Facebook koopt WhatsApp voor 19 miljard $

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

http://www.macrumors.com/2014/02/19/fac ... -whatsapp/

De f*** smeerlappen gaan echt overal gaan zitten eh! En 16 miljard dollar, help! Dat zal ferm moeten opbrengen, daar gaan onze gebruikservaring en gespreksgegevens.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 23 feb 2014, 17:21, in totaal 2 gewijzigd.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Ik hoop dat whatsapp zal blijven zoals het nu is:

Netjes
Geen reclame
Werkt smooth

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Ik hoop het ook, maar vrees er gigantisch voor. Een diepe integratie met de huidige facebook chat zit er dik aan te komen.
Voor zo'n bedrag kan het ook niet anders dan veranderen, op z'n minst het gegevensbeheer, want het gaat SERIEUS moeten opbrengen om die investering er nog maar uit te halen.
jos123
Elite Poster
Elite Poster

Anders zullen we gedwongen moeten overstappen naar Viber bv, is ook niet slecht :)

Laatst gewijzigd door jos123 20 feb 2014, 00:06, in totaal 1 gewijzigd.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Een dikke wtf ...

Zoveel heeft google zelfs niet betaald voor youtube destijds, en amper een jaar geleden hebben ze toegegeven dat dat eigenlijk veel te veel was.

Eigenlijk wel erg en zielig dat er tegenwoordig zoveel geld naar startups wordt gesmeten, getuigt dit nu van gebrek aan vertrouwen in het eigen bedrijf en hun producten?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Viber messaging is een ramp en lelijke interface wat mij betreft. Dan toch maar BBM... en de dik 300 whatsapp contacten allemaal weg want niet op andere apps. Godverdomme.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 20 feb 2014, 00:15, in totaal 1 gewijzigd.
jos123
Elite Poster
Elite Poster

Dan zou Google producten niet bestaan ;)

AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Whatsapp is zoveel waard als er users zijn. En er zijn er ongeveer een 450 milioen. Dat is 35 dollar per gebruiker. :bang:
dot com bel much?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Gebruik het niet, mis ik iets?
En zoals steeds bij dergelijke dingen overstappen naar een alternatief want zoveel geld dat zal snel moeten gaan renderen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Net ontdekt dat BBM voor android althans een vernieuwde UI heeft (nuja, iets functioneler dan voorheen) en nu ook gratis gesprekken ala viber heeft. Hmm... M'n stokoude Blackberry ID eens bovengehaald.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

sja, weet je wat het is...
niet enkel voor het renderen, verre van volgens mij, maar:

- ze halen extra talent in huis (het volk achter whatsapp komt mee)
- ze halen een nieuwe app in huis die al x aantal gebruikers heeft (ala google's youtube => g+ comment aanpassing)
- ze zorgen ervoor dat een potentiele concurrent weg is voor die echt begint (moest whatsapp een fb-kloon opzetten geintegreerd met whatsapp zou fb gebruikers verliezen)
- het merendeel van de $$$ betalen ze uit in aandelen, dus als fb morgen de fles opgaat, sja, dan is dat geld ook weg (buiten de 4 miljard cash)
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Hier toch ook maar BBM,

Leuke versies voor android en iOS. Nu nog gebruikers zeker....

Everything that has a beginning has an end.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

I lolled:

"FB bought WhatsApp for $16 Billion. HAHA idiots
They could have downloaded it for free! :P"
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik begrijp whatsapp echt niet.
Je moet er je telefoonnummer gebruiken als contact id, dus gebruik met tablets als ipad is uitgesloten, alsook inloggen vanop 2 toestellen tegelijk. Dat ze zoals icq dan met een eigen interne id werken he.
En dan die verschrikkelijk koppige gewoonte om je contacts per se te willen accessen en uploaden; bij jongeren werkt dat mss, maar mijn telefoon contact zijn niet mijn im contacts, en niet mijn fb contacts, en niet mijn twitter contacts, en niet mijn email contacts,... Dat zijn allemaal andere lijsten, en met een reden; ik contacteer nl verschillende mensen via die verschillende apps.
Vergis je niet, whatsapp is geld waard omdat het al je contacts en hun telefoonnummers heeft.

krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Goh ICQ, waar is den tijd :-) Aan de andere kant is zo een nummer ook niet echt handig, toch? 450 miljoen leden zijn een pak nummertjes, en een extra nummer maakt het niet laagdrempelig.

