Ik begin een serieuze hekel te krijgen aan die belgacom messenger. Ik heb geen flauw idee hoe je die uit kan schakelen. Zo nu en dan gaat mijn vast toetel in het holst van de nacht rinkelen en wat krijg je dan....
'hallo, dit is belgacom messenger....'
Hoe zet je dat verrekte ding af?
belgacom messenger
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Die messenger geeft trouwens sms berichten naar de vaste lijn door mocht niemand weten wat het precies doet.
Ik denk niet dat belgacom hiermee gaat helpen aangezien ze je dan richting scarlet sturen :s (en heb alle mogelijke verkorte codes getest die ik maar kon vinden die erover gingen).
Dat het over 72 uur stopt schiet ik niks mee op als dat 's nachts mij wakker belt. Ik raak dan niet meer in slaap.
Ik denk niet dat belgacom hiermee gaat helpen aangezien ze je dan richting scarlet sturen :s (en heb alle mogelijke verkorte codes getest die ik maar kon vinden die erover gingen).
Dat het over 72 uur stopt schiet ik niks mee op als dat 's nachts mij wakker belt. Ik raak dan niet meer in slaap.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
da's geen optie om de foon iut te trekken 's nachts 

Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Je zou op zijn minst moeten kunnen instellen dat je tussen uur X en uur Y geen telefoon van die dienst wenst te ontvangen. Of zelfs helemaal geen gebruik wenst te maken van deze dienst.
Is weer zo een typisch iets van een optie / dienst aan te leveren zogezegd in het belang van de klant zonder stil te staan bij de gevolgen dat dit kan hebben of zonder de mogelijkheid dit naar eigen wens in te stellen (het geld zal op geweest zijn en men mocht niet aan hun oorlogskassa komen bij Belgacom of ze moesten hulp inroepen bij een andere dienst met een andere politieke kleur waardoor het niet meer doorontwikkeld kon worden)
Is weer zo een typisch iets van een optie / dienst aan te leveren zogezegd in het belang van de klant zonder stil te staan bij de gevolgen dat dit kan hebben of zonder de mogelijkheid dit naar eigen wens in te stellen (het geld zal op geweest zijn en men mocht niet aan hun oorlogskassa komen bij Belgacom of ze moesten hulp inroepen bij een andere dienst met een andere politieke kleur waardoor het niet meer doorontwikkeld kon worden)
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Belgacom Messenger brengt het bericht en het nummer van de afzender over aan de bestemmeling.
Indien dat niet meteen lukt, blijft het systeem dat twee dagen lang proberen.
Dit gebeurt niet tussen 10 uur 's avonds en 8 uur 's morgens in verband met de klassieke avond- en nachtrust.
Ik dacht dat je dit kon laten uit of inschakelen via gratis nummer 0800-17 171
Indien dat niet meteen lukt, blijft het systeem dat twee dagen lang proberen.
Dit gebeurt niet tussen 10 uur 's avonds en 8 uur 's morgens in verband met de klassieke avond- en nachtrust.
Ik dacht dat je dit kon laten uit of inschakelen via gratis nummer 0800-17 171
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
's nachts dus ook :s
Intussen naar scarlet gebeld en denkende om een andere isp te gaan uitzoeken. Bijkbaar hadden ze geen zin om een dossier hierover op te stellen. Nummer veranderen was volgens hun een optie, maar daardoor is die dienst nog niet gedeactiveert en ik ben evenmin van plan om bij alles en iedereen mijn vast nummer te gaan aanpassen. Het is ook geen dienst van scarlet dus het zou aan mijn telefoon liggen. We vermelden er dan ook maar even bij dat het gaat over SMS berichten die door een computer voorgelezen werden maar het is geen dienst van scarlet. Ik moest ook maar even klacht gaan neerleggen bij de politie.
Nu gaat het niet over kwaadwillige oproepen... maar louter over een op hol geslagen dienst van belgacom die blijkbaar niet aangeboden word door scarlet maar wel op mijn lijn actief is.
Uiteindelijk toch maar es belgacom gecontacteerd (technische dienst) en ze schakelen dit netjes uit (zonder kijken of ik eigenlijke klant was bij belgacom).
Dus...... In april is mijn trio afgelopen bij scarlet en ga ik mijn 2 abo's verhuizen naar een andere provider aangezien het ze toch niets kan schelen.
(0800-17 171 gaf een melding dat er een storing zou zijn en dat ik later nog maar eens moest proberen)
Intussen naar scarlet gebeld en denkende om een andere isp te gaan uitzoeken. Bijkbaar hadden ze geen zin om een dossier hierover op te stellen. Nummer veranderen was volgens hun een optie, maar daardoor is die dienst nog niet gedeactiveert en ik ben evenmin van plan om bij alles en iedereen mijn vast nummer te gaan aanpassen. Het is ook geen dienst van scarlet dus het zou aan mijn telefoon liggen. We vermelden er dan ook maar even bij dat het gaat over SMS berichten die door een computer voorgelezen werden maar het is geen dienst van scarlet. Ik moest ook maar even klacht gaan neerleggen bij de politie.
Nu gaat het niet over kwaadwillige oproepen... maar louter over een op hol geslagen dienst van belgacom die blijkbaar niet aangeboden word door scarlet maar wel op mijn lijn actief is.
Uiteindelijk toch maar es belgacom gecontacteerd (technische dienst) en ze schakelen dit netjes uit (zonder kijken of ik eigenlijke klant was bij belgacom).
Dus...... In april is mijn trio afgelopen bij scarlet en ga ik mijn 2 abo's verhuizen naar een andere provider aangezien het ze toch niets kan schelen.
(0800-17 171 gaf een melding dat er een storing zou zijn en dat ik later nog maar eens moest proberen)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini