlijk zou ik nog maar eens bellen om het in orde te brengen. Als je echt weg wil, dan hangt het ook af van je verwachtingen. Wil je ook tv? Hoeveel snelheid en volume? Je weet me wel te vinden
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Mijn ervaring leert me bij telenet :
- eerste factuur nooit correct
- Geld krijg je pas terug bij een volgende faktuur dus eerst betalen dazn uw geld terug.
Ervaring belgacom :
- faktuur nu en dan verkeerd zeker als je een optie opzegd
- maar als je belt krijg je vrijwel onmiddellijk een creditnota en onmiddellijk aangepast in e services met het bedrag dat je werkelijk moet betalen.
- eerste factuur nooit correct
- Geld krijg je pas terug bij een volgende faktuur dus eerst betalen dazn uw geld terug.
Ervaring belgacom :
- faktuur nu en dan verkeerd zeker als je een optie opzegd
- maar als je belt krijg je vrijwel onmiddellijk een creditnota en onmiddellijk aangepast in e services met het bedrag dat je werkelijk moet betalen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ervaringen zijn voor elke persoon anders. Administratief was belgacom voor mij een ramp op laatste. Al is het na veel vijven en zessen opgelost. TN heb ik om eerlijk te zijn nog nooit een factuur gehad, al is dit mss uitzonderlijk ![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Als ik iets niet opgelost kreeg ging ik met al mijn papierwerk naar een center en brachten zij dat voor mij in orde![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Als ik iets niet opgelost kreeg ging ik met al mijn papierwerk naar een center en brachten zij dat voor mij in orde
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik denk dat zo'n zaken voorvallen bij elke provider. Hoeveel keer ik al geen facturen heb betwist met Telenet... Elke keer letterlijk naar het nummer van de duivel bellen, en vaak bot vangen. Opnieuw proberen en dan toch in orde komen. Vaak maanden na elkaar het probleem nog niet opgelost krijgen met telkens een ander excuus. Zolang je niets aan past lukt het nog wel maar anders. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Dit is ook de reden waarom ik ben weggegaan bij Belgacom.
Er was altijd iets fout met de factuur. En als je de klantendienst belt, krijg je ergens één of ander ding dat opeens geactiveerd is zonder dat je dat wil.
Maar goed, het kan zijn dat ik gewoon pech heb gehad.
De ervaring bij Telenet leert me dat het daar ook wel eens fout loopt. Het loopt overal wel eens fout, zoals mij voorganger al zei. Maar bij Telenet zijn ze zeer billijk als het gaat over aanpassing van de factuur (teveel/onterecht betaald), op voorwaarde dat je beleefd blijft.
Wat je over de snelheid zegt, is al lang niet meer zo. Het kan zijn dat de snelheid wat zakt in uitzonderlijke piekuren, maar dat gaat dan maar over 10 of 20% lager, en dat alleen op de snelste abonnementen. Dan heb je nog steeds een snelheid die ver boven die van Belgacom ligt.
Het voordeel van Telenet is dat het niet uitmaakt hoe ver je van de centrale (node) verwijderd bent. Een ander voordeel is dat je geen snelheidsverlies op internet hebt, als je met twee, drie, vier, of meer TV's tegelijk kijkt én opneemt.
Even nog iets over de rode-uren-periode : die heeft nagenoeg geen invloed op het internet (zie hierboven). De rode uren worden enkel gebruikt om het verbruik te berekenen van uw gebruik van het internet.
Het enige nadeel bij Telenet is dat je nog altijd met een limiet zit. Nochtans valt het tegenwoordig reuze mee, en ik spreek deze maand uit ervaring...
Ik zit sinds de 10de dag al op smalband (door een stomme eigen fout). Maar ik kan het grootste deel van de dag nog steeds tegen volle snelheid downloaden.
Goed om te weten : smalband volgt NIET de rode/gele/groene uren. Op smalband is het rode gedeelte maar erg klein.
Er was altijd iets fout met de factuur. En als je de klantendienst belt, krijg je ergens één of ander ding dat opeens geactiveerd is zonder dat je dat wil.
Maar goed, het kan zijn dat ik gewoon pech heb gehad.
De ervaring bij Telenet leert me dat het daar ook wel eens fout loopt. Het loopt overal wel eens fout, zoals mij voorganger al zei. Maar bij Telenet zijn ze zeer billijk als het gaat over aanpassing van de factuur (teveel/onterecht betaald), op voorwaarde dat je beleefd blijft.
Wat je over de snelheid zegt, is al lang niet meer zo. Het kan zijn dat de snelheid wat zakt in uitzonderlijke piekuren, maar dat gaat dan maar over 10 of 20% lager, en dat alleen op de snelste abonnementen. Dan heb je nog steeds een snelheid die ver boven die van Belgacom ligt.
Het voordeel van Telenet is dat het niet uitmaakt hoe ver je van de centrale (node) verwijderd bent. Een ander voordeel is dat je geen snelheidsverlies op internet hebt, als je met twee, drie, vier, of meer TV's tegelijk kijkt én opneemt.
Even nog iets over de rode-uren-periode : die heeft nagenoeg geen invloed op het internet (zie hierboven). De rode uren worden enkel gebruikt om het verbruik te berekenen van uw gebruik van het internet.
Het enige nadeel bij Telenet is dat je nog altijd met een limiet zit. Nochtans valt het tegenwoordig reuze mee, en ik spreek deze maand uit ervaring...
Ik zit sinds de 10de dag al op smalband (door een stomme eigen fout). Maar ik kan het grootste deel van de dag nog steeds tegen volle snelheid downloaden.
Goed om te weten : smalband volgt NIET de rode/gele/groene uren. Op smalband is het rode gedeelte maar erg klein.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
smalband is vooral 's avonds vanaf 17 uur tot 23 uur aktief en zondag vanaf de middag tot 23 uur.
Als je gebruik onder de 150 Gbyte per maand ligt, kom je overigens niet op smalband als je een whoppa abonnement neemt.
Als je gebruik onder de 150 Gbyte per maand ligt, kom je overigens niet op smalband als je een whoppa abonnement neemt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Ik heb ervaring met beide en de facturatiedienst wordt precies door eenzelfde 3de partij verzorgd. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
verborgen kosten, administratieve kosten ed komen bij beide evenveel voor dus dat is imho geen reden om van provider te wisselen.
verborgen kosten, administratieve kosten ed komen bij beide evenveel voor dus dat is imho geen reden om van provider te wisselen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Er wordt tegenwoordig bij Belgacom steeds minder makkelijk een creditnota gegeven, tenzij het om een flagrante fout gaat die makkelijk is aan te tonen.... maar als je belt krijg je vrijwel onmiddellijk een creditnota en onmiddellijk aangepast in e services met het bedrag dat je werkelijk moet betalen.
Maar als er discussie over iets kan bestaan, zijn ze veel moeilijker te overtuigen. Ik heb de indruk dat de administratie striktere regels heeft opgelegd gekregen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
ik heb tot nu toe bij iedere fout op de factuur na een telefoontje met de klantendienst / facturatie,
een correcte rechtzetting gehad op de volgende factuur , blijkbaat hangt het dan van wat geluk af als het zo zit![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
een correcte rechtzetting gehad op de volgende factuur , blijkbaat hangt het dan van wat geluk af als het zo zit
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Er zijn altijd strikte regels (geweest). Iedereen die CN's opmaakt moet dat kunnen verantwoorden. Dat de één wat lakser is met de toepassingen, dat kan voorkomen.proz schreef:Er wordt tegenwoordig bij Belgacom steeds minder makkelijk een creditnota gegeven, tenzij het om een flagrante fout gaat die makkelijk is aan te tonen.
Maar als er discussie over iets kan bestaan, zijn ze veel moeilijker te overtuigen. Ik heb de indruk dat de administratie striktere regels heeft opgelegd gekregen.
Het kan verwarrend op de factuur komen, maar dat wil niet zeggen dat het verkeerd is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Inderdaad een typisch voorbeeld,
veel mensen reclameren omdat ze bv 8 € zien staan op de factuur
en concluderen dat er 8 € teveel aangerekend wordt want het zit toch in hun abonnement inbegrepen zeggen ze!
veel mensen reclameren omdat ze bv 8 € zien staan op de factuur
en concluderen dat er 8 € teveel aangerekend wordt want het zit toch in hun abonnement inbegrepen zeggen ze!