Ik heb whatsapp op mijn gsm, niet op een tablet, maar zou je geen account kunnen maken met je GSM nummer? Weet eigenlijk zelfs niet meer hoe de integratie verloopt (dacht via SMS). Als het effectief via SMS is, dan kan je de SMS ook laten toekomen op je GSM (zelfs op een dumbphone) en je zo registreren.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Ik weet niet bij android, maar bij ipad kun je de app gewoon niet installen. Enfin, er is wel een workaround ma kom.
En nee, uiteindelijk knap ik af dat je de access tot je contacts niet mag weigeren (weet niet zeker bij whatsapp, maar viber sluit zichzelf af als je hem de toegang tot je contacts weigert).
En dan ga ik ook koppig doen natuurlijk :-)

Liever een extra nummertje dan mijn prive gsm nummer aan allerlei diensten vasthangen, eerlijk gezegd. Bij icq zocht je ook niet op die nummer, maar eerder op naam of email he, ook al was die nr de primary key.
Wij als belgen mogen mss nog niet klagen, maar engelstalige gebruikers, ik kan me de sms spam nu al voorstellen als die db ooit gehacked wordt :-)
En amerikanen betalen om smsjes te ontvangen he; i can see that one coming :-p

Ik gebruik dan ook nooit fb login of andere "unifying" logins, die enkel gebruikt worden om je doen en laten wat te tracen. En als fb je om een of andere reden blockt ben je ook je andere accounts kwijt. Dan liever divide and conquer spelen, zodat je niet overal gehacked bent als er ns iemand in slaagt een van je accounts binnen te dringen.

ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

WhatsApp is ook niet direct handig voor mensen die toch 10.000 gratis smsjes hebben. Ik kijk nu naar mijn geval, maar hier staat WhatssApp maar zeer zelden even aan. Vaak meerdere dagen niet. (tenzij mensen me online zien als ik even mijn mail nakijk of me mobiel inlog om een spelletje te spelen) Mensen die me willen bereiken sturen me een sms of zien me wel op facebook/skype. Waarschijnlijk heeft het met de leeftijd te maken. Van de 90 contacten in mijn gsm gebruiker er maar een goeie 16 WhatsApp waarvan meer dan de helft nooit online is.

Als ik mijn wifi/3g heel de dag moet laten opstaan kan ik dagelijks mijn toestel in de stekker stoppen, iets wat ik toch niet echt handig vind.

Aan de andere kant, jongeren die van thuis uit een prepaid kaartje hebben, daar staat die app natuurlijk heel de dag op omdat alle vriendjes hen kunnen contacteren en omdat hun belwaarde vaak al op is voor het einde van de maand.

Ik wil graag het aantal gebruikers eens zien wanneer ze na een jaar moeten betalen. Veel van die jongeren die nu registreren, hoe moeten die de online aankopen betalen?

Na mijn gratis jaar zet ik het gebruik ook niet voort, zeker nu het eigendom van facebook is. Heb die app ook al van de smartphone gesmeten nadat ze zelfs vroegen om smsje te mogen lezen. Ware het niet dat al mijn contacten enkel nog de facebook chat gebruiken had ik veel liever msn blijven gebruiken. Zelfs Skype is in mijn vriendenkring geen succes omdat het van Microsoft is... Dat ze hun gegevens te grabbel gooien bij Facebook vinden ze minder erg.

