We zijn pas een paar dagen naar Duitsland geweest en we hadden daar een ietwat raar probleem, op 2 dezelfde toestellen hetzelfde probleem.
Als je in het buitenland bent doe je aan roaming, normaal. Dat geeft je telefoon aan met een R naast het signaal icoontje, dataroaming met MV loopt ook gesmeerd.
TTZ, zolang die R er staat en dat is nu net het probleem, van tijd tot tijd verdween die R en kon je geen dataverbinding meer maken.
De telefoon herstarten loste het probleem op.
Ik heb geprobeerd om te er een patroon in te vinden maar dat is me niet gelukt. Het leek gewoon willekeurig.
Kent er iemand dit probleem ? en nog beter, kent er iemand een oplossing ?
J.
roaming probleem Samsung S4 mini en MV
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
niemand ?
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Neen, want de ontvangst stond op 'vol' (alle streepjes) alleen de R (van roaming) ernaast was weg. Ter plekke herstarten en op magische wijze werkte het wel.
J.
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik heb ook een S4 Mini en MV, maar nog geen problemen gehad met roaming (Nederland).
Vroeger had ik wel gelijkaardige problemen als ik 4G activeerde: wel het 4G logo maar geen apps kunnen geen dataconnectie maken. Daarom dat ik 4G niet aanzette. Omdat MV vorige week nog eens reclame maakte rond hun 4G, heb ik het nog eens getest. Nu werkt het prima. Paar weken geleden is er een firmware update geweest, misschien heeft dat er mee te maken?
Vroeger had ik wel gelijkaardige problemen als ik 4G activeerde: wel het 4G logo maar geen apps kunnen geen dataconnectie maken. Daarom dat ik 4G niet aanzette. Omdat MV vorige week nog eens reclame maakte rond hun 4G, heb ik het nog eens getest. Nu werkt het prima. Paar weken geleden is er een firmware update geweest, misschien heeft dat er mee te maken?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Die firmware upgrade heb ik uitgevoerd.
Het moet iets fundamenteels zijn want we hebben het op twee S4 mini's, beide met MV.
Waar ik aan dacht was dat er geroamd wordt met één netwerk en op het moment dat je geen ontvangst meer hebt van dat netwerk (maar eventueel wel van een ander netwerk waar je mee zou kunnen roamen) dat de overgang niet deftig gebeurt.
J.
Het moet iets fundamenteels zijn want we hebben het op twee S4 mini's, beide met MV.
Waar ik aan dacht was dat er geroamd wordt met één netwerk en op het moment dat je geen ontvangst meer hebt van dat netwerk (maar eventueel wel van een ander netwerk waar je mee zou kunnen roamen) dat de overgang niet deftig gebeurt.
J.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Blijkbaar is dataroaming niet mogelijk met alle providers. Je moet dus een provider kiezen en manueel vastzetten, niet op automatisch laten staan.
J.
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Zou kunnen omdat het prepaid is.
Ik heb dit paar jaar geleden in Italië gehad: mijn prepaid kaart met voldoende krediet kon niet roamen, mijn andere gsm met abb van werkgever wel.
Ik ben toen een telecom winkel binnen gegaan omdat ik dacht dat het aan de wap-settings lag. Die verkoper vertelde toen dat buitenlandse prepaid niet toegelaten werd.
Ik heb dit paar jaar geleden in Italië gehad: mijn prepaid kaart met voldoende krediet kon niet roamen, mijn andere gsm met abb van werkgever wel.
Ik ben toen een telecom winkel binnen gegaan omdat ik dacht dat het aan de wap-settings lag. Die verkoper vertelde toen dat buitenlandse prepaid niet toegelaten werd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Op de website staat bij Duitsland: Dataroamen op de volgende mobiele netwerken is niet mogelijk: Telekom Deutschland GmbH, Vodafone D2 GmbH
Als je op automatische netwerkselectie staat is er inderdaad wel een grote kans dat je vroeg of laat geen roaming hebt.
[ Post made via mobile device ]
Als je op automatische netwerkselectie staat is er inderdaad wel een grote kans dat je vroeg of laat geen roaming hebt.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Bij Base heb je voorkeurnetwerken, ik heb die lijst nu bij MV ook gevraagd.
J.
J.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
link ? ik kan 'm in elk geval niet vinden. Wel een pagina waar ik een land kan selecteren om dan te zien welke providers NIET ondersteund worden. Maar geen lijst.
Op mijn windows mobile toestel kon ik indertijd een voorkeursnetwerklijst aanmaken en dus voor de landen waar ik kwam al op voorhand instellen welk netwerk ik wilde gebruiken. Kan dat ook op Android ?
J.
Op mijn windows mobile toestel kon ik indertijd een voorkeursnetwerklijst aanmaken en dus voor de landen waar ik kwam al op voorhand instellen welk netwerk ik wilde gebruiken. Kan dat ook op Android ?
J.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 10 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Dat is dus de lijst van 'niet', ik zoek de lijst van 'wel'
J.
J.