Nieuwe smartphone
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Tijd om de oude GSM buiten te gooien en een smartphone aan te schaffen. Na 8 jaar wordt het wel eens tijd.
Maar er is weer een overvloed aan keuzes.
En goede tot heel goede camera functie is gewenst, qua operating systeem geen echte voorkeur. Kunnen skypen is voldoende, en denk dat de meeste dat wel aankunnen. Dus tips/echte ervaringen welkom.
Maar er is weer een overvloed aan keuzes.
En goede tot heel goede camera functie is gewenst, qua operating systeem geen echte voorkeur. Kunnen skypen is voldoende, en denk dat de meeste dat wel aankunnen. Dus tips/echte ervaringen welkom.
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Nog voorkeuren? Ik ben best tevreden van mijn Nexus 5 en die heeft een vrij goede camera met optische beeldstabilisatie. Prijs/kwaliteit een van de betere als je het mij vraagt. Altijd de nieuwste versie van Android en ook hardwarematig op papier iets beter (en energiezuiniger) dan de Samsung Galaxy S4. O ja en LTE.
Wel geen verwisselbare accu of microSD slot. Maar daar heb ik niet zo'n last van + veel meer effectief ruimte om te gebruiken als opslag over tegenover een Samsung vol bloatware en gimmicks die je nooit gebruikt.
Maar bon, misschien nog steeds boven je budget dus als je meer wensen kan aanbrengen dan denk ik dat je een betere feedback zal krijgen?
Wel geen verwisselbare accu of microSD slot. Maar daar heb ik niet zo'n last van + veel meer effectief ruimte om te gebruiken als opslag over tegenover een Samsung vol bloatware en gimmicks die je nooit gebruikt.
Maar bon, misschien nog steeds boven je budget dus als je meer wensen kan aanbrengen dan denk ik dat je een betere feedback zal krijgen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Volgens meerdere leden van userbase: Moto G
Rond 200€
[ Post made via mobile device ]
Rond 200€
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Wat is het budget?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
heb zelf juist een nieuwe motoG, maar ben toch meer tevreden van mijn jiayu g4 advanced (iets duurder, maar betere batterij, camera en meer geheugen)
de koe zegt boe
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
van de jiayu ben ik eigenlijk helemaal niet tevreden... zowel de g3 als de g4 vielen me tegen - buiten hun geweldig goed scherm, dat moet ik nageven.
zelf heb ik de xiaomi mi2a, een zeer goed chineesje dat volledig alles doet wat je maar kan willen.
de miui versie van android is ook een van de betere waar ik al mee gewerkt heb.
vraag is echter ook: waar wil je ze halen (want chinees != garantie natuurlijk), wat wil je ervoor uitgeven, en wat hoeft niet te werken? (de jiayu kan je gps bv wel vergeten)
zelf heb ik de xiaomi mi2a, een zeer goed chineesje dat volledig alles doet wat je maar kan willen.
vraag is echter ook: waar wil je ze halen (want chinees != garantie natuurlijk), wat wil je ervoor uitgeven, en wat hoeft niet te werken? (de jiayu kan je gps bv wel vergeten)
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Moto G, leuk toestel voor zijn prijs.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
Aangezien ik toch meerdere jaren met 1 toestel, mag het wel wat meer zijn. Laat ons zeggen tot 500-600 max
Camera is zowat het belangrijkste, het OS wat minder belangrijk denk ik (tenzij het er eentje moet zijn om Hayday te spelen, dan ben ik waarschijnlijk wel gebonden )
GPS is mooi meegenomen dat die goed werkt.
Camera is zowat het belangrijkste, het OS wat minder belangrijk denk ik (tenzij het er eentje moet zijn om Hayday te spelen, dan ben ik waarschijnlijk wel gebonden )
GPS is mooi meegenomen dat die goed werkt.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Goh, als dat je budget en uitgangspunt is, dan kan je al gerust voor een vlaggeschip gaan à la S4 (of straks de S5) of een iPhone... Die krengen doen het op alle gebied héél goed, en je moet nergens op "besparen"...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Kijk eens naar de Sony xperia Z2, is nog niet uit maar ziet er veel belovend uit. Voor de rest id een S4/S5 of een recente iPhone ook geen miskoop op cameravlak.
Ik heb zelf een Nexus 5 en die camera ervan is zeker niet slecht, goed zelfs, maar die haalt het gewoonweg niet bij die van een iPhone 5(s), of een S4. Houdt er ook rekening mee dat als je de camera belangerijk dat 32GB niet overdreven is. Een 16GB S4 schiet nog 8GB over en dat is voor apps/foto's/video/muziek echt niets.
Ik heb zelf een Nexus 5 en die camera ervan is zeker niet slecht, goed zelfs, maar die haalt het gewoonweg niet bij die van een iPhone 5(s), of een S4. Houdt er ook rekening mee dat als je de camera belangerijk dat 32GB niet overdreven is. Een 16GB S4 schiet nog 8GB over en dat is voor apps/foto's/video/muziek echt niets.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
neem zowiezo een phone waarvan je het geheugen kan uitbreiden met een SD Card.
SamSung Galaxy S7 Edge
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
-
- Elite Poster
De smartphone met de beste camera is de Nokia Lumia 1020 daar deze een sensor heeft die een stuk groter is dan alle andere smartphones en dit in combinatie met optische stabilisatie en xenon flits.
Een behoorlijke camera (zeker bij voldoende licht) hebben de meeste smartphones uit het topsegment maar optische stabilisatie is al zeldzamer.
GPS is bij de meeste OK maar ik ben veel in het buitenland en vind de offline kaarten van de Nokia onmisbaar.
Verder moet je ook rekening houden met de afmetingen van het toestel. Voor sommigen kan dit niet groot genoeg zijn (5-6 inch) maar smaken verschillen en voor andere mensen is 4 inch al meer dan genoeg. Laat je ook niet overdonderen door de marketinghype van schermresoluties. Full HD op een scherm van 5 inch is echt niet nodig en ik betwijfel of dit een verschil uitmaakt op een 6 inch scherm.
Veel plezier bij je keuze en Gsmarena.com is een mooie start voor tests en info.
Een behoorlijke camera (zeker bij voldoende licht) hebben de meeste smartphones uit het topsegment maar optische stabilisatie is al zeldzamer.
GPS is bij de meeste OK maar ik ben veel in het buitenland en vind de offline kaarten van de Nokia onmisbaar.
Verder moet je ook rekening houden met de afmetingen van het toestel. Voor sommigen kan dit niet groot genoeg zijn (5-6 inch) maar smaken verschillen en voor andere mensen is 4 inch al meer dan genoeg. Laat je ook niet overdonderen door de marketinghype van schermresoluties. Full HD op een scherm van 5 inch is echt niet nodig en ik betwijfel of dit een verschil uitmaakt op een 6 inch scherm.
Veel plezier bij je keuze en Gsmarena.com is een mooie start voor tests en info.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ik heb een Sony Xperia Z (klein jaar nu) en vindt die camera 13MP) best goed. Ik gebruik die ook vrij veel. Dus ik vermoed dat wanneer je 1 van de opvolgers aanschaft je zeker goed zit voor een aantal jaren. De camera daar heeft iets van max. 20MP (wel de instellingen goed zetten want standaard staat die op 9MP als ik mij niet vergis). De Z2 die deze week aangekondigd werd, zal wel rond de 650-700 liggen vermoed ik waardoor de Z1 wat goedkoper zal worden.
Specs o.a. hier te zien:
http://www.smartphoneshop.be/product/36 ... ia-z1.html
Wat je ook kan doen is de Xperia Z kopen in combinatie met een aparte lens: http://www.smartphoneshop.be/product/36 ... black.html
Er komen nu heel wat nieuwe topmodellen uit, maar ik vrees dat de prijs nog zeer hoog zal liggen in het begin. Een Nexus 5 lijkt mij ook zeker te overwegen, de prijs ligt rond de 400 euro en je hebt er een topmodel voor!
http://www.smartphoneshop.be/product/39 ... xus-5.html
Blijkbaar is er nu ook een 32GB versie beschikbaar voor een 60 euro meer: http://www.smartphoneshop.be/product/42 ... 32-gb.html
Specs o.a. hier te zien:
http://www.smartphoneshop.be/product/36 ... ia-z1.html
Wat je ook kan doen is de Xperia Z kopen in combinatie met een aparte lens: http://www.smartphoneshop.be/product/36 ... black.html
Er komen nu heel wat nieuwe topmodellen uit, maar ik vrees dat de prijs nog zeer hoog zal liggen in het begin. Een Nexus 5 lijkt mij ook zeker te overwegen, de prijs ligt rond de 400 euro en je hebt er een topmodel voor!
http://www.smartphoneshop.be/product/39 ... xus-5.html
Blijkbaar is er nu ook een 32GB versie beschikbaar voor een 60 euro meer: http://www.smartphoneshop.be/product/42 ... 32-gb.html
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
Die nokia had ik al gezien, geen uitbreidbaar geheugen spijtig genoeg. Nu met 16GB(of hoeveel er ook van overblijft) kan je al aardig wat foto's trekken natuurlijk. Veel filmen zal het snel volsteken? Films en muziek zal er niet echt worden opgezet dus daar geen problemen mee. En hoeveel plek nemen apps zoal in in deze dagen?
De Xperia Z heb ik ook al wat bekeken. Mag al eens nat worden
De Xperia Z heb ik ook al wat bekeken. Mag al eens nat worden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Hangt echt af van persoon tot persoon, sommigen kunnen het verschil niet zien of zien het wel maar geven er niet om. Ik ben van 4.65inch 720p naar 5inch 1080p gegaan en dat is toch een groot verschil.johan.devos schreef:Full HD op een scherm van 5 inch is echt niet nodig en ik betwijfel of dit een verschil uitmaakt op een 6 inch scherm.
-
- Elite Poster
Een 4.8" scherm van 1280x720 is nog altijd 306 ppi. Dit is nog altijd beter dan bv een iPad air met 264 ppi die nog altijd een referentie is wat betreft het scherm. Een goed scherm is namelijk veel meer dan ppi alleen. Zo zijn kontrast, kleurweergave, zwartwaarde ... minstens even belangrijk.
Het nadeel van full HD is natuurlijk dat men voor gaming,... veel meer pixels moet berekenen zodat men een lagere framerate heeft of een krachtiger GPU met meer videomemory nodig heeft wat resulteert in meer energieverbruik, warmere componenten en vlugger een lege batterij.
Het nadeel van full HD is natuurlijk dat men voor gaming,... veel meer pixels moet berekenen zodat men een lagere framerate heeft of een krachtiger GPU met meer videomemory nodig heeft wat resulteert in meer energieverbruik, warmere componenten en vlugger een lege batterij.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Je gaat het mss raar vinden, maar ik raad de iphone aan.
Ik heb ns android getest op gsm, maar blijkbaar heb je geen enkele controle over je privacy als je bepaalde apps installeert; hij zegt wel welke access apps willen bij het installeren, maar je kunt helemaal niet kiezen om bepaalde toegang niet te verschaffen.
Raar maar waar is apple hier beter in, je kan per app kiezen of ze bepaalde toegang krijgen, zoals gps access, toegang tot je contacts, ... Zonder het hele "te nemen of te laten" zootje, zoals je bij android hebt.
Ik heb ns android getest op gsm, maar blijkbaar heb je geen enkele controle over je privacy als je bepaalde apps installeert; hij zegt wel welke access apps willen bij het installeren, maar je kunt helemaal niet kiezen om bepaalde toegang niet te verschaffen.
Raar maar waar is apple hier beter in, je kan per app kiezen of ze bepaalde toegang krijgen, zoals gps access, toegang tot je contacts, ... Zonder het hele "te nemen of te laten" zootje, zoals je bij android hebt.
-
- Elite Poster
Leuk toestel, compact en krachtig - succes ermee!
- Splitter
- Elite Poster
ITnetadmin: dit gaat perfect, maar gewoon niet met de AOSP versie
als je bv MIUI gebruikt, of de goede apps installeert, kan dit perfect.
je kan dan eender welke access geven dat de app "nodig" heeft en dit dan (standaard) blokkeren.
als je bv MIUI gebruikt, of de goede apps installeert, kan dit perfect.
je kan dan eender welke access geven dat de app "nodig" heeft en dit dan (standaard) blokkeren.