Och ja, we zullen wel zien waar het naartoe gaat, maar als ze het integreren in FB dan vrees ik voor de zaak.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik gebruik WhatsApp ondertussen al verschillende jaren en de expire date blijft maar opschuiven... ondertussen staat die weeral op ergens in 2015 8)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Hier staat wel degelijk 13 november 2014... Vermits de explosie aan gebruikers de laatste maanden maar is toegenomen heb ik sterke vermoedens dat die allemaal een harde limiet hebben.
ldw
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

ITnetadmin schreef: Je moet er je telefoonnummer gebruiken als contact id, dus gebruik met tablets als ipad is uitgesloten, alsook inloggen vanop 2 toestellen tegelijk.
Dat is de voornaamste reden waarom ik van WhatsApp naar FB messenger overgeschakeld ben. (Tegenwoordig heeft bijna iedereen dat ik wil contacteren toch een facebook account, terwijl ze niet allemaal whatsapp hebben. En die uitzonderingen stuur ik wel een sms of mail...)
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Bij mij staat er bij gebruik "Levenslang"

't zal mij benieuwen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Het enige voordeel van whatsapp tov sms of andere sms services is de groupchats.

Als je bereid bent je contacts af te staan natuurlijk. Wat betekent dat, hoewel ik niet graag mijn nummer aan zo's services geef, ze die al zullen hebben als er ook maar 1 idioot in mijn contacts kring dat ding gebruikt. De uitholling van privacy is een feit, me dunkt :-)

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Als ik Tweakers mag geloven is Telegram the new place to be.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

theduvelking schreef:Bij mij staat er bij gebruik "Levenslang"

't zal mij benieuwen.
Dan heb jij het vroeger betalend op een iPhone gekocht.
Toen het nog betalend was in de AppStore kreeg je er een levenslang abonnement bij.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:Het enige voordeel van whatsapp tov sms of andere sms services is de groupchats.

Als je bereid bent je contacts af te staan natuurlijk. Wat betekent dat, hoewel ik niet graag mijn nummer aan zo's services geef, ze die al zullen hebben als er ook maar 1 idioot in mijn contacts kring dat ding gebruikt. De uitholling van privacy is een feit, me dunkt :-)

Ik vind Whatsapp wel meer voordelen hebben dan diegene die jij opnoemd. Een foto is zo doorgestuurd, er is geen limiet op het aantal karakters (of je moet 2 smsen gaan versturen) Het is sneller dan SMS (meestal toch), je weet dat je bericht is aangekomen. En last but not least, het kost quasi niks en dat is heel handig voor mensen die in het buitenland (al dan niet continu) zitten.

Het meeste van deze dingen gelden natuurlijk wel voor andere diensten. Al is er niet direct iets dat in de buurt van whatsapp komt op vlak van cross platform en simpelheid
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Toen mijn WhatsApp bijna ging verlopen, is dit magisch weer vernieuwd geweest. Geen idee hoe :P
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Tegenwoordig gebruik ik WhatsApp ook minder dan vroeger, hoewel ik het platform op zich wel heel goed vond (stabiel, snel, laag verbruik, ...). Ik had WA eerst op mijn Nokia E72 met een gratis jaarabonnement, na het vervallen daarvan heb ik de app dan verwijderd. Toen ik WhatsApp twee weken later op mijn nieuwe iPhone installeerde was de expire date ineens verschoven naar 13 november 2014. We zullen zien tegen dan :-D.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Een dienst als whatsapp is wel wat geld waard, maar 16 miljard? Dat gaat er gewoon los over. Het feit dat facebook dit er aan wil geven doet mij al huiveren bij de gedachte van wat ze ermee van plan zijn en hoe ze dat geld willen gaan terugverdienen.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Stroper schreef:
theduvelking schreef:Bij mij staat er bij gebruik "Levenslang"

't zal mij benieuwen.
Dan heb jij het vroeger betalend op een iPhone gekocht.
Toen het nog betalend was in de AppStore kreeg je er een levenslang abonnement bij.
Het is mogelijk, maar het zou me verbazen dat ik geld geef aan zo een app. Ik gebruik hem nooit ...
Ik heb hem wel al vanaf de eerste release.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Op radio 1 spraken ze in de ochtend dat er al vele gebruikers de WA inruilen voor Telegram.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Voorlopig heb ik één contact (uit 46 op WhatsApp) dat ik ook zie op Telegram (gebruikt trouwens Migram op Windows Phone).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