-
- Elite Poster
Correct, maar laat me dit nu een basisvereiste vinden, en gsm's zijn tot nu toe nog altijd geen pc's, waar je zorgeloos en zonder gevaar het toestel onbruikbaar te maken eender welke os erop kunt gooien.
Dus niet standaard bijgeleverd = no dice. Net zoals "dat gaat wel op een iphone, maar je moet hem jailbreaken" niet hetzelfde is als "dat gaat op een iphone". Tof voor degene die daar tijd en energie in willen steken, maar zonder "undo" knopje ben ik er niet echt een fan van om aan de os van een gsm te prullen. De modellen die de moeite zijn zijn vaak te duur om mee te prullen.
Doe daar nog bij dat ik een nexus 7 ook nog heb, waar ik anders dezelfde grap mee kan uithalen, en het feit dat android blijkbaar standaard al je data synct, ook al zeg je "nee" wanneer hij het voor het eerst vraagt (hij vraagt of hij mag syncen, jij zegt nee, dan ga je in de advanced settings kijken en staat nog altijd alles op "sync automatically"), en ik ben niet zo'n fan van android meer.
Komt daar nog bij dat google alle functionaliteit een voor een aan het strippen is uit de FOSS core, en in hun closed apis aan het steken is, en je zit binnenkort mss wel met een open platform, maar alle services zitten verankerd bij google, dus je kan niet meer zonder, en we weten allen dat een grote appstore de enige "passing grade" is wanneer het gaat over een goeie en succesvolle gsm.
"Do no evil" is allang niet meer google vrees ik, en dit soort datacollectie ben ik vreselijk allergisch voor.
Dus niet standaard bijgeleverd = no dice. Net zoals "dat gaat wel op een iphone, maar je moet hem jailbreaken" niet hetzelfde is als "dat gaat op een iphone". Tof voor degene die daar tijd en energie in willen steken, maar zonder "undo" knopje ben ik er niet echt een fan van om aan de os van een gsm te prullen. De modellen die de moeite zijn zijn vaak te duur om mee te prullen.
Doe daar nog bij dat ik een nexus 7 ook nog heb, waar ik anders dezelfde grap mee kan uithalen, en het feit dat android blijkbaar standaard al je data synct, ook al zeg je "nee" wanneer hij het voor het eerst vraagt (hij vraagt of hij mag syncen, jij zegt nee, dan ga je in de advanced settings kijken en staat nog altijd alles op "sync automatically"), en ik ben niet zo'n fan van android meer.
Komt daar nog bij dat google alle functionaliteit een voor een aan het strippen is uit de FOSS core, en in hun closed apis aan het steken is, en je zit binnenkort mss wel met een open platform, maar alle services zitten verankerd bij google, dus je kan niet meer zonder, en we weten allen dat een grote appstore de enige "passing grade" is wanneer het gaat over een goeie en succesvolle gsm.
"Do no evil" is allang niet meer google vrees ik, en dit soort datacollectie ben ik vreselijk allergisch voor.
- Splitter
- Elite Poster
op miui is het wel standaard
en ook net wat beter geregeld qua privacy...
maar of apple met ios nu veel verschilt van google, i doubt it...
en uiteindelijk, voor de meeste mensen is dat 'syncen' nu niet de grootste ramp, gezien het meer voor als nadelen heeft,
en privacy enkel een realistisch feit is indien je niet connected bent: geen internet of smartphone, en anders aanvaarden dat privacy enkel in je hoofd bestaat.
en ook net wat beter geregeld qua privacy...
maar of apple met ios nu veel verschilt van google, i doubt it...
en uiteindelijk, voor de meeste mensen is dat 'syncen' nu niet de grootste ramp, gezien het meer voor als nadelen heeft,
en privacy enkel een realistisch feit is indien je niet connected bent: geen internet of smartphone, en anders aanvaarden dat privacy enkel in je hoofd bestaat.
-
- Elite Poster
Bwa, zonder een zware discussie te willen ontketenen:
Privacy is natuurlijk geen on/off condition, maar een slider, en ik heb graag zo veel mogelijk controle. Als ik dan kies om iets toe te laten, dan is het mijn keuze geweest. Maar ik hou niet van dingen die in mijn plaats de keuze maken.
Plus, privacy bestaat ook als je genoeg verschillende info verspreid zodat ze ofwel moeilijk combineerbaar is (aparte accounts voor aparte services, met andere email adressen en usernames per service), ofwel mekaar tegenspreekt, zodat het moeilijk wordt om de waarheid van het fodder te onderscheiden.
Soit, apple is idd ni veel beter. Maar ik gebruik ook geen icloud (geen account), dus ik ben vrij zeker dat mijn data beperkt bijft tot mijn toestel en de itunes backup. Bij google is de lijn tussen de accounts vager. Maja, keuzes. Als google de app toegang tot andere onderdelen beter laat regelen, kan het goed zijn dat ik android zou verkiezen.
Privacy is natuurlijk geen on/off condition, maar een slider, en ik heb graag zo veel mogelijk controle. Als ik dan kies om iets toe te laten, dan is het mijn keuze geweest. Maar ik hou niet van dingen die in mijn plaats de keuze maken.
Plus, privacy bestaat ook als je genoeg verschillende info verspreid zodat ze ofwel moeilijk combineerbaar is (aparte accounts voor aparte services, met andere email adressen en usernames per service), ofwel mekaar tegenspreekt, zodat het moeilijk wordt om de waarheid van het fodder te onderscheiden.
Soit, apple is idd ni veel beter. Maar ik gebruik ook geen icloud (geen account), dus ik ben vrij zeker dat mijn data beperkt bijft tot mijn toestel en de itunes backup. Bij google is de lijn tussen de accounts vager. Maja, keuzes. Als google de app toegang tot andere onderdelen beter laat regelen, kan het goed zijn dat ik android zou verkiezen.
-
- Elite Poster
ach, ik zal wel een prepaid kaartje kopen met gsm en oplaadkaartjes, cash, als ik veel te verbergen heb.
valt niet veel te syncen eigenlijk hier, ik heb niks om te syncen
Veel functionaliteit gebruik ik niet. Wifi thuis, en zeer zelden mobiele data verbinding. Vrouw des huizes hayday, enigste reden waarom ik een oud google account erop heb gezet.
valt niet veel te syncen eigenlijk hier, ik heb niks om te syncen
Veel functionaliteit gebruik ik niet. Wifi thuis, en zeer zelden mobiele data verbinding. Vrouw des huizes hayday, enigste reden waarom ik een oud google account erop heb gezet.
-
- Premium Member
- Bedankt: 52 keer
Hier ook een Xiaomi, maar dan model Mi2S. Het toestel kost all-in de helft (of zelfs minder) van de prijs van gelijkaardige toestellen van 'Europese' merken.zelf heb ik de xiaomi mi2a, een zeer goed chineesje dat volledig alles doet wat je maar kan willen.
MIUI-versie draait perfect. Er is elke week een nieuwe MIUI update (http://xiaomi.eu/community/threads/4-5-9.24291/).
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Waarschijnlijk heeft TS zijn keuze al lang gemaakt, maar ik zou toch een raad willen geven voor wie een smartphone vrij intens gebruikt en er enkele jaren wil mee werken: koop dan zeker een toestel met een verwisselbare batterij, anders zit je na een tijd je te ergeren aan een steeds krimpende autonomie.
- MichelLoyen
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Als de camera heel belangrijk is dan is de Nokia Lumia 930 wellicht ook een optie. De camera is iets minder dan die van de 1020 (20MP ipv 41MP) maar wel met OIS en xenon flits. Verder ook voorzien van WP8.1 wat toch al een hele verbetering is tov 8.0. Bij coolblue krijg je nu tijdens de pre-order fase een gratis wireless charging pad (kost los toch zo'n 50eur): http://www.pdashop.nl/product/456258/no ... wwodGZEAPw
EDIT: Ik zie nu pas dat de thread inderdaad al van mei is...de keuze is waarschijnlijk al gemaakt . Ben wel benieuwd waar de TS voor gekozen heeft?
EDIT: Ik zie nu pas dat de thread inderdaad al van mei is...de keuze is waarschijnlijk al gemaakt . Ben wel benieuwd waar de TS voor gekozen heeft?