AndRo555 schreef:Ik vind Whatsapp wel meer voordelen hebben dan diegene die jij opnoemd. Een foto is zo doorgestuurd, er is geen limiet op het aantal karakters (of je moet 2 smsen gaan versturen) Het is sneller dan SMS (meestal toch), je weet dat je bericht is aangekomen. En last but not least, het kost quasi niks en dat is heel handig voor mensen die in het buitenland (al dan niet continu) zitten.

Het meeste van deze dingen gelden natuurlijk wel voor andere diensten. Al is er niet direct iets dat in de buurt van whatsapp komt op vlak van cross platform en simpelheid
Foto's zijn snel verstuurd, maar met de smartphone kan je ook foto's versturen op facebook bvb, of via 1 klik via mail, wat toch iets beter is dat Fasebook. :)
Aantal karakters maakt toch ook bij sms niets meer uit? Je kan vlot berichten doortypen, het wordt automatisch geknipt en verstuurd en komen in 1 geheel aan. Tenzij de ontvanger een oude gsm heeft, dan gaat die inderdaad meerdere smsjes ontvangen.
Het is enkel en alleen sneller dan sms als de ontvanger natuurlijk ook zijn whatsapp aan heeft, of op zijn minst een wifi of 3g verbinding heeft.
Mensen met 10.000 smsjes, ondertussen denk ik toch al zowat alle jongeren, sturen ook praktisch gratis en, ik weet niet of je het weet, maar bij sms kan je ook een ontvangstbewijs aanvragen. :)

Voor mensen in het buitenland is het inderdaad goedkoper dan sms, maar mogelijk zitten ze op een dure 3g verbinding, of met wat geluk wifi. :)

In Duitsland heeft trouwens de privacy waakhond aangeraden op Whatsapp te verlaten en een andere dienst op te zoeken. Het zou wel eens kunnen dat FB er zijn broek aan gaat scheuren wegens hun negatief imago...
kaas2
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Dit ziet er ook wel veel belovend uit..

http://www.heml.is
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Het probleem is nu natuurlijk dat er een gigantische versnippering is, keuze genoeg als je zoekt naar alternatieven. Maar waar zitten de meesten van je contacten? WhatsApp en in iets mindere mate Viber.

Om het probleem met cijfers aan te kaarten;
Bij mij persoonlijk:

Whatsapp: 312 contacten
Viber: 92 contacten
BBM: 4 contacten
Telegram: geen contacten

En je kan ze ook allemaal laten staan en laten pushen, maar dat verbruikt dan weer extra data en batterij, efficiënt is de huidige situatie dus zeker niet.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Tja, dit komt ervan wanneer we open standaarden (laten) vervangen door closed environments. Anders konden die allemaal met mekaar communiceren :-)

AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

iRockabizzydilly schreef:Het probleem is nu natuurlijk dat er een gigantische versnippering is, keuze genoeg als je zoekt naar alternatieven. Maar waar zitten de meesten van je contacten? WhatsApp en in iets mindere mate Viber.

Om het probleem met cijfers aan te kaarten;
Bij mij persoonlijk:

Whatsapp: 312 contacten
Viber: 92 contacten
BBM: 4 contacten
Telegram: geen contacten

En je kan ze ook allemaal laten staan en laten pushen, maar dat verbruikt dan weer extra data en batterij, efficiënt is de huidige situatie dus zeker niet.
En FB Messenger?, veruit de slechtste messaging app, maar wel met het meeste contacten.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Gebruik ik bewust niet...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Sinds facebook WhatsApp overgenomen heeft, zijn er op 1 dag reeds 500.000 nieuwe gebruikers bijgekomen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Met andere woorden, ongeveer de helft van wat voorheen dagelijks het geval was.